וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינה מלאכותית קבעה: זו הנבחרת שתזכה במונדיאל ברוסיה

25.6.2018 / 10:02

פול התמנון, פיזיק הצב והפעם מרכוס החזיר, במקום להסתמך על חיות שכביכול מנבאות את תוצאות המונדיאל, פותחה מערכת חכמה שניתחה 100,000 סימולציות שונות ומצאה מי הפייבוריטית לזכות בגביע הנחשק

צילום מסך

בסרטון: שחקני ליגת העל מהמרים על הזוכה במונדיאל

פול התמנון, פיזיק הצב והפעם מרכוס החזיר המסתורי - בכל ארבע שנים כשמגיע המונדיאל צצה לה חיה אחרת שכביכול יודעת לנבא את התוצאות של המשחקים ולחזות את הזוכה, אבל האם אנחנו באמת צריכים לסמוך על חיה כשאנחנו מהמרים על המשחקים? ברור שעדיף לנו לשים את מבטחנו במשהו אמין ומדעי יותר - כמו למשל טכנולוגיה.

ובכן, מסתבר שאוניברסיטות בדורטמונד, מינכן וגנט פיתחו מערכת חכמה של בינה מלאכותית שניתחה לא פחות מ-100,000 סימולציות למונדיאל ברוסיה. התוצאות שלהן הראו שאם אתה מחליט לשים את הכסף שלך על נבחרות כמו ברזיל, צרפת, בלגיה, ארגנטינה או אנגליה, ייתכן מאוד שתעשה טעות. באמצעות שלוש טכניקות מיוחדות, המערכת שפותחה מצאת ששתי הנבחרות שאחת מהן קרוב לוודאי תזכה במונדיאל הן... גרמניה וספרד.

שחקני נבחרת ספרד חוגגים. רויטרס
כדאי לכם לקחת אותם בחשבון. שחקני נבחרת ספרד חוגגים/רויטרס

הניתוח הסופי, שפורסם על ידי אוניברסיטת קורנל, אישר שהן עשו שימוש בשלושה מודלים שונים בניתוח שלהן והם התבססו גם על ההופעות של הנבחרות בארבעת המונדיאלים האחרונים. גורמים שונים הוכנסו לתוך אלגוריתם מיוחד והמערכת החכמה ידעה לזהות אילו מהמשתנים היו הכי חשובים ומשפיעים על התוצאה הסופית. המערכת מצאה גם שמשתנה כמו מספר שחקני ליגת האלופות בכל נבחרת היה חשוב ביותר לגבי התוצאה הסופית.

אז על מי לשים את הכסף, גרמניה או ספרד? עורכי המחקר טענו כי "בהתחשב בכל הנתונים שנלקחו בחשבון, העובדה שספרד פייבוריטית קלה לעומת גרמניה היא בעיקר בגלל העובדה שלגרמנים יש סיכוי גבוה יחסית לעוף כבר בשמינית הגמר, שם הם עלולים לפגוש את ברזיל החזקה. מאידך, אם הגרמנים יצלחו את שלב שמינית הגמר, הם יעקפו את ספרד ויהיו הפייבוריטים הגדולים לזכות בפעם השנייה ברציפות בגביע העולמי".

ומה לגבי הנבחרות האחרות? ובכן, נבחרת כמו יפן קיבלה 0 אחוז לזכות במונדיאל למרות שהיא פתחה את דרכה עם ניצחון מפתיע על קולומביה בעוד שהאנגלים, שנוהגים לפשל במעמדים הגדולים בשנים האחרונות, קיבלו 7.1 אחוז בלבד של סיכוי להניף את הגביע הנחשק ב-15 ביולי. זאת לעומת גרמניה וספרד שקיבלו 17 אחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully