וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב הודיעה: תוכנית הפיצול הוקפאה

24.8.2018 / 10:08

כצפוי, הצהובים בישרו על ביטול התוכנית שבמסגרתה אמורים היו לבנות שתי קבוצות נפרדות לליגת העל וליורוליג. הסיבה: שינויי התקנון החל מהעונה הבאה והדיונים במסגרת ועדת שרעבי

צילום ועריכה: קובי אליהו

מכבי תל אביב יורדת מתוכנית הפיצול. הקבוצה הודיעה הבוקר (שישי) אחרי ישיבת הנהלה בנושא שהתוכנית ליצור בעונה הקרובה שתי קבוצות שונות - אחת לליגה ואחת ליורוליג - "הוקפאה" על רקע דיונים לשינוי החוקים בכדורסל הישראלי, שלכאורה הכשילו את הצהובים בעונות קודמות.

בחודש אפריל הציגו הצהובים את התוכנית, שנועדה להתמודד עם חוקים שמפלים לרעה לכאורה את מכבי תל אביב ביחס לקבוצות אחרות. במסגרת התוכנית אמורות היו להיבנות שתי קבוצות לעונה שבפתח, עם סגל שונה ומאמנים שונים. ככל שהזמן עבר התברר כי הצהובים לא מתכוונים לעמוד בתוכנית ובונים סגל אחד (אמנם מעט ארוך יותר מהרגיל). לכן ההודעה כעת - זמן קצר לפני פתיחת העונה וכשהסגל מונה 14 שחקנים "בלבד" - היא בגדר מובן מאליו.

עוד בנושא:

בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם
ג'ייק כהן נחת: "כיף לחזור הביתה עם אליפות, נעזור לחדשים להסתגל"
יש לכם פחות משבוע להחתים 10 שחקנים ומאמן: תוכנית הפיצול של מכבי תל אביב - דו"ח מצב

פייק מכבי. עיבוד תמונה
פייק ניוז, גרסת מכבי תל אביב/עיבוד תמונה

"בהנחת היסוד להחלטה נאמר שמכבי נאלצה להשלים עם העובדה כי המגבלות הקיימות בישראל יישאר בתוקף בצורה כזו או אחרת", נכתב באתר הרשמי של הצהובים כנימוק לביטול הפיצול. "בנקודת הזמן הנוכחית בוצעו מספר שינויים, כגון ביטול החוק הרוסי החל מהעונה הבאה, שינויים במכסת הזרים וכן הקמת ועדת שרעבי, שיש לכבד את הדיונים שעדיין מתקיימים במסגרתה. בנוסף, מתקיימים דיונים במסגרת מנהלת הליגה בכל הקשור לתקנות והמגבלות השונות שבאחריותה. בנסיבות אלה, יהיה זה נכון להערכתנו להמתין לתוצאות הדיונים השונים מתוך אמונה כי כל הצדדים פועלים למען מטרה זהה - טובת הכדורסל הישראלי. לפיכך, בשלב זה, הוקפאה ההחלטה".

ברחבי אירופה עקבו בעניין אחרי התוכנית המהפכנית מאז הטילה מכבי תל אביב את הפצצה. אלא שלמעשה, התוכנית הזו מאמצת את הקונספציה שבה נוקטים כמה מהמועדונים הבכירים ביורוליג - בעיקר מאז החל הפורמט החדש, העמוס והמחייב של המפעל. ריאל מדריד, צסק"א מוסקבה ופנרבחצ'ה מחתימות דרך קבע בין 15 ל-17 שחקנים, ובכך מאפשרות לכוכביהן זמן מנוחה בליגות המקומיות.

עוד במכבי תל אביב: דיאנדרה קיין, שאמור היה לנחות הבוקר בישראל כדי להצטרף לפתיחת האימונים, קיבל אישור מהקבוצה להגיע בעוד כמה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully