וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאינס. איבקוביץ'. בלאט? המאמן הישראלי רוצה לעשות היסטוריה

10.4.2018 / 11:00

דרושפאקה תתארח הערב אצל לוקומוטיב קובאן הבלתי מנוצחת (20:00) בפתיחת סדרת הגמר של היורוקאפ. בלאט יוכל להפוך למאמן השלישי אי פעם שזוכה בשלושת הגביעים הבכירים של אירופה

עריכה: מתן חדד

דיוויד בלאט יטפס הערב (שלישי, 20:00, שידור ישיר בספורט1), כמעט מתחת לרדאר התקשורתי, לעוד אחת מפסגות הקריירה שלו. מאמן דרושפאקה אמנם זכה כבר ביורוליג, ביורובאסקט, במדליה אולימפית ובאליפות המזרח ב-NBA, אבל אם ינצח גם בגמר היורוקאפ את לוקומוטיב קובאן יתקע יתד נוסף בספרי ההיסטוריה של הכדורסל האירופי: הוא יהפוך למאמן השלישי אי פעם שמניף את שלושת הגביעים הבכירים ביבשת.

לולו סאינס היה הראשון לעשות זאת. הוא זכה בשני גביעי אירופה לאלופות, בשני גביעי המחזיקות ובגביע קוראץ' עם ריאל מדריד; דושאן איבקוביץ' היה השני, כשזכה בגביע האלופות וביורוליג עם אולימפיאקוס, ביול"ב קאפ ובגביע ספורטה עם דינמו מוסקבה וא.א.ק אתונה, ובקוראץ' עם פרטיזן בלגרד.

בלאט, אלוף היורוליג מ-2014 עם מכבי תל אביב והיורופליג (המפעל השלישי בחשיבותו) מ-2005 עם דינמו סנט פטרסבורג, יקבל כעת הזדמנות ראשונה לגעת גם בגביע המשני של אירופה. הוא יהיה המאמן הישראלי הראשון במעמד הזה מאז שרון דרוקר ב-2004.

בדרושפאקה התקשו להאמין שדרכם חזרה ליורוליג תוכל להיסלל בתוך שנה אחת בלבד, דווקא אחרי שתאגיד הענק "דואוש" עזב את הקבוצה לטובת פנרבחצ'ה.

בלאט, שבכלל לא היה אמור להישאר באיסטנבול ולמעשה כבר סגר במכבי תל אביב, התגבר על קיץ לא פשוט: קבוצתו איבדה בזה אחר זה את כוכביה בראד וונאמייקר, וויל קלייברן, ג'יימס אנדרסון, דאיריס ברטאנס, אדריאן מוארמה ואנטה ז'יז'יץ', ובנתה סגל אפרורי יחסית תחת הנהגתו של סקוטי ווילבקין.

דיוויד בלאט מאמן דרושאפקה. GettyImages
התגבר על קיץ לא פשוט. בלאט/GettyImages

לעיתים מתברר שכוכב אחד גדול יכול להספיק. ווילבקין, שנבחר השבוע לשחקן העונה ביורוקאפ, מדורג ראשון במפעל בנקודות ובמדד, שלישי באסיסטים ורביעי בחטיפות; במשחק העלייה לגמר, מול באיירן במינכן, הוא להט עם עשר שלשות ו-41 נקודות. ואצל בלאט, כמו אצל בלאט, גם טיפת מזל מעולם לא הזיקה: במשחק הראשון של חצי הגמר חזרה "דאצ'קה" מפיגור ביתי בן 23 נקודות וניצחה משלשה דרמטית של סטנטון קיד שקבעה את הטון בסדרה.

אבל כדי להגיע לפודיום ולהניף את הגביע, תידרש דרושפאקה לעשות מה שאף אחת לא הצליחה העונה. לוקומוטיב ניצבת בפתחו של שיא היסטורי - והיא רוצה להיות הקבוצה הראשונה שזוכה ביורוקאפ בתום עונה מושלמת ונקייה מהפסדים. היא מופיעה לגמר עם יתרון הביתיות, כשבמאזנה 20 ניצחונות מ-20 משחקים, ומאמנה סשה אוברדוביץ' כבר הוכתר למאמן העונה במפעל.

עבור קובאן מדובר במסע לתיקון העוול שנגרם לה לפני שנתיים. ב-2016 היא הפכה לסינדרלה של היורוליג, ובהנהגתם של מלקולם דילייני, אנתוני רנדולף וכריס סינגלטון הגיעה עד הפיינל פור; זה לא הספיק לה כדי לשמור על הכרטיס למפעל הבכיר - וכעת היא רוצה לשוב אליו מהדלת הקדמית.

אוברדוביץ', שנותר מחוסר עבודה במשך חודשים ארוכים לאחר שפוטר מאלבה ברלין, הוזעק אשתקד כדי להחליף את פוטיס קציקאריס, ומאז ייצב את הספינה הרוסית. בגמר, כמו בשלב הקודם, הוא ייאלץ להסתדר בלי השחקן המוביל שלו במהלך העונה, ראיין ברוקהוף, משרידי העלייה ההיא לפיינל פור. "לוקו" הנחיתה במהלך מרשים את יונאס מאצ'יוליס מריאל, אבל הוא רשאי לשחק רק ב-VTB.

המשחק השני בסדרה ייערך ביום שישי באיסטנבול. אם יידרש משחק שלישי ומכריע, הוא ייערך ביום שני בקרסנודאר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקן דרושאפקה סקוטי ווילבקין. GettyImages
כוכב אחד יכול להספיק. ווילבקין/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully