וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעודדת שפוטרה בגלל תמונה חושפנית החליטה להשיב מלחמה

4.4.2018 / 9:07

ביילי דייויס פוטרה מקבוצת הפוטבול של ניו אורלינס לאחר שהעלתה לאינסטגרם תמונה שעברה על הנהלים של המועדון. כעת היא החליטה לתבוע על אפליה מגדרית, ונשמע שיש לה קייס

אתר רשמי

ביילי דייויס תפסה את הכותרות בארצות הברית לאחרונה. המעודדת בת ה-22 של קבוצת הפוטבול של ניו אורלינס סיינטס פוטרה מעבודתה, לאחר שפרסמה באינסטגרם (הפרטי שלה) תמונה שלה בבגד ים. למרות שהיא עמדה בהנחיות המועדון והקפידה שהעמוד יהיה פרטי ושרק אנשים שאישרה בעצמה יוכלו לצפות בתמונות שהיא מעלה ולמרות שהצמונה שפרסמה הייתה בבגד ים מלא, בהנהלת הקבוצה האשימו אותה כי הפרה, בניגוד לטענותיה, את האיסור שנקבע בתקנון המעודדות על הופעה בעירום, חצי עירום או הלבשה תחתונה.

"זה לא בטוב טעם, בטח בהתחשב בשיחות האחרונות שלנו והשמועות שיש סביבך. זה לא משרת את הקייס שלך, ואני מצפה שתתנהגי טוב יותר", כתב לה אחד מאנשי המועדון ארבעה ימים לפני הפיטורים. בדבריו הוא רמז לשמועות שנפוצו במועדון לפיהן דייויס השתתפה במסיבה בנוכחות שחקני הקבוצה, שוב בניגוד לתקנון ושוב למרות הכחשותיה. היא פוטרה מעבודתה כעבור מספר ימים.
עוד ב"אסור לפספס":

החזאית הסקסית בעולם מוטרדת מינית: "מפחדת לצאת מהבית"
מבוכה בשידור חי: הנשים עם החזה הענק בלבלו לגמרי את המגישים

כעת החליטה ביילי לתבוע את ניו אורלינס סיינטס, בטענה לאפליה מגדרית. היא התבססה בין היתר על תחקיר של "ניו יורק טיימס", לפיו הדרישות של המועדון מהמעודדות ומשחקני הפוטבול היו אחרות לגמרי. בין היתר, נאסר על המעודדות להתרועע עם השחקנים, הן קיבלו הנחייה לחסום אותם ברשתות החברתיות, וזה ממש לא הכל. נניח, אם מעודדת כלשהי אוכלת ארוחת ערב במסעדה ואחת משחקני הסיינטס נכנס למסעדה, היא זו שצריכה לעזוב. כמובן שההנחיות הללו לא הועברו גם לשחקנים הגברים, אלא רק למעודדות.

עוד באותו נושא

המעודדת שאנסה את החבר של בנה תרצה 15 שנות מאסר

לכתבה המלאה

דייויס התלוננה למועצה לשוויון הזדמנויות בתעסוקה, סוכנות פדרלית שתפקידה לאכוף את חוקי הזכויות האזרחיות. היא טוענת כי לניו אורלינס יש בפועל שני תקנונים: אחד למעודדות שכולן נשים, ואחד לשחקנים שכולם גברים. לדבריה, ההפרדה הזו משקפת גישה ארכאית כלפי נשים המתבטאת לא רק ביחס למעודדות אלא גם ביחס הקבוצות לאלימות שחקנים כלפי נשותיהם או הטרדות מיניות.

"הייתי מודעת לחוקים כשהצטרפתי לקבוצה", אמרה דייויס, שחתמה בקבוצת המעודדות של ניו אורלינס לפני שלוש שנים. "ידעתי שהחוקים היו ברורים מאוד וצריך היה להיזהר, אבל רק אחרי הפיטורים שלי הבנתי שלשחקנים אין חוקים זהים".

"צריכים להתייחס למעודדות כאל ספורטאיות, וזה מה שהן", אמרה עורכת דינה של ביילי. "זו בלי ספק אפליה על רקע מגדרי. זה צבוע. הפכו אותן לאובייקט במגרש, גרמו להן ללבוש תלבושות שהיו הרבה יותר פרובוקטיביות מזו שבתמונה. אנחנו ב-2018 ולא ב-1910".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully