וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג העתיד של גרמניה: קאי האברץ כבש שערים ראשונים באירופה

21.9.2018 / 12:30

הוא השחקן הצעיר ביותר בתולדות לברקוזן, והשחקן הצעיר ביותר אי פעם שהגיע ל-50 הופעות בונדסליגה. עם שליטה מושלמת בשתי הרגליים, אופי מופתי והשוואות לאוזיל ובאלאק, צפוי קאי האברץ להפוך לאחד הכוכבים הגדולים בדורו

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: קאי האברץ כובש מעמדה בלתי אפשרית

לפעמים, כאשר אתה מוכן למשימה, מישהו צריך לפנות לך את המקום בעיתוי הנכון. לפני קצת פחות משנתיים, באוקטובר 2016, אכל קאי האברץ ארוחת בוקר עם משפחתו כאשר מאמן לברקוזן דאז רוג'ר שמידט התקשר אליו. "לארס בנדר חלה. תגיע במהירות, בבקשה", הוא אמר.

זה לא היה טריוויאלי, כי הדרך הייתה ארוכה. לברקוזן שיחקה באותו ערב בברמן, ורכב מיוחד הסיע את האברץ צפונה כדי להספיק בזמן. הוא התלבש, התיישב על הספסל, והמתין כדי להיכנס כמחליף. "כל המאמץ הזה צריך להשתלם", הוא אמר לעצמו, אבל כאשר נקרא לדגל הרגיש פרפרים בבטן. שבע דקות לסיום, הוא דרך על הדשא והפך לשחקן הצעיר ביותר בתולדות לברקוזן - כולה בן 17 ו-126 ימים.

עבור אוהדי הקבוצה הייתה זו הזדמנות ראשונה לראות בפעולה את היהלום עליו דיברו במועדון כבר שנים. האברץ גדל באקדמיה מגיל 10, שיחק תמיד עם ילדים גדולים ממנו בהרבה, ובלט ביכולות מרהיבות במרכז המגרש. שליטה מושלמת בכדור בשתי הרגליים, ראיית משחק, מסירות מדויקות - הוא סומן ככוכב על בפוטנציה. לברקוזן טיפחה אותו באהבה, ובשלב מסוים, כאשר הנסיעות מביתו באאכן במרחק כ-100 קילומטרים, הפכו למתישות מדי, שוכן האברץ לגור במשפחתו של כרוז המועדון. אחרי שלהט בדרך לזכייה באליפות גרמניה לקבוצות הנוער, צורף הכישרון לסגל הראשון, ושמידט לא היסס לזרוק אותו למים העמוקים. זמן קצר לאחר מכן, התברר שזו הייתה החלטה מוצדקת, כי מישהו שוב פינה לו את המקום בעיתוי המושלם.

קיי האברץ באייר לברקוזן. GettyImages
בכורה בגיל 17 ו-126 ימים. האברץ/GettyImages

מבחן בגיאוגרפיה במקום ליגת האלופות

בתחילת 2017 הוכתה לברקוזן בתדהמה כאשר פיפ"א הישעתה את חקאן צ'לחאנוילו על חטאי עבר. הוא הפר בזמנו חוזה עם טרבזונספור וסירב לשחק במדיה, הטורקים הגישו תביעה, והשחקן נענש באיחור ניכר, אבל מה באייר האומללה הייתה אשמה? ואולם, בדיעבד התברר שלברקוזן דווקא הרוויחה. במקום להסתמך על שחקן שרצה לעזוב, היא נתנה את המפתחות בהרכב להאברץ לפני שתיכננה לעשות זאת. ובעוד העונה כולה היוותה פיאסקו מהדהד בחלק התחתון של הטבלה, הקשר הצעיר הוכיח שכל הציפיות האסטרונומיות ממנו היו בפועל נמוכות מדי. "מעולם לא ראיתי חוכמת משחק כזו בגיל 17", התפייט לארס בנדר, והמנהל הספורטיבי רודי פלר הישווה את האברץ למסוט אוזיל.

הסגנון לא ממש דומה, כי האברץ אינו פליימייקר טהור. הוא שחקן חסון יותר, משתתף יותר במשימות הגנתיות, מכסה שטחים נרחבים יותר, ומתמחה בפריצות מאחור לרחבה. יש בו משהו שמזכיר את מיכאל באלאק, גם אם הנער אתלטי פחות - וגם צנוע יותר. ראשו לא הסתובב מכל המחמאות שנפלו בחלקו. "ההורים לימדו אותי לשמור את הרגליים על הקרקע", הוא אמר, והמשיך להשקיע בלימודים כדי לקבל תעודת בגרות במקביל לקריירה. כך נוצרה הכותרת המשעשעת ביותר בחייו. המבחן בגיאוגרפיה נפל על הגומלין שמינית גמר ליגת האלופות מול אתלטיקו מדריד, והנסיעה נגזלה ממנו.

טכנית, זה לא היה דרמטי במיוחד, כי האברץ כבר ערך את הופעת הכורה בהרכב במפעל במשחק הביתי בו הפסידה לברקוזן 4:2, ולכן סיכויי הקאמבק לא היו גבוהים במיוחד. אולם מבחינת הקשר הפספוס היה כואב. כאוהד ברצלונה שנשבה בזמנו בקסמם של רונאלדיניו וסמואל אטו, הוא השתוקק לשחק על אדמת ספרד. מצד שני, הוא ידע היטב שההזדמנויות עוד יבואו. אחרי הפך לכובש הצעיר בתולדות לברקוזן בבונדסליגה וסיים את עונת הבכורה עם ארבעה שערים, השמיים היו הגבול מבחינתו, והמועדון שמח למכור את צ'לחאנוילו למילאן תמורת 20 מיליון יורו. בדמותו של האברץ הייתה לה אלטרנטיבה טובה יותר.

מאמן נבחרת גרמניה, יוגי לב, עם קאי האברץ. GettyImages
כבר נמצא בתכניות. האברץ עם לב/GettyImages

מוכן לרשת את אוזיל בסגל

"קאי מסוגל לעשות הכל על המגרש ועושה התקדמות מרשימה", שיבח המאמן הייקו הרליך שקיבל לידיו את הקבוצה בקיץ שעבר. כמו שמידט, הוא סמך על הנער והעניק לו חופש פעולה בקישור, וקיבל תמורה הולמת בחלק ניכר מהמשחקים. בדרבי האיזורי היוקרתי במגרשה של מנשנגלדבאך, למשל, הצטיין האברץ עם שלושה בישולים, כולל אחד לחברו הקרוב יוליאן בראנדט, בעוד לברקוזן חזרה מפיגור במחצית לניצחון 1:5. באפריל עשה הכוכב היסטוריה נוספת, כאשר הפך לשחקן הצעיר ביותר בתולדות גרמניה כולה שהגיע ל-50 הופעות בונדסליגה, והוא חגג את האירוע עם צמד אסיסטים נוסף ב-1:4 על פרנקפורט.

בגרמניה רואים בהאברץ מנהיג לעתיד. בנבחרת עד גיל 19 הוא לא רק שמר על ממוצע של שער למשחק, אלא גם קיבל את סרט הקפטן, ולקראת העונה החדשה לא היסס לדבר על העתיד בסגל של יואכים לב. "ביורו 2020 כבר אהיה בן 21, וזו מטרה אפשרית בהחלט", הוא אמר וגרס כי ההופעות החיוביות של בראנדט במונדיאל ברוסיה עשויות לפתוח את הדלתות לצעירים נוספים. בפועל, הבשורה החשובה ביותר מבחינתו הייתה הפרישה המתוקשרת של אוזיל. ממש לא בפעם הראשונה בקריירה, מישהו פינה לו את המקום בעיתוי האידיאלי. האברץ, שרואה בכוכב ארסנל עילוי, סירב בתוקף להתייחס פומבית להיבטים הפוליטיים של הפרשה, אבל הדגיש: "מסוט עשה המון למען הנבחרת. הוא שחקן גדול, ומגוחך לזלזל בתרומתו. אני נהנה לראות אותו משחק וחולם ללכת בדרכו".

קאי האברץ במדי נבחרת הנוער של גרמניה. GettyImages
ממוצע של שער למשחק וסרט קפטן. האברץ במדי נבחרת הנוער/GettyImages

בימין ובשמאל, כמו עוסמאן דמבלה

וזה מה שעשוי לקרות. לב אכן זימן את היהלום בן ה-19 והעניק לו הפועת בכורה קצרצרה במשחק הידידות מול פרו בתחילת החודש. זו רק תחילת הדרך. אל תתפלאו אם עד אליפות אירופה הוא כבר יהיה שחקן משמעותי ביותר. עם כשרון נדיר וגישה מנטלית נכונה, צריך לקרות משהו חריג כדי שהאברץ לא ימצה את הפוטנציאל המזהיר שלו, ונכון לעכשיו אין לו בעיות כלשהן מבחינת פציעות.

לצד השמחה הגדולה מהמשחק במדים הלאומיים, התקופה האחרונה הייתה מעט מתסכלת עבור האברץ במדי קבוצתו. לברקוזן פיספסה באופן כואב ודרמטי העפלה לליגת האלופות במחזורי הסיום של העונה שעברה, ואת העונה הנוכחית פתחה ללא נקודות בשלושת המחזורים הראשונים. היכולת הייתה סבירה, אבל הפסד בלודוגורץ בפתיחת שלב הבתים של הליגה האירופית עלול היה להכניס את באייר לסוג של משבר. כאשר הבולגרים הובילו 0:2 בפתיחה, הרליך נראה מודאג על הספסל. זה היה הזמן של האברץ להושיע את כולם.

כאן גם באה לידי ביטוי התכונה הנדירה שלו - יכולת הבעיטה והמסירה בשתי הרגליים ברמה זהה מקשה מאוד על שחקני היריב, כי אין להם מושג קלוש לאן האברץ יפנה בתנועה הבאה. עוסמאן דמבלה ופליפה אנדרסון מהווים דוגמאות נוספות לעילויים מסוג זה. אתמול הבקיע הגרמני את השער המצמק בבעיטה חדה בשמאל, ואת שער הניצחון שהשלים את המהפך וקבע 2:3 הוא שלח בבעיטה בלתי ניתנת לעצירה בימין. זו עשויה להיות נקודת המפנה עבור לברקוזן שתארח ביום ראשון את מיינץ, ואלה גם השערים האירופיים הראשונים של האברץ. צפו לעשרות ביצועים נוספים כאלה, ויהיה מעניין לראות מה יהיה תג המחיר של השחקן המיוחד הזה, אשר חתום על חוזה עד 2022.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully