וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צל של ספק: רוחו של לוקה דונצ'יץ' תרחף מעל אטלנטה וכוכביה הפוטנציאליים

21.9.2018 / 17:00

ללא דניס שרודר ובלי טיפת ציפיות, ההוקס יוצאים לעידן חדש שיוגדר בעיקר על ידי מי שלא יהיה חלק ממנו: ילד פלא אירופי שכבר היה להם בידיים, אך הועבר בטרייד שנוי במחלוקת. איך ההימור הגורלי ישפיע על דמויות המפתח טריי יאנג וטראוויס שלנק?

דניס שרודר, אטלנטה הוקס. AP
לא היססו לוותר עליו כדי לפנות את הבמה. דניס שרודר/AP

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 58:24

סיימה את העונה: מקום אחרון במזרח, 28 בליגה.

אין הרבה מה לספר על העונה שחלפה. ההוקס פתחו עם שני ניצחונות ב-14 המשחקים הראשונים, והמצב לא השתפר בהרבה מאז. הטנקיג חסר הבושה שם אותם במקום האחרון במזרח. למי שמתעניין בכדורסל, נזכיר את טוריאן פרינס שהמשיך להתקדם (14.1 נקודות למשחק, 5.6 זריקות משלוש ב-38.5 אחוזי הצלחה), ואת ג'ון קולינס, רוקי מבטיח ומהנה, שעשה שמח מהספסל. בשממה המקצועית הזו ההוקס נאלצו להסתמך על דניס שרודר שעשה יותר מדי בחוסר יעילות לא אסתטי. ובאמת שלא היה יותר מדי במה להיתלות מעבר להכנות לדראפט.

ג'נרל מנג'ר אטלנטה הוקס טראוויס שלנק. AP
שנה אחרי שקיבל את המושכות, טראוויס שלנק לקח הימור שעשוי לשנות לו את הקריירה/AP

מה עשינו בפגרה

באו: טריי יאנג (טרייד עם דאלאס, רוקי, בחירה 5), ג'רמי לין (טרייד, מברוקלין), אלכס לן (שחקן חופשי, מפיניקס), קווין הרטר (רוקי, בחירה 19), וינס קרטר (שחקן חופשי, מסקרמנטו) ג'סטין אנדרסון (טרייד, מפילדלפיה), אומרי ספלמן (רוקי, בחירה 31), אלכס פויט'רס (שוחרר מאינדיאנה, חוזה דו צדדי), ג'יילן אדמס (רוקי, חוזה דו צדדי) דניאל המילטון (שחקן חופשי, מאוקלהומה סיטי), אר ג'יי האנטר (שוחרר מיוסטון, חוזה לא מובטח), תומאס רובינסון (שחקן חופשי, מחימקי מוסקבה, חוזה לא מובטח).

עזבו: דניס שרודר (טרייד, לאוקלהומה סיטי), מייק מאסקלה (טרייד, לפילדלפיה),טיילר קוונואו (שוחרר, ליוטה), מלקולם דילייני (שחקן חופשי, חתם בגוואנדונג סט'רן טייגרס הסינית) אייזיה טיילור (שחקן חופשי, לקליבלנד), אנדרו וייט השלישי (שוחרר, חתם באפיון בלדייה הטורקית), דמיון לי (שחקן חופשי, לגולדן סטייט).

טראוויס שלנק, הג'נרל מנג'ר של ההוקס, קיבל את המושכות לקבוצה בקיץ שעבר, בזמן שקודמו בתפקיד עדיין בתוך הארגון - מייק בודנהולזר המשיך לשמש כמאמן הקבוצה, בזמן שתפקידו הנוסף בשדרת הניהול נלקח ממנו. המצב המביך הזה לא נמשך מעבר לעונת 2017/18, ובודנהולזר התפוטר בתום העונה. שלנק בחר בלויד פירס, עוזר מאמן מבטיח מהסיקסרס, שירש את מקומו, אבל לא על זה רצינו לדבר איתכם.

ערב הדראפט, לוקה דונצ'יץ' נפל לידי ההוקס בבחירה השלישית (בשלב הזה אנחנו כבר צריכים פועל ספציפי לטעויות של הקינגס). שלנק לא התבלבל, בחר בסלובני, אך מיד העביר אותו בטרייד לדאלאס תמורת הבחירה החמישית - טריי יאנג מאוקלהומה - ובחירה נוספת בסיבוב הראשון.

אפשר לראות בטרייד מעין גרסת 2018 לטרייד מהשנה שעברה בין בוסטון לפילדלפיה (מרקל פולץ תמורת ג'ייסון טייטום ובחירת סיבוב ראשון). לוח הדראפט של שלנק היה שונה בתכלית מהלוח המקובל (או לכל הפחות, זה של המאבס), ובמקום פשוט לבחור את השחקן שהוא רוצה, הוא הצליח להשיג אותו יחד עם עוד נכס. עוד הרבה קרה באותו ערב עבור ההוקס, אבל זה משמעותית פחות מעניין. בבחירה ה-19 הגיע קווין הרטר ממרילנד, שאמור לקבל צ'אנס אמיתי בעמדות הכנף.

החיכוך של הקבוצה עם דניס שרודר היה מתוקשר הרבה לפני שהביאו את יאנג מעל לראש שלו. הגרמני לא ידוע בתור אישיות נוחה, בלשון המעטה. כשבקבוצה קיבלו את ג'רמי לין בטרייד עם הנטס, הכתובת שכבר הייתה על הקיר קיבלה חיזוק בצבע אדום וגם ציפוי של לקה. על פניו לא נראה שיש אג'נדה שיוצאת מתחומי המגרש בהבאת לין, שירוויח קרוב ל-14 מיליון דולר בעונה הקרובה. ההוקס כנראה רוצים אותו כמנטור ליאנג מהספסל, וגם כתעודת ביטוח.

חזרה לסאגת שרודר, ההוקס ידעו שיהיה קשה למצוא לו קונה בחוזה הנוכחי שלו, והסכימו להיות הקבוצה שתושיע את הת'אנדר מהחוזה הזוועתי של כרמלו אנתוני, וקיבלו גם בחירת סיבוב ראשון מוגנת. את אנתוני הם שיחררו מיד, ועכשיו שרודר הוא בעיה של מישהו אחר.

הסנטר אלכס לן חתם (8.5 מיליון דולר לשנתיים), וינסה להביא לידי ביטוי את הכישרון שהוא לא הצליח להביא לידי ביטוי בארבע שנים בפיניקס. לצד חוזים דו צדדים והימורים על שחקנים בחוזים לא מובטחים, ההוקס החתימו גם את וינס קרטר בן ה-41 (חוזה מינימום לעונה אחת), שהגיע כדי לספר צ'יזבטים, ולהיות קרוב יותר לאולפני הטלוויזיה לקראת הופעותיו כפרשן בפלייאוף (בכנות, לא החלטתי אם זו בדיחה או לא).

ציון לקיץ: 7.5. אפשר לראות את הקו שמנחה את שלנק, שהגיע מהווריירס ומאמין שצריך לגעת בקרקעית לפני שאפשר לטפס חזרה למעלה. בגדול, קשה לבוא בטענות על כל המהלכים של ההוקס, למעט המהלך המרכזי של האוף-סיזן. זאק לואו כבר אמר שהקריירה של שלנק יכולה לקום וליפול על טרייד כזה. לחזות את העתיד זו משימה לא פשוטה בכלל, אבל אם גם אנחנו צריכים לעשות את זה (ולו רק כדי לתת ציון), אז נלך עם דונצ'יץ'. יאנג יכול להיות נהדר, אבל דונצ'יץ' יכול להיות מיוחד, והבחירה הנוספת לא תפצה על ההבדל הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
טריי יאנג, אטלנטה הוקס. GettyImages
הצל של לוקה דונצ'יץ' הולך לרדוף אותו לנצח. טריי יאנג/GettyImages

מי מו

חמישייה: טריי יאנג, קנת בייזמור, טוריאן פרינס, ג'ון קולינס, דוויין דדמון.

ספסל: ג'רמי לין, קווין הרטר, דיאנדרה במברי, מיילס פלאמלי, וינס קרטר, ג'סטין אנדרסון, אלכס לן, אומרי ספלמן, טיילר דורסי, ג'יילן אדמס, אר ג'יי האנטר, אלכס פויט'רס, דניאל המילטון, תומאס רובינסון.

מאמן: לויד פירס, עונה ראשונה בליגה ובקבוצה.

הכוכב: קשה לקרוא לטריי יאנג הכוכב של הקבוצה, אבל אפילו קשה יותר לתת את התואר למישהו אחר. הרוקי אמנם פתח את ליגות הקיץ (יוטה, לאס וגאס) עם כמה הופעות מחרידות, אבל השתפר ככל שצבר משחקים, מספיק כדי להראות מה ההוקס ראו בו בערב הדראפט. חשוב לומר, יאנג לא יבחן על העקביות שלו בעונה הזו - מספיק שיראה ניצוצות בשביל שהקבוצה תגנוב כמה משחקים.

נהוג לראות ביאנג בתור קלע קטלני מכדרור, מה שנכון, אבל יש אפשרות שדווקא יכולת המסירה שלו היא הפלוס הכי גדול שלו כרגע. פירס ישים את הכדור בידיים של הרכז הצנום, ובצד השני יעשה כל מה שאפשר כדי לחפות עליו. יאנג לפעמים יוצא משליטה ומנסה לעשות יותר מדי, גם בעליה לזריקות נוראיות מכדרור, וגם בניסיון למסור כדורים בזוויות ותזמונים לא אפשריים. הוא יצטרך להראות בגרות ושיקול דעת, ובעתיד גם להעלות מסה מבלי לפגוע בזריזות שלו. הקליעה והחוש למשחק כבר שם, הוא רק צריך לשייף את הכישורים האלה ולפתח את שאר המשחק שלו סביבם. דבר אחד בטוח - כמו טראוויס שלנק, גם עליו נגזר להיבחן כל העת ביחס ללוקה דונצ'יץ'. לטובה או לרעה.

האקס פקטור: צמד הפורוורדים. טוריאן פרינס וג'ון קולינס יכולים לעשות הרבה בשביל שהעונה הקרובה של ההוקס תהיה כיפית יותר, והעתיד יהיה ורוד יותר. קולינס בעונתו השנייה אחרי עונת רוקי עמוסת ניצוצות. מדובר בביגמן אתלטי עם חוש לכדור. הוא איום לדאנק בכל פעם שהוא תופס את הכדור צעד או פחות מאזור הצבע, אך צריך לשפר את המודעות ההגנתית שלו. פרינס לעומת זאת, כבר הוכיח שהוא שחקן שלם יחסית, ובשנתו השלישית ינסה למתוח עוד קצת את גבולות משחק ההתקפה שלו, לצד שיפור באספקטים שהפכו אותו לבחירה מוצלחת מלכתחילה - הגנה, וקליעה יציבה מבחוץ.

המספר הנוסף: 76.2 אחוז ריבאונד הגנה (%DREB). ההוקס לקחו רק 76.2 אחוזים מכלל ההחטאות של היריבות. ריבאונד התקפה מאפשר התקפות יעילות במיוחד, מעבר לזה שהוא יכול לתקוע את משחק המעבר של היריבה. בעונה הקרובה, גם לאחר השינוי בחוקים - שישאירו רק 14 שניות על השעון במקרה של כדור חוזר בהתקפה - ההוקס יצטרכו לסיים הרבה מעל המקום ה-27 בליגה בתחום, אם הם רוצים לחלום על שיפור במאזן שלהם מ-2017/18.

טוריאן פרינס, אטלנטה הוקס. AP
אחד הנכסים העתידיים היחידים של ההוקס. טוריאן פרינס/AP

ולכדור הבדולח

תחזית: יאנג יקלע 40 נקודות או יותר במשחק בודד, וגם ימסור 15 אסיסטים ומעלה. הכישרון שם, וגם ההזדמנויות להריץ את ההתקפה - יהיו משחקים שהכל יתחבר, וזה יראה נהדר. ההוקס לא מקווים לצאת מהמצולות עדיין, אם שלנק מדמיין איך נראה הסגל של ההוקס כקונטדרים, או אפילו כקבוצת פלייאוף סבירה ומעלה, אפשר לסמן רק את יאנג, קולינס ופרינס בתור שחקנים שעשויים להיכלל בו. כל השאר כאן כדי לחמם את הכיסאות. נכון לעכשיו, עוד בחירת דראפט גבוהה היא הכרחית כמו חמצן לנשימה, ושלנק לא יעשה כלום כדי לסכן את זה.

גזר הדין: 59:23, מקום אחרון במזרח ו-28 בליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully