וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי חיפה חוששים שהמחאה תתרחב. שפל חדש: הניקוד האירופי יימחק

7.3.2018 / 9:19

מחאת האוהדים שכללה חיצים לעברו שחר מטרידה את ההנהלה. בוזגלו, שמקבל מימון מלא לשיקום, תיאר בפוסט: "אני מודאג מעתיד המועדון. מתחנן שתתמכו". אחרי ההדחה מהגביע, המועדון יאבד את נקודות הדירוג באירופה ויישאר עם מאזן עלוב

ספורט 1

במכבי חיפה חוששים מאוד מהתרחבות של מחאת האוהדים ומהחרמת משחק החוץ באשקלון, שעשויה להשפיע על הקבוצה. הדברים שהשמיעו אתמול בנוגע לבעלים יעקב שחר ופרסום התמונה מתקופת מחאת "יענקל'ך" מדאיגים מאוד את ראשי המערכת, שערכו אתמול שיחות בעניין על מנת לבחון כיצד אפשר למנוע מהמחאה להתרחב. "בלי שחר אין למועדון הזה עתיד", אמרו אתמול (שלישי) במועדון. "חשוב שהמחאה הזאת תיעצר כאן". החשש הוא שמחאה כזאת תשפיע על הקבוצה שנמצאת במאבקי הירידה שלה. "אנחנו צריכים את האוהדים איתנו. אפשר למחות גם אחרי המשחק באשקלון", רמז אתמול גורם במועדון שנשמע חושש מאוד מהצעד אותו נקטו שניים מארגוני האוהדים שהחליטו להחרים את משחקי הקבוצה. הבוקר פרסם מאור בוזגלו פוסט בו טען כי הדבר לא נעשה בהוראת אנשי המועדון. בוזגלו ציין כי החוזה שלו אינו תקף, אולם ראוי לציין כי הוא עדיין מקבל כסף מהמועדון. בוזגלו קיבל מימון מלא של הניתוח והשהות בלונדון, שעלו למועדון כ-60 אלף דולר. בנוסף, השיקום שהוא עובר, שעלותו מוערכת בעשרת אלפים שקל בחודש, ממומן על ידי שחר.

"מכבי, המועדון הענק הזה, מועמד לירידה! אני מבין כל אוהד שמרוסק ולא מסוגל להכיל את מה שקורה לקבוצה שלנו. אני מדבר מהמקום הכי עמוק וטהור בלב. החוזה שלי במכבי חיפה כבר לא תקף, אני כבר לא שייך למכבי חיפה ואף אחד לא שלח אותי להגן על המערכת. עוברת עליי שנה לא פשוטה בהיבט המקצועי ואתם יודעים את הסיבות, אני מתמודד עם הפציעה ואין לי ספק שאצליח ואחזור בגדול אבל יחד עם זאת אני מאוד מודאג מעתיד המועדון, מהריחוק של הקהל, זה מטריד אותי יותר מכל הלב שלי ירוק היום יותר מתמיד ואני מבקש מכם, אפילו מתחנן - תעמדו מאחורי הקבוצה, תנו את הגב שלכם, תטריפו את השחקנים, תעלו להם את הביטחון - אל תנטשו אותנו - לא עכשיו. מכבי זקוקה לכם יותר מתמיד".

בנושא אחר: ההדחה של מכבי חיפה ברבע גמר הגביע בשבוע שעבר, שקבעה כי גם בעונת 2018/19 לא תשחק הקבוצה באירופה, מהווה מכה קשה למועדון מבחינת הניקוד האירופי שלו, שיפחת בעונה הבאה ויירד לשפל הגדול ביותר מאז שנת 1995. תהיה זו עונה הרביעית מתוך חמש עונות בהן הירוקים לא ייקחו חלק במפעלי אופ"א, אך המשמעות העיקרית היא שהמועדון יאבד כמעט את כל נקודות הדירוג מעונת 2013/14, בה הגיעו לשלב הבתים של הליגה האירופית. אם מכבי חיפה תחזור לאירופה עונה לאחר מכן, ב-2019/20, היא תתחיל כמעט מאפס. באמתחתה יהיו 0.50 נקודות דירוג בלבד, זכר להופעה במוקדמות הליגה האירופית ב-2016/17 וההדחה המהירה בידי נומה קאליו. מדובר בניקוד זהה לזה של הפועל תל אביב ופחות מעירוני קרית שמונה ובני יהודה למשל. לשמחתה, על פי שיטת הניקוד החדשה של אופ"א יש ניקוד מינימום, לפיו כל קבוצה מקבלת 20 אחוזים מהניקוד של המדינה. לפיכך, מכבי חיפה או כל קבוצה ישראלית אחרת בעלת ניקוד נמוך, תתחיל עם 4.350 נקודות (מתוך 21.750 שיש לישראל).

אחרי התבוסה בדרבי שלשום והאסיפה שכינס אתמול פרד רוטן, מקורבים לעסקת הגעתו ארצה מספרים כי הוא לא מתכוון להרים ידיים. "שמענו אותו באסיפה, הוא לא נשמע כמו אחד שהתייאש, אלא אחד שמבין את הסיטואציה", אמר אתמול אחד משחקני הקבוצה. רוטן כינס אתמול את השחקנים בכפר גלים, ביקש מהם "להיות ביחד" והצהיר כי "הקבוצה בסכנת ירידה לליגה השניה". במועדון ישנה התלבטות אם להחזיר את עומרי גלזר לשער. "אי אפשר להחליף כל משחק שוער, זה נראה לא טוב. מה יקרה אם גלזר יטעה, אז לויטה שוב יחזור? צריך לתת לשוערים יותר ביטחון", אמרו בקבוצה. בקרב השחקנים ישנו חשש גדול לגבי המשחק באשקלון. "המשחק הזה יקבע איך העונה הזאת תסתיים. אם ננצח יהיה לנו שקט להתחיל ולבנות את העונה הבאה, הפסד יסבך אותנו וניאבק עד הסוף", אמרו במועדון. שמונה מחזורים לסיום העונה, המרחק בין חיפה לאשקלון עומד על שמונה נקודות. להפועל רעננה מאזן נקודות דומה (24), אך גם אשדוד (21) במאבקי ההישרדות. "אין לנו מה להסתכל על רעננה ואשדוד. ביכולת הנוכחית, הן לא פחות טובות מאיתנו", הסביר אחד השחקנים והוסיף: "אני לא רואה איך אנחנו מנצחים באשקלון אם לא יהיה כאן שינוי".

המאמן אריק בנאדו נפגש השבוע שוב עם הנהלת הקבוצה שהציעה לו את תפקיד מאמן הנוער בעונה הבאה. בנאדו קיבל מהמנכ"ל אסף בן דב הצעה נמוכה וכרגע ישנם פערים בין הצדדים. הסיבה למגעים עמו היא פשוטה: על פי גורמים במועדון, גוסטבו בוקולי מעדיף לחזור בעונה הבאה לתפקיד הסקאוט ולא להמשיך כמאמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עומרי גלזר שוער מכבי חיפה. ברני ארדוב
יחזור להרכב? עומרי גלזר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully