וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חאמס על הגדרות: שעת הנקמה של חאמס רודריגס בזידאן וריאל מדריד

25.4.2018 / 11:30

זידאן סלד ממנו וספסל אותו, התקשורת הספרדית ירדה לחייו והעלילה עליו, וגם אביו הודה שבריאל בנו "איבד את ההנאה מכדורגל". רק עכשיו, כשמצא סביבה תומכת בבאיירן מינכן, חאמס רודריגס חזר לכבוש, לבשל ובעיקר לחייך. זמן לנקמה?

שחקן ריאל מדריד חאמס רודריגס עם זינדין זידאן. GettyImages
לא מתגעגע אליו. חאמס וזידאן/GettyImages

"זה היה יום עצוב מבחינתי כשעזבתי את ריאל מדריד. תמיד חלמתי ללבוש את החולצה הלבנה, אבל כך נראה ומרגיש הכדורגל לפעמים. כרגע, אני חושב רק על באיירן. אני מרגיש טוב וזה משהו שאני חושב שאפשר לראות על הדשא. אני רוצה להשיג המון עם המועדון, העתיד שלי כאן". זה מה שאמר חאמס רודריגס בראיון לרשת הטלוויזיה הקולומביאנית אל צ'ירינגיטו לפני כשלושה חודשים. "אני לא יודע אם הייתה לי כימיה טובה עם זינדין זידאן או לא", הוא הוסיף, "לכל מאמן יש את ההעדפות שלו ואני מכבד את זה. אני לא יודע אם יש טעם שאחשוב על זה עכשיו. תמיד התאמנתי קשה ונתתי את המיטב ובכל פעם ששיחקתי סיפקתי את הסחורה".

חאמס בן ה-26 בילה שלוש עונות בריאל מדריד. הוא הגיע אליה ב-2014 אחרי שהצטיין וסיים כמלך שערי גביע העולם באותו קיץ. הוא חתם על חוזה לשש שנים וב-22 ביולי התקבל על ידי 45 אלף אוהדי ריאל בהצגה שלו בסנטיאגו ברנבאו כשגם שגריר קולומביה פרננדו קאריז'ו הגיע לשם ואף נשא נאום ומסר מנשיא המדינה חואן מנואל סנטוס. "ההגעה של בן ארצנו לריאל מדריד ממלאת אותי ברגש. בקולומביה יש לנו חיבה גדולה מאוד לריאל מדריד בגלל העבודה של המועדון והיסודות שלו וגם בגלל אלפרדו די סטפנו. היום קולומביאני מצטרף לאחת הקבוצות הגדולות ביותר בעולם. האלה מדריד! האלה חאמס! ויוה קולומביה".

חאמס רודריגס שחקן באיירן מינכן עם תומאס מולר. רויאלטי
חיבור מושלם. חאמס ומולר/רויאלטי

ואכן, מבחינת מספרים חאמס רודריגס סיפק את הסחורה. בשלוש עונות שלו בבירת ספרד רשם הקולומביאני 111 הופעות, בהן כבש 36 שערים ובישל 41. הוא היה שותף לזכייה של ריאל מדריד באליפות ב-2016/17 ולשתי הזכיות ברציפות של הקבוצה בליגת האלופות. אבל בעונה האחרונה סר חינו בעיניו של זינדין זידאן, שהראה לו את הדרך החוצה ואפילו לא הכליל אותו בסגל לגמר האלופות מול יובנטוס. באיירן מינכן קפצה על המציאה בקיץ ושאלה את השחקן לשתי עונות תמורת 12 מיליון יורו כשיש לה גם אופציה לרכוש אותו תמורת 42 מיליון.

על פי הדיווחים מי שדחף ולחץ להביא את הקולומביאני למינכן היה מאמן באיירן בתחילת העונה קרלו אנצ'לוטי, שאימן אותו גם בריאל. יושב ראש באיירן קרל היינץ רומניגה התייחס אז להעברה וגם לאפקט שהיה לה ברשתות החברתיות: בן לילה, הצטרפו אלינו מעריצים חדשים בשש ספרות. ההעברה הזו טובה לפנים של באיירן ברמה הלאומית והבינלאומית. קיבלנו הרבה, איך קוראים לזה, לייקים? חדשים בעיקר מדרום אמריקה וספרד". חאמס סבל מחוסר מזל משווע כשנפצע ממש זמן קצר לאחר הגעתו למינכן וגם כשכבר חזר ושיחק אצל אנצ'לוטי היכולת שלו לא הייתה מרשימה, כמו של כל הקבוצה. בתקשורת הגרמנית וגם האירופית החלו לדבר על כך שחאמס אולי הגיע לבאיירן רק בשביל הלייקים והפופולאריות האדירה שלו, טענה די מעליבה שבעבר הייתה שמורה לשחקנים אסייתים ברמה נמוכה שנרכשו על ידי קבוצות רק כדי להתחזק בשוק המזרח.

עם הגעתו של יופ היינקס, גם חאמס החל לפרוח ועד עכשיו בליגה יש לו שישה שערים ו-10 בישולים. בליגת האלופות הוא שותף בכל המשחקים ובישל רק פעם אחת מול פריס סן ז'רמן בניצחון הביתי. חאמס לא שחקן מהיר, ואולי זו אחת הבעיות שלו, אבל הוא כן שחקן עם טכניקה נהדרת, בעיטות ומסירות מהטובות שיש בעולם והרבה חוכמה. הוא הוסיף לבאיירן גורם הפתעה במשחק וגם הוצאה למתפרצות מהירות עם מסירות מדויקות וחכמות. "לאור היכולת שלו והצורה בה השתלב כאן, חאמס הוא ממש מתנה משמיים לבאיירן", אמר עליו יופ היינקס בפברואר, "בריאל מדריד הוא לא קיבל דקות משחק כמו שמגיע לשחקן בקליבר שלו. אני מקבל ממנו את הרושם שהוא מאושר במינכן וזה דבר לא קל כי הוא היה צריך להתאקלם למדינה חדשה, תרבות, שפה ודרך חיים". ולחשוב שזה אותו היינקס שלא ממש נתן לחאמס לשחק כשחזר לקבוצה עד שתומאס מולר סבל מפציעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חאמס רודריגס שחקן באיירן מינכן עם יופ היינקס. רויטרס
היינקס מרוצה מאוד מהשחקן שלו/רויטרס

חאמס לומד גרמנית ונעזר ב"מאפיה הספרדית והלטינית" שקיימת בבאיירן מינכן כדי להסתדר ולהתאקלם שם עד הסוף. חאבי מרטינס, ארתורו וידאל, חואן ברנאט, ראפיניה וכמובן טיאגו אלקנטרה עזרו לו להשתלב בבאיירן חברתית ולאט לאט נראה שהוא נפתח יותר. "חאמס הוכיח את עצמו כהעברה טובה מאוד מאוד", אמר עליו רומניגה לאחרונה, "אנחנו מאושרים מאוד מההתפחות שלו, במיוחד מאז שיופ היינקס מונה שוב למאמן הקבוצה". עוד שחקן שהקולומביאני התחבר אליו טוב מאוד מההתחלה, למרות האנגלית המוגבלת שלו והגרמנית הלא קיימת, היה תומאס מולר. לשניים יש חיבור טוב גם על המגרש, שם חאמס מצליח למצוא את מולר ולהפרות אותו, מה שעזר לגרמני לחזור לכושר שיא וליכולות שאפיינה אותו לפני יורו 2016, וגם מחוץ למרגש שם השניים הפכו לחברים טובים. השניים, אגב, הם גם מלכי השערים של שני גביעי העולם האחרונים - מולר ב-2010 וחאמס ב-2014.

"החיבור בינינו עובד מצוין כי אנחנו סוג אחר של שחקן ולא העתק של אותו הדבר", אמר מולר על החיבור בין השניים אחרי החשש שהם ידרכו אחד על הרגליים של השני, "חאמס הוא יותר פליימייקר, שנוגע הרבה בכדור ושמספק כדורים מצוינים. יש לו גם עין מצוינת למצוא שחקנים בשטחים פנויים. תמיד הייתי שחקן שמחפש בדיוק את השטחים האלה ומחפש את הדרך הישירה אל עבר השער. לכן אנחנו מבינים אחד את השני ומסתדרים כל כך טוב מאז שהוא הגיע לכאן".

אחד השערים היפים של רודריגס העונה היה מול באייר לברקוזן בחוץ, אז סחט עבירה מחוץ לרחבה וכבש עם כדור חופשי מלא ברגש. "אפשר לראות שהוא ברמה משל עצמו וזה מדהים", אמר עליו אחרי אותו משחק סוון בנדר, שביצע עליו את אותה העבירה. גם המגן הימני של באיירן יוזואה קימיש נשמע נלהב כשדיבר על חברו לקבוצה: "המסירות שלו ממש טובות וגם ההגבהות. הוא מעולה עם הכדור באזורים המסוכנים ויש לו את היכולת לבעוט בכדור בדיוק למקום שהוא רוצה שהוא יגיע אליו".

חאמס רודריגס שחקן באיירן מינכן עם קרל היינץ רומניגה, קרלו אנצ'לוטי. GettyImages
"קיבלנו הרבה, איך קוראים לזה? לייקים מאז שצירפנו אותו". חאמס עם רומניגה ואנצ'לוטי בזמן הצגתו בבאיירן/GettyImages

חאמס עצמו נראה בהתחלה קצת מנותק מבאיירן מינכן ומחבריו כשהעלה לרשתות החברתיות התוססות שלו (כ-37 מיליון עוקבים באינסטגרם, 32 מיליון בפייסבוק) בעיקר פרסומות ודברים שונים ולא תמונות ממשחקים או עם החברים לקבוצה. בתקופה האחרונה גם זה השתנה והוא עצמו אמר: "אני חושב שמינכן היא עיר יפה, המועדון הוא נהדר ואני רוצה להישאר כאן עוד הרבה שנים. אני מרגיש נהדר וחושב שרואים את זה על הדשא. רוב הדברים שאני מנסה לעשות עובדים לי. ברור שזה גם קשור לעובדה שאני משחק הרבה לאחרונה. אני רק רוצה לעשות את החלק שלי כדי לעזור לבאיירן לנצח ולזכות בתארים".

אחד הדברים הטובים שקרו לחאמס עם הריחוק מספרד הוא גם הריחוק מהתקשורת במדינה. הקולומביאני תמיד טען שהתקשורת הספרדית אובססיבית לגביו וממציאה שהוא בליין ולא מתאמץ מספיק באימונים. בגרמניה התקשורת לא מרבה להתעסק בכוכבים בצורה אישית, אלא אם הם באמת בליינים ומוחצנים מאוד, חאמס לא משדר משהו כזה גם אם הוא באמת כזה ולכן הוא זוכה לשקט. אולי כלקח מהדיבורים על כך שהוא לא מתאמן קשה מספיק, בבאיירן מינכן הוא מקפיד להגיע להתאמן גם בימים בהם אין אימונים ולהישאר אחרי אימונים. הצוות הגדול והרחב של המדיות החברתיות בבאיירן דואגים של ביקור נוסף כזה בזבנר שטראסה יצולם, יתועד ויגיע לכל האוהדים ואולי גם לאנשים שטענו בעבר כי הוא לא מתאמן בצורה רצינית.

עכשיו, חאמס חוזר לפגוש את הקבוצה שלא רצתה אותו ובעיקר את המאמן שלא החזיק ממנו. בספרד עוסקים במשך כל העונה בשאלה למה זידאן וריאל נתנו לקולומביאני ללכת וזידאן ספג על כך ביקורת כמעט אחרי כל הפסד או תוצאה רעה של הבלאנקוס - והיו הרבה כאלה בליגה. רודריגס עצמו מתבטא בדיפלומטיות כשהוא נשאל לגבי ריאל וזידאן ("יהיו משחקים מיוחדים עבורי, שיחקתי שם שלוש שנים ויש לי חברים שם וזיכרונות טובים, אבל אני חושב רק על הקבוצה שלי ואיך לנצח את ריאל עכשיו"), אבל אביו ווילסון היה הרבה פחות עדין כשנשאל בנושא בפברואר ואמר: "חאמס איבד את ההנאה מכדורגל שהייתה לו כשאנצ'לוטי אימן את ריאל. לא תשמעו את הבן שלי אף פעם אומר מילה רעה על המאמן הצרפתי. הוא עשה פעולה חכמה מאוד כשעבר מריאל מדריד לבאיירן והוא מאושר מאוד בגרמניה. אני רואה אותו חי חיים שלווים ומאושרים וזה חשוב מאוד בשביל היכולת שלו על המגרש".

חאמס רודריגס שחקן באיירן מינכן. GettyImages
יגיע עם מוטיבציה מיוחדת הפעם/GettyImages

בין אם היינקס יבחר לפתוח עם חאמס מול ריאל או שיעדיף את טיאגו אלקנטרה על פניו, לקולומביאני תהיה בוודאות סיבה נוספת למוטיבציה לקראת ההתמודדות מול האקסית על הכרטיס לקייב. חאמס פרגן בימים האחרונים לרונאלדו ("מכונת שערים") ולחברים אחרים מריאל מדריד, גם הדיווחים בשעתו דיברו על כך שהפורטוגלי לא אהב את השחרור שלו לבאיירן. כך או אחרת, לראות את זידאן מודח בחצי גמר ליגת האלופות ודאי יחמם לחאמס מעט את הלב והאפשרות הזו תוסיף לו עוד מוטיבציה, אם אין לו מספיק כזו גם ככה לפני משחק כל כך גדול.

שחקני ריאל מדריד, כריסטיאנו רונאלדו, חאמס רודריגס. רויטרס
הדיווחים דיברו על כך שרונאלדו כעס על שחרורו של חאמס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully