וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה של ג'רארד פיקה בגביע דייויס: "האיש החזק בטניס העולמי"

27.2.2018 / 17:17

בלם ברצלונה הציג שינוי במבנה התחרות וגייס ספונסרים שישקיעו שלושה מיליארד דולר ב-25 השנים הקרובות: "ניקח את התחרות לגבהים חדשים". נדאל: "זה יכול לעבוד ואני מקווה שיצליח"

ספורט 1

בווידאו: גמר טורניר שנגחאי 2017

שינוי היסטורי ומשמעותי מאוד בגביע דייויס. ה-ITF, איגוד הטניס הבינלאומי, הודיע אתמול (שני) על שינוי השיטה בתחרות הנבחרות. מדובר בסיכום ענק של 25 שנים שכולל סכום של שלושה מיליארד דולר עם חברת ההשקעות "קוסמוס", שתשקיע כסף רב בפיתוח הטניס ברמה הבינלאומית. דירקטוריון ה-ITF אישר ראשונית את ההצעה לייסד את התחרות החדשה, שתהיה מעין גביע העולם של הטניס ותכריע את אלופת גביע דייויס. במסגרת התחרות יתמודדו 18 נבחרות וכל התחרות תתקיים במשך שבוע באתר טניס ברמה גבוהה מאוד בנובמבר. כל האירוע יהיה בחסות "קוסמוס" ובשיתוף פעולה עם ה-ITF.

השיטה החדשה:
- 18 נבחרות (16 המשתתפות בבית העליון ושתיים נוספות).
- שבוע משחקים אחד אחרי טורניר גמר הסבב בנובמבר.
- משחקים במתחם אחד, שלב בתים ולאחר מכן נוקאאוט מרבע הגמר.
- כל התמודדות תכלול שני משחקי יחידים ועוד משחק זוגות בשיטת הטוב משלוש מערכות.
- הפרסים הכספיים יעמוד על 20 מיליון דולר.
- ההשקעה הכספית הכוללת עומדת על שלושה מיליארד דולר ל-25 שנה.

ג'רארד פיקה בלם ברצלונה צופה במשחק הטניס בין אנדי מארי לבין מאריוס קופיל. GettyImages
פיקה בטורניר מדריד ב-2017/GettyImages
פיקה מעורב ישירות ובצורה עמוקה מאוד בשינויים ובפורמט החדש. הוכחה לכך ניתנה בכך שהוא היה זה שהציג בפני חברי הנהלת ה-ITF את הפורמט החדש ביום שבת בבוקר, כמה שעות לפני ששיחק ב-1:6 של ברצלונה מול ג'ירונה.

מייסד ונשיא "קוסמוס" הוא בלם ברצלונה ג'רארד פיקה, שידוע גם כאוהב טניס גדול שמגיע לטורנירים רבים, כולל במדריד ובטורניר גמר הסבב בלונדון. החברה שלו מקבלת גב מאיש העסקים הירושי מיקיטני, יושב הראש של חברת "ראקוטן" שמאמצת בין היתר את ברצלונה ואת גולדן סטייט ווריירס. בהודעה נכתב כי הכסף הגדול שייכנס יופנה כדי להעלות את הפרסים הכספיים לשחקנים ולמדינות השייכות ל-ITF. פיקה עצמו אמר: "קוסמוס נרגשת להצטרף לפרויקט המלהיב הזה עם ה-ITF. ביחד נוכל לקחת את גביע דייויס לגבהים חדשים עם מדינות הטניס הגדולות ביותר והטניסאים הטובים ביותר בעולם. קוסמוס תשקיע שלושה מיליארד דולר ב-25 שנה בטניס כדי לעזור לפתח את המשחק ברחבי העולם".

על פי הפרסומים הפרסיים הכספיים בשבוע הדייויס יעמדו על לא פחות מ-20 מיליון דולר. פיקה מעורב ישירות ובצורה עמוקה מאוד בשינויים ובפורמט החדש. הוכחה לכך ניתנה בכך שהוא היה זה שהציג בפני חברי הנהלת ה-ITF את הפורמט החדש ביום שבת בבוקר, כמה שעות לפני ששיחק ב-1:6 של ברצלונה מול ג'ירונה.

על פי התכנון, התחרות החדשה תתקיים במשך שבוע בנובמבר ותכלול שלב בתים ואז נוקאאוט מרבע הגמר. כל התמודדות תכלול שני משחקי יחידים ועוד משחק זוגות בשיטה של הטוב משלוש מערכות. 16 הנבחרות מהבית העליון יעלו אוטומטית לתחרות ושתי נבחרות נוספות ייבחרו כדי להצטרף. בנוסף לכך, יתקיימו משחקי פלייאוף על העלייה לגמר שיכללו שמונה נבחרות שיעלו מהבתים האזוריים מספר 1. המנצחות בפלייאוף הזה יזכו במקום בתחרות בשנה שלאחר מכן. לא יהיה שינוי בבתים האזוריים עצמם. כמובן שהרצון בשינוי נובע מהלו"ז הצפוף של הטניסאים שרבים מהם מעדיפים לא לשחק בגביע דייויס כפי שהוא מתקיים היום. כמו כן, העובדה שיחולקו פרסים כספיים ענקיים כאלה תעודד גם את הטניסאים הבכירים ביותר להצליח במפעל הזה.

ג'רארד פיקה שחקן ברצלונה עם קווין ספייסי. GettyImages
פיקה בטורניר גמר הסבב עם קווין ספייסי/GettyImages
חשוב לציין שהצעדים האחרונים ממצבים את פיקה כאחד האנשים החזקים ביותר בסבב העולמי. כפי שנכתב במארקה: "הכוח של פיקה במעגלי הטניס הוא גדול בהרבה מאשר של כל אחד אחר בסבב הגברים כי יש לו את התמיכה של השחקנים הבכירים וגם של סוכנויות הייצוג הגדולות".

ההשערות הן שהאירוע יתקיים באסיה, שכן התחרות זקוקה לספונסרים בהרבה מאוד כסף ולמתחם שיוכל להכיל כמות רבה כל כך של משחקים בעצימות גבוהה. יש לציין שההצעה עדיין צריכה להתקבל בישיבת ההנהלה של ה-ITF באוגוסט, אבל כרגע נראה שלא יהיו לה מתנגדים רבים. על פי ההודעה, מדינות רבות כבר הביעו את רצונן לארח את האירוע.

חשוב לציין שהצעדים האחרונים ממצבים את פיקה כאחד האנשים החזקים ביותר בסבב העולמי. כפי שנכתב במארקה: "הכוח של פיקה במעגלי הטניס הוא גדול בהרבה מאשר של כל אחד אחר בסבב הגברים כי יש לו את התמיכה של השחקנים הבכירים וגם של סוכנויות הייצוג הגדולות".

טניסאי העבר חואן קרלוס פררו אמר על השיטה: "לצמצם את גביע דייויס לשבוע אחד ולא לקיים אותו במשך כל השנה זה פתרון נהדר. תמיד התלוננו שגביע דייויס גורם ללחץ ועייפות והפורמט החדש הזה יכול לשנות את זה. אפשר יהיה לבחון את זה רק אחרי שזה יקרה". רפאל נדאל הוסיף: "אני חושב שזה משהו שיכול לעבוד, אני מקווה שזה יצליח ויוכל להתקיים בכל העולם". קפטן נבחרת הדייויס של בריטניה לאון סמית' אמר: "כמו כולם גם אני מבין שצריך לעשות שינויים כדי להמשיך לקיים את התחרות הזו. אני מקווה שגביע דייויס יישאר אירוע הנבחרות החשוב ביותר בעולם הטניס".

נשיא ה-ITF דייויד האגרטי אמר: "זה ישנה מאוד את ה-ITF ואת הטניס כולו. חבר המנהלים שלנו תמך בתכנית האמיצה ומלאת האמביציה הזו לעתיד של גביע דייויס. החזון שלנו הוא ליצור אירוע סיום שנה שיהיה פסטיבל של טניס ובידור ויכלול את השחקנים הטובים ביותר בעולם שייצגו את המדינות שלהם כדי להכריע מי תהיה אלופת גביע דייויס. השותפות החדשה הזו לא תיצור רק אליפות עולם אמיתית של טניס, אלא גם תביא להשקעת שיא בפיתוח הדורות הבאים של טניסאים ואוהדי טניס בכל העולם".

רפאל נדאל אחרי הפרישה ברבע גמר אליפות אוסטרליה. רויטרס
מביע תקווה בפורמט החדש. נדאל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully