וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגודל לא קובע: על ההצלחה של פייסל מוליץ' בהפועל תל אביב

החלוץ גבה הקומה מגלם יותר מכולם את סימני השאלה לקראת העונה הבאה. דגני יודע: "זה לא יספיק, במועדון גדול צריך שחקנים שעשו משהו בליגת העל". המדריך ללאומית, כולל הסמל החדש באדום

AP

אתמול (שלישי) זה סוף סוף קרה: נמצא המלך החדש של הפועל תל אביב - זה שגורם לכל אוהד באדום לתהות מה היה קורה אילו היה שם בתחילת העונה, וחשוב לא פחות - מה יקרה איתו בעונה הבאה, בליגת העל. קוראים לו פייסל מוליץ', והצלחתו אולי מפתיעה רבים, אך לא את אייל לחמן. בקיץ האחרון, במסדרונות צ'רלטון, התבקשו כל הפרשנים להצטלם ולנבא מי יהיה השחקן המפתיע ביותר בליגת העל. לחמן לא התבלבל וקבע כי מוליץ', חלוצה של הפועל עכו דאז, יהיה מלך שערי הליגה. אז מלך שערי ליגת העל הוא כבר לא יהיה (כבש שני שערים בעכו), לפחות לא העונה. אם היה מגיע להפועל תל אביב קצת לפני ינואר, אולי היה מתמודד על מלכות השערים בלאומית.

כך או כך, מוליץ' הוא הסיפור בהפועל תל אביב. אחרי הדהירה ממחצית המגרש שהסתיימה ברשת אמש, אין אחד באדום שלא עסק בשאלה: האם הוא יכול להיות האקס פקטור גם בליגת העל? ההיסטוריה של השנים האחרונות מלמדת אותנו כי כוכבי הלאומית לא בהכרח משתלבים בליגת העל (ע"ע שחר הירש, עידו אקסברד, ז'ורדן פושה ועוד שלל חלוצים שקרעו רשתות בליגה הלאומית, אך לא ממש מצאו את עצמם בליגת העל). ככה שאי אפשר באמת לדעת האם הרמה החלשה בלאומית היא באמת אינדקציה להצלחתו של החלוץ גבה הקומה (2.03 מ'), ועד שיוכח אחרת, הוא עשוי להתברר כאחד אחד מאלה שגדולים על ליגת המשנה, אך לא מספיק טובים כדי להוביל קבוצה בליגת העל.

"אי אפשר לדעת, הרמה בליגת העל הרבה הרבה יותר גבוהה", השיב אוראל דגני כשנשאל האם אפשר לבנות על שחקנים כמו מוליץ' בעונה הבאה. "במשחק אחד, כל קבוצה מהלאומית יכולה לנצח קבוצה מליגת העל, אבל אם ניקח עשרה משחקים כאלה, כולם יראו את ההבדל. יש שחקנים טובים מאוד בהפועל, גם היום, אבל זה לא יספיק לליגת העל".

קובי רפואה הוסיף באותו נושא: "בוודאי שהרמה במשחקים האלה היא מספיק טובה כדי לדעת שיש על מי לבנות בעונה הבאה. בינואר אמרתי שאני אעשה שינויים ומוליץ' הוא אחד השחקנים שרצינו להביא. אני מאוד שמח שהוא עושה את העבודה שלו. כמובן שהכל נלקח בחשבון וזה לא שאני לא עושה כלום כל היום, הכל נבדק אצלי".

עוד בנושא:

ליגה לאומית: הפועל תל אביב ניצחה את רמת השרון, חדרה במקום השני

שחקן הפועל תל אביב פייסל מוליץ' חוגג. יוסי ציפקיס
מסוגל לתרגם את ההצלחה הזו לליגת העל? מוליץ'/יוסי ציפקיס

ולא רק כוכב נולד אתמול, אולי גם סמל אדום חדש. בסיום המשחק הגיע אוראל דגני לחדר ההלבשה ושם חיכתה לו חולצה עם המספר 100 מאוחר, לציון 100 הופעות בהפועל תל אביב. נכון שאי שם בקיץ עתידו של דגני בקבוצה לא היה ברור עקב ויכוח על כסף בינו לבין הנהלת המועדון, שהגיע עד לבוררות בין הצדדים. עם זאת, דגני לא ממש רצה לעזוב וגם האדומים לא רצו שיילך, ובגלל זה גם חתם על חוזה חדש בקבוצה. נדירים השחקנים (בטח בעידן הנוכחי) שבגיל 28, בשיא הקריירה שלהם, יעדיפו להישאר בלאומית כשברקע האלופה רוצה אותם, ואפילו מציעה חוזה מכובד. זה אמנם לא סיפור אלי אוחנה, אבל דגני בקלות היה יכול למצוא קבוצה אחרת בליגת העל. במקום זה הוא נשאר במקום שטוב עבורו ומעריך אותו, והתחושה במקרה הזה היא שהבלם עשה צעד גדול בהפיכתו למנהיג הבא של הפועל תל אביב. יש שיקראו לזה סמל בהתהוות.

"אפילו לא ידעתי מזה, התרגשתי מאוד", התייחס דגני למחווה של הקבוצה בחדר ההלבשה. "אני באמת לא סופר הופעות. היה לי משחק טוב ונהניתי. איזה תפקיד הכי טוב לי? כשהקבוצה רצה, כיף לשחק כמגן או קשר אחורי, אבל בתור בלם הכי טוב לי. אולי אבקש גם להיות חלוץ במשחק. נשארו לנו 10 משחקים, אני רוצה לסיים עם זה הכי מהר ולדעת שעלינו ליגה ושזה נגמר. מה צריך לקרות כדי שלא נעלה? שנפסיד 10 משחקים".

על עתיד המועדון אמר דגני: "אני לא יודע מה הבעלים רוצים לעשות, שומעים על התקציבים רק בתקשורת. אני רוצה לצידי את השחקנים הכי טובים שיש, מצידי שיגיעו גם ב-50 שקל. קודם שנעלה ליגה, במועדון גדול צריך שחקנים טובים שעשו משהו בליגת העל. אני מקווה שישקיעו. יש לנו שחקנים טובים, אבל זה לא מספיק. טוב לי מאוד עם קובי, אני מקווה שהוא ימשיך איתנו".

עוד באותו נושא

ליגה לאומית: הפועל תל אביב ניצחה את רמת השרון, חדרה במקום השני

לכתבה המלאה
שחקני הפועל תל אביב אוראל דגני. יח"צ,
משחק 100, אבל מי סופר. דגני החולצה החגיגית/יח"צ

נדמה שהספירה לאחור כבר החלה בהפועל תל אביב. אפילו חברת האבטחה כבר עובדת על כמות הסדרנים והשוטרים במשחק האחרון. "נצרת עילית? אני לא מגיע למשחק", צחק קובי רפואה כשסיים את הראיון אמש. לפני שריקת הפתיחה עוד הרביץ ציונות בשחקניו ודרש מהם להוכיח שהם קבוצה גדולה, אבל גם הוא יודע שהמשימה היחידה שנותרה לו העונה היא ששחקניו לא יירדמו במחזורים הקרובים, ואז גם הפלייאוף יהיה לפרוטוקול בלבד, וישאפשר להתעסק רשמית בעונה הבאה.

אתמול כבר החלו במועדון לדבר על שחקנים ל-2018/19. לאוויר נזרקו לא מעט שמות, ולאחר החתימה הצפויה בין רפואה להפועל תל אביב, שאמורה לקרות בשבועות הקרובים, יחלו משאים ומתנים עם שחקנים לעונה הבאה. עד אז אפשר לפצח גרעינים במתח ולצפות בתחרות הכי מותחת בעולם, שמתקיימת בליגה הלאומית: מי הכי לא רוצה לעלות ליגה. מאכזב השבוע הוא כמובן ניסו אביטן, מאמן הפועל חדרה, שיצטרך לספק הסברים לבעלי המועדון אשר לאיך הוא הגיע למצב שהקבוצה שלו מועמדת מספר 1, אחרי הפועל תל אביב, לעלות לליגת העל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully