וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב האמיתי של גיא לוזון: סיכום אימון הבכורה של בית"ר ירושלים

13.6.2018 / 9:28

למאמן החדש של בית"ר ירושלים יהיה אסור להתקפל מול תאוות השליטה של אלי טביב. השחקנים מצאו חדר הלבשה כבוי, האוהדים מוכנים למלחמה והייסטר לא מתכוון לחזור. תמונת מצב

מערכת וואלה!

בווידאו: הפגנת האוהדים מול ביתו של אלי טביב השבוע

1. אימון הפתיחה של בית"ר ירושלים הוגדר על ידי שחקנים וגורמים במועדון כ"מוזר". אווירת אי הוודאות, העובדה ששחקנים מובילים כמו עידן ורד יודעים שמנהלים מו"מ למכירתם וסגל שהושלם בשחקני נוער שאת חלקם קשה היה לזהות - כל אלו ועוד שימשו כתפאורה לפתיחת העונה של קבוצה שלפני חודש וחצי נאבקה על אליפות וגביע.

לא כך ציפה גיא לוזון להתחיל את הקדנציה בבית"ר ירושלים. אבל אם המאמן עוד מנסה לשדר אופטימיות, השחקנים לא הסתירו את התחושות. שניים שחסרונם הורגש יותר מהכל אתמול היו איתי שכטר וקלאודמיר. "זה הזוי, הם היו הדמויות הכי בולטות בחדר הלבשה", אמר אחד מהשחקנים, " שכטר היה הדומיננטי וקלאודמיר הביא שמחת חיים בלתי נגמרת. נחלשנו מקצועית וגם בחדר ההלבשה". בעוד שכטר כבר חתם במכבי תל אביב, לבית"ר נותרו יומיים לממש את האופציה על קלאודמיר, אבל נראה שהיא לא תעשה זאת והוא צפוי להצטרף להפועל חיפה.

שחקני בית"ר ירושלים באימון הפתיחה. ברני ארדוב
מי חשב שכך יראה אימון הפתיחה של בית"ר ירושלים?/ברני ארדוב

2. ב-2013, לפני צירופם של זאור סדאייב וג'יבראיל קאדייב, בית"ר ירושלים סיפקה תצוגות כדורגל מרשימות וניצבה במקום השלישי בטבלה. החל מהרגע שהשניים צורפו והקהל החל במחאה הקבוצה הידרדרה והגיעה למצב בו הייתה בסכנת ירידה במחזור הסיום. הפעם המחאה של האוהדים לא נוגעת לגזענות, אלימות או כל דבר אחר שמנסים להסיט אליו. אלי טביב מנותק וחושב שמדובר בקומץ, אך בקרב מרבית אוהדי בית"ר ירושלים ישנו קונצנזוס: הם רוצים לראות אותו עוזב. ועד שזה לא יקרה הם לא ירכשו מנויים וכרטיסים וימשיכו למחות.

בבית"ר יודעים שבסיטואציה הנוכחית הקבוצה תתקשה מאוד על כר הדשא ומחוצה לו ובמועדון אמרו אתמול: "טביב חושב שאם ישמור על הסגל הנוכחי נוכל להיאבק על כרטיס לאירופה, אבל הוא לא מבין שהוא צריך את הסגל הנוכחי כדי לשרוד בליגה. כל עוד הוא במועדון, האוהדים ילכו עם המחאה עד הסוף. אנחנו הולכים לעונה שרק אלוהים יודע איפה ואיך היא תיגמר".

מאמן בית"ר ירושלים גיא לוזון באימון הפתיחה. ברני ארדוב
יהיה חייב לשמור על האמת שלו. לוזון/ברני ארדוב

3. כמה מחזורים לסיום העונה שעברה, כשבית"ר ירושלים עדיין נאבקה על האליפות, קבע בני בן זקן יום חופש לשחקנים לקראת אחד המשחקים. יום למחרת אמר המאמן לצוות המקצועי שיום החופש מבוטל. כששאלו אותו למה הוא ענה: "יש מישהו שחושב שלא צריך לתת מנוחה לשחקנים וצריך לעשות 8 על 8". לא קשה היה להבין למי בן זקן התכוון, באירוע שסימל היטב את השליטה של טביב מבחינה מקצועית.

טביב תמיד היה מעורב, אבל בעונה שעברה לקח את העניין כמה צעדים קדימה ומכאן יהיה קשה לו לחזור אחורה. אלי אוחנה רצה לשים סוף לנוהל המביש הזה, שפגע בבית"ר מבחינה תדמיתית וגם עלה לה בתארים במאני טיים. זו אחת הסיבות המרכזיות למינוי של גיא לוזון, ובפני המאמן הטרי עומד מבחן לא פשוט.

לוזון נראה מחויך באימון אתמול. הוא טיפוס אופטימי ומבחינתו שמירה על הסגל הנוכחי היא מפתח להגעה לפלייאוף העליון. הוא הגיע לבירה בשכר נמוך ובלי הרבה דרישות. המטרה: להרים מחדש את הקריירה אחרי החודשים הרעים במכבי חיפה. לוזון יעבוד קשה במגרש האימונים ועל הקווים, אבל חלק מהקשיים עלולים להיווצר מול טביב. ברגע האמת הוא יצטרך להיות אותו גיא לוזון שהיה לאורך הקריירה - לא להיכנע למניפולציות ולחצים ולעשות רק דברים שהוא שלם איתם מבחינה מקצועית. אם ישמור על הכבוד והאמת שלו, הוא יוכל להיות הדמות הכי מרעננת בבית"ר בעונה הקרובה.

עוד באותו נושא

כ-200 אוהדי בית"ר ירושלים הפגינו מול ביתו של אלי טביב והדליקו אבוקות

לכתבה המלאה
מרסל הייסטר בית"ר ירושלים מול הפועל אשקלון. ברני ארדוב
פועל לפי עצת עורכי הדין. הייסטר/ברני ארדוב

4. מרסל הייסטר נופש בקרואטיה ובעצת עורכי דינו לא מתכוון להגיע בשלב זה לישראל. בית"ר כבר שלחה מכתב לנציגיו. המגן השמאלי הבהיר לחבריו כי רק אם עורכי דינו יגידו לו שעליו להצטרף לאימונים הוא יעשה זאת. הפועל תל אביב ירדה בשלב זה מז'אורז'יניו ומבחינת השחקן הוא ממשיך עם בית"ר כרגיל. אנטואן קונטה הגיע לאימון עם קביים והוא יעבור תהליך החלמה של עוד שישה שבועות לפחות. הקבוצה תחפש יריבת אימון בארץ עוד לפני היציאה למחנה האימונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully