וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינגר: "זאת הפתעה, אבל לא בשבילנו. השחקנים שהבאנו נתנו את התשובה"

28.7.2018 / 23:27

מאמן הפועל חיפה היה מרוצה אחרי הזכייה באלוף האלופים: "הרוח של הקבוצה לא נשברה בגלל עזיבתם של כאלה או אחרים, עשינו שקט ויצאנו מאיזה חושך מסוים". אוהדי הקבוצה קיללו את בן בסט, תמאש לעג וקרא לו בחגיגות: "עדן בוא לפה"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

הפועל חיפה זכתה היום (שבת) בתואר השני שלה בחודשיים וחצי האחרונים. האדומים, שהניפו את גביע המדינה בטדי בתום עונת 2017/18, פתחו את העונה החדשה עם זכייה בתואר אלוף האלופים. הקבוצה של ניר קלינגר אמנם עלתה בהרכב משני יומיים אחרי ששיחקה במוקדמות הליגה האירופית, אבל בכל זאת הצליחה לסיים ב-1:1 מול הפועל באר שבע ולנצח אותה 4:5 בדו קרב פנדלים כשחמשת הבועטים שלה גם כובשים. עוד לפני כן, שער עצמי של חן דילמוני סידר לאלופה יתרון בדקה ה-24, גבריאל תמאש איזן כעבור שתי דקות. עבור הפועל חיפה זה ניצחוון מתוק וסמלי, על הקבוצה שבשנה האחרונה קנתה ממנה חלק נכבד משחקניה הבכירים.

בהרכב הפועל באר שבע פתחו הערב שלושה שחקנים שכיכבו בעונה שעברה בהפועל חיפה והובילה אותה אל המקום הרביעי ולזכייה בגביע: בן בסט, שמואל שיימן וחנן ממן, שעזב כבר בינואר והיה חלק משמעותי בזכייה של הקבוצה מהדרום באליפות. גם שוער הפועל חיפה ארנסטס שטקוס היה על סף מעבר בין שתי הקבוצות במהלך הקיץ, אבל בסופו של דבר זה לא יצא לפועל והקבוצה של ברק בכר צירפה את שוער א.א.ק אתונה יאניס אנסטיס.

גבריאל תמאש שחקן הפועל חיפה עם חנן ממן, עדן בן בסט שחקני הפועל באר שבע. ברני ארדוב
פעם כולם היו באותה קבוצה. תמאש עם ממן ובן בסט/ברני ארדוב
אוהד הפועל חיפה מנופף בשטר לעברו של עדן בן בסט. ברני ארדוב
אוהד הפועל חיפה מנופף בשטרות לעבר בן בסט/ברני ארדוב

אין פלא אם כך שבמהלך המשחק נרשמה תקרית בין אוהדי הפועל חיפה לחלוץ הפועל באר שבע עדן בן בסט, שעזב הקיץ לנגב. כאשר שחקני מחזיקת הגביע ושחקני הפועל באר שבע ירדו לחדר ההלבשה, אוהדי הפועל חיפה הוציאו שטרות, נופפו בפניו של בן בסט וקיללו אותו. החלוץ הביט לעברם ולא ענה. בן בסט הוחלף בדקה ה-61, שוב - לקול מחאת האוהדים שנופפו בשטרות לעברו. בן בסט לא הסתכל לכיוון היציע וירד לספסל.

כזכור, בן בסט עזב את הפועל חיפה לטובת הפועל באר שבע לפני כמה שבועות כשהאחרונה מממשת את סעיף השחרור שלו ורוכשת אותו. בן בסט היה הקפטן של הפועל חיפה והצליח לשקם את הקריירה שלו שם אחרי שלוש עונות לא מוצלחות במכבי תל אביב.

בסיום אוהדי הפועל חיפה שרו לעבר באר שבע "איך זה לקבל חמש", כשהכוונה היא גם לחמישייה שספכה באר שבע בזאגרב במוקדמות ליגת האלופות, וגם החמישייה שספגה הערב בפנדלים (5:4). כמו כן, תמאש נראה במהלך החגיגות קורא לעבר בן בסט "עדן, בוא לפה", כשהוא מקניט את חברו לשעבר.

תנאסיס פפאזוגלו שחקן הפועל חיפה. יוסי ציפקיס
פפאזוגלו/יוסי ציפקיס
הפועל חיפה, אלוף האלופים. ברני ארדוב
גביע זה גביע/ברני ארדוב

מאמן הפועל חיפה ניר קלינגר: "אפשר לקרוא לזה הפתעה בהתחשב בנסיבות. שיחקנו לפני יום וחצי באירופה, הגענו בהרכב חסר נגד האלופה בהרכב החזק שלה - אבל לנו זו לא הפתעה. ניסינו לסגור את הפערים בכל מיני שיטות, אבל עם טקטיקה נכונה והרבה לב, שחקנים צעירים ואיכותיים כמו חדידה, משפתי וזמיר, נתנו את התשובה היום. זה עושה אותי מאושר, שלא לדבר על פפאזוגלו שהיה המצטיין במגרש - נראה לי שעשינו איתו עסקה טובה".

המאמן הוסיף: "אנחנו ממשיכים באותה דרך ואותה רוח. הרוח לא נשברה עקב העזיבות. גם יואב וגם אני והצוות עשינו סוג של שקט. יצאנו מאיזה חושך של יום-יומיים והבאנו את הרוח החדשה שהתחילה בעונה שעברה".

על הפועל באר שבע אמר קלינגר: "לי אין יריבות אישית. אבל בין המועדונים נותרה יריבות בצדק. זו לא שנאה, המתח נותר בעקבות 'הגניבות' במרכאות של שחקנים שלנו. זה היה חוקי וזה בסדר גמור, לא נבכה על אף אחד שעזב. שכל אחד מהשחקנים שהלך יעשה את החשבון שלו האם הוא פעל נכון, אנחנו נמשיך".

קלינגר המשיך ואמר: "הפועל חיפה זה משהו יותר חזק מכל שחקן או מאמן, זה המסר שהעברתי לשחקנים מהמחנה. זה תפס. השחקנים הצעירים לקחו אחריות, זה יפה מאוד. אני מאושר. זה ניצחון והישג יפה וגם עלינו לחצי גמר גביע הטוטו. זה יעזור לנו מאוד. אנחנו בתוצאה שבירה מאוד, האיסלנדים טובים בבית הרבה יותר מאשר בחוץ. הם לא פראיירים בכלל. אנחנו רוצים לעבור, אנחנו עושים דברים גדולים. כולם חשבו שהפועל חיפה תתפרק ותהיה שק חבטות, אבל זה לא יקרה. יש רוח במועדון שמתחילה מיואב וממני ומגיעה לשחקנים וכולנו כמו דבוקה. זה כיף ואני שמח. זה יימשך".

רן קדוש שעצר את הפנדל של חן עזרא אמר: "האמת שאמרתי שננסה למשוך כמה שיותר, קיווינו באיזשהו מקום להגיע לפנדלים. אחרי שתי בעיטות שכמעט עצרתי, ידעתי שהגיע הזמן לקחת אחת".

גל אראל שבעט את הפנדל האחרון: "היה לחץ, זה מעמד מרגש. תוך כדי קרב הפנדלים הבנתי שיש מצב שאני אקח את הבעיטה המכריעה. אנחנו שמחים, מאושרים, כיף לפתוח את העונה ברגל ימין. אלו רגעים משמחים, הם לא חוזרים הרבה בקריירה הקצרה של שחקני כדורגל".

שחקני הפועל חיפה. יוסי ציפקיס
איפה עדן? שחקני הפועל חיפה חוגגים/יוסי ציפקיס
שחקני הפועל חיפה (ניסו קפילוטו) חוגגים במשחק על אלוף האלופים. ברני ארדוב
נקמה מתוקה. הפועל חיפה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully