וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון מימר: "כשלא שיתפתי את עומרי לוזון, עמוס עשה מה שעשה"

16.5.2018 / 9:42

"מישהו במערכת העביר מסר שהבן שלו יפתח, אני לא ידעתי מזה", "אני לא איש של מלחמה, רק בבית"ר כפו עליי דברים ולא הסכמתי", "איציק לוזון רק נספח. אבי לוזון נתן לי יד חופשית". אחרי שעזב את מכבי פתח תקוה, שרון מימר פותח תיבת פנדורה. וגם: שיש סיכם, מגבו עוזב

קובי אליהו

"אני לא רואה את מה שקורה היום בכדורגל כפגיעה במעמד המאמן ותו לו, זאת פגיעה בכדורגל עצמו. ברמת הכדורגל, בהתקדמות שלו. בסופו של דבר, המאמנים הם סוג שאמור להוביל את הדרך ולהביא ידע ויכולות לקבוצה, אבל זה לא קורה. למה? בדרך כלל, בעלים שנותנים למאמן את הקרדיט לעבוד מקבלים בחזרה. אבל לא כולם מבינים את זה. תראה מה קורה עם ברק בכר, הוא מקבל יד חופשית מאלונה. מי שפועל אחרת ולא נותן למאמן להוביל, מקשה את העבודה. זה פוגע לא רק במאמן, אלא בכולנו". את הדברים האלה אומר שרון מימר, שבראיון גלוי לב מדבר על הסערות האחרונות שהתחוללו בקריירה שלו. מימר עזב את בית"ר ירושלים אחרי מחלוקת עם אלי טביב, ואת דרכו במכבי פתח תקוה הוא מסיים לאחר ריב מתוקשר עם עמוס לוזון ולמרות יחסי ידידות קרובים עם אבי לוזון, שכבר ישב איתו על התוכניות לעונה הבאה.

מימר הוא אחת הדוגמאות האחרונות למאמן ש"יודע לשמור על הכבוד" של המאמנים בשוק הישראלי הנוקשה וכעת הוא מבהיר היטב את עמדתו בעניין ומסביר מה הוביל את עמוס לוזון לקריאות נגדו. "אני לא איש של מלחמה, לאף מקום לא באתי ועשיתי דווקא לבעלים. היה לי שיתוף פעולה מצד הבעלים בכל הקבוצות בהן עבדתי, חוץ ממקרה אחד בבית"ר ירושלים. שם ניסו לכפות עליי דברים ועצרתי את זה. לא הסכמתי, כי זה לא אני. לעומתם, אבי לוזון נתן יד חופשית, לא היו לי ויכוחים איתו. ראינו בצורה טובה את הדברים. להבדיל ממה שמציירים, אני איש של שלום ולא של מלחמות עם בעלים. חוץ מהמקרה בבית"ר, לא היה מצב שלא כיבדו אותי".

אז מה בכל זאת קרה במכבי פתח תקוה?

"אני חושב ששני הצדדים היו מרוצים. היו ביני לבין אבי שיחות לגבי ההמשך. ישבנו אפילו כדי לנסות לסכם, הכיוון היה חיובי, ואז קרה מה שקרה. המקרה עם עמוס לוזון הפתיע אותי. לא קרה לי איתו כלום מעולם בעבר. הבן שלו (עומרי, א"י) קיבל את כל הכבוד ממני, זה בא משום מקום וחבל. זה העיב על מערכת היחסים. בגלל זה סיימתי את העבודה בפתח תקוה".

שרון מימר מאמן מכבי פתח תקוה. מגד גוזני
"המקרה עם עמוס לוזון הפתיע אותי". מימר/מגד גוזני

עמוס לוזון טען שהקללות הגיעו על רקע חילוף של סרסור.

"אחרי ששמעתי את כל הסיפור, הבנתי שנוצרה אי הבנה. מישהו במערכת העביר לו מסר בטעות שעומרי יפתח".

המסר עבר גם אליך?

"המסר לא עבר אליי, זה לא משהו שנאמר לי או ביקשו ממני. התייחסתי לעומרי כשווה מול שווים. הוא התלבש בשלושת המשחקים האחרונים. כנראה שעמוס בא עם ציפיות מסוימות. כשזה לא קרה, הוא עשה מה שעשה. אני לא מקדם צעירים? שטויות".

נשמע שזה החלק שכואב לך.

"קח את עידן אהדנני. שחקן שלא היה לו מקום בנוער, השנה התחיל אצלי כבלם רביעי. הוא למד וקיבל כלים. הוא סיים בלם ראשון והוזמן לנבחרת ומועמד לתגלית העונה. זה אחד הדברים הכי כיפים שלי כמאמן. תאי בריבו, מוחמד סרסור וגם עומרי לוזון. כולם התאמנו אצלי. הקרדיט גם לפתח תקוה, שזאת דרכה. אי אפשר לומר שאני לא מקבל צעירים. מי שאומר את זה, אין לו מושג".

איציק לוזון חוזר להיות מנכ"ל. זאת אחת הסיבות לעזיבה?

"הוא רק נספח. לא שווה יחס ולא מתכוון להתייחס".

ספר מה קרה בשבוע האחרון. לחצת מאוד על אבי לוזון להיפגש עוד לפני המשחק האחרון. זה בגלל ההצעה מסכנין?

"אקדים ואומר: לקחתי את הקבוצה בתחתית, סיימנו במקום השמיני. רצינו פלייאוף עליון, אבל אי אפשר לקרוא לזה אי הצלחה. קידמתי שחקנים צעירים השנה, ובאותו שלב אמרתי למערכת: צריכים לחתוך את זה. לקבל החלטה עכשיו. אחרי מה שקרה עם עמוס, אני יזמתי את הפגישה עם אבי. ביקשתי שנחתוך את הדברים. ידעתי שיהיה קשה לעבוד יחד שיהיו רעשי רקע".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
עמוס לוזון בעלי מכבי פתח תקוה. אדריאן הרבשטיין
"אי הבנה". עמוס לוזון/אדריאן הרבשטיין

אחרי בית"ר, לקחת מיד את מכבי פתח תקוה. לא הייתה לך כמעט מנוחה בקריירה.

"אני לא צריך לנוח. במקום שמספק אותי, אני רוצה לעבוד. מבחינתי למרות שזה פגרה, כבר מחר אני רוצה ללכת להעביר אימון. אני נהנה מתקשורת עם אנשים, מדינמיקה קבוצית. לא רואה סיבה לשבת בחוץ".

בוא נדבר על הקריירה שלך. איפה אתה חושב שאתה יכול לשים את הנקודה ולומר "פה טעיתי", ומנגד "זאת ההחלטה הטובה בקריירה שלי".

"בגיל 37 סיימתי עונה טובה בלוד בלאומית, היה לי חוזה לעונה שאחרי בתור שחקן ויכולתי לשחק עוד כמה שנים. נוצרה לי הזדמנות להיות עוזר מאמן בראשון עם ניסן יחזקאל, הוא אימן אותי ולקחתי החלטה. זו הייתה החלטה טובה. אחרי המעבר לבאר שבע הייתה לי מעין פרשת דרכים - האם לעבור לכפר סבא. 90 אחוז מהאנשים אמרו לי 'אל תיגע'. הלכתי עם המיעוט. רציתי לקבל את הג'וב הראשון בליגת העל. היה בזה המון סיכון, אבל גם המון רווח. מפה שמתי חותמת שאני יכול לאמן בליגת העל".

בני סכנין.

"אבי נמני מטפל בעניין. בסכנין יש מאמן, כך שאני לא מדבר על זה. אני מחכה להתפתחויות ואתגר חדש. הכדורגל מאוד דינמי. לפני שלושה שבועות הכנתי את העונה הבאה במכבי פתח תקוה. פתאום הכל התהפך".

עמוס לוזון סירב להגיב לדברים, ומסר: "אין תגובה".

ממכבי פתח תקוה נמסר בתגובה: "מימר סיים את חוזהו בגלל היכולת והתוצאות בפלייאוף התחתון. אין שום קשר לעניין עמוס ואיציק לוזון".

מאמן בית"ר ירושלים שרון מימר. ברני ארדוב
"בביתר ניסו לכפות עליי דברים ועצרתי את זה". מימר בבירה/ברני ארדוב

גל שיש סיכם, אורי מגבו עוזב

מכבי פתח תקוה הודיעה רשמית כי גל שיש יצטרף לקבוצה, בחוזה לעונה אחת. הוא יתחרה על עמדת המגן השמאלי עם נאור פסר, והמשמעות היא שאורי מגבו יעזוב. פתח תקוה החליטבה לא לממש את האופציה על המגן השמאלי שלה. במועדון יעסקו בימים הקרובים בנושא המאמן, כשאלישע לוי יזומן לפגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully