וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורש: ארלינג הולאנד הנורבגי הוא חלוץ העתיד של הכדורגל העולמי

13.8.2018 / 18:30

אולה גונאר סולשיאר מטפח את הסקורר בן ה-18 ורצה לשדך אותו למנצ'סטר יונייטד, אבל בנו של קשר העבר המפורסם אלה אינגה הולאנד, צפוי לרשת את דאבור בזלצבורג, לפני הקפיצה הגדולה לצמרת

אימג'בנק GettyImages

בקיץ 1996, ביצעה מנצ'סטר יונייטד את אחת העסקאות המבריקות ביותר בתולדותיה כאשר החתימה חלוץ נורבגי אלמוני, אולה גונאר סולשיאר, תמורת 1.5 מיליון ליש"ט ממולדה. בקיץ 2018, יצא סקאוט מטעמה לבחון סקורר חדש מבית היוצר של מולדה, אותה מאמן כיום סולשיאר בכבודו ובעצמו. אליל אולד טראפורד לא היסס להעביר דיווחים מחמיאים על ארלינג הולאנד לגורמים שעדיין נמצאים איתו בקשר במנצ'סטר והדגיש שתידרש פעולה מהירה. הביקוש לנער הפלא עשוי להיות עצום.

אז נציג השדים האדומים הגיע ב-1 ביולי, בעיצומו של המונדיאל, למשחק החוץ של מולדה במגרשה של בראן ברגן, המובילה הגאה של הליגה הנורבגית שלא הפסידה ב-14 המחזורים הראשונים. בדקה הרביעית, עבר הולאנד את השוער וקבע 0:1. בדקה ה-14, מבצע אישי נאה הוביל ל-0:2. בדקה ה-15, הוא השלים שלושער. בדקה ה-21 קיבלה מולדה פנדל, והולאנד חגג רביעייה. זו לא טעות - ארבעה שערים תוך 21 דקות לבחור שטרם ציין נכון לתאריך המדובר את יום הולדתו ה-18. הולאנד הוא השחקן הראשון יליד שנת 2000 שהבקיע רביעיה, ובחר את העיתוי הנכון לעשות זאת. באופן טבעי, התמלאו כל העיתונים בבריטניה בדיווחים על ביקור הסקאוט בר המזל.

חולם לזכות באליפות עם לידס

ואולם, סולשיאר אולי מעוניין במעבר חניכו המצטיין ליונייטד, אבל לחלוץ עצמו זה לא ממש טריוויאלי. ארלינג הוא בנו של אלף אינגה הולאנד, ונולד בלידס כאשר אביו שיחק שם. ימים ספורים מאוחר יותר, נמכר הקשר הנורבגי למנצ'סטר סיטי, אבל הצאצא בחר בכל זאת לאהוד את לידס יונייטד, ואף הצהיר לא מכבר: "אני חולם לזכות במדיה באליפות אנגליה". זוהי נאמנות שלא יודעת גבול - הרי לידס נשרה מהליגה הבכירה כאשר הולאנד היה בן שנתיים ולא שבה מאז, אבל עבור הילד זה ממש לא משנה. והרי ידוע כי אוהדי לידס לא מסמפטים את מנצ'סטר יונייטד יתר על המידה. אצל החלוץ הצעיר, יש גם סיפור משפחתי שמתלווה לסוגיה - הפרשה המפורסמת של הולאנד האב עם רוי קין.

כידוע, קרע הכוכב האירי של יונייטד רצועות בברכו ב-1997 בניסיונו לתקל את הנורבגי במשחק מול לידס. הולאנד סבר כי קין מתחזה, צרח עליו והתגרה בו - ולמד כי היריב לא שוכח דברים כאלה. בחלוף ארבע שנים, פגע קין בכוונה בברכו של הולאנד, ואף לא היסס להתרברב על כך באוטוביוגרפיה. אלף אינגה אמנם טען כי סלח, אך אין ספק כי מנצ'סטר יונייטד היא לא הקבוצה האידיאלית עבור ארלינג. לכן היו בנורבגיה שסברו כי יעדיף אופציה אחרת, וברשימת המחזרות נכללו בחודש האחרון גם יובנטוס ובורוסיה דורטמונד.

עוד באותו נושא

טירוף מוחלט בלידס יונייטד: "פרמיירליג, תתכונני - אנחנו חוזרים"

לכתבה המלאה
שחקן הנבחרת הצעירה של נורבגיה, ארלינג הולאנד. GettyImages
יעלה 7 מיליון יורו. הולאנד/GettyImages

לא רוצה להיות כמו אודגור

ובעוד כולם מצפים לבשורה הגדולה, חלה בשבוע שעבר התפתחות לא צפויה. דווקא רד בול זלצבורג הגישה למולדה הצעה מכובדת בגבוה 7 מיליון יורו, ונענתה בחיוב. מאז מנהל השחקן עצמו, המיוצג על ידי אביו, משא ומתן עם המועדון האוסטרי, ואפילו החמיץ בשל כך את המפגש מול היברניאן בליגה האירופית ביום חמישי האחרון. הסיכום הסופי טרם הושג, אך הוא קרוב - ונדמה כי זלצבורג מייעדת לילד הפלא החדש את תפקיד המחליף ש למונס דאבור, במידה והחלוץ הישראלי יימכר. נכון לעכשיו, המטרה היא להשאיר את הולאנד בליגה הנורבגית עד לסיום העונה, כלומר עד סוף השנה הקלנדרית, ולהעבירו לאוסטריה בתחילת 2019. משם, הדרך ללייפציג, הקבוצה הבכירה של הקונצרן, עשויה להיות קצרה.

הבחירה המסתמנת בזלצבורג הפתיעה את יונייטד ואת דורטמונד, אך אלה שעוקבים אחרי דרכו של הולאנד ממש לא הרימו גבה, כי הנער כבר הוכיח כי הוא מעדיף להתקדם בהדרגה, צעד אחרי צעד, ומעוניין להיות על הדשא כמה שיותר. הוא ראה לנגד עיניו את הדוגמא האומללה של מרטין אודגור שנמכר לריאל מדריד בגיל 16 עם עומס ציפיות מטורף, ולא רוצה לשחזר את גורלו. לפני שנתיים, כאשר עדיין היה בן 15, עלה שמו של הולאנד לראשונה לכותרות כאשר ערך הופעת בכורה בליגה הנורבגית השנייה במדי הקבוצה שגידלה אותו, ברינה. נסיקה בשלב כה מוקדם משכה תשומת לב של הופנהיים, והמועדון הגרמני זימן אותו למבחנים, אותם עבר בהצלחה מרובה. המקום באקדמיה היה מובטח, אך הולאנד סירב. "אני רוצה לשחק בבוגרים, ולא בנוער", הוא הסביר - והלך למולדה.

אלף אינגה הולאנד במדי לידס יונייטד. GettyImages
אי אפשר לשכוח את פרשת רוי קין. אלף אינגה הולאנד/GettyImages

סולשיאר רואה בו כוכב על פוטנציאלי

בדיעבד, זו הייתה ההחלטה המושלמת, מה גם שכל חלוץ נורבגי צעיר חולם לעבוד בהדרכתו של סולשיאר. כוכב העבר האגדי לקח את הנער תחת חסותו, העניק לו גיבוי חסר פשרות, והעניק לו דקות משחק כבר בעונה שעברה, בעיקר כמחליף. התוצאה - שני שערי ניצחון יקרים, כולל כיבוש מרגש מבחינת הולאנד עצמו, במגרשה של ויקינג. זו היריבה האזורית של ברינה, ולכן אחרי שמצא את הרשת החליט הנער להתגרות בבוטות באוהדים הביתיים. בתקשורת צלבו אותו על כך, אבל סולשיאר עמד כרגיל לצדו. "למה שלא יחגוג קצת? הוא בן 17, ויש לו הרבה אמוציות. כדורגל זקוק לשחקנים שיודעים לבטא את עצמם בכנות", אמר המאמן.

העונה כבר הפך סולשיאר את הולאנד לשחקן הרכב, ונהנה עד הגג. אחרי הרביעייה מול בראן הגיע גם הצמד מול ולרנגה, ועל הדרך הוכיח את עצמו הכוכב הצעיר כשחקן מגוון ולא אנוכי. הוא חסון מאוד פיזית, גבוה הרבה יותר מאביו ובעל נוכחות עצומה ברחבה, אבל ניחן גם בטכניקה משובחת ובראיית משחק לא רעה שמאפשרת לו לנווט התקפות ולחלק מסירות. לצד תשעה שערים שמציבים אותו במקום השני בדירוג הכובשים בליגה, יש להולאנד גם שלושה בישולים, והפרשנים משוכנעים שהוא מסוגל להתפתח לשחקן מיוחד.

עזבו פרשנים - תקשיבו לסולשיאר. "ארלינג הרבה יותר טוב בהשוואה לרמה שלי בגיל 18. זה אפילו לא קרוב. יש לו רעב, יכולת ואופי כדי ללכת רחוק מאוד. אני עובד איתו כבר שנה וחצי, וההתקדמות שלו מדהימה בכל קנה מידה. הוא היה נער בן 16 עם גישה נכונה, עכשיו הוא גבר בן 18, ומוכן מכל הבחינות לעבור לקבוצה גדולה יותר. התמודדותו עם לחץ מפעימה, ואני מניח שהוא למד זאת מאביו. הוא קיבל חינוך נכון, ושום דבר לא גורם לו לסטות מהדרך. הוא באמת יכול להיות כוכב", טוען האקס המיתולוגי של השדים האדומים.

אולה גונאר סולשיאר, מאמן מולדה. GettyImages
מחמאות מקיר לקיר. סולשיאר/GettyImages

הנבחרת כבר מחכה

להולאנד עצמו יש ציפיות גבוהות למדי. "אני רוצה להיות שחקן טוב יותר מאבא, ולשחק יותר ממנו בנבחרת", הוא טען עוד כאשר עשה את צעדיו הראשונים במולדה. הרף במדים הלאומיים בהחלט בר השגה, כי פציעות הגבילו את הולאנד האב ל-34 משחקים בלבד, ללא שערים. הבן מפציץ בלי הפסקה, עם ממוצע של יותר משער למשחק בנבחרת עד גיל 19, וכבר עכשיו מדברים על זימון אפשרי לסגל הבוגר של המאמן השבדי לארס לאגרבק. בכלל, בחודשיים האחרונים הוא השחקן המתוקשר ביותר בנורבגיה, וגם השבוע היה מצוין.

אחרי שחזר לקבוצה בתום סבב שיחות בזלצבורג, עלה החלוץ שוב מול המובילה בראן ברגן - והנחיל לה הפסד שני העונה. בסיבוב הראשון הייתה התוצאה 0:4, הפעם ניצחה מולדה 1:5, והולאנד "הסתפק" בפנדל מוצלח ובאסיסט. הפער מהפסגה הצטמק לחמש נקודות, וסולשיאר מתחיל לחלום על תואר, כמו ב-2011 וב-2012. בזלצבורג ישמחו לקבל את הולאנד כאלוף, והיורש המיועד של דאבור עשוי אולי להיות פורה יותר אפילו מהישראלי. בינתיים, הוא זוהר גם בליגה האירופית, עם צמד ב-0:3 על היברניאן אתמול, בדרך למפגש עם זניט בשלב הבא. אם הכל ילך כשורה, זו תהיה רק תחנה נוספת בדרך לגדולה. אולי מנצ'סטר יונייטד תצליח לשים עליו את ידה בסופו של דבר, כאשר מחירו יהיה גבוה באופן משמעותי. קין יכול להתחיל להתכונן.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully