וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התואר שחסר לי: לבנדובסקי ממשיך להפציץ ומחוזר על ידי ריאל מדריד

3.4.2018 / 14:00

רומינגה מוכן להתערב נגד מי שאומר שהחלוץ יעזוב. היינקס הצהיר שהפולני יישאר וישבור את שיאי הבונדסליגה שלו, אבל בספרד מתעקשים שהוא בדרך לריאל. מה הסיבה לכך? איך זה קשור לפצע הפתוח שנקרא 'כדור הזהב'? ולמה זכיה של באיירן מינכן בליגת האלופות יכולה לשנות את התמו

עריכת וידאו: מתן חדד
"ביום שני שעבר ושלישי הייתי בוועידה של ECA (European Club Association) ברומא, היה שם כמובן גם נציג של ריאל מדריד אבל לא דיברנו בכלל בנושא. הייתי גם בקשר עם נשיא ריאל. אני חושב שבמדריד יודעים, בניגוד לאס, שלשחקן יש חוזה לשלוש שנים נוספות אצלנו ושהוא יהיה כ

"אנחנו נשאל את השחקן: אתה יודע לקרוא? אז לך וקרא לכמה זמן אתה חתום כאן. זה גם סוף הדיון. ראיתם פעם שחקן של באיירן מינכן עושה את המשחקים האלה?".

אלה הדברים שאמר נשיא באיירן מינכן אולי הנס בוועידה של עיתון הפוסט של ריין רק בסוף ינואר. חלוץ העבר בן ה-66 אמר את הדברים כשנשאל לגבי המעבר של פייר אמריק אובמיאנג לארסנל והעובדה שבורוסיה דורטמונד אפשרה לו ולעוסמאן דמבלה לעזוב למרות ששניהם היו חתומים על חוזים. הנס אמר שהעזיבה של השניים והתרגילים המכוערים שעשו כדי שייתנו להם ללכת הם "לא טובים לכדורגל". האם הנס ובאיירן מינכן עלולים להיתקל בפני אותה בעיה ממש כבר בקיץ הקרוב?

אם שואלים את העיתונים הגדולים בספרד, אז ברור שהתשובה היא כן. במונדו דפורטיבו כבר דיווחו שיושב ראש באיירן קרל היינץ רומניגה קיבל מסרון מפלורנטינו פרס לגבי רוברט לבנדובסקי והשניים דנו בהעברה שלו אל הבלאנקוס בקיץ הקרוב. באס הלכו צעד אחד נוסף קדימה ודיווחו שהחלוץ הפולני בן ה-29 כבר סגור בריאל ועכשיו צריך רק לדון בפרטי השחרור שלו מקבוצתו הנוכחית. לבנדובסקי עצמו, ששכר בפברואר את שירותיו של פיני זהבי, אמר אחרי השלושער ב-0:6 של באיירן מול בורוסיה דורטמונד בשבת כי הוא לא רוצה להתייחס לשום דיבורים לגבי עתידו. מי שכן היה מוכן לדבר על עתידו היה רומניגה, שלפני אותו משחק אמר בראיון לסקיי גרמניה: "ביום שני שעבר ושלישי הייתי בוועידה של ECA (European Club Association) ברומא, היה שם כמובן גם נציג של ריאל מדריד אבל לא דיברנו בכלל בנושא. הייתי גם בקשר עם נשיא ריאל. אני חושב שבמדריד יודעים, בניגוד לאס, שלשחקן יש חוזה לשלוש שנים נוספות אצלנו ושהוא יהיה כאן גם בעונה הבאה. אני מוכן להמר על זה ב-100%".

קרל היינץ רומניגה יושב ראש באיירן מינכן. GettyImages
בהמשך הביא רומניגה כדוגמה את המקרה שהיה בעבר עם פרנק ריברי. "ב-2008", הוא אמר, "קיבלנו הצעה מדהימה מצ'לסי על פרנק ריברי". לפי הידוע, הבלוז הציעו אז 80 מיליון יורו ואת ז'וזה בוסינגווה תמורת הקשר הצרפתי. יש לציין שבמונחים של 2008 הסכום הזה אפילו מרשים יותר מכפי שהוא היום. למרות הפיתוי הרב, באיירן דחתה את ההצעה ורומניגה אמר: "מאז אותו יום כל עולם הכדורגל ידע: אף אחד לא יכול ללכת נגד הרצון של באיירן מינכן ולא לקנות שחקן של באיירן מינכן בלי שהיא תרצה למכור אותו". רומניגה/GettyImages
עוד אחד שמכיר היטב את התקשורת הספרדית וחווה ממנה ומנחת זרועה לא מעט בעבר הוא יופ היינקס, שאמר על הספקולציות סביב לבנדובסקי: "אני מכיר את התקשורת הספרדית, תמיד יהיו הרבה ספקולציות. אני מניח שלבנדובסקי יעבור אותי בטבלת כובשי כל הזמנים בבונדסליגה בשנתיים או

בראיון נוסף לקיקר אמר רומניגה: "לבנדובסקי הוא רכיב חשוב מאוד בקבוצה שלנו ואולי החלוץ הכי טוב באירופה". בהמשך הביא רומניגה כדוגמה את המקרה שהיה בעבר עם פרנק ריברי. "ב-2008", הוא אמר, "קיבלנו הצעה מדהימה מצ'לסי על פרנק ריברי". לפי הידוע, הבלוז הציעו אז 80 מיליון יורו ואת ז'וזה בוסינגווה תמורת הקשר הצרפתי. יש לציין שבמונחים של 2008 הסכום הזה אפילו מרשים יותר מכפי שהוא היום. למרות הפיתוי הרב, באיירן דחתה את ההצעה ורומניגה אמר: "מאז אותו יום כל עולם הכדורגל ידע: אף אחד לא יכול ללכת נגד הרצון של באיירן מינכן ולא לקנות שחקן של באיירן מינכן בלי שהיא תרצה למכור אותו".

כלי התקשורת בגרמניה, ובראשם Sport1, טענו שהדיווחים מספרד מגיעים בעיקר מכלי תקשורת שמקורבים לריאל מדריד ובתוכם כאלה שניזונים מגורמים אינטרסנטים. אותם גורמים רוצים לדחוף לשינוי משמעותי בסגל הקבוצה בקיץ, ובראש ובראשונה להיפטר מקארים בנזמה וגארת' בייל ולכן המועמד ששמו עולה הוא לבנדובסקי בן ה-29, שקשה להתווכח שהוא אחד החלוצים הטובים בעולם בשנים האחרונות. אגב, עד לפני כמה שבועות השם החם בתקשורת בהקשר של ריאל היה דווקא הארי קיין, אבל עכשיו דווח שירדו ממנו בשל המחיר היקר שטוטנהאם צפויה לדרוש. לבנדובסקי, כך סובר מי שסובר, יהיה זול יותר - או יקר פחות - בשל גילו המתקדם יחסית (29).

עוד אחד שמכיר היטב את התקשורת הספרדית וחווה ממנה ומנחת זרועה לא מעט בעבר הוא יופ היינקס, שאמר על הספקולציות סביב לבנדובסקי: "אני מכיר את התקשורת הספרדית, תמיד יהיו הרבה ספקולציות. אני מניח שלבנדובסקי יעבור אותי בטבלת כובשי כל הזמנים בבונדסליגה בשנתיים או שלוש הקרובות". ללבנדובסקי יש עכשיו 177 שערי בונדסליגה, בעוד מאזנו של היינקס עצמו עומד על 220, כך שיש עוד דרך עד שיגיע אליו אפילו שמדובר באחד השחקנים הפוריים ביותר באירופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן עם אשתו אנה לבנדובסקה. GettyImages
לבנדובסקי ואשתו אנה/GettyImages

מאז עונת 2011/12 יש רק שני שחקנים שכבשו יותר שערים מרוברט לבנדובסקי באירופה והם ליאונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו, וזה עוד בליגה בה משחקים 34 מחזורים בעונה בעוד בשאר הליגות הבכירות באירופה (אנגליה, ספרד, איטליה) יש 38. במירוץ לנעל הזהב האירופית השנה הוא נמצא במקום השני עם 52 נקודות כשמוחמד סלאח מקדים אותו עם 58 ויחד איתו נמצא גם צ'ירו אימובילה, ליאונל מסי מאחוריהם עם 50 נקודות. במשחק מול דורטמונד בשבת כבש לבנדובסקי בפעם השמינית שלושה שערים ומעלה במשחק בונדסליגה כשעוד לפני שהרשית בפעם השלישית הוא הגיע לשני שערים ומעלה בפעם ה-47, דבר שרק גרד מולר (87) ויופ היינקס (51) עשו יותר פעמים ממנו בבונדסליגה.

העונה יש ללבנדובסקי 26 שערים ב-26 משחקי ליגה, ארבעה שערים בחמישה משחקי גביע ועוד חמישה כיבושים בשבעה משחקים בהם שותף בליגת האלופות. בסך הכול 35 שערים ב-38 משחקים. בעונה שעברה הוא כבש 43 שערים ב-46 משחקים וב-2015/16 הוא עמד על 42 כיבושים ב-50 הופעות. בסך הכול מדובר ב-120 שערים ב-134 משחקים (ממוצע של שער כל 0.89 משחק) ולכך אפשר להוסיף כמובן את 16 השערים שכבש לזכות פולין במוקדמות גביע העולם בקמפיין בו סיים כמובן כמלך השערים ואז רואים איזה מספרים מדהימים הוא מציג.

חשוב לציין גם שבמוקדמות לרוסיה 2018 הוא לא כבש חמישיות או שישיות נגד סן מרינו, ליכטנשטיין או אנדורה. חלוקת השערים שלו עמד על שלושער ב-2:3 מול דנמרק, שלושער ב-1:3 מול רומניה, שלושער ב-1:6 בחוץ מול ארמניה, צמד ב-0:3 ברומניה ועוד שערים ב-2:2 בקזחסטן, ב-1:2 מול ארמניה, ב-1:2 במונטנגרו, ב-0:3 מול קזחסטן וב-2:4 מול מונטנגרו. לבנדובסקי הוא גם השחקן הראשון שהגיע ל-50 שערים בנבחרת פולין.וכעת הוא עומד בסך הכול על 52 שערים ב-93 משחקים.

למרות ממוצע השערים הבאמת מטורף שלו, הפולני טוען שהוא אינו מסתכל על שחקנים אחרים. "אני לא בודק כמה שערים כבשו חלוצים אחרים כי כל ליגה היא שונה", אמר לבנדובסקי בראיון לבליצ'ר ריפורט, "בבונדסליגה יש לך ארבעה משחקים פחות מאשר בספרד או באנגליה. אם יש לך עוד ארבעה משחקים, אתה יכול לכבוש עוד שישה או שמונה שערים או אולי יותר. אם אני לא משחק במשחק או שניים בבונדסליגה, כבר אני בשישה משחקים פחות. זה הבדל גדול".

רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן. GettyImages
לבנדובסקי/GettyImages
מי שהתרשם מאוד מהיכולות הפיזיות האדירות של לבנדובסקי היה נורי שאהין, שבימים המשותפים שלהם בבורוסיה דורטמונד הדביק לו את הכינוי "הגוף" ואמר: "ללוי יש את הגוף הכי מדהים שראיתי, הוא פשוט מורכב משרירים בלבד. זה מדהים את כל השחקנים בחדר ההלבשה"

אחד הדברים הכי בולטים אצל לבנדובסקי זה הגוף שלו. החלוץ הפולני, בנו של קשישטוף - ג'ודוקא עבר שגם שיחק כדורגל בליגה השנייה בפולין - ושל איבונה שהייתה שחקנית כדורעף, שומר על הגוף שלו בצורה אובססיבית ממש. הוא נשוי לאנה שהיא קראטיסטית עבר ומי שלמדה והתמחתה בתזונה באוניברסיטה של חינוך גופני בוורשה. לבנדובסקה היא דמות בולטת מאוד בפולין, שהוציאה ספרים בנושאי תזונה והפכה לכוכבת עם 1.7 מיליון עוקבים באינסטגרם. רוברט עצמו שיחק כדורעף וכדוריד כילד וגם התנסה בג'ודו, אביו קבע ששמו יהיה רוברט כדי שהוא יוכל להציג את עצמו בבמה הבינלאומית בצורה קלה יותר אחרי שלו (קשישטוף, Krystof) היה קשה לעשות את זה.

מי שהתרשם מאוד מהיכולות הפיזיות האדירות של לבנדובסקי היה נורי שאהין, שבימים המשותפים שלהם בבורוסיה דורטמונד הדביק לו את הכינוי "הגוף" ואמר: "ללוי יש את הגוף הכי מדהים שראיתי, הוא פשוט מורכב משרירים בלבד. זה מדהים את כל השחקנים בחדר ההלבשה". פפ גווארדיולה גם התרשם מהיכולות הפיזיות של הפולני: "הוא השחקן המקצוען ביותר שפגשתי בחיים שלי. בראש שלו הוא כל הזמן חושב על האוכל הנכון, על שינה כמו שצריך ועל אימונים. הוא מתעסק בזה 24 שעות ביממה. הוא תמיד כשיר, אף פעם לא פצוע, כי הוא מתמקד בדברים האלה. הוא תמיד יודע שמה שחשוב הוא להיות במצב הטוב ביותר פיזית". מצחיק שאת כל זה אומרים על ילד שהיה רזה כמו דחליל ושאחד ממאמני הנוער אמר לו שהוא חייב לאכול בייקון כדי להעלות קצת במשקל.

"הכדורגל זה לא רק מה שאתה רואה על המגרש, אלא כל מה שמסביב לזה", אמר לבנדובסקי בעצמו, "מה שאתה עושה בבית זה חשוב מאוד. אני בר מזל כי אשתי היא מומחית בדיאטה ותזונה. היא יודעת בדיוק מה אני צריך לאכול ואיזה ויטמינים אני צריך לקחת ואני רואה את ההבדל על המגרש". לאחרונה צצה ללבנדובסקי "בעיה" כשנולדה לו בת בשם קלרה שעלולה להפריע להכנה המושלמת שלו למשחק: "השבועות הראשונים היו קשים כי לא ידעתי מה לעשות. אם אני לפני משחק גדול אז אשתי תגיד לי: 'אני אטפל בהכול, אני יודעת שאתה צריך לישון כמו שצריך'".

יופ היינקס מאמן באיירן מינכן. רויטרס
היינקס/רויטרס

מה שכן הפריע לו בעבר זו העובדה שלא נלקח ברצינות בבחירת הזוכה בבלון ד'אור. אחרי שהגיע למקום ה-16 בלבד ב-2016, צייץ לבנדובסקי ארבעה פרצופים צוחקים עם דמעות לפרנס פוטבול ולאחר מכן כתב "הקברט" כשאחד העיתונים בפולין צייץ את התגובה שלו וכתב: "התגובה הטובה ביותר". כך או אחרת, לבנדובסקי יודע שכדי להילקח בחשבון שם הוא צריך להוביל את באיירן מינכן לזכייה בליגת האלופות. הוא עצמו לא זכה בגביע עם האוזניים הגדולות מעולם וכשהיה הכי קרוב מי שמנעה ממנו לעשות את זה הייתה באיירן עצמה כשניצחה 1:2 את דורטמונד בגמר 2013 בוומבלי. למרות זאת, הוא טוען שזה לא מה שיגרום לו להשתגע: "אהיה אדם מאושר מאוד אחרי שתיגמר הקריירה שלי כי אני יודע מה עשיתי עד כה. כדורגל הוא חלק מהחיים, אבל יש גם חיים אישיים. אני שמח מאוד בחיי האישיים. אני יודע מה עשיתי בכדורגל. כמובן שאני רוצה לזכות בכל מה שאפשרי. אני רוצה לזכות בכל תואר, ואם אעשה את זה אהיה מאושר כמו במקרה שלא אזכה".

המבחן הגדול והאמיתי של לבנדובסקי מתחיל הערב ברמון סאנצ'ס פיחואן. אם יצליח להתעלות בשלבים המכריעים של ליגת האלופות - כמו ב-2013 והרביעייה המדהימה שלו מול ריאל מדריד במשחק הראשון של חצי הגמר - סביר להניח שהפעם הוא יילקח בחשבון גם בטקס בלון ד'אור. השאלה אם בטקס הזה הוא יהיה עדיין שחקן של באיירן מינכן.

רוברט לבנדובסקי שחקן נבחרת פולין. רויטרס
גם בנבחרת הוא שבר את כל השיאים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully