וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאחה קאלדזה: "רמת השחקנים במילאן היום נמוכה משהייתה בזמני"

11.4.2018 / 17:15

הבלם ומגנה השמאלי של הרוסונרי לשעבר, שמכהן היום כראש עיריית טביליסי, הגיע לישראל למספר פגישות והתראיין לוואלה! ספורט: "מילאן לא יכולה להתחרות היום עם הקבוצות הגדולות בעולם"

קאחה קאלדזה שחקן מילאן לשעבר וראש עיריית טביליסי. ראובן קסטרו
קאחה קאלדזה היום/ראובן קסטרו

ראש עיריית טביליסי ובלם/מגן שמאלי מילאן לשעבר קאחה קלאדזה הגיע אתמול (שלישי) לביקור בישראל על מנת להיפגש עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וראש עיריית תל אביב רון חולדאי. זאת על מנת להביא את הידע של המערכת המוניציפלית הישראלית לגאורגיה. הוא מתעניין בכלכלה הישראלית, בהבאת משקיעים ישראלים לגאורגיה ובזמן שנותר לו מנהל מהלך משפטי מול חברת תשתיות ישראלית עמה ביטל במעמד צד אחד חוזה בינ"ל להפעלת הסדרי חנייה בעיר מהטענה כי לא עמדו בהתחייבויותיהם החוזיות. יחד עם זאת, אי אפשר לפגוש אותו ולא להיזכר בימיו כמגן שמאל בדינמו קייב ובמילאן. גבוה ומרשים בחליפת עסקים הוא מתיישב לשיחה עם וואלה! ספורט כדי לדבר על ימי הזוהר שלו בכדורגל ועל הדברים שהשתנו מאז.

מה השתנה מאז הימים שלך במילאן?

"לצערי לא מדובר בזמנים הכי טובים של מילאן, היא ידעה תקופות טובות יותר, אבל יש לזה הרבה סיבות, ביניהן רמת הכדורגלנים והשחקנים שהיא יותר נמוכה מאשר מהתקופה שבה אני שיחקתי בקבוצה. במצב הזה, מילאן לא יכולה להתחרות מול קבוצות ומועדונים גדולים בעולם. המאמן ג'נארו גאטוזו הוא חבר טוב שלי, שיחקנו במשך שנים ביחד ואני מאחל לו המון בהצלחה".

ראש ממשלת איטליה לשעבר ברלוסקוני בתכנית אירוח, 21 ביוני 2017. רויטרס
ברלוסקוני/רויטרס

האם חשבת שג'אנרו גאטוזו יכול להיות מאמן מצליח? האם הוא מתאים להצעיד את מילאן חזרה לימי הזוהר?

"עם הגעתו לקבוצה הרבה דברים השתנו. לדעתי הוא מאמן מצליח, אבל אני מאמין שמחכה לו הרבה עבודה כדי שיוכל להביא את התוצאות שמילאן רגילה אליהן".

מה הזכרון הכי מיוחד שלך מסילביו ברלוסקוני?

"במשך עשר השנים בהן אני שיחקתי במילאן היו באמת תוצאות טובות והרבה ניצחונות, זה קשור מאוד לתקופה של ברלוסקוני. הוא היה נשיא והוא תרם הרבה, מה שהכי חשוב בספורט זה כסף. ברלוסקוני השקיע בקבוצה, והביא הרבה כסף. כשבקבוצה משחקים כוכבים כמו שבצ'נקו, מלדיני, רונאלדו, אז היא נראית טוב. כדי לשמור על כוכבים כאלה בקבוצה, צריך להיות כזה שיכול לעמוד בהוצאות של עד מאתיים מיליון דולר בשנה".

מילאן צריכה מישהו כמו ברלוסקוני כדי לחזור לימי העבר?

"בהחלט חשוב שיהיה מישהו כמו ברלוסקוני. עכשיו הסינים קנו מניות של הקבוצה, ואני מקווה שהם יביאו הנהלה נכונה שתשקיע את הכסף בצורה חכמה ותדע להביא את הכוכבים הנכונים לקבוצה".

שיחקת עם שבצ'נקו בדינמו קייב ובמילאן, איפה היית מדרג אותו ברשימת גדולי החלוצים בכל הזמנים?

"הוא בהחלט היה אחד מהחלוצים הטובים בעולם והוא הוכיח את זה כשזכה בכדור זהב כמו מסי ורונאלדו, שקיבלו כדור זהב וזה מה שמוכיח שהוא אחד מהגדולים בעולם".

מה הבעיה של נבחרת גאורגיה? מדוע יש פחות שחקנים מוכשרים כמו בתקופתך או בעידן ברית המועצות?

"בגאורגיה הייתה בעיה כלכלית גדולה שפגעה בענף הספורט. כדי לפתח את ענף הספורט צריך הרבה כסף, בשלוש השנים האחרונות יש התקדמות בתחום כי הממשלה החלה להשקיע וזה בא לידי ביטוי בכך שבונים יותר מגרשי כדורגל, משקיעים יותר בכדורגל של נוער ומעודדים קיום של תחרות אליפות לאומית בכדורגל בתוך המדינה. צריך להבין שבברית המועצות היו תשתיות, היו מגרשים, הם יותר השקיעו בכדורגל של נוער ואחרי ההתפרקות של ברית המועצות ענף הספורט ירד במדינה".

מה יותר קשה להיות, שחקן כדורגל במילאן או ראש עיריית טבילסי?

"להית ראש עיריית טביליסי אומר שיש לך אחריות גדולה מאוד כי זאת עיר שבה גרים מיליון אנשים וחצי. וכשאתה שחקן כדורגל, אתה יכול יום אחד לנצח ויום אחד להפסיד ואחרי זה אתה מתכונן למשחק הבא ואז אתה יכול לשפר תוצאות, אבל כראש עיר אם אתה עושה טעויות אתה צריך לשלם עליהן".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
קאחה קאלדזה שחקן מילאן. GettyImages
קאלדזה בימיו במילאן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully