וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי הפועל ירושלים: "רוחות של אלימות נושבות בתוכנו"

18.3.2018 / 22:01

פילוג ביציעי הארנה? בתחילת המשחק מול גלבוע/גליל הונפו מאות שלטי תמיכה ביוגב אוחיון הפצוע, על רקע החרם של ארגון "הבריגדה" נגדו. "רוצים לחזור לשורשים המייצגים את דעת הרוב"

אוהדי הפועל ירושלים עם שלטי תמיכה ברכז יוגב אוחיון. נועם מושקוביץ
שלטי התמיכה ביוגב אוחיון/נועם מושקוביץ

המלחמות הפנימיות בין מחנות האוהדים הגיעו גם להפועל ירושלים? הערב (ראשון), בפתיחת משחק הליגה בין האלופה לבין גלבוע/גליל, הונפו ברחבי הארנה מאות שלטי תמיכה ביוגב אוחיון, שנפצע וגמר את העונה. אלא שלא רק התמיכה ברכז עמדה מאחורי המפגן הזה.

"אנחנו, אוהדי הפועל ירושלים מהלב ומהנשמה, מרגישים כי רוחות לא טובות נושבות ביציעי הארנה בשנתיים האחרונות, הבאות לידי ביטוי לעתים באלימות, או בחוסר סבלנות וסובלנות כלפי אנשי הקבוצה או חברינו ליציע ובחוסר כבוד כלפי קבוצות יריבות במקרים כאלה ואחרים", נכתב בצידם האחורי של השלטים.

האוהדים שארגנו את המפגן לא הזדהו, ורק ציינו כי מדובר בעשרות אנשים, שעשו זאת "בצורה ספונטנית מתוך אכפתיות ודאגה אמיתית למועדון". הם הוסיפו כי "החלטנו להציף ולהזכיר את ערכי המועדון והקהל עליהם גדלנו", והזכירו את שמו של עדי גורדון ואת "הדרך בה הוליך אותנו בשנות ה-90".

הרקע למפגן הזה נעוץ במתיחות שנוצרה בשנה האחרונה ביציעי הארנה, בין אוהדים ותיקים לבין הקהל הצעיר יותר מארגון "הבריגדה", שמוביל את גוש העידוד מאחורי הסל והספסל של ירושלים. אשתקד, לאחר שחלק מהאוהדים הוצאו על ידי מאבטחים ספרדים מהמשחק הראשון בחצי גמר היורוקאפ בוולנסיה, ניסה הדור הצעיר לשבות מעידוד ברבע הראשון של המפגש בין הקבוצות בארנה, אולם הקהל הוותיק לא סר למרותו.

המתיחות הגיעה לשיאה בשבועות האחרונים, כשחברי "הבריגדה" החליטו להחרים את אוחיון ולא לעודד אותו בשל העובדה שהשתתף בקיץ באירוע פרידה שהכינו אוהדי מכבי תל אביב לכבודו ולכבוד גיא פניני; וגם על רקע הקללות שנשמעו מיציע האדומים ביד אליהו בשבוע שעבר, בזמן שנערך טקס לזכרו של כדורסלן העבר זכריה עופרי ז"ל.

"אין לנו כוונה ליצור פילוג או מלחמות בתוכנו, וגם לא להוות ארגון אוהדים חדש", הבהירו האוהדים שמאחורי שלטי התמיכה. "ההפך הוא הנכון. בכוונתנו לעורר וליצור שינוי אווירה בשיתוף מלא עם כלל אוהדי הארנה... אנו מאמינים שיצטרפו אלינו עוד מאות ואלפים, מתוך ידיעה שפעולתנו ורצוננו הטוב לחזור לשורשים מייצגים את דעת הרוב. רק ביחד נחזיר את הדרך עליה גדלנו ושלאורה חונכו ויחונכו דורות רבים ביציע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully