וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון למשבר? אלאך מתכנן מהפכה בנוער. שחקנים: "DNA של לוזרים"

8.4.2018 / 7:23

אחרי עוד הפסד, ההולנדי סבור שרק מהפכה בנוער תשנה את המצב וימנה איש מקצוע בכיר מתחתיו. השחקנים סבורים: אסור להשאיר את רוב הסגל. מתערער מעמדו של דוס סנטוס, ומדוע נטע לביא לא משחק?

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. דוס סנטוס בדרך החוצה, קאיו יחפש קבוצה

בשבוע שעבר דיווחנו כאן על ההגעה של של מוחמד אלאך ונציגיו במועדון למשחקי בני יהודה, זאת כדי לצפות בבלם עאיד חבשי שעשוי להחליף את אליסון דוס סנטוס בעונה הבאה. ההגעה של אלאך למשחק של בני יהודה אינה מעקב רגיל אחרי עוד שחקן מושאל. בחיפה יש אכזבה עצומה מהברזילאי והמנהל הטכני סבור שאפשר להביא בלם מהיר שמכיר את הליגה שיתחרה על חולצת ההרכב מבלי שיתפוס מקום של זר נוסף. דוס סנטוס הוא מראה לאכזבה העצומה ממדיניות הסקאוטינג של חיפה העונה - קאיו שוב לא שיחק אתמול, קלאוס ישב ביציע, מאבוקה גרם לפנדל, קוסטדינוב רשם החמצה מביכה ואטיין ריינן שהגיע כדי להתחרות על מקום בהגנה לא באמת מקבל הזדמנות.

לגבי קאיו, סוכניו הזרים כבר התבקשו לחפש לו קבוצה אחרת. המטרה היא להיפטר מהחוזה של הברזילאי ואתמול הוא קיבל עוד איתות לאכזבה העצומה ממנו. בחודשיים האחרונים, בשבעה משחקי ליגה, הברזילאי שותף 17 דקות בלבד. "המאמן (רוטן) כבר לא יודע מה לעשות. הזרים יודעים שהם עם רגל וחצי בחוץ, הישראלים מאכזבים, כולם רוצה שהעונה הזאת תיגמר", אמר אחד השחקנים אתמול. אלאך, שנראה חסר אונים, עמד בכניסה לחדר ההלבשה ולחץ את ידי השחקנים והצוות, אך לא שוחח עימם בחדר ההלבשה. ואוהדי מכבי חיפה? שני אוהדים עמדו מחוץ לאוטובוס בניסיון לעורר מחאה כלשהי. "אין לכם כבוד, חוץ מאוטובוס אין לכם כלום", צעקו לשחקנים שהביטו לעברם מבלי לומר מילה.

אליסון דוס סנטוס שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
סמל לאכזבה מהזרים. דוס סנטוס/יוסי ציפקיס

2. "DNA של לוזרים"

לא בטוח שאלאך ורוטן יודעים באמת מה השחקנים שלהם חושבים על מצב הקבוצה. בשיחה עם חלקם נשמעה נימה צינית באשר לדברים שאמר המנהל הטכני בראיונות שערך לאחרונה, בהם דיבר על ה-DNA של מכבי חיפה. "יש לנו DNA של לוזרים, לא של מנצחים", אמר אתמול אחד השחקנים. "כל מה שקרה למכבי חיפה בשנים של האליפויות נגמר. אנחנו קבוצה מרוסקת. אם פעם היינו מנצחים משחקים כאלה, או מסיימים אותם בתיקו משעמם, היום אנחנו מפסידים אותם. הקבוצה הזאת נשארת בליגה בזכות הרבה מזל. אני לא רואה איך רוב הסגל הזה נשאר".

אלאך טען כי בקיץ יבצע בין שניים לחמישה שינויים בסגל, אבל השחקנים מעריכים שיהיו הרבה יותר. רוב הזרים יעזבו ואלאך רוצה לחזק את הקבוצה בשניים או שלושה ישראלים לפחות. "אם הקבוצה הזאת תמשיך עוד עונה, המצב יהיה יותר גרוע", אמר אחד השחקנים. "אם רוצים לפתח שחקנים צעירים, צריך לשלב אותם מעכשיו בהרכב. אי אפשר להמשיך עם השחקנים האלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מאמן מכבי חיפה פרד רוטן. קובי אליהו
השחקנים הגיבו בציניות לדברי רוטן/קובי אליהו

3. מדוע נטע לביא לא משחק?

אף אחד משחקני הקבוצה לא מבין מה קורה בנוגע לנטע לביא. לפני חודש וחצי, שלושה חודשים וחצי מאז הפציעה בתחילת נובמבר, הוחלט במועדון להחזירו לרוטציה בצורה הדרגתית. לביא שיחק תשע דקות בניצחון האחרון על הפועל עכו, אבל זו הייתה ההופעה היחידה שלו מאז. אתמול הוא לא נכלל בסגל וישב ביציע עם קלאוס וזנטי. "אם הוא שותף נגד עכו, הוא כשיר. ההחלטה מקצועית", אמרו אתמול בחיפה, כשחלק מהשחקנים ביקרו את רוטן על ההחלטה: "לא יכול להיות ששחקן בית יחכה כל כך הרבה זמן להזדמנות. הוא צריך להתחיל לשחק. הם רוצים להביא קשר אחורי, למה נטע צריך לצפות בעונה הבאה?".

בחיפה מתעקשים שלביא לא יושאל, אבל לא ברור היכן ישחק בעונה הבאה. רוטן סביר שהוא לא מספיק טוב באימונים, קשר אחורי יגיע על אחת מהמשבצות שבהן הוא מסוגל לשחק ורועי קהת ושלומי אזולאי אמורים להישאר, על פי המועדון, בסגל. אחרי פחות משנה וחצי, לביא שהוצג עם החולצה "2021" שמבטאת את סיום החוזה שלו בקבוצה וקיבל שדרוג בשכר, נעלם.

ומה עם זנטי, שישב ביציע? השחקן ואביו החליטו ללכת לוועדה למעמד השחקן מתוך תקווה שאחת הקבוצות שעומדות מאחוריו תשלם את הפיצוי לחיפה והוא יעזוב. ומה עם שאר שחקני הבית? אתמול, על כר הדשא, פתחו ב-11 רז מאיר וסינטאיהו סלליך - הנציגים היחיד שעוד אפשר לשייך למחלקת הנוער של מכבי חיפה, למרות שגדלו בראשון לציון. וזה מוביל אותנו לנושא הבא.

שחקן מכבי חיפה, נטע לביא. יוסי ציפקיס
מחכה להזדמנות. נטע לביא/יוסי ציפקיס

4. מהפכה בנוער, בנאדו סיכם

לאחרונה דיווחנו על המהפכה שמתכנן מוחמד אלאך במחלקת הנוער של המועדון. במסגרת המהפכה הוא עשוי למנות יועץ מקצועי או מנהל טכני זר, שיעמוד בראש הפרמידה ומתחתיו בתקווה לייצר יותר שחקנים לבוגרים. בשיחות עם מקורביו הבהיר אלאך לאחרונה כי הוא לא רואה פוטנציאל עצום בקבוצת הנוער הנוכחית ומקווה לשדרג אותה באמצעות אנשי מקצוע. הוא לא פוסל איש מקצוע ישראלי בכיר ואחד הדברים שבהם הוא מתכוון לעשות הוא צמצום הסגלים במחלקה, בתקווה לתת יותר ביטוי לשחקנים המוכשרים באמת.

אריק בנאדו, שהמשא ומתן עימו רשם עליות וירידות, צפוי לחתום בימים הקרובים רשמית לשלוש שנים. הצדדים שוחחו פעם נוספת וגישרו על כל הפערים והוא יאמן החל מהעונה הבאה. כמה שחקנים כאלה יצמחו במחלקת הנוער בשנים הקרובות? לפי אלאך, השינויים במחלקת הנוער יעלו את הסיכויים שמשהו טוב יקרה. כרגע, בקבוצת הנוער משחקים כישרונות בודדים בלבד עם סיכוי להשתלב בבוגרים. את הפירות, הוא סבור, נתחיל לראות לפחות בעוד שנתיים. "אם נעשה מהפכה בקיץ, נוכל להציל את מכבי חיפה", אמר לאחרונה לאנשים במועדון והציב מטרה: "תוך שנתיים, אני רוצה ארבעה שחקני בית בהרכב של קבוצת הבוגרים".

רשמנו.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully