וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונס בלאן: דירוג הליגיונרים מסכם את חודש אפריל החלומי של מונס דאבור

מתן בכור

2.5.2018 / 16:00

הוא שבר שיאים היסטוריים, משייט לתואר מלך השערים ונמצא על הבמה המרכזית בליגה האירופית. מהפך מתבקש בדירוג השגרירים החודשי של מתן בכור שכולל סופרסטאר בהתהוות, הקאמבק של רפאלוב והמשבר של זהבי

אדריאן הרבשטיין

10. אלמוג כהן (אינגולשטאדט, גרמניה)

בדירוג הקודם: 4

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: פתח בארבעה משחקים ולמעט אחד השלים בכולם 90 דקות

עוד כמה מילים: שאלת השאלות היא לאן יילך הקשר בעונה הבאה. בהפסד הביתי הכואב 5:1 לקיל אינגולשטאדט איבדה רשמית סיכוי לעלות לבונדסליגה, למרות שמי שעקבו אחרי הדי שאנצר העונה ידעו די מלכתחילה שהקבוצה ככל הנראה לא תצליח לחזור לליגה הבכירה. בדיעבד, יכול מאוד להיות שכהן היה צריך לנצל את העונה האישית הנפלאה שהייתה לו בעונה שעברה ולהישאר בבונדסליגה, שכן על פי הדיווחים היו לא מעט מועדונים שהביעו בו עניין. למרות שמחזיק בחוזה עד 2021, הדעה הרווחת היא שכהן לא יישאר בקבוצתו הנוכחית. בגיל 29 אולי זה הזמן לחשוב גם על מספרים וחזרה לארץ תמורת סכומים גבוהים עשויה להיות מפתה, אך על קשר נבחרת ישראל לזכור שהוא מוערך מאוד בגרמניה על הישגיו, וגם אם לא בבונדסליגה, הוא יכול למצוא קבוצה אירופאית ברמה גבוהה יותר משיש בישראל.

אלמוג כהן שחקן אינגולשטאדט. GettyImages
עדיין מוערך מאוד בגרמניה. אלמוג כהן/GettyImages

9. ערן זהבי (גוואנגז'ו R&F, סין)

בדירוג הקודם: 2

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: השלים 90 דקות בארבעה משחקים, בישל פעמיים והחמיץ פנדל

עוד כמה מילים: עצרו הכל חברים, יש לנו כאן משבר. טוב, אולי מדובר במונח מעט מוגזם, אבל הסקורר הישראלי השלים החודש לראשונה מאז עבר לסין רצף של ארבעה משחקים בהם לא כבש שער. הירידה ביכולתו השפיעה גם על גוואנגז'ו, שרשמה שלושה הפסדי ליגה רצופים והתאוששה רק במחזור האחרון עם 0:1 קטן על צ'ונגצ'ינג ליפאן, מי שעשויה להיות קבוצתו העתידית של אנדרס אינייסטה. בישראל וגם בסין לא רגילים מבצורת שכזאת מזהבי, אבל בסופו של דבר צריך לזכור שישנן תקופות כאלה גם לשחקנים הכי גדולים. מלך שערי הליגה הסינית בעונה שעברה השיג העונה עד כה שישה שערי ליגה, נתון שיכול להשתנות בקלות במשחק אחד, שכן חזינו ביכולת של זהבי לכבוש שלישיות או רביעיות אם הוא נכנס לזון. החודש הבא יהיה קריטי לזהבי ולא פחות לקבוצתו, שאחרי העונה שעברה שהוגדרה כנהדרת, רוצה להתקרב לחבורת הצמרת ולא "לבזבז" את העונה במרכז הטבלה.

ערן זהבי שחקן גוואנגז'ו R&F. מתוך טוויטר, אתר רשמי
אם ייכנס לזון, יהיה קשה לעצור אותו. ערן זהבי/אתר רשמי, מתוך טוויטר

8. דקל קינן (סינסינטי FC, ארצות הברית)

בדירוג הקודם: לא דורג

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: השלים 90 דקות בחמישה משחקים

עוד כמה מילים: המדור מברך את הצטרפותו של ליגיונר חדש לדירוג. מאז עזב את מכבי חיפה בחודש ינואר, דקל קינן נעלם קצת מהראדר. זה היה טבעי בסך הכל: הבלם הוותיק (33) עזב לליגת ה-USL האמריקאית, ליגה מקצוענית אך עם זאת כזאת שמוגדרת כ"ליגת פיתוח" לליגת ה-MLS או ליגה שמאפשרת לקבוצות שאין להן מקום כרגע ב-MLS להתחרות ולייצר קהל אוהדים. קינן היה ידוע בארץ בעיקר בשל היותו מקצוען חסר פשרות, והדבר בא לידי ביטוי גם בסינסינטי. הבלם קיבל את סרט הקפטן למרות שמדובר בעונתו הראשונה במועדון, והאוהדים כבר למדו להתאהב במלחמה חסרת הפשרות שלו בחלק האחורי. סינסינטי פתחה את העונה בצורה די טובה, ואחרי שישה מחזורים היא ממוקמת במקום החמישי בטבלה עם 11 נקודות, חמש נקודות פחות מהמוליכה והאלופה לואיוויל סיטי. כל זה כמובן פחות משנה שכן הליגה עוברת לשלב פלייאוף בין הקבוצות המובילות בתום העונה הסדירה, אך היציבות של קינן הפכה אותו בשבועות האחרונים לאחד מהשחקנים המוערכים בליגה ויהיה מעניין לעקוב אחריו ואחרי נציגנו השני ב-USL גיא אבנד, המשחק בקבוצת רנו מנבדה.

שחקן סינסינטי FC דקל קינן. טוויטר רשמי סינסינטי FC, צילום מסך
הפך לקפטן במהרה. דקל קינן/צילום מסך, טוויטר רשמי סינסינטי FC

7. אריאל הרוש (אנורתוזיס פמגוסטה, קפריסין)

בדירוג הקודם: 8

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: פתח בשער בשישה משחקים בהם ספג שבעה שערים

עוד כמה מילים: יציבות היא שם המשחק, ולמרות שאנורתוזיס של השוער ושל מאמנו הישראלי רוני לוי מאבדת גובה, הרוש ממשיך להראות יציבות וביטחון בחלק האחורי. אחרי רצף של חמישה משחקים רצופים ללא ניצחון, אנורתוזיס עדיין הצליחה לשמור על ההגנה השנייה בטיבה בליגה הקפריסאית ולהרוש יש חלק גדול בהצלחה. כעת, השוער בן ה-30 ינסה לעזור לקבוצתו להשיג את המקום השלישי אשר מוביל למוקדמות הליגה האירופית בעונה הבאה, הישג שייחשב לנהדר ויסכם עונה מצוינת. השוער מסיים חוזה בסיום העונה וקשה שלא לחשוב מה יהיה הצעד הבא שלו. חזרה לארץ אפשרית, שכן בגילו חוזה גבוה באחת הגדולות עשוי להיות מפתה, אך לדעתי האישית הרוש צריך להסיק את המסקנות מהעונה הטובה שעברה עליו, שהייתה אולי הטובה בקריירה שלו. המפתח היה השקט, הריחוק, ויכול מאוד להיות שחזרה לישראל ולתקשורת החונקת תקשה על השוער פעם נוספת ואולי עליו לשקול להמשיך באירופה ולהשתמש בעונה הנהדרת כמקפצה למועדון גדול יותר.

שוער אנורתוזיס פמגוסטה אריאל הרוש. אתר רשמי אנורתוזיס פמגוסטה, אתר רשמי
המפתח להצלחתו: שקט. איראל הרוש/אתר רשמי, אתר רשמי אנורתוזיס פמגוסטה

6. קני סייף (אנדרלכט, בלגיה)

בדירוג הקודם: 7

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: פתח בהרכב בשישה משחקים ולמעט אחד השלים בכולם 90 דקות

עוד כמה מילים: בכלי התקשורת הבלגים דיווחו שאנדרלכט צפויה להשתמש באופציית הרכישה שיש לה על הקשר, לשלם 3.7 מיליון יורו לגנט ולהשאירו במדי הסגולים-לבנים. עם זאת, במדינה הוסיפו שמספר קבוצות פרמיירליג עקבו אחריו מקרוב והתרשמו מיכולתו והן עשויות לרכוש אותו גם כן. צריך לזכור שלמרות העניין, לאנדרלכט יש זכות ראשונים וכל עוד היא תחליט להפעיל את הסעיף, רק סירוב של השחקן עצמו יכול למנוע את העסקה. בקרב אוהדי אנדרלכט לא הופתעו מהפרסומים, והם משוכנעים שסייף, ששמר גם החודש על יכולת גבוהה, יישאר בעונה הבאה. השחקן הגיע בחודש ינואר בשל היכרותו עם המאמן היין ואנהאזברוק אך מאז הרשים בעיקר בשל הוורסטיליות שלו והיכולת להמשיך לשחק ברמה גבוהה למשך 90 דקות. מאבק האליפות בבלגיה עדיין חם ואנדרלכט רחוקה חמש נקודות מהמוליכה קלאב ברוז' ונותרו לה ארבעה משחקים על מנת לנסות ולשנות את זהות האלופה.

שחקן אנדרלכט קני סייף. פייסבוק רשמי אנדרלכט, אתר רשמי
ממשיך לשמור על יכולת גבוהה. קני סייף/אתר רשמי, פייסבוק רשמי אנדרלכט

5. ביברס נאתכו (צסק"א מוסקבה, רוסיה)

בדירוג הקודם: 1

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: שותף בשמונה משחקים, פתח בארבעה

עוד כמה מילים: חודש עמוס עבר על הקשר ועל קבוצתו. המאמן ויקטור גונצ'רנקו נאלץ לנהל את הסגל שלו בחכמה ולהעניק מנוחה לשחקנים כמו נאתכו על מנת להימנע מפציעות. רק נס ישיג לצסק"א אליפות, אך היא עדיין נמצאת במקום השלישי שמוביל למוקדמות ליגת האלופות בעונה הבאה. נאתכו עצמו יכול להתגאות מאוד בעונה האחרונה שלו: באירופה הוא הפך לשחקן הרכב אמין ובעל ניסיון וגם בליגה הוא בדרך לסיים עונה עם מספרים טובים מאוד ביחס לתפקידו. מעל הכל, נראה שנאתכו בן ה-30 הפך לשחקן שלם. מה שכונה בעבר כ"פרווה" במשחק שלו נעלם, והוחלף בחכמה ויכולת חילוץ כדור שהראה בעיקר במשחקים במסגרת האירופאית והרשימה לא מעט אנשי כדורגל.

ביברס נאתכו, צסק"א מוסקבה. רויטרס
עשה עונה נהדרת. ביברס נאתכו/רויטרס

4. אופיר מרציאנו (היברניאן, סקוטלנד)

בדירוג הקודם: לא דורג

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: 90 דקות בארבעה משחקי ליגה

עוד כמה מילים: בחודש פברואר אופיר מרציאנו דורג ראשון בדירוג הליגיונרים של וואלה! ספורט. בחודש מרץ הוא שותף בשני משחקים בלבד, כשבשני הורחק בדקה ה-14 בגלל טעות גדולה. מספר המשחקים המועט גרם לו להיעדר מדירוג חודש מרץ, אך החודש הוא הוכיח שמעל לכל, נראה שלשוער בן ה-28 יש אופי טוב ויכולת לחזור חזק מתמיד ממשברים. אחרי הכרטיס האדום בחודש מרץ נגד סנט ג'ונסטון, התקשורת בסקוטלנד קטלה את מרציאנו לא מעט. "הוא שוער נהדר, אבל עושה טעויות של טירון", כך טען ג'רמי וויטי, כתב מקומי באדינבורו, שאף הוסיף שלמרות העונה המעולה, אולי כדאי ל"היבס" לחשוב על שוער אחר בעונה הבאה. התשובה של מרציאנו הגיעה ב-21 באפריל, בניצחון הביתי 1:2 על סלטיק שמנע מהאורחים לחגוג אליפות. השוער זכה למחמאות בתום המשחק, בו מנע משחקני האלופה הסקוטית לכבוש פעם אחר פעם וגרם לאוהדים להתאהב מחדש.

שוער היברניאן, אופיר מרציאנו. GettyImages
אופי חזק. אופיר מרציאנו/GettyImages

3. ליאור רפאלוב (קלאב ברוז', בלגיה)

בדירוג הקודם: 10

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: שותף בחמישה משחקי ליגה, פתח פעמיים וכבש פעמיים

עוד כמה מילים: בדירוג הקודם זיהיתי את החזרה (שהוגדרה כבלתי אפשרית) של רפאלוב לרוטציה בברוז'. צריך להבין, התקשורת בבלגיה כבר מחקה את סיכויו לקבל דקות העונה ועמדה על כך שהמאמן איבן לקו פשוט לא מחזיק מהקשר הישראלי. החודש רפאלוב החזיר לו עם שער ניצחון על גנק ולמרות שלא ניצחה בשני משחקיה האחרונים, ברוז' עדיין תלויה בעצמה כשהיא נמצאת במקום הראשון בליגה הבלגית ובמרחק חמש נקודות מאנדרלכט השנייה. נראה ששני הצדדים הבינו את התרגיל: לקו קלט את היכולת של רפאלוב לשנות משחקים ולהוסיף עוקץ בדקות הסיום, והקשר בן ה-32 הבין שלעלות מהספסל בדקות הסיום זו אולי הצורה הנכונה להשתמש בו אחרי הפציעות הקשות שעבר. בבלגיה מספרים שהגיל נותן את אותותיו על רפאלוב, שלא מסוגל לשחק יותר מ-60 דקות ברמה גבוהה, והמחישו זאת כשהסבירו שבשני המשחקים בהם פתח, נראה פחות טוב וברוז' הפסידה. כעת הוא צריך לעזור לקבוצתו לשמור על המקום הראשון בדרך לעוד אליפות, קאמבק שסומן כבלתי אפשרי וניצחון אישי על מאמן שלא רצה בו וכעת משתמש בו.

ליאור רפאלוב שחקן קלאב ברוז'. GettyImages
חזר לרוטציה בנקודה קריטית בעונה. ליאור רפאלוב/GettyImages

2. בירם כיאל (ברייטון, אנגליה)

בדירוג הקודם: 3

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: שותף בארבעה משחקים, פתח בהרכב והשלים 90 דקות בשלושה מהם

עוד כמה מילים: לפעמים פשוט צריך לעמוד ולמחוא כפיים, וזה בדיוק מה שמגיע לקשר הנבחרת. מי שפתח את העונה עם פציעה קשה וערך את הבכורה שלו בליגה רק במחזור ה-17 נכנס לעניינים בדיוק בזמן, והפך לשחקן הרכב בשלושת המשחקים האחרונים. למרות זאת, רגע האמת של כיאל ושל ברייטון יגיע במחזורי הסיום של הפרמיירליג, בו השחפים יפגשו את האלופה הנכנסת מנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד וליברפול, סיום לא קל לעונה במשחקים בהם ברייטון זקוקה לנקודות. היא ממוקמת במקום ה-14 בפרמיירליג עם 37 נקודות, מרחק חמש נקודות מסאות'המפטון שנמצאת מתחת לקו האדום, אבל על מנת להיות תלויה בעצמה היא זקוקה לניצחון הרואי אחד נוסף בשלושת מחזורי הסיום שיוביל אותה לקו 40 הנקודות, קו אשר על פי כל התחזיות מספיק על מנת לשרוד בפרמיירליג. עוד נגיע בסיכומי העונה לסיום הנפלא מבחינה אישית של כיאל בן ה-29, שפרח בדיוק בתקופה בה תומר חמד איבד את מקומו בסגל, אך כדי לסיים בטעם מתוק הוא חייב להוכיח במחזורי הסיום שהקרדיט שהוא מקבל מכריס יוטון מוצדק.

שחקן ברייטון בירם כיאל, שחקן טוטנהאם כריסטיאן אריקסן. רויטרס
שחקן הרכב בקבוצת פרמיירליג. בירם כיאל עם כריסטיאן אריקסן/רויטרס

1. מונס דאבור (זלצבורג, אוסטריה)

בדירוג הקודם: 5

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: שותף בשבעה משחקים, כבש שלושה שערים ובישל שלושה נוספים, העפיל עם קבוצתו לחצי גמר הליגה האירופית והפך לליגיונר הישראלי שכבש הכי הרבה שערים בחו"ל

עוד כמה מילים: את חודש אפריל האחרון מונס דאבור, שחווה את עונתו הטובה בקריירה, לא ישכח הרבה זמן. אם העובדה שהוא ממשיך לשייט לעבר תואר מלך השערים באוסטריה לא הספיקה (כבש עד כה 19 שערים), הוא גם הוסיף העפלה היסטורית עם זלצבורג לחצי גמר ליגת האלופות (הישראלי החמישי שהפעיל לחצי גמר אירופי), וקינח עם הפיכתו לשיאן השערים הישראלי בחו"ל כשחלף על פניו של רוני רוזנטל. אם נשפוט על פי מקרי עבר, מלכי השערים של הליגה האוסטרית השתמשו בתואר המכובד כמקפצה למעברים לליגות גדולות יותר או לכסף הגדול של סין. לא יהיה מדובר בהפתעה גדולה אם דאבור ינחת בעונה הבאה בליגה בכירה, ואנו נמשיך לעקוב ולקוות שהוא יהפוך לסופרסטאר שהוא יכול להיות.

זלצבורג תוכל להשלים דאבל העונה, אך היא תתקשה להעפיל לגמר הליגה האירופית על חשבונה של מארסיי, שניצחה במשחק הראשון 0:2 ונראתה כאיכותית יותר. למרות זאת, יש לזכור שזלצבורג עדיין לא הפסידה העונה באצטדיונה הביתי וגם לפני ה-1:4 על לאציו ברבע הגמר אף אחד לא נתן לה סיכוי אמיתי להעפיל. אם מונס יפעיל את קסמיו גם בגומלין, הוא יהפוך לסופרסטאר אמיתי בקנה מידה אירופי ויגרור התעניינות רבה מקבוצות גדולות ביבשת. לצד כל המחמאות, לנו כישראלים חשוב שדאבור יביא סוף סוף את היכולת שלו מאירופה לבמה החשובה באמת מבחינתנו: נבחרת ישראל, בה עדיין לא הותיר חותם.

מונס דאבור שחקן רד בול זלצבורג. רויטרס
חודש חלומי בעונה חלומית. מונס דאבור/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully