וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקטור ראד: "מכבי תל אביב חיפשה אשמים בכל מיני דרכים, בדיקת הסמים היתה אחת מהן"

28.2.2018 / 16:45

"עם אדלשטיין לא הבנו מה עושים בהתקפה, עם הדר לא מצאתי את עצמי. את השם של המאמן האחרון אני אפילו לא זוכר. מעולם לא נתקלתי בדבר כזה. יותר מדי שחקנים חשבו שהקבוצה צריכה להיות בנויה סביבם". ויקטור ("לא חשבתי להישאר לרגע") ראד סוגר חשבון עם מכבי תל אביב. ראיון

one

בווידאו: תקציר משחק השיא של ויקטור ראד במכבי תל אביב

"מכבי לא מזכירה בכלל את הקבוצה מהעונה שעברה. יש לה קבוצה ממש אמריקאית עם קלעים טובים, כמו מייקל רול ודשון תומאס"

ספק אם מישהו היה מהמר על כך שדווקא ויקטור ראד יהיה זה שישתדרג ממכבי תל אביב הכושלת של העונה שעברה למועדון העשיר והמצליח כיום באירופה. אבל זה קרה: הפורוורד האמריקאי יצעד מחר (חמישי) שוב בשערי יד אליהו ויעלה לטקס הצגת השחקנים במדי צסק"א מוסקבה, מיד אחרי ננדו דה קולו. רגע לפני ההמראה לישראל, סיפר ראד בראיון לוואלה! ספורט על העונה המוזרה ומלאת התלאות שעבר במדים הצהובים.

יהיה לך מוזר להיכנס להיכל כשחקן אורח? לאיזו קבלת פנים אתה מצפה מהקהל?

"אני לא חושב שזה יהיה מוזר, כי מכבי השתנתה לחלוטין ואני לא אפגוש על המגרש פנים מוכרות. אין לי ציפיות גם בכל הנוגע לאוהדים. אולי הם יעודדו אותי, אולי ישרקו לי בוז. אין לי מושג, כך שאני מוכן לכל תרחיש. אני אנסה לשחק הכי טוב שאני יכול, ואם הקהל יהיה נגדי זה רק ידרבן אותי".

יצא לך לראות את מכבי משחקת העונה? היא מזכירה במשהו את הקבוצה שלכם?

"יצא לי לראות אותה פה ושם במהלך העונה, ובעיקר בתדרוכי הווידאו בימים האחרונים. תשמע, היא לא מזכירה בכלל את הקבוצה מהעונה שעברה. יש למכבי קבוצה ממש אמריקאית עם קלעים טובים, כמו מייקל רול ודשון תומאס. אני חושב שאולי הקבוצה שלנו הייתה אתלטית יותר, אבל ברור שעכשיו היא סולידית יותר, ועובדה שיש לה סיכוי לעלות לפלייאוף".

שחקן צסק"א מוסקבה ויקטור ראד. מיכאיל סרבין, CSKA Basket,
"מכבי לא מזכירה בכלל את הקבוצה מהעונה שעברה"/מיכאיל סרבין, CSKA Basket
על העונה שעברה: "לא קרה לי דבר כזה מעולם. עם המאמן הראשון [ארז אדלשטיין] לא הבנו מה אנחנו עושים בהתקפה"

סוני ווימס חתם השבוע באנאדולו אפס, ובעקבותיו חזרה לכותרות בדיקת הסמים המפורסמת שעברתם יחד במכבי. איך הרגשת כשהבוס שלך, דיוויד פדרמן, הודה שלמעשה הוא "הזמין" את הבדיקה עבורכם? היה ברור שהמטרה הייתה להראות לכם את הדרך החוצה.

"עוד לפני שבאתי, דיברתי עם שחקנים שמכירים את מכבי והם אמרו לי שזה מועדון שרוצה מאוד לנצח, אבל כשזה לא קורה, והוא נקלע להפסדים, תמיד ינסו להאשים מישהו. אז הם חיפשו את האשמים בכל מיני דרכים, וזו הייתה אחת מהן".

ואחרי שזה קרה, לא התקשית להמשיך ולשחק עבור הקבוצה?

"בכנות, אני לא מצטער שהייתי במכבי. עברתי המון בשנה הזאת, למדתי הרבה. כל הזמן ניסיתי לשמור על מקצוענות. עשיתי הכל כדי לעזור לקבוצה. ידעתי שלא אשאר, ניסיתי להתעלם מכל מה שמדברים מסביב. פשוט באתי לאימונים ולמשחקים כדי לעשות את העבודה שלי. לא דיברתי יותר מדי".

מתי הודיעו לך שלא תמשיך לעונה נוספת?

"מעולם לא הודיעו לי. זה היה ברור, והייתי מוכן לזה. לא חשבתי להישאר אפילו לרגע. אני יודע שהיה לי חלק במה שקרה, וכולם הבינו שתהיה מהפכה. האמת היא שלו ידעתי שכולם ילכו חוץ משחקן אחד [איתי שגב], דווקא הייתי רוצה לקבל הזדמנות נוספת. אני חושב שעם החבר'ה שיש שם עכשיו, כשהאווירה נראית טובה יותר, הייתי יכול להצליח".

לקח לך זמן להבין שיש לכם בעיה בקבוצה?

"הבנתי כבר בחודש הראשון של האימונים. התקשינו למצוא שפה משותפת, צברנו הפסדים, ואז, אחרי שהתחלף המאמן הראשון הצלחנו לרוץ לחמישה ניצחונות ברציפות. פתאום כל החבר'ה שישבו על הספסל התחילו להתלונן שהם לא משחקים. זו הייתה הבעיה המרכזית שלנו. יותר מדי שחקנים חשבו שהקבוצה צריכה להיות בנויה סביבם".

אני מניח שלא עזרה העובדה שארבעה מאמנים הוחלפו במהלך העונה.

"לא קרה לי דבר כזה מעולם. עם המאמן הראשון [ארז אדלשטיין] לא הבנו מה אנחנו עושים בהתקפה, וזו כנראה אחת הסיבות שפיטרו אותו. עם השני [רמי הדר] לא ממש מצאתי את עצמי, אבל איינארס בגאצקיס הכיר אותי ונתן לי לשחק את המשחק שלי. לקחתי פיקוד בכל מה שקשור לקליעה, צברתי הרבה נקודות, הרגשתי שהחבר'ה שיחקו בשבילי. היה לי כיף אצלו. לקראת הפלייאוף הגיע עוד מאמן שאני לא זוכר את שמו [אריק שיבק], ואהבתי את הגישה שלו".

ויקטור ראד שחקן מכבי תל אביב עם איינארס בגאצקיס. ברני ארדוב
רק איתו זה התחבר. ראד ובגאצקיס/ברני ארדוב
"אני נמצא כאן רק שבועיים, וכבר מבין איך הם מגיעים לפיינל פור בכל שנה. ברור שמכבי שייכת לצמרת האירופית, אבל צסק"א זה משהו אחר"

ראד הצטרף לפני כשבועיים לצסק"א בחוזה זמני, לאחר שנקרא לעבות את הקו הקדמי החבול שלה: אותלו האנטר עדיין מושבת, וקייל היינס חזר בסוף השבוע החולף מפציעה. בהופעת הבכורה שלו מול באסקוניה הוא לא הספיק לקלוע נקודה, אבל זה פחות מטריד אותו. "בוא נודה על האמת", הוא צוחק, "צסק"א קלעה 90 נקודות למשחק בלעדיי, אז היא לא באמת זקוקה לתרומה ההתקפית שלי".

מה המאמן דימיטריס איטודיס מצפה ממך לעשות?

"הוא ביקש ממני להיות מי שאני. הוא רוצה שאביא אנרגיות, אשמור בהגנה ואעזור בריבאונד".

צסק"א היא הקבוצה היחידה שכבר הבטיחה באופן מעשי את מקומה בפלייאוף האירופי, ובשבועות הקרובים תנסה להבטיח את ראשות הטבלה. "אני נמצא כאן רק שבועיים, וכבר מבין איך הם מגיעים לפיינל פור בכל שנה. ברור שמכבי שייכת לצמרת האירופית, אבל צסק"א זה משהו אחר. המועדון הזה שונה מכל מה שהכרתי. הגישה, השיטה, דרך האימונים, זו מקצוענות ברמה אחרת. אני לומד כאן המון".

עברת מסלול מוזר העונה, מגזיאנטפ שמדורגת במקום האחרון בטורקיה למוליכת היורוליג.

"היה לי ברור שאני לא נשאר שם אחרי דצמבר. המטרה שלי הייתה לחזור ליורוליג, אבל בתחילת העונה לא היו לי הצעות מספיק טובות. אני שמח שהדברים הסתדרו ככה".

ובכל זאת, אתה חתום על חוזה לחודש בלבד. אני מניח שזה לא קל להשתלב באמצע העונה בקבוצה שרצה יחד ומצליחה, כשאתה יודע שעליך להוכיח את עצמך במהירות כדי להישאר.

"אני לא חושב שאני צריך להוכיח את עצמי מבחינת כדורסל. הם מכירים אותי, ולכן הביאו אותי. אני לא עסוק בזה כל הזמן. אני מנסה להשתלב ולהתאים את עצמי, ללמוד את כל הדברים שהם עושים. אני היחיד בקבוצה שהצטרף רק עכשיו ושנמצא בסיטואציה הזאת, והימים הראשונים היו קשים, אבל עכשיו אני מרגיש טוב יותר. אמנם קר [אתמול בבוקר נרשמו במוסקבה 19 מעלות מתחת לאפס], אבל גם לזה באתי מוכן. כבר שיחקתי בעבר בניז'ני נובגורוד, כך שהחורף הרוסי לא מרתיע אותי. לפחות אוכל ליהנות מהחום התל אביבי ביומיים הבאים".

אתה יודע שהסוד הכי גלוי במשחקי הפנטזי הוא ששחקנים מככבים נגד הקבוצות שלהם לשעבר.

"אם הייתי משחק ביורוליג פנטזי, הייתי לוקח את עצמי", צוחק ראד, "אבל זה רק בתנאי שהייתי מצטרף לצסק"א מתחילת העונה. אני רק שבועיים כאן, אני מבין את המקום שלי ואני לא חושב שאקבל המון דקות משחק".

ויקטור ראד במדי צסק"א מוסקבה. אתר רשמי
"בצסק"א מכירים אותי, ולכן הביאו אותי". ויקטור ראד/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully