וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואקמה התעלל ורקד, אלחמיד טעה אך תיקן בגדול: ציוני משחק העונה

5.5.2018 / 23:10

הפועל באר שבע הבטיחה את האליפות עם תצוגת תכלית בראשות הניגרי, חנן ממן עשה עוד צעד לתואר שחקן העונה וברק בכר נתן נוקאאוט לחברו בני בן זקן. ציוני המשחק המרכזי במאצ' אפים

שחקן הפועל באר שבע אנתוני וואקמה. ברני ארדוב
וואקמה חוגג כמו שרק הוא יודע (צילום: ברני ארדוב)/ברני ארדוב

בוריס קליימן - גיא חיימוב 6:6

שוער בית"ר חזר לבין הקורות ואולי היה יכול לעשות קצת יותר מול הבעיטה של ממן, אבל לא באמת אשם באף אחד מהשערים וגם סיפק כמה הצלות יפות, שהיו רחוקות מלהספיק לצערו. חיימוב סיפק הצלה נהדרת לבעיטה של ורד, ולא נדרש להרבה מעבר.

אריק סאבו - בן ביטון 7:6

סאבו חזר להגנה אחרי תקופה ארוכה, עשה עבודה טובה על וואקמה באגף והכריח אותו להיכנס יותר ויותר לאמצע. ביטון והגנת באר שבע כולה סיפקה משחק מצוין, והוא גם ביצע כמה פעולות יפות מאוד בחלק הקדמי.

מיקי סירושטיין - לואי טהא 6:4

סירושטיין פתח את המשחק טוב מאוד והוציא כדור מסוכן מהראש של בן שהר, אבל דעך בהמשך, ביצע על וואקמה את העבירה שהובילה לשער הראשון והתפרק יחד עם חבריו להגנה. טהא סיפק משחק טוב ויציב, אם כי בלט פחות מאלחמיד בשני צידי המגרש.

טל כחילה - חאתם עבד אלחמיד 7:5

כחילה היה נהדר לאורך העונה אבל היה לא יכול להרשות לעצמו להנהיג הגנה שסופגת שתי רביעיות רצופות בשיא המאני טיים של העונה. אלחמיד אמנם איבד את הכדור שהוביל לשער היתרון הבית"רי, אבל כיפר עם שערו הראשון העונה (כבש ביולי, בגביע הטוטו ועדיין במדי אשדוד, נגד בית"ר את שערו הקודם) ועם עוד כמה פעולות נהדרות - כולל חילוץ נפלא שעצר מתפרצת מסוכנת מאוד.

שחקן הפועל באר שבע, מאור מליקסון, מול חן עזרא, בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
מליקסון בישל את הראשון (צילום: ברני ארדוב)/ברני ארדוב

שון גולדברג - אורן ביטון 7:5

גולדברג שם את החותמת על ההתפרקות של בית"ר עם מסירה נוראית שהפכה לשער של וואקמה. ביטון בישל בפעם השמינית העונה (שלישי בליגה, כמו פיראס מוגרבי, ראשון בב"ש) והיה שותף לתצוגת התכלית של האלופה - היוצאת והנכנסת.

קלאודמיר - ג'ון אוגו 7:6

הברזילאי היה יותר אנרגטי מאשר בתקופה האחרונה, ובמחצית הראשונה דחף קדימה וסיפק הצלה פשוט מרהיבה מקו השער. אחת הסיבות לדעיכה של בית"ר הייתה הירידה ביכולתו במחצית השנייה והרחקה כושלת שלו סידרה שער קל לבן שהר. המאסטרו הבית"רי ינסה להחזיר בגמר הגביע. אוגו חזר במשך הפלייאוף להיות הקשר החייתי שכולנו הכרנו מאז הגיע לארץ, ומגיע בכושר נהדר (ושלוש אליפויות רצופות) למונדיאל.

דוד קלטינס - דן איינבינדר 5:4

קלטינס נזרק למערכה מחוסר ברירה, ועד הרגע האחרון לא היה ברור בדיוק איזה חור הוא יתבקש לסגור ואם יפתח כמגן או כקשר. לבסוף הוא תופקד באמצע, התקשה מאוד מול הקישור האגרסיבי של באר שבע והוסיף שתי טעויות - סגירה לא טובה בשער של אלחמיד ואיבוד שהוביל לשער של ממן. איינבינדר לא היה מספיק מדויק.

אופיר קריאף - חנן ממן 7:5

קריאף היה להיט גדול כאשר חזר לבית"ר באמצע העונה. הוא התחבר לטירוף ולאווירה המיוחדת שהייתה העונה בקבוצה, אבל לא במקרה הוא הגיע למצב שנותר ללא קבוצה לפני כן, ובמשחקים הקריטיים לא מספיק היה שם כדי לעזור. ממן הוא כנראה שחקן העונה. ההגעה שלו לבירת הנגב היא נקודת מפנה מדהימה בעונה של האלופה. 8 שערים מאז שהגיע, 4 מהם בפלייאוף, 3 בשלושת המחזורים האחרונים. היו ספקות באשר ליכולתו להשתלב בקבוצה גדולה, אבל היום כבר ברור שהוא מסוגל גם להוביל קבוצה גדולה לתארים.

יעקב בריהון - מאור מליקסון 7:6

ההימור של בן זקן על בריהון השתלם עם בישול קר רוח ומחצית לא רעה בכלל, אבל משום מה בהפסקה הוא הוחלף, וכולם יודעים איך זה נגמר. מליקסון סיפק יופי של בישול ובמחצית השנייה, כאשר בית"ר הלכה ונעלמה, עשה ככל שעלה על רוחו. ספק אם האמין שיחגוג שלוש אליפויות רצופות כשהחליט לחזור לבאר שבע, אבל הוא מהאחראיים העיקריים לכל אחת מהן.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
שחקני בית"ר ירושלים קלאודמיר, דוד קלטינס, טל כחילה, על רקע אלון יפת. ברני ארדוב
בית"ר תתאושש עד הגמר? (צילום: ברני ארדוב)/ברני ארדוב

חן עזרא - אנתוני וואקמה 8:6

כמה חבל מבחינת עזרא שלכושר הטוב בקריירה שלו הוא הגיע דווקא בימים בהם החברים שלו פחות משתפים פעולה. יותר מזה, גם המאמן שלו לא ממש התנהג כמי שקיבל שערים בארבעה מחזורים רצופים מהשחקן שלו, והחליף אותו בשלב מוקדם. וואקמה אמנם התקשה קצת באגף מול סאבו וברח לאמצע, אבל שם מצא קרקע פורה להתעלל בכל מי שהגיע מולו, וקינח עם שער קל וחגיגה כמו שרק הוא יודע. התמודד העונה עם פציעה טורדנית ובלא מעט משחקים עלה לשחק לא כשיר במאה אחוז, אבל הצליח לחזור לעניינים בדיוק ברגעים הכי חשובים והערב הוכיח בפעם המי יודע כמה שהוא מסוגל להיות בכמה רמות מעל הליגה. איש המשחק.

אנתוני וארן - בן שהר 7:5

בדיוק כמו שכטר בשבוע שעבר, גם הצרפתי של בית"ר הוחזר להרכב אחרי שנתנו לו להעלות קצת חלודה, והיה רחוק מהשחקן שהלהיב את הליגה כולה במהלך הסיבוב השני. שהר עבד קשה, היה מאוד מעורב וקינח עם שער נגיחה יפה.

בני בן זקן - ברק בכר

נתחיל עם ההבהרה הקבועה: לא ברור כמה מההחלטות של בן זקן באמת הבשילו במוח שלו, ולא של אחד מהבוסים שמעליו, אבל אין ברירה אלא לתת לו את הקרדיט, לטוב ולרע. הערב - זה רע. ההרכב המפתיע של בב"ז עם יעקב בריהון נראה טוב במחצית הראשונה וסידר שער יתרון. תגובת המאמן? חילוף בהפסקה. חן עזרא כבש לראשונה בחייו בארבעה משחקים רצופים. תגובת המאמן? חילוף בדקה ה-57. מעבר לזה, בית"ר ספגה שתי רביעיות במשחקים החשובים שלה העונה, וככה בטח שלא לוקחים אליפות. אולי יצליח לתקן עם גביע בהמשך השבוע.

בכר לא יכחיש כנראה את הקביעה שהאליפות הזו של באר שבע מרשימה פחות מקודמותיה מבחינת איכות המשחק שלה, אבל גם הוא יודע שהיא ככל הנראה המרשימה ביותר בכל מה שקשור לאופי ולעוצמות של הקבוצה. שיר צדק, הפציעות ושאר הבעיות שנפלו על בכר והחבורה שלו רק חיזקו וחישלו, ופלייאוף עליון שהתחיל במאבק אליפות מרובע מסתיים בתואר חד משמעי וברור של הפועל באר שבע.

שחקן הפועל באר שבע ג'ון אוגו מול שחקן בית"ר ירושלים יעקב בריהון. ברני ארדוב
במיטבו. ג'ון אוגו (צילום: ברני ארדוב)/ברני ארדוב

מחליפים

עידן ורד - סחט הצלה יפה מחיימוב, אבל לא הרבה מעבר לזה.

איתי שכטר - לא השפיע על המשחק. מעניין לראות אם יפתח בגמר הגביע ויקבל הזדמנות להיפרד מבית"ר עם תואר.

מהראן ראדי - אחרי שהיה בורג מרכזי בשתי האליפויות הקודמות של באר שבע, העונה הוא כבר נראה מעבר לשיאו. בכל זאת, הוא ממשיך לקבל דקות מהספסל במשחקים החשובים והוא עומד לחגוג אליפות שישית ברציפות, הישג פשוט יוצא מהכלל.

מרסל הייסטר - חזר אחרי תקופה ארוכה ולא הספיק להשפיע.

ניב זריהן - לא הספיק לעשות הרבה מול היריבה האהובה עליו מכולן.

מרואן קבהא - היה שותף לניצחון ענק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully