וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה של אלימות (אבל אף פעם לא באשמתנו): העונה הסוערת של הפועל תל אביב

4.6.2018 / 14:00

פעם זו המשטרה, פעם זו התקשורת, פעם זה רגב פנאן ופעם זה גור שלף. רשימת התקריות של אוהדי הפועל תל אביב בכדורסל כל כך ארוכה השנה, שזה מדהים בפני עצמו. אבל תתפלאו לגלות: תמיד זה איכשהו לא באשמתם. מקרי?

לירון מולדובן

בסרטון: אוהדים של הפועל תל אביב חוסמים את היציאה באשדוד

הפועל תל אביב תוכל לנפץ הערב (שני) תקרת זכוכית, כשלראשונה מאז הקמתה מחדש היא עומדת כפסע מהעפלה היסטורית לפיינל פור. אלא שלצד הפסטיבלים שעל הפרקט, הולכים ומתרבים הסקנדלים ביציעים. העונה הזו מלווה בלא מעט עימותים עם שלל גורמים, שמחדדים יותר מתמיד את היתרונות והחסרונות בקבוצת אוהדים.

המחיר ששילמה הפועל כבד: הקבוצה הועמדה שש פעמים ב-17 סעיפים הקשורים בהתנהגות הקהל; היא ספגה קנסות בסך 183,500 שקלים בפועל ו-107,500 שקלים על תנאי; במשחק אחד היא ספגה עונש רדיוס, ובשלושה אחרים יציע אחד באולמה נסגר.

הנהלת המועדון בחרה לחבוש כפפות של משי, והתייצבה לצד אוהדיה, תוך שהיא מנסה לתמרן ולצאת לפחות ברמה ההצהרתית נגד אלימות, אבל בכל פעם מחדש לתקוף את היריב התורן. אלא שיש חלקים בקהל האדום שכבר מאסו במדיניות הזו, וקוראים לראשי המועדון לנקוט צד בצורה חדה וברורה, ולהוקיע את החלק הפנאטי ביציעים - גם אם משמעות הדבר היא עימות פנימי בין האוהדים לבין עצמם. לפניכם תקציר האירועים והתגובות שבאו אחריהם.

אוהדי הפועל תל אביב. לירון מולדובן
איך אומרים בבית"ר? קומץ. אוהדים של הפועל תל אביב/לירון מולדובן

8.10.2017 - "אלכסנדר התגרה בנו"

התקרית

כבר במחזור הפתיחה, בניצחון הביתי על הפועל חולון, נרשם עימות ראשון. אוהדים השליכו מצתים וכפכף לעבר הפרקט, ובייחוד לעברם של ג'ו אלכסנדר וגיא פניני, ושלושה מהם נעצרו על ידי המשטרה.

ההסבר של אוהדי הפועל תל אביב

אלכסנדר פנה לעבר הקהל והתגרה בו, והשופטים היו צריכים לשים לזה סוף ולהעמיד אותו במקום עוד לפני שהאוהדים הגיבו.

שחקן הפועל חולון ג'ו אלכסנדר עם שחקן הפועל תל אביב תומר גינת. ברני ארדוב
למה השופטים לא העמידו אותו במקום? אלכסנדר/ברני ארדוב

21.10.2017 - "המאבטחים התחילו"

התקרית

במחצית ההפסד הביתי להפועל ירושלים פרץ עימות בין אוהדים לבין כוח האבטחה בדרייב אין. חלק מהקהל השליך מצתים ובקבוקים, והמאבטחת קורל קצבורג, שנפגעה באורח חמור בפניה, הובהלה לבית חולים ונותחה. שני אוהדים נעצרו.

ההסבר של אוהדי הפועל תל אביב

המאבטחים התחילו, ואפילו הקבוצה הצטרפה להעברת האחריות וכתבה בהודעה רשמית כי "במהלך הפסקת המשחק הפעילו מאבטחים גז פלפל, שהכנסתו לאולם אסורה, נגד אוהדי הקבוצה. הם הפכו מכוח שאמור לשמור על הסדר הציבורי למפירי הסדר. לא מתקבל על הדעת שגורמי אבטחה מכניסים נשק לאולם, תוקפים אוהדים ובכללם משפחות וילדים צעירים ומתסיסים את האווירה".

רמי כהן, מנהל הפועל תל אביב. אביב חופי
כפפות של משי. כהן/אביב חופי

31.12.2017 - "פנאן עשה פרובוקציות"

התקרית

הדרבי נגד מכבי תל אביב ברבע גמר גביע המדינה היה הסוער ביותר העונה. בהפסקת המחצית בדרייב אין הושלכו כוסות שתייה לעבר מאמן הכושר של מכבי, רגב פנאן, שספג גם יריקות וקללות מכוערות בגנות אביו המנוח מוני. קללות דומות נשמעו כעבור יומיים, במשחק שנערך ביד אליהו.

ההסבר של אוהדי הפועל תל אביב

פנאן בא והתריס נגדם, ואף היועץ המשפטי של המועדון עו"ד חיים יצחקי אמר בדיון בבית הדין של איגוד הכדורסל כי "פנאן בא כדי לעשות פרובוקציות". הפועל עצמה הגישה תלונה נגד אוהדי מכבי, שלטענתה קיללו, ירקו והשליכו חפצים למגרש בעצמם, וקודם לכן יצא המועדון בהודעה נגד תובע האיגוד, עו"ד טל אור, שבראיון עיתונאי אמר מראש איזה עונש בכוונתו לבקש מבית הדין. "זו לא הפעם הראשונה שאנשי האיגוד מפיצים שקרים נגדנו, אנחנו מצפים מתובע האיגוד לפסול עצמו מלדון בענייניה של הפועל תל אביב".

מאמן הכושר של מכבי תל אביב רגב פנאן. ברני ארדוב
ברור, זו אשמתו. פנאן/ברני ארדוב

2.4.2018 - דרבי זה דרבי

התקרית

הפועל תל אביב ניצחה לראשונה בדרייב אין את מכבי תל אביב, אבל על הניצחון העיבו שוב הקללות לעבר פנאן וקריאות ההתאבדות לשמעון מזרחי, והקבוצה שוב עמדה לדין.

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. ברני ארדוב
במקרה שלו זה כבר קבוע. מזרחי/ברני ארדוב

3.5.2018 - גם הם אשמים

התקרית

דרבי ביד אליהו, הפעם מכבי ניצחה, ושוב קללות וגידופים ובעקבותיהם קנס בבית הדין. מנגד, אוהד מכבי תועד כשהוא יורק, מקלל בצורה מאיימת ויורק על דובר הפועל שעמד מאחורי הספסל.

אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
183 אלף שקל בקנסות. שלט בדרייב אין/ברני ארדוב

6.5.2018 - "ערוץ הספורט התסיסו את הרוחות"

התקרית

אנשי ערוץ הספורט הפכו ללא רצויים בדרייב אין עוד לפני חצי שנה, כשלטענת איגוד הכדורסל עמדו מאחורי הדרישה לקיים שני משחקי דרבי בתוך 48 שעות (בגביע ובליגה), והמתח התפרץ דווקא לאחר ניצחון ביתי על הפועל ירושלים. בתום המשחק נותרו עשרות אוהדים ביציע והשמיעו קללות נגד אנשי הערוץ, והפרשן גור שלף נטש בזעם את עמדת השידור וכמעט התעמת בצורה פיזית עם כמה מהמגדפים. השגר ניב רסקין נשמע מכנה אותם "מסריחים" בשיחה עם הצוות באולפן.

ההסבר של אוהדי הפועל תל אביב

בהודעה הרשמית של המועדון נמסר: "חלק מאנשי ערוץ הספורט היוו גורם מרכזי בהתססת הרוחות, תוך שהם מבצעים תנועות מגונות וקוראים קריאות מתגרות כלפי הקהל".

גור שלף, ניב רסקין, ערוץ הספורט. יוסי ציפקיס
לאדומים יש סכסוך ארוך עם אנשי ערוץ הספורט. רסקין ושלף/יוסי ציפקיס

13.5.2018 - בין יריקות לתביעות

התקרית

בתום המשחק הביתי מול גלבוע/גליל, בו ניצחה הפועל תל אביב, נרשמה תקרית חריפה בין אנשי המועדון לבין מנהל הקבוצה האורחת ארצי פרטי, שטען כי ירקו עליו - לאחר שספג קללות לאורך המשחק כולו מהיציעים.

ההסבר של אוהדי הפועל תל אביב

לאור ההאשמות נגד היו"ר רמי כהן וחבר ההנהלה רפפורט, הוציאה הפועל הודעה רשמית ובה דחתה את הטענות - כולל ההערות בסוגריים. "בסיום המשחק הקודם עשה פרטי תנועות מגונות מלוות בקללות לאוהדי הפועל (בהמשך להתנהגות דוחה וההפך הגמור ממכניסת אורחים במשך כל המשחק), והעידו על כך דוח המשקיף וצוות השידור באולם. נציין רק כי מר פרטי הינו היחיד שהתנהגותו צוינה לרעה על ידי המשקיף במשחק זה. איש לא ירק על פרטי. אנו מציעים לאנשי הגלבוע להתנצל ב-24 השעות הקרובות אחרת נגיש תביעת דיבה כנגדם לבית המשפט. יו''ר הקבוצה רמי כהן לא קילל איש. אנו מציעים גם במקרה זה לאנשי גלבוע להתנצל טרם הגשת תביעה. גם הפעם, כמו במשחק הקודם בין הקבוצות, האירוע היה נמנע אלמלא התנהגותו ה'גנגסטרית' של מר פרטי".

29.5.2018 - במלחמה כמו במלחמה

התקרית

בהמשך לעימות בדרייב אין, ירקו אוהדים של הפועל תל אביב וקיללו צלם של ערוץ הספורט במהלך משחק הקבוצה באשדוד בפתיחת הפלייאוף. המשך השידור התאפשר רק מפינה בצד האולם.

מאמן מכבי אשדוד בראד גרינברג, סק הנרי. לירון מולדובן
אשדוד טוענים לקללות גזעניות. גרינברג/לירון מולדובן

31.5.2018 - "הנרי שיקר"

התקרית

בסיום משחק הבית האחרון של הקבוצה, בו ניצחה את מכבי אשדוד/באר טוביה, טען שחקן היריבה סק הנרי כי אוהדים של הפועל השמיעו נגדו קריאות גזעניות.

ההסבר של אוהדי הפועל תל אביב

הדברים לא נאמרו, הנרי שיקר. במהלך המשחק הוא התעמת עם רביב לימונד ופתח לו את הגבה.

אוהדי הפועל תל אביב. לירון מולדובן
"מסע דמוניזציה". אוהדי הפועל חוסמים את היציאה באשדוד/לירון מולדובן

2.6.2018 - "השוטרים הפעילו אלימות קשה"

התקרית

התקרית האחרונה, בינתיים, נרשמה שלשום בלילה, לאחר הניצחון האחרון באשדוד. אוהדים של הפועל תל אביב חסמו את היציאה מהאולם, ופרץ עימות בינם לבין השוטרים, שהפעילו נגד גז מדמיע. שני אוהדים נעצרו וקטין עוכב ושוחרר.

ההסבר של אוהדי הפועל תל אביב

בהודעת המועדון נמסר: למקום הגיעו אוהדי מכבי תל אביב במטרה לתקוף את אוהדי הפועל תל אביב. "משטרת ישראל פעלה תוך הפעלת אלימות קשה, ריססה את האוהדים בגז מדמיע ולפי עדויות רבות אחד השוטרים אף שלף אקדח. מסע הדמוניזציה שעוברים אוהדי הפועל בעת האחרונה נתן כנראה לשוטרים לגיטימציה לנהוג בפראות ולהפוך לגורם שמלבה אלימות במקום למנוע אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully