וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוכים הבאים לליגה הלאומית: הפועל תל אביב התעוררה מאוחר

היריבה נדרסה, השחקנים רקדו, האוהדים חגגו וז'וטאוטאס בירך. האדומים סוף סוף נראו גדולים על הליגה הלאומית, ויכולים להתפנות לתכנן את החזרה לליגת העל. אז למה קובי רפואה מודאג?

יוסי ציפקיס

בווידאו: שחקני הפועל תל אביב חוגגים בחדר ההלבשה

הפועל תל אביב, ברוכה הבאה לליגה הלאומית. כן, זה לא טעות. כל מה שהאוהדים האדומים חלמו עליו אחרי הירידה לליגת המשנה, קרה אתמול (שני) באצטדיון המושבה, בניצחון המרשים 0:4 על הפועל כפר סבא.

אם עד אתמול ראינו קבוצה לחוצה שמתקשה אפילו מול קבוצות תחתית, אתמול הפועל תל אביב הזכירה ימים יפים יותר כבר אחרי שריקת הפתיחה. ימים בהם הרשתות החברתיות מוצפות בסרטוני חגיגות ולא בכאלו של מכות עם מאבטחים. היטיב לסכם שחר הירש: "נראינו כמו שחלמנו להיראות".

די אבסורד שדווקא במשחק שקבע שלהפועל תל אביב אין יותר מה לחפש בלאומית, הופיעה הקבוצה שהייתה אמורה להיות שם מתחילת העונה. במתחם חודורוב בוודאי יגידו ש"עוד לא עלינו ליגה", אבל היום אין שם אחד שלא חושב על השמפניות ועל העונה הבאה. ראשון המברכים היה לא אחר ממאמן כפר סבא, ריימונדס ז'וטאוטאס, שביציאה מהמגרש אמר לקובי רפואה: "יש לכם קבוצה מצוינת, כבר עליתם ליגה". גם האחים ניסנוב קיבלו ברכות מהליטאי ונדמה שאם הייתה אפשרות, האדומים היו פותחים אתמול במות.

אריק ינקו שוער הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
ימים בהם הרשתות החברתיות מוצפות בסרטוני חגיגות ולא בכאלו של מכות עם מאבטחים/יוסי ציפקיס

החזרה של הפועל תל אביב לליגת העל הפכה אתמול למוחשית, אבל היא מביאה איתה גם לא מעט כאבי ראש. הסיפור הוא בראש ובראשונה המאמן קובי רפואה. אתמול הוא אמר ש"300 מאמנים מתים לאמן את הפועל, אז ברור לכולם שאני רוצה להיות פה", אבל זה לא בהכרח יהיה פשוט. רפואה התחיל סיבוב בהפועל תל אביב במינוס 8 נקודות מהפועל כפר סבא ואתמול סגר אותו עם 11 נקודות מעליה, אבל הוא יודע שהסגל יזדקק לשינוי מאסיבי לקראת ליגת העל.

אמיר עגייב, פייסל מוליץ' וכמה שחקנים נוספים הבטיחו את הישארותם בקבוצה גם בליגת העל, אבל רפואה רוצה שדרוג רציני, כזה שלא בטוח שהנהלת הפועל תל אביב תהיה מוכנה לו, בטח מבחינה כספית. לכן עוד לפני המו"מ עם ההנהלה על חוזה חדש, המאמן מפעיל לחץ שמטרתו לגרום למעסיקים שלו להבין שהפועל תל אביב הוא מועדון גדול שלא יכול לשאוף לבינוניות.

רפואה למעשה מבין שאם לא תהיה השקעה בקיץ, הוא עלול להיות זה שישלם את המחיר ראשון בעונה הבאה. אם הוא לא יקבל לפחות חלק מהדרישות שלו, הוא לא יישאר בהפועל תל אביב. "אתן לכם רמיזה", שלח המאמן מסר דרך התקשורת אתמול, "הפועל תל אביב צריכה להעמיד קבוצה שתרוץ חזק בצמרת של הכדורגל הישראלי, ועל זה לא אתפשר".

מאמן הפועל תל אביב קובי רפואה. יוסי ציפקיס
לא יסתפק בקבוצה ששואפת לבינוניות. רפואה/יוסי ציפקיס

"עשינו היום צעד משמעותי לעבר המטרה שלנו", אמר שחר הירש בסיום המשחק. "המשחק נגד כפר סבא היה אחת הפעמים הבודדות שנהנינו מהמשחק, שיחקנו כמו שחלמנו שנשחק. הרבה יותר קל להתכונן למשחקים כאלה. בסיבוב הראשון הם היו טובים יותר והניצחון שלנו היה ניצחון של מלחמה נטו, בלי יכולת. היום הפקק השתחרר".

"צריך לשמור על מתח", המשיך החלוץ, "זה כדורגל, אתה פתאום מפסיד משחק והכל יכול להיפתח מחדש. אין קבוצה בליגה הזאת כמו מכבי נתניה, שהיא מעל הליגה מבחינת יכולת. רוצים שנדרוס כל משחק, אבל אסור לשכוח שספגנו מחצית מהגולים שנתניה ספגה. הקבוצה פה היא יותר יציבה הגנתית. אין ספק שצריך שינוי בעונה הבאה וחובה להביא חמישה-שישה שחקנים ועוד זרים. לא רצוי לצרף מאסה של 16 שחקנים חדשים. זו בדיוק הבעיה שהייתה להפועל בשנים האחרונים וזה יהיה אסון להביא כל כך הרבה שחקנים חדשים. צריך לשמור על השלד הקיים, לא להחליף את כל הסגל".

שחר הירש שחקן הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
"צריך לשמור על השלד הקיים, לא להחליף את כל הסגל". הירש/יוסי ציפקיס

הצגה אחת הייתה על הדשא, זו של הפועל תל אביב. ההצגה השנייה הייתה בעמדת הראיונות והאמון עליה היה ריימונדס ז'וטאוטאס. בקור רוח שאפיין אותו כשחקן, שלא מול המצלמות, המאמן הליטאי, הסביר בדיוק מה עובר על הפועל כפר סבא. לטענתו המאמן הקודם מסאי דגו הבין שבגלל היעדר הכנה ראויה לעונה, השחקנים "יפלו מהרגליים" באמצע העונה וגם שוחח על כך עם יצחק שום בנובמבר.

"כשהייתי בוולדיקווקז רצתי 178 קילומטר ב-14 יום, וכל זה לפני שהאימונים היו מתחילים", סיפר ז'וטאוטאס, "כשאתה עושה הכנה טובה לעונה, אתה גומר 90 דקות בלי בעיה. כשאתה לא עושה הכנה כזאת, אחרי רבע שעה גמרת את הסיפור שלך במגרש".

אחר כך הוסיף: "הבעיה הייתה שקבוצה אחת רצתה לשחק, והקבוצה השנייה חשבה שהיא רצתה לשחק. לא ראיתם את זה? בחדר הלבשה השחקנים אמרו 'קדימה, קדימה', אבל הם לא עשו שום דבר על המגרש. אני לא מדבר אם זו הייתה החלטה נכונה לבוא לכפר סבא, זו הייתה ההחלטה שלי. זו העבודה שלי בתור מאמן ובעונה הבאה נבנה קבוצה חדשה כנראה, אבל עכשיו אנחנו צריכים לסיים את העונה. הפועל תל אביב לא באותה רמה כמו שאר הקבוצות, זו לא אותה ליגה ואנחנו עדיין יכולים לסיים במקום השני ולעלות. זו לא אותה קבוצה כמו בסיבוב הקודם, היו לנו ארבעה שחקנים על המגרש מהסיבוב הקודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully