וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה שבחנה את מקרה שיר צדק: "החברה הרפואית הודתה כי ייתכן שנפלה טעות"

23.3.2018 / 17:30

אופ"א פרסמה את הפרוקטול המשמעתי של בלם הפועל באר שבע והשימוש בחומר האסור, אוקטופמין וגם קבעה: "נראה כי גם רופא המועדון כשל ולצדק עצמו לא הייתה סיבה לחשוד בחומר האמור"

שיר צדק שחקן הפועל באר שבע המושעה. ברני ארדוב
שיר צדק/ברני ארדוב

אופ"א פרסמה את פרוטוקול הדיון של בלם הפועל באר שבע שיר צדק, שכזכור הושעה לשמונה חודשים בגין הפרה של סעיף מספר 2 (1) של מדיניות אי שימוש בחומרים אסורים של הארגון.

בנסיבות המקרה נכתב כי "ב-22 באוגוסט 2017, שחקן הפועל באר שבע שיר צדק ("השחקן") עבר בדיקות שימוש בחומרים אסורים לאחר המשחק בין הפועל באר שבע למאריבור במוקדמות ליגת האלופות. ניתוח דגימת א' של צדק חשפה את הנוכחות של חומר הקרוי 'אוקטופמין'. על פי הרשימה של ארגון WADA מ-2017, החומר האמור הוא אסור לשימוש. ב-22 בספטמבר 2017 הודיעה אופ"א לשחקן על הימצאות החומר האסור בבדיקה וכי זה עלול לגרום לענישה עקב עבירה על החוקים של הארגון. ב-2 באוקטובר 2017, התקיימו הליכים משמעתיים נגד השחקן על ידי אופ"א בשל עבירות שימוש בחומרים אסורים. ב-19 באוקטובר 2017 אופ"א אישרה כי קיבלה את ההשעיה העצמית של השחקן".

בהחלטה, שהתקבלה על ידי יושב הראש הנסן ז'ים סטיירנה מדנמרק, ברזי סנדור מהונגריה (סגן יו"ר) וחבר הוועדה אנטנן ז'אק משוויץ נכתב כי "הוודעה זיהתה וראתה כי בוצעו כמה שגיאות בנוגע לשימוש בחומר, אולם לאור חוסר ההבנה שלו בנושא, השחקן נאלץ להסתמך על מומחים מטעם המועדון שלו שנראו אחראים למקרה. הוועדה שקלה להשעות את השחקן ל-12 חודשים לאור העובדה שזה העונש הקבוע בחוק לעבירה מהסוג הזה. הוועדה בחנה את החריגות והטעויות בתיק הזה וכך קבעה כי יש צורך בהשעיה קצרה יותר. החומר האמור שנמכר בישראל לא היה אמור להכיל אוקטופמין, אולם החברה שאחראית על הייצור והאריזה של המוצר האמור זיהתה והודתה שייתכן כי חלק מהבקבוקים לא נעטפו בצורה הנכונה וייתכן כי הכילו את החומר. כמו כן, הובא לידיעתנו והבנתנו כי מומחה מטעם המועדון כשל במחויבות שלו לבדוק את המוצר ולכן לשחקן הייתה סיבה להאמין שהוא בטוח בשימוש במוצר כי לא בדיקות קודמות שביצע לא חזרו חיוביות. לאור הנסיבות, החליטה הוועדה להשות את מר שיר צדק לתקופה של שמונה חודשים החל מ-19 באוקטובר 2017, התקופה בה החל את ההשעיה העצמית באופן וולונטרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully