וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה תציע למו אלאך חוזה לעונה נוספת

29.6.2018 / 8:35

המהפכה הצפויה במחלקת הנוער, שאמורה להשפיע גם על המדיניות בקבוצה הבוגרת, הובילה לשיחות פנימיות בעניין. "זה תלוי גם באלאך, אבל אין סיבה שזה לא יימשך", אמר גורם הבקיא בפרטים

צילום: שלומי גבאי עריכה: מתן חדד

האם חוזהו של המנהל הטכני מוחמד אלאך יוארך בעונה נוספת? על פי גורמים במכבי חיפה, ייתכן מאוד שכן. על פי שיחות שהתקיימו לאחרונה בנוגע לשינויים שעובר המועדון במחלקת הנוער וכן התכנית לקידום הקבוצה הבוגרת, עולה כי במועדון מעוניינים שההולנדי ימשיך בישראל לפחות עד קיץ 2020. אלאך חתם בנובמבר האחרון על חוזה לעונה וחצי וההתקשרות הנוכחית עימו תגיע לסיומה בקיץ הבא.

המהפכה במחלקת הנוער, אותה יזם אלאך, מגיעה על פי מספר מודלים שהכיר מהולנד. כזכור, במהלך חודש אפריל ביקרו המנהל המקצועי של המחלקה יניב כהן ומאמן הנוער גוסטבו בוקולי באקדמיה של ויטסה, במסגרת ניסיון לשיתוף פעולה מקצועי בין המועדונים. השניים למדו את המודל ההולנדי והגיעו לארץ לשיחות עם אלאך לגבי בניית המודל החדש.

מו אלאך המנהל המקצועי של מכבי חיפה. שלומי גבאי
הבעת אמון. מו אלאך/שלומי גבאי

מכבי חיפה תחולק כעת לשלוש חטיבות, בכל אחת מהקבוצות יהיה מאמן ועוזר מאמן וצוות מקצועי שיסופח לה. תפקידו של שמוליק חנין לא יהיה קיים עוד במערכת. בוקולי יהיה אחראי על המאמנים ולא יחליף את חנין. לדברי גורמים במועדון, הסיבה לקצב האיטי של מדיניות הרכש בקבוצה הבוגרת נובעת גם היא מתוך המדיניות שלו. אלאך סבור שרק שחקנים עם סגנון משחק מסוים יוכלו לסייע לקבוצה הבוגרת והוא לא מתכוון להתפשר בעניין. באחת השיחות האחרונות, למשל, הבהיר שיחתים קשר אחורי עם נתונים מוכחים של חילוצי כדור - דבר שגרם לו לרדת מחלק מהמועמדים.

"הארכת החוזה היא דבר שלא תלוי רק במכבי חיפה, אלא גם באלאך עצמו. הוא נמצא במדינה זרה, אבל טוב לו כאן. אין סיבה שזה לא יימשך", אמר אדם הבקיא בפרטים. אם התכנית תצליח, סבור אלאך, שחר יוכל לחסוך החל מבעוד שנתיים מיליוני שקלים שהוא משקיע ברכש. המטרה שלו, כך הסביר לאנשי המועדון, היא לייצר יותר שחקני נוער לקבוצה הבוגרת תוך הכנה מיוחדת שהוא יערוך לשחקנים בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר להגיע לשם.

אלאך עדיין מחפש קשר אחורי. האופציה המשנית שלו היא גסטון חיל רומרו מאסטודיאנטס, אבל הוא עדיין מתלבט לגביו. עידן ורד וניקו אולסק נמצאים בתוכניות שלו, אך עדיין לא נרשמה התקדמות ממשית עם קשר בית"ר ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully