וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו אלאך: "יודעים מה הצרכים שלנו. אני בוחר באיכות על פני מהירות"

28.6.2018 / 12:32

המנהל הטכני של מכבי חיפה ערך מסיבת עיתונאים שעיקרה השינויים הנרחבים במחלקת הנוער: "אנחנו רוצים את האקדמיה הטובה בישראל". בוקולי: "המטרה היא להכין שחקנים לקבוצה הבוגרת"

צילום: שלומי גבאי עריכה: מתן חדד

המנהל הטכני של מכבי חיפה, מו אלאך, ערך היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בה התייחס יחד עם גוסטבו בוקולי ויניב כהן לשינויים הנרחבים המתוכננים במחלקת הנוער של המועדון. כמו כן, הוא גם דיבר על הקבוצה הבוגרת אך את מירב תשומת הלב לקחה התכנית החדשה של מחלקת הנוער הירוקה.

אלאך דיבר תחילה על הקבוצה הבוגרת: "זאת הפעם הראשונה שאני עושה מסיבת עיתונאים שעיקרה היא מחלקת הנוער. זה מראה כמה הנוער חשוב לי ולכדורגל הישראלי בכלל. התחלנו להתאמן לפני חמישה ימים, יש לנו 27 שחקנים בסגל. יש לנו את השחקנים מהעונה שעברה וכמה שחקני נוער שהתפתחו בעונה שעברה ואנחנו רוצים לראות אותם. לא יהיו הרבה שינויים מהעונה שעברה, אבל יהיו. ניתחנו את הקבוצה מהעונה שעברה ואנחנו יודעים בדיוק מה הצרכים שלנו ומודעים לבעיות. כשאנחנו יודעים מה הצרכים אנחנו מתחילים לחפש אחר מועמדים. מי יגיע? זה תלוי בלא מעט פקטורים. אנחנו עובדים על כך ממש עכשיו. אני יודע שבישראל רוצים לקבל הכל כאן ועכשיו, אבל אני בוחר באיכות על פני מהירות".

מו אלאך המנהל המקצועי של מכבי חיפה. שלומי גבאי
"חוזקה של מחלקת הנוער קריטית למועדון". מו אלאך/שלומי גבאי

אלאך דיבר על מחלקת הנוער: "כשהתראיינתי לבוא לעבוד כאן, אחד מהנושאים היה מחלקת הנוער. בשבילי מדובר בעניין מאוד חשוב, זה היה כך גם בהולנד. אני רוצה להיות מעורב גם בקבוצה הבוגרת וגם בנוער. לבנות משהו עתידי לטווח הארוך. חוזקה של מחלקת הנוער קריטית לעוצמת הקבוצה בעתיד. מכבי חיפה זה מועדון גדול עם היסטוריה, וזאת האחריות שלנו לפתח את העתיד של המועדון דרך קבוצות הנוער. אנחנו רוצים שתהיה לנו האקדמיה הטובה ביותר. המטרה היא להעלות שחקני נוער לקבוצה הבוגרת. כולם חולמים להיות כדורגלנים מקצוענים ואני אעשה כל מה שביכולתי כדי לעזור להם להגשים את החלום".

ההולנדי סיכם: "אנחנו משקיעים המון במחלקת הנוער. לא רק בתשתיות, אלא גם בטכנולוגיה ובצוותי אימון. אנחנו רוצים שיהיו לנו התשתיות הכי טובות, האמצעים הטכנולוגיים וצוותי האימון הכי טובים, כי לילדים שלנו מגיע הטוב ביותר. הבעיה בישראל היא לא המנטליות של השחקנים. הבעיה היא שישראל לא הבינה שצריך להשקיע יותר במחלקות הנוער. צריך להסתכל על נבחרות כמו איסלנד ולראות איך מעבירים את זה אלינו".

מו אלאך המנהל המקצועי של מכבי חיפה עם יניב כהן, גוסטבו בוקולי. שלומי גבאי
מו אלאך, גוסטבו בוקולי ויניב כהן/שלומי גבאי

יניב כהן: "מחלקת הנוער של מכבי חיפה הייתה עד היום אחת מהמובילות בארץ. אנחנו רוצים לעלות מדרגה, להתקרב לאירופה, והמטרה היא להפוך את השחקן הצעיר לחזק יותר ומוכן יותר לקבוצה הבוגרת. יהיו פה 10 אנשים במשרה מלאה, שינוי מהותי ממה שהיה עד היום. גם צוות רפואי ואנליסטים במשרה מלאה עבור מחלקת הנוער. כל הפוקוס הולך על השחקן. מאמן אחד לא יכול לתת מענה הולם ל-20 ילד, ולכן לכל קבוצת גיל יהיו חמישה-שישה אנשי מקצוע מקיפים. אנחנו רוצים להשריש את ה-DNA של המועדון. אנשים כמו אריק בנדו, ניר דוידוביץ', גוסטבו בוקולי, יוסי ג'אנח, רפי כהן אברהם אבוקרט הם אנשים שיודעים מה זה מכבי חיפה, וכולם יעבדו במחלקת הנוער. אנחנו מנסים לצמצם את הפער בין קבוצת הנוער לקבוצה הבוגרת. אנחנו צריכים להביא את השחקן הצעיר מוכן לקבוצה הבוגרת כבר בגיל 19".

גוסטבו בוקולי: "המטרה היא לתת מענה לשחקנים. אנשי צוות יעבדו שעות נוספות כדי לפתח את השחקנים. ייבנו תוכניות על מנת לקדם אותם, הם הדבר הכי חשוב עבורנו. מאמן אחד לא יכול לעשות הכל, גם לא שני מאמנים. אם העבודה תתחלק כמו שצריך בין מספר אנשים, יהיה לנו יותר קל לתת הכל לשחקנים כדי להכין אותם לקבוצה הבוגרת".

אנשי מחלקת הנוער של מכבי חיפה. שלומי גבאי
אנשי מחלקת הנוער/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully