וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב תציע לעומרי כספי שישה מיליון דולר לשלוש שנים

9.4.2018 / 19:32

הצהובים ינסו להחתים את הפורווורד ששוחרר מגולדן סטייט ולהציע לו סכום חסר תקדים עבור שחקן ישראלי, בין היתר בשל הלחץ לצרף "פנים של ישראלי להזדהות איתו ועם המועדון"

עריכת וידאו: ניר חן

שמו של עומרי כספי, ששוחרר רק אתמול בבוקר (ראשון) מגולדן סטייט, עלה ביממה האחרונה בשיחות בין אנשי מכבי תל אביב. היוזמה של ההנהלה הוותיקה של המועדון כשהכיוון האסטרטגי ברור: לנסות ולהשיב את הפורוורד בן ה-29 ליד אליהו ולהציע לו חוזה שעבורו יהיה מוכן לסגת מתוכניתו להמשיך עונה נוספת ב-NBA.

עוד בנושא:
כספי: "אמרתי לסטיב קר שאני מבין את ההחלטה"
גולדן סטייט חזרה לנצח הלילה מול פיניקס
הכול על שחרורו של עומרי כספי מגולדן סטייט

הצהובים מתכוונים להציע לכספי את השכר הגבוה ביותר שהעניקו אי פעם לשחקן ישראלי - שישה מיליון דולר לשלוש שנים. מה סיכויי ההצלחה של המהלך? גם במכבי מבינים שבשלב זה הם אינם גבוהים. כספי נחוש להישאר לעונה עשירית ב-NBA ומאמין בכוחו להשיג חוזה באחת מקבוצות הליגה הטובה בעולם; הוא יפנה לאופציה האירופית רק אם ייקלע לבעיה בשוק האמריקאי במהלך הקיץ.

במועדון מבינים היטב מה תוכל החתמה שכזו לעשות למועדון בכל הרבדים - האסטרטגי, השיווקי, התקשורתי - ומעל לכל המקצועי, ולכן מוכנים לחרוג ממדיניות השכר הנהוגה בדרך כלל. מכבי תל אביב נמצאת בלחץ מהמצב התדמיתי והנסיגה ביוקרת המועדון, ושם חוששים אף מהנסיגה המשמעותית מהכנסות מחסויות וספונסרים שמבקשים הבהרות לגבי מצב הקבוצה. כמו גם חוששים במועדון מהאטה במכירת המינויים. באותן שיחות הזכירו כי אחת הבעיות כי אין "פנים של ישראלי להזדהות איתו ועם המועדון". גם בשנה שעברה ניסתה ההנהלה הוותיקה להחתים את דיוויד בלאט ואף הציעה לו סכומים גבוהים, אך מהלך זה התפוצץ בסוף.

שחקן גולדן סטייט עומרי כספי. AP
יחזור למכבי תל אביב? כספי/AP

בתוך כך, במכבי תל אביב המשיכו בבליץ התקשורתי בניסיון להסביר את המהלך עליו הודיעו אתמול ולפיו יוקמו שתי קבוצות: אחת של ישראלים לליגת העל ואחת של זרים ליורוליג.

"עם החוק הרוסי, הצעירים, מספר הזרים שאפשר לרשום - אני חווה את זה מכאן עונה ראשונה, קשה מאוד לנהל קבוצה ככה, קשה מאוד לאמן אותה", הסביר טל בורשטיין. "זו הבעיה שניסינו לגבור עליה, שנוצרים שני סגלים באותה קבוצה. קשה לנהל ככה את הקבוצה. עם כמות המשחקים הזאת אין לנו זמן להתאמן. אם בשנים קודמות היו 'משתמשים' במרכאות במשחק ליגה כדי לעשות אימון ליורוליג, היום זה בלתי אפשרי. אולי עכשיו זה ייראה קצת אחרת. ימים יגידו".

"עכשיו במכבי יהיו הרבה 'מקומות עבודה', הרבה שחקנים ישראלים, יותר זמן וסבלנות לפתח אותם ושחקנים כן יוכלו לעבור מהקבוצה של הליגה לקבוצה של היורוליג - כמובן, כל שחקן שיוכיח את עצמו ויוכיח שמגיע לו", הבהיר עוזר המאמן. "בכל השנים האחרונות אני זוכר טענות למה השחקן הישראלי לא משחק, זה לא משהו שמישהו בחר. בעונה שעברה היו לא מעט טענות גם כשהיו ישראלים בקבוצה. גם אז הייתה ביקורת והמצב אז לא פתר כלום".

"אני חושב שזה בעיקר תלוי בשחקנים. מי שמגיע לו, משחק", התייחס בורשטיין לסוגיית קידום הכדורסלנים הישראלים. "גם לפני שנכנסתי למכבי כמאמן אמרתי שמכבי זה מקום שקשה לפתח בו שחקנים. קשה לתת להם הזדמנויות בגלל כל הציפיות, הלחץ ומספר הזרים שיש בקבוצה. תמיד ראיתי בקבוצות הקטנות יותר המקום שבו שולחים שחקנים להתפתח. אולי בסיטואציה החדשה שנוצרה יהיה כאן את המקום לשחקנים הישראלים לקבל את הדקות האלה".

"אנחנו משחקים עכשיו בליגה המקומית וזה הדבר הכי חשוב מבחינתנו", הבהיר נבן ספאחיה, והתייחס לצעד הבא: "זו ההחלטה של המועדון, לא לקחתי חלק בדיונים על הנושא. אני חושב שזה מהלך טוב, לא תפקידי לשפוט. זה צעד משנה חיים בכל הנוגע לסגל ליורוליג, במיוחד במכבי. אני לא חושב שזה הזמן לנתח את ההחלטה. באתי לאמן את הקבוצה הבכירה, לא לנתח את צעדי המועדון. יש לי חוזה. אם יגידו שאני צריך לאמן את הסגל המקומי, זה מה שאני אעשה".

"אני חושב שצריך להתרכז בשנה הזאת ולראות איך היא תסתיים", הדגיש יובל זוסמן. "אמורים להיות יותר ישראלים בקבוצה, זה מה שאני יודע כרגע. אני חושב שהיורוליג זה חשוב לכל האוהדים, העיתונאים, השחקנים, למערכת ולכל המדינה ומאוד מאכזב שאנחנו כבר לא שם. אנחנו כרגע לא באירופה וצריכים להתרכז רק בדבר אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully