וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יימס נאנלי: "לא זוכר כלום מרגע הפציעה. אפילו לא צפיתי בו ביוטיוב"

20.3.2018 / 13:00

חודשיים לאחר שאיבד את ההכרה במשחק, אקס אשדוד חזר לחמישיית פנרבחצ'ה ומחכה למכבי ת"א. בראיון לוואלה! ספורט הוא מדבר על הסוד של אלופת אירופה ("כולם יכולים לקלוע 20, אבל מעדיפים להישאר"), צביקה שרף ("מהמאמנים הטובים שהיו לי") ומודי מאור ("חשב שהוא תמיד צודק")

one

כשכדורסלן יוצא להתקפה מתפרצת ומוצא עצמו לבד, הוא בדרך כלל מתכנן איך להטביע בצורה הכי אטרקטיבית כדי להקפיץ את הקהל ביציעים ולככב במהלכי השבוע. כזה היה אמור להיות הדאנק של ג'יימס נאנלי מפנרבחצ'ה, בשלהי הרבע השלישי מול באסקוניה לפני חודשיים וחצי; המהלך שביצע הפך ויראלי, ודובר עליו בכל רחבי אירופה. אבל לא מהסיבות הנכונות.

הפורוורד האמריקאי (27, 2.01) נאחז בצורה לא טובה בטבעת, והתרסק בצורה קשה על הפרקט. הוא איבד מיד את ההכרה. "אני לא רוצה להגיד לך מה חשבתי שקרה לו באותו רגע", סיפר לי אחד מאנשי הקבוצה למחרת. אחרי דקות ארוכות של חרדה, הוא פונה לבית החולים ואז יצאה גם הבשורה המרגיעה: הוא "רק" שבר את היד. למחרת שוחרר לביתו, לאחר שהרופאים וידאו שאין פגיעות נוספות.

ומה עם נאנלי עצמו? רק עכשיו הוא מסכים לדבר לראשונה על מה שחווה. "אני לא זוכר שום דבר מהרגע עצמו, לא את העלייה לדאנק, לא את הנפילה ושום דבר ממה שקרה אחר כך", מספר אקס מכבי אשדוד בראיון בלעדי לוואלה! ספורט, לקראת המפגש עם מכבי תל אביב הערב (שלישי, 19:45) באיסטנבול. "גם כשהתעוררתי, הייתי די מטושטש. מה שחוויתי בימים שאחרי הפציעה זה בעיקר תסכול. הייתי בכושר טוב, בסיטואציה טובה, זה היה הרגע שלי. קיוויתי שזה לא יעצור את המומנטום שלי".

יצא לך לצפות ברגע הנפילה ביוטיוב?

"לא, ניסיתי להשאיר את זה מאחוריי, לא להיכנס לזה ולא לחשוב על זה. התרכזתי בהחלמה שלי. חששתי שזה יימשך יותר זמן ממה שהיה באמת, ואני שמח שזה יצא כך".

שישה שבועות לאחר הפציעה המצמררת, חזר נאנלי למגרשים, בדיוק כפי שהרופאים העריכו ברגע שיצא מחדר הניתוח. אולי בהשפעת ההפסד המפתיע לאנאדולו אפס ברבע גמר הגביע הטורקי, ז'ליקו אוברדוביץ' לא הכניס אותו בהדרגה לעניינים: כבר במשחקו הראשון, נגד ארמאני מילאנו, הוא העלה אותו בחמישייה הפותחת, נתן לו 27 דקות וקיבל ממנו 11 נקודות. ולמי שחשש שהפגיעה ביד תגביל אותו, השיב מספר 21 עם שתי שלשות ללא החטאה. כאילו דבר לא קרה.

ג'יימס נאנלי, פנרבחצ'ה. GettyImages
"גם כשהתעוררתי, הייתי די מטושטש". נאנלי/GettyImages

בסוף השבוע האחרון חשו בפנרבחצ'ה עד כמה נאנלי חשוב לקבוצה: פתיחה סוערת שלו, עם עשר נקודות בשבע דקות, הטיסה את אלופת אירופה ליתרון 9:17 מול צסק"א מוסקבה. אלא שמיד לאחר מכן ביצע הפורוורד עבירה שנייה וירד לספסל. בתוך שלוש דקות טסו הרוסים ל-3:16 והכתיבו מחדש את קצב המשחק. בסיום הפסידה פנר 81:79 לסל באזר של ננדו דה קולו.

"כיף לקבל ביטחון מהמאמן, בוודאי ממאמן כזה", אומר נאנלי. "אני לא יכול להגיד שהיה לי חשוב לפתוח בחמישייה, כי באמת שאין לי בעיה לעלות מהספסל. הרגע שבו אתה רוצה להיות על המגרש זה הרגע שבו המשחק מוכרע".

לקח לך זמן להשתלב בפנר. בעונה שעברה קלעת 5.6 נקודות למשחק, אבל העונה קפצת ל-10.3 בערב, כשהיחידים שקולעים יותר ממך הם יאן וסלי ובראד וונאמייקר. במידה רבה, אתה תפסת את המשבצת שהייתה שייכת לבוגדן בוגדנוביץ'.

"הקבוצה הזאת שונה מכל מה שהכרתי. מצד אחד אין לנו את הרוטציה הכי רחבה ועמוקה באירופה, אבל יש לנו שבעה או שמונה שחקנים מובילים שיכולים להפציץ בכל ערב נתון. זה מה שהופך אותנו לכל כך מסוכנים. כל אחד מאיתנו יכול ללכת לקבוצה אחרת ולקלוע 20 נקודות, אבל כולנו מעדיפים להיות כאן יחד".

פחדת מאוברדוביץ' בתחילת הדרך?

"לא, לא", צוחק נאנלי, "אני לא פוחד משום אדם. אוברדוביץ' מאמן מיוחד. הוא מאוד תובעני, הוא דורש המון, ומה שיפה זה שהוא מצליח להוציא את המיטב מכל שחקן, לקדם ולשפר אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
צביקה שרף מאמן מכבי אשדוד עם ג'יימס נונאלי. קובי אליהו
"עזר לי להתפתח, הוא האיש שלי". נאנלי עם צביקה שרף באשדוד/קובי אליהו

עצם הפיכתו של נאנלי לשחקן חמישייה באלופת אירופה אינה מובנת מאליה, כשמביטים על המקום בו היה לפני שלוש שנים בלבד. אחרי ניסיונות כושלים למצוא את מקומו ב-NBA, הוא עזב את ליגת הפיתוח כששמו נקשר בבעיות משמעת ובדצמבר 2014 נחת במכבי אשדוד בתום קדנציה קצרה באסטודיאנטס מדריד. קבוצתו של ליאור ליובין דורגה בקרקעית הטבלה עם ניצחון בודד בתשעה משחקים, אבל יחד איתו התאוששה. את הופעת הבכורה שלו הוא סיים ללא נקודות בהפסד למכבי תל אביב, ואת העונה סיים כאחד השחקנים היעילים והמוערכים בליגה - עם 17.7 נקודות ו-7.8 ריבאונדים בערב.

"יאללה אשדוד!", זועק נאנלי כשאני רק מזכיר לו את התקופה בישראל. "לקחתי איתי המון חוויות מהעונה הזאת. היו לנו הרבה שחקנים צעירים טובים ורעבים, והחמצנו את העלייה לפלייאוף בניצחון או שניים. זה היה מאכזב. אני בקשר עם שלומי [בן מירו, מנכ"ל הקבוצה] וקיוויתי מאוד לפגוש את צביקה שרף כשהגעתי עם פנרבחצ'ה לתל אביב. צביקה עזר לי מאוד להתפתח כשחקן, הוא אחד המאמנים הטובים שהיו לי. הוא האיש שלי".

מספרים שעם עוזר המאמן דאז, מודי מאור, הסתדרת פחות טוב. העונה הייתה לו אפיזודה קצרה כמאמן ראשי בהפועל ירושלים.

"באמת? לא ידעתי על זה. אני לא רוצה לדבר עליו יותר מדי. הוא מהאנשים שחושבים שהם תמיד צודקים".

ביורוליג מסתובבים אמריקאים שפרצו בישראל. זה לא רק אתה, אלא גם וויל קלייברן מצסק"א וטיילר האניקאט מחימקי.

"הליגה הישראלית מתפתחת, וזה דבר חשוב. כשאתה בוחר קבוצה בחו"ל, ואתה שומע שאתה יכול להגיע למדינה שיש בה הרבה אמריקאים, וכולם מדברים אנגלית, זה מאוד עוזר".

פגשת את מכבי תל אביב חמש פעמים, אבל עדיין לא ניצחת אותה. אתה על 2:0 עם אשדוד ו-3:0 עם פנרבחצ'ה.

"וואו. לא שמתי לב לזה. טוב, נראה לי שהערב יהיה זמן טוב לשבור את הרצף".

ז'ליקו אוברדוביץ' מאמן פנרבחצ'ה. ניב אהרונסון
"מוציא מהשחקנים שלו את המיטב". אוברדוביץ'/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully