וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומר גולן, ממנהיגי "לה פמיליה", נשלח ל-10 שנים לכלא והתעלף בבית המשפט

29.3.2018 / 12:37

האיש שהלם בפטיש בראשו של יורי סדלצקי אף הצטווה לשלם פיצוי של 100 אלף שקל. הוריו מחו, גולן עצמו נשכב על רצפת האולם ונזקק לטיפול. עונש מאסר של 5 שנים לשמעון, 4 שנים וחודשיים לבסאנו ו-3 שנים ו-10 חודשים לנחשון

צילום ועריכה: קובי אליהו

בית המשפט המחוזי בתל אביב בהרכב השופטים בן יוסף, קפאח וקלמן ברום גזר היום (חמישי) את דינם ארבעה ממנהיגי ארגון האוהדים "לה פמיליה", בין היתר על מעורבתם בתקיפת יורי סדלצקי (טאליבן).

ואלה העונשים:

עומר גולן, שהלם עם פטיש בראשו של סדלצקי: 10 שנות מאסר בפועל, פיצוי של 100 אלף שקל לסדלצקי, ו-2,000 שקל פיצוי לנפגע העבירה מרידינג.

אסי בסאנו: עונש מאסר של ארבע שנים וחודשיים, מאסר על תנאי של 24 חודשים לשלוש שנים, פיצוי של 10,000 שקל.

מתן שמעון: עונש מאסר של חמש שנים, פיצוי של 10,000 שקל.

יואב נחשון: עונש מאסר של שלוש שנים ו-10 חודשים, 24 חודשי מאסר על תנאי לשלוש שנים ופיצוי של 10,000 שקל.

הדיון בעניין לה פמיליה. קובי אליהו
הדיון בעניין לה פמיליה/קובי אליהו

התגובות

בפרקליטות רואים בעונש של גולן הישג - מאסר דו ספרתי כפי שכיוונו מההתחלה. בקרב משפחת גולן קיבלו בתדהמה את גזר הדין וסיננו: "בית המשפט קרע את עומר, אין צדק, הכל פוליטי". גולן עצמו לא נזקק לפינוי בשל ההלם ממנו סבל. המורשע טופל על ידי הצוות במקום ויוחזר לתאו בכלא ניצן.

עו"ד אלון סיון מפרקליטות מחוז תל אביב: "מדובר בעונשים משמעותיים, בעיקר בעניינו של עומר גולן שנעץ את הפטיש בראשו של אוהד הפועל תל אביב. העבירות האחרות נעשו גם הן באופן שיטתי ומאורגן, מתוך מניע אידיאולוגי וגזעני. אנחנו מקווים מאוד שהעונשים החמורים יביאו לסיומה של תופעת האלימות בספורט".

עו"ד חיים אוחנה, המייצג את יואב נחשון: "מדובר בגזר דין חמור מעבר לכל פרופורציה, גזר דין שלדעתנו לא לקח בחשבון גורמים רבים שהועלו במהלך הדיונים לעונש. נשקול את צעדינו בדבר הגשת ערעור. אנחנו סבורים שגזר הדין הזה חורג בחומרתו באופן יוצא דופן מגזרי הדין האחרים שניתנו בגזר הדין שניתנו במעורב אחר בפרשה".

עו"ד קובי בן שעיה, המייצג את אסי בסאנו: "בית המשפט הטיל על מרשי 4 שנות מאסר. נשקול את צעדינו, נקרא את פסק הדין ובהתאם לכך נחליט כיצד להמשיך".

עו"ד שני מורן, המייצגת את מתן שמעון: "הסתיימה היום פרשה שהסתיימה כמעט שנתיים. נלמד את גזר הדין ונשקול האם להגיש ערעור. יחסית לנפח שהפרשה תפסה, העונש הוא יחסית מתון ואנחנו מאחלים ללקוח שלנו ברוח החג לצאת מדרך חדשה ולהתנתק מכל העולם הזה".

הפועל תל אביב: "מועדון הפועל תל אביב מברך את רשויות החוק, אשר מצאו לנכון למצות את מלוא חומרת הדין עם פורעי החוק שהיו חלק מאירוע אלים וחריג בנוף הכדורגל בפרט ובחברת הישראלית בכלל, תוך הבנה כי מדובר במקרה שאף יכול היה להסתיים במוות. על כולנו בחברה חלה החובה של מלחמה באנשים אלימים. אדם אלים מתנהג באלימות במגוון נקודות ממשק שלו עם אנשים אחרים. בבית, על הכביש, במקום העבודה או במשחק כדורגל. אנו סומכים על גופי האכיפה שימשיכו להילחם באלימות באפס סובלנות, בתקווה שבסופו של תהליך תהיה כאן חברה טובה יותר".

תגובת המנהלת: "העונש שהשיתו שופטי ביהמ"ש על מקרה התקיפה החמור של עברייני הספורט, הוא צעד בכיוון הנכון להרתעה של אלו המחבלים בספורט בכלל ובכדורגל בפרט. הניסיון הבינ"ל ממקומות אחרים בעולם מלמד כי הפעלה אפקטיבית משולבת של כל זרועות החוק, מפחיתה אלימות במגרש ומחוצה לו. מנהלת הליגות פועלת מתוך כוונה להבטיח סביבה בטוחה למשפחות שיוכלו להגיע למגרש ולהנות מהמשחק עצמו".

ארז כלפון, יו"ר המנהלת: " אני מבקש לחזק את החלטת השופטים והמסר המהדהד שנשלח היום מבית המשפט. אני מקווה שהמסר ייקלט אצל עברייני הספורט, שיבינו וידעו, כי אלימות תטופל באפס סובלנות. זהו צעד חשוב במיגור האלימות ואנו מתכוונים להמשיך ולפעול בכל דרך בכלים העומדים לרשותנו בשת"פ עם גורמי אכיפת החוק, שענף הכדורגל יהיה נקי מאלימות ושיאפשר למשפחות, ילדים ונשים להגיע אל מגרשי הכדורגל בביטחון מלא ולהנות מחווית המשחק".

יו"ר שדולת הספורט, ח"כ יואל רזבוזוב: "מדובר בהחלטה נכונה של מערכת אכיפת החוק. היה זה אירוע אלימות קשה שרק במזל לא נגרם במוות, וככזה יש להתייחס אליו. עלינו להמשיך את הקו הזה, לראות בחומרה כל מקרה של אלימות, ולא לאפשר שוב לאלימות בספורט להרים את הראש. רק ענישה חמורה תמגר את האלימות מהספורט ורק בכוחות משותפים נוכל ליצור מחדש את תרבות הספורט שהיינו רוצים לראות בישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
seperator

וכך נראו העדכונים החיים מבית המשפט

12:37: תמו הדיונים.

12:33: החלטת בית המשפט לגבי דחיית ריצוי מאסרם של בסאנו ונחשון נדחתה ל-15 באפריל. עד אז ישהו במעצר בית, כפי שהיה עד היום. בית המשפט התיר לשניים לחגוג את ליל הסדר (בסאנו אצל סבתו, נחשון במעצר בית).

12:30: עורכי הדין ביקשו כי בסאנו ונחשון יחגגו את החגים עם משפחותיהם (יש לציין שעונשי המאסר נספרים מעת מעצרם של האשמים. גולן ושמעון, לצורך העניין, עצורים כבר 20 חודשים. בסאנו ונחשון שהו מספר חודשים בודדים במעצר).

12:25: גם עורך הדין קובי בן שעיה, המייצג את בסאנו, ביקש לדחות את תחילת ריצוי המאסר של מרשו ב-45 יום.

12:21: על יואב נחשון נגזר עונש מאסר של שלוש שנים ו-10 חודשים. העובדה שהחזיק בעבר פלילי לא משמעותי וגילו הצעיר עמדו לזכותו. על נחשון הוטל גם עונש של 24 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, ו-10,000 שקל פיצוי. עורך דינו, חיים אוחנה, ביקש לדחות את ריצוי מאסרו ב-45 יום.

הדיון בעניין לה פמיליה. קובי אליהו
עורכי הדין שני מורן וחיים אוחנה/קובי אליהו

12:20: הדיון נמשך. על גולן לשלם גם פיצוי בסך 100 אלף שקל לסדלצקי, ו-2,000 שקל פיצוי לנפגע העבירה מרידינג.

12:17: עומר גולן נשכב על הרצפה ונזקק לטיפול של לוחמי נחשון.

12:15: בשל הדרמה, בית המשפט הורה על הפסקה בדיון.

12:14: הלם באולם. אימו של גולן צרחה ונזקקה לעזרה. הוריו מחו על ההחלטה והצטוו לעזוב את האולם "אין צדק בבית המשפט", אמר בן משפחה של גולן לשופט. אימו נתמכה על ידי המשפחה, השופט נעתר ואפשר לה להישאר באולם.

12:10: על עומר גולן, שהלם עם פטיש בראשו של סדלצקי (ולפי בית המשפט, גרם לו ל-83 אחוזי נכות לכל החיים), נגזר עונש מאסר של 10 שנים.על מתן שמעון נגזר עונש מאסר של חמש שנים ו-10,000 שקל פיצוי למתלונן. שמעון הגיב באיפוק לעונש.

12:04: על אסי בסאנו נגזר פה אחד מאסר של ארבע שנים וחודשיים, מאסר על תנאי של 24 חודשים לשלוש שנים, פיצוי של 10,000 שקל. אשתו פרצה בבכי.

11:52: "חברי הארגון פעלו ממניע גזעני ומנעו שיתוף שחקן ערבי בקבוצה", אמר השופט בן יוסף.

תיק לה פמיליה. קובי אליהו
תיק לה פמיליה/קובי אליהו

11:45: גולן ושמעון הוכנסו לאולם. בסאנו ונחשון הגיעו מביתם, גולן ושמעון הובאו ע"י יחידת נחשון של השב"ס.

11:40: באולם יש אבטחה כבדה של יחידת נחשון ואנשי משמר בתי המשפט החוצצים בין העצורים לקהל.

11:30: כתב האישום המקורי היה חמור הרבה, אולם מזה הנוכחי הושמטה עבירת ניסיון הרצח, והומרה בגרימת חבלה חמורה. תחילה הואשמו בניסיון רצח - כלומר, עד 20 שנות מאסר - אולם האישום הפך להיות בחבלה בכוונה מחמירה (העונש על כך - עד 14 שנות מאסר). בפרקליטות דרשו לאורך כל הדרך מבית המשפט מאסר דו ספרתי לנאשמים, בשל חומרת העבירות אותם ביצעו ובשל מעמדם הרם בארגון האוהדים הקיצוני, בעוד הסניגורים כיוונו לעונשים שינועו בין שנתיים לשש שנים.

דיונים בפרשת לה פמיליה. קובי אליהו
דיונים בפרשת לה פמיליה/קובי אליהו

והנה הרקע של האשמים

אסי בסאנו: קשירת קשר לביצוע פשע, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות (פלורנטין 1), אישום נוסף בקשירת קשר לביצוע פשע וסיכון חיי בנתיב תחבורה וחבלה במזיד לרכב.

מתן שמעון: קשירת קשר לביצוע פשע, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה לשם גניבה, קשירת קשר לביצוע פשע, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, חבלה במזיד לרכב.

עומר גולן: קשירת קשר לביצוע פשע, חבלה בכוונה מחמירה (הפטיש בראשו של סדלסקי), קשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה בנסיבות מחמירות (רידינג).

יואב נחשון: קשירת קשר לביצוע פשע, חבלה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע ותקיפה לשם גניבה בצוותא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully