וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין קומדיה לטרגדיה: הפועל ת"א והפועל פ"ת משני צידי המתרס

בזמן שהאדומים עשו צעד נוסף בדרך לליגת העל, המלאבסים התקרבו למבחנים שעלולים להוריד אותם לליגה א'. עמית גולדשטיין מסכם עוד יום במשרד של קובי רפואה ומתגעגע להפועל פ"ת של פעם

מוטי ברשצקי, שחקן הפועל תל אביב. מגד גוזני
טיול קליל לליגת העל/מגד גוזני

נתחיל בהצעה: למרות הפופולריות של הליגה הלאומית, הנה דברים שלא חשבו בהתאחדות לכדורגל. למשל, במקום מחזור ליגה בערב החג שהוא תקוע לכולם כמו עצם בגרון, אפשר היה להקדים את המחזור ביום אחד בחול המועד ולאפשר כניסה חינם לילדים. סתם רעיון כזה שיכול לדחוף קצת את הכדורגל ואולי את הלאומית. אבל שמישהו בהתאחדות יחשוב?! אל תגזימו.

אז מה היה לנו אתמול? משני הצדדים סיפורים שאוטוטו נגמרים. האחד שמח מאוד והשני לאט לאט הופך לטרגדיה. הפועל תל אביב שסופרת את הדקות עד ההכרזה הרשמית על העלייה לליגת העל והפועל פתח תקוה, מועדון פאר לשעבר, עומד בפני צלילה לליגה א'. מצחיק לחשוב שמתישהו העונה בהפועל תל אביב התרגשו מהפסד. אמש הקבוצה עלתה עם אחד ההרכבים החלשים שלה העונה ואיכשהו יצאה עם עוד ניצחון. לפנתיאון? לא. אבל כזה שעשה את שלו. בדיוק כמו כל העונה שלה.

יש כמה סיפורים בהפועל תל אביב שאי אפשר להתעלם מהם. הראשון הוא קובי רפואה. עד אתמול הוא גם ניסה לשמור על פאסון, אבל הפרץ שמחה שלו הוא עוד וי שהפועל סימנה בדרך חזרה למקומה הטבעי. כנראה שזה יהיה רשמי, אולי אפילו במחזור הבא, אז גם רפואה יהיה באופן רשמי המאמן.

מאמן הפועל תל אביב קובי רפואה. קובי אליהו
תחייך חביבי, אתה בליגת העל. קובי רפואה/קובי אליהו

"קובי, תחייך, קובי", זרק לו אמיר עגייב בדרך לביתו. רפואה לא נשאר חייב: 'ילד במבה זה", אמר כשהוא מנסה לשמור על פרצוף רציני בעמדת הראיונות. אז רפואה שמר על המנטרה שלו: "הפועל תל אביב, לפני משחק עלייה או אחרי, צריכה ומחויבת לנצח עד הסוף".

אבל גם הוא יודע שיש לו לא מעט עבודה עוד לפני שהוא מחתים שחקנים חדשים במועדון. כמו לפשר שוב בין המועדון לבין אדי גוטליב ואפילו בינו לבין הקפטן ידין. עליו אמר: "אני מאוד אוהב את אביחי ומעריך אותו. כמובן שיש לי שיחות איתו ועם ההנהלה. אני מקווה ומאמין שהכל יסתדר".

"השחקנים האלה הם חבורה של גברים. מעבר לזה שהם שחקנים טובים, הם מתנהלים מעולה בחדר ההלבשה. אדי עלה חולה למשחק, עשינו מלחמות כדי שהוא ישחק. אני מאוד שמח שהוא הבקיע. אני מקווה שהדברים מולו הסתדרו. הוא שחקן טוב, נכס להפועל תל אביב ואמרתי כבר - כל עוד שאהיה במועדון, אדי יהיה. הוא בלם אדיר, אין כאלה בארץ. אני יודע שקשה לקהל עם הבוז והעידוד, אני מקווה שההנהלה תשב איתו והכל יסתדר בהמשך".

אפילו מוטי ברשצקי שקיבל לא מעט ביקורות העונה, פתאום נראה מחוייך מהרגיל. ברשצקי כמו הפועל תל אביב, מאוהב בפייסל מוליץ', החלוץ הענק שהגיע בינואר: "אני אישית מאוד נהנה לשחק עם מוליץ', מעבר לזה שהוא גבוה הוא מאוד טכני ואני מקווה שזה ימשיך גם בעונה הבאה. אנחנו עדיין לא חוגגים, אנחנו באים לכל משחק כדי לנצח. כשיגיע הזמן לפתוח שמפניות כולם יידעו את זה. זה מאוד קורץ המחשבות על החזרה לליגת העל ועל המשחקים שם, זה מאוד כיף לשחק בדרבי ונגד בית"ר או באר שבע עם קהל כמו של הפועל. על איזה משחק אני חולם? על הדרבי".

בינתיים, בגזרת הרכש, לא ממש קורה הרבה בהפועל תל אביב. מצד אחד האחים ניסנוב מנסים כבר להחתים שחקנים, אך עד שרפואה לא יוחתם סופית, הוא לא מתכוון לשבת איתם כל שחקנים לתכניות לעונה הבאה. תקוע כבר אמרנו?

רובי לבקוביץ' הפועל פתח תקוה. מגד גוזני
עוד משחק, עוד הפסד. רובי לבקוביץ'/מגד גוזני

הצד הכחול והעצוב של המשחק הוא הפועל פתח תקוה, שאיכשהו נראה שלא משנה מי עומד בראשה, הוא רק מנסה לקחת את המועדון עוד יותר למטה. לחשוב שבתחילת העונה דיברו שם עלייה, זה פשוט מגוחך.

תומר קשטן שלא כמה הזדמנויות הוא יקבל תמיד איכשהו הוא נכשל. סוג של ראניירי ישראלי שרק יכול לחלום על סיום קריירה כמו של האיטלקי. בקיצור, בניגוד ללסטר, נראה שבפתח תקוה הכיוון ברור ומה שהיה מועדון פאר בכדורגל הישראלי בקרוב ישקע עוד יותר. עצוב, בטח שיש קבוצות כמו רעננה, אשקלון ועכו בליגת העל.

"נעשה הכל כדי להשאיר את המועדון הגדול הזה בליגה" אמר קשטן בסיום המשחק. "הפועל פתח תקוה קבוצה מספיק טובה כדי לא לרדת ליגה וגם לא להגיע למבחנים. יש מספיק אנשים טובים שהמועדון הזה יקר להם, הם דואגים שביום יום לא יחסר לנו שום דבר. אנחנו יכולים להתרכז, השחקנים וגם הצוות, בעבודה. הפועל פתח תקוה מועדון חשוב מאוד לכדורגל הישראלי".

עוד באותו נושא

לאומית: הפועל ת"א ניצחה 1:2 את הפועל פ"ת, כפר סבא הובסה 3:0 מול נצרת עילית

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully