וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלות הכוללת של קיום תחרות הג'ירו בישראל: 30 מיליון שקל

2.5.2018 / 12:39

מירי רגב חשפה במסיבת העיתונאים לפתיחת האירועים בירושלים: "מעולם לא הושקע סכום כזה באירוע ספורט". יריב לוין: "זה יותר מאירוע ספורט, זו במה שחושפת את ישראל למיליונים"

צילום וידאו: קובי אליהו, רוני כנפו, עריכת וידאו: מתן חדד

ירושלים לובשת חג לקראת ההזנקה של הקטע הראשון של ג'ירו ד'איטליה, שתיערך ביום יומיים. היום (רביעי) נערכה מסיבת העיתונאים הרשמית לפתיחת האירועים, בהשתתפות מנהל ג'ירו ד'איטליה מאורו וני, המיליארדר סטיבן אדאמס שהביא את התחרות ארצה, שרת הספורט מירי רגב, שר התיירות יריב לוין, השר לענייני ירושלים זאב אלקין ועוד קציני משטרה בכירים.

רגב סיפרה במהלך מסיבת העיתונאים כי הסכום שהוקצב לקיום הג'ירו הוא 30 מיליון שקלים. "מעולם לא הושקע סכום כזה באירוע ספורט. אם לא ההתגייסות של השרים כולם, לא היינו מגיעים לקיום האירוע הזה", אמרה.

זאב אלקין פאולו בלינו מירי רגב ג'ירו ד'איטליה. קובי אליהו
אוטוטו יוצאים לדרך/קובי אליהו
גביע ג'ירו ד'איטליה. קובי אליהו
גביע ג'ירו ד'איטליה/קובי אליהו

מנכ"ל RCS פאולו בלינו אמר: "אני מודה לכל האנשים שעזרו לחלום הזה להתגשם. היה לנו מו"מ ארוך עם סילבן אדאמס ואני מודה לו. זו הזדמנות לחגוג עם המדינה הנהדרת הזו. אנחנו חוגגים תחרות ראשונה במאה חדשה של הג'ירו ולא יכול להיות טוב יותר מלעשות זאת בפעם הראשונה מחוץ לאירופה. עשינו את זה ואנחנו פה, במדינה נהדרת עם אנשים נהדרים שתומכים בנו. אני משוכנע שנגלה ביום שני שעשינו דבר גדול ומיוחד".

שר התיירות יריב לוין הוסיף: "מדינת ישראל גאה ומוכנה לאירוע הספורט הגדול והמורכב ביותר שהיה כאן. הג'ירו הוא הרבה יותר מאירוע ספורט, זו במה שחושפת את ישראל למיליונים, מציגה את הנופים, האתרים ההיסטוריים וכמובן את בירתינו ירושלים. אנחנו קוראים למיליונים להגיע לישראל. הג'ירו מעניק לנו חוויה לכל המשפחה. שלושה ימים עם הנאה יוצאת דופן. אל תחמיצו הזדמנות לבוא וליהנות מהאירוע העצום הזה. אני מאחל לכולנו שהמרוץ היחיד יהיה הג'ירו למרות ההצבעות שהחלו בכנסת".

השר לענייני ירושלים, זאב אלקין: "ירושלים נמצאת היום עמוק בתוך המרוץ, לא רק בנקודת ההתחלה. ירושלים היא עיר העתיד וגם מתפתחת מבחינה תיירותית. יש סמליות מאוד היסטורית בכך שהמרוץ יתחיל בירושלים ויסתיים ברומא. לפני 2,000 שנה אבותינו יצאו מפה לרומא בראש שפוף. עברו 2,000 שנה, חזרנו לפה והקמנו מדינה. זו סגירת מעגל היסטורית ומדהימה, שאף אחד לא יכול היה לחלום עליה ואין ספק שהיא משקפת את השינוי העצום שעוברת ירושלים. אמרו לסילבן שהוא חולם וזה לא יקרה, אבל הוא האמין והגשים את החלום. יישר כוח ענק".

כריס פרום. רוני כנפו
כריס פרום כבר בישראל/רוני כנפו
סילבן אדאמס. ג'ירו ד'איטליה, קובי אליהו
סילבן אדאמס, המיליארדר שהביא את התחרות לישראל/קובי אליהו, ג'ירו ד'איטליה

בתוך כך, נערכה היום בירושלים רכיבה לזכרו של ג'ינו ברטלי, חסיד אומות העולם ורוכב איטלקי אגדי שסייע להציל מאות יהודים בתקופת השואה. ברטלי השתמש במעמדו כרוכב אגדי ואלוף הטור דה פראנס והג'ירו ד'איטליה, להברחת מסמכים מזויפים ולהצלתם של יהודים רבים באטליה במהלך השואה. בשנת 2013 הכיר יד ושם בברטלי כחסיד אומות העולם.
באירוע השתתפו יו"ר "יד ושם" אבנר שלו, נשיא הכבוד של ה"Big Start Israel" ג'ירו ד'איטליה סילבן אדמס, שגריר איטליה בישראל ז'אן לואיג'י בנדטי ומוזמנים נוספים. סילבן אדמס אמר בהתייחסו לנושא: "שני הורי הם ניצולים. כמה שג'ינו ברטלי היה רוכב גדול הוא היה אדם גדול יותר. לא סתם הג'ירו כאן בישראל מוקדש לג'ינו ברטלי. הוא גיבור איטלקי, גיבור עבור העם היהודי וגיבור עבור האנושות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully