וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

70 לישראל: מאחורי הקלעים של המדליה האולימפית הראשונה

18.4.2018 / 16:24

ליום העצמאות ה-70: פרסום חוזר של סרטה של הילה קובו על אחד הרגעים הזכורים והמרגשים במדינה ובספורט הישראלי - מדליית הכסף של יעל ארד באולימפיאדת ברצלונה 92'. צפו בחומרי הארכיון הנדירים, בראיונות המרגשים ובגילויים החדשים

סרטה של הילה קובו, עריכת וידאו: רן צימט, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, תמונה: Getty Images

ב-30 ביולי 1992 גברה אלופת ישראל בג'ודו למשקל 61 ק"ג, ספורטאית בת 25 בשם יעל ארד, על אלופת העולם הבלתי מנוצחת מגרמניה, פראוקה אייקוף, והבטיחה לעצמה מדליה באולימפיאדת ברצלונה. המדליה הראשונה של מדינת ישראל מאז החלה את השתתפותה במשחקים האולימפיים, 40 שנים קודם לכן.

עברתם את גיל 30 וחייתם בישראל באותו קיץ, בדיוק לפני 25 שנה? סיכוי גבוה שאתם זוכרים איפה הייתם באותו יום, או ששמעתם את קריאות השמחה שבקעו מחלונות יישוב מגוריכם בערך בשעה 21:00 בערב, או שאתם זוכרים את התרוממות הרוח והאופוריה הלאומית בימים שאחר כך, שסחפה גם את ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ושרת הספורט שולמית אלוני.

בקיץ האחרון, לרגל 25 שנה למדליה, יצאה הילה קובו, מגישה ויוצרת דוקו בוואלה! NEWS, למסע עם ארד ועם גיבורים "נסתרים" נוספים של האירוע ההיסטורי, והתחקתה אחר החודשים שלפני היום הגדול, וכמובן יום הקרבות עצמו. התוצאה: סרט מרגש שכולל קטעי ארכיון יוצאי דופן, ראיון נדיר עם בני משפחתה של יעל וגילויים שלא פורסמו מעולם על האירוע שנצרב בתולדות המדינה, ושסלל את הדרך לשמונה מדליות אולימפיות נוספות, ארבע מהן בג'ודו. הסרט גם שודר השנה בערוץ 10.

מה כמעט שבר את יעל והצוות שלושה חודשים לפני ההגעה לברצלונה, הקושי המשפחתי שנאלצה להתמודד עמו בתקופת ההכנות, ה"טריק" המיוחד שבאמצעותו גברה על הג'ודוקא הפייבוריטית מגרמניה בקרב על המדליה, ולמה התבלבל אורי לוי בשידור והודיע לאזרחי ישראל שאייקוף ניצחה? צפו בסרט. (הפקה: מיה בנאי. צילום: יוסי ציפקיס. עריכת וידאו ומוזיקה: רן צימט. עיצוב גרפי: אביחי ברוך).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully