וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיבאלה הטורקי: ג'נגיז אונדר פורץ לתודעה ומשגע את רומא

22.2.2018 / 8:11

הוא נראה כמו דיבאלה, שמאלי כמו דיבאלה, ובשבועות האחרונים הוא גם כובש שערים מרהיבים כמו דיבאלה. על ג'נגיז אונדר, הכוכב בן ה-20 שאותר על ידי מונצ'י, ומתיימר לרשת את מוחמד סלאח

one

הדמיון החיצוני בולט מאוד לעין. כל אוהד רומא חשב בקיץ על פאולו דיבאלה כאשר ראה את הרכש החדש של המועדון. איש לא הופתע כשהתברר שזה הכינוי שלו - דיבאלה הטורקי, מה גם שהוא שמאלי כמו הארגנטיני החינני של יובנטוס. ואולם, הסקפטיות היתה גדולה. איך אפשר לשלם 13 מיליון יורו תמורת בחור בן 20 אלמוני ולצפות שהוא ייכנס לנעליו של מוחמד סלאח? הייתכן שהוא באמת מסוגל לשחק כמו דיבאלה? זה נשמע מופרך לחלוטין.

האוהדים לא ידעו שהמנהל הספורטיבי מונצ'י הצליח לשכנע את ג'נגיז לחתום למרות העניין הרב שהביעה בו מנצ'סטר סיטי. למעשה, הם עדיין לא ממש מכירים את שיטות העבודה של מונצ'י, ולא יכלו לדמיין כי הוא עוקב אחרי הכשרון המחונן כבר שנים ארוכות. לו היה נשאר מונצ'י בסביליה, סביר שהקיצוני היה משחק כיום באנדלוסיה. אלא שהוא לובש את המדים האדומים בעיר הנצח, ואחרי ההצלחה המסחררת בשבועות האחרונים מעדיפים הספקנים לאכול בתאבון את הכובע. כוכב חדש נולד.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

ג'נגיז אונדר שחקן רומא. רויטרס
ההברקה התורנית של מונצ'י. ג'נגיז אונדר/רויטרס

לוצ'סקו ניבא את ההצלחה

ג'נגיז היה בטוח בעצמו. "מגיל 10 אני רגיל להראות לאנשים שהם טעו לגביי", הוא אמר בראיון לגארדיאן בנובמבר, כאשר ההתאקלמות באיטליה עדיין היתה קשה. הוא לא הבין את השפה, לא הראה את הפוטנציאל בהזדמנויות הבודדות על הדשא שקיבל מהמאמן אוזביו די פרנצ'סקו, ובאותה תקופה לא הזכיר את סלאח אלא את סליח - סליח אוג'אן, הקשר ההתקפי המחונן של פנרבחצ'ה שהגיע לרומא בהשאלה לשנתיים, לא עשה כלום ונעלם. כיום הוא משחק בסיון, נועלת הטבלה בליגה השווייצרית. כאשר החלו בינואר המגעים להשאלתו של ג'נגיז לקייבו, מהלך מסוג זה נראה מתבקש וחיוני, אבל מירצ'ה לוצ'סקו התנגד לכך נחרצות.

המאמן הרומני הוותיק, שמונה לא מכבר לנבחרת טורקיה, התקשר אישית לחניכו מספר פעמים וביקש ממנו לא להתפתות ולא לברוח. "אמרתי לו שאסור להיכנע. אסור לעזוב את רומא, אפילו לא בהשאלה. צריך להתמיד ולהשתדל, ובסוף זה יצליח. דיברתי גם עם די פרנצ'סקו והמלצתי לו לא לוותר, לעבוד בסבלנות ולחכות שג'נגיז יפרח", הוא סיפר לאחרונה, גאה בכך שהתחזית שלו התממשה במהירות.
די פרנצ'סקו שינה את השיטה למענו

די פרנצ'סקו לא רק הקשיב, אלא גם שינה את השיטה על מנת שתתאים יותר לג'נגיז. אחרי שישה משחקי ליגה ללא ניצחון, שכללו הפסדים ביתיים מול אטאלנטה וסמפדוריה, התקוות לזכות סוף כל סוף באליפות נעלמו לחלוטין, והלחץ גבר - אז המאמן בחר לזרוק לפח את מערך 3-3-4 בו דגל לאורך הקריירה ועבר ל-1-3-2-4. כך בדיוק משחקת איסטנבול בשאקשהיר, בשורותיה כיכב אשתקד ג'נגיז, והמעבר השתלם מיידית.

כאשר קיבל את התפקיד המוכר, הבקיע הטורקי כבר בדקה הראשונה בוורונה, והתברר שהיה זה שער הניצחון. נגד בנבנטו, הוא בישל לאדין דז'קו והשלים צמד בעצמו בדרך ל-2:5 בקרב הקשה במגרשה של אודינזה, הוא שבר את הקרח בדקה ה-70 בניצחון 0:2. ואם זה לא מספיק, אתמול הוא הרשית גם בהופעת הבכורה בליגת האלופות. אמנם שחטאר דונייצק ביצעה מהפך במחצית השניה וניצחה 1:2, אבל שער החוץ היקר של ג'נגיז משאיר את ג'אלורוסי על תקן פייבוריטים לקראת הגומלין באולימפיקו. עם חמישה שערים ובישול בארבעה משחקים, הוא הפך לפתע ללהיט הגדול של השנה בבירה.

המשימה החשובה ביותר כעת היא לא לאבד את הקשר עם המציאות. אם השתן עולה לשחקן צעיר לראש והוא לא שומר את רגליו על הקרקע, מספר הופעות מוצלחות יישכחו במהרה אחרי שיתרסק. הרקע של ג'נגיז מעניק סיבות טובות לאופטימיות בהיבט זה. לאורך חייו, הוא בחן את הצעדים בתבונה, קיבל החלטות שקולות וזכה לחינוך מצוין במועדון הצנוע בשם אלטינורדו אליו הצטרף בגיל 16.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ג'נגיז אונדר שחקן רומא חוגג. GettyImages
היורש של דיבאלה? ג'נגיז אונדר/GettyImages

לא התפתה להצעות גדולות מדי

אלטינורדו היא אפילו לא הקבוצה הבכירה בעיר איזמיר, אך יש לה מורשת מיוחדת. סעיד אלטינורדו, שהחל את דרכו במועדון ב-1929, סיים את הקריירה ב-1956 כאשר היה בן 44, ואפילו שינה את שם משפחתו בהתאם, היה ונותר האליל הגדול ביותר, ולפני ארבע שנים אף נחנך פסלו ליד תחנת הרכבת המרכזית. "בן אדם טוב, אזרח טוב, כדורגלן טוב", נכתב שם. חזונו של סעיד היה לטפח כשרונות צעירים מהאיזור, והנשיא הנוכחי מחמט אוזקאן אכן מיישם זאת מאז קיבל את התפקיד ב-2013 על מנת לחלץ את המועדון ממשבר עמוק. אלטינורדו התקדמה תוך מספר שנים ממעמקי הליגה הרביעית לצמרת הליגה השניה. על הדרך, היא שלחה לפרייבורג את בלם העתיד של הנבחרת, צ'יילאר סויונג'ו, וגידלה באהבה את ג'נגיז.

"אני מגיע ממקום בו לא נותנים הזדמנות לצעירים, ולכן צריך להודות במיוחד לאוזקאן. הוא בין הבודדים שמתרכז בגילוי כשרונות. הוא שלח סקאוטים לעיר הולדתי, איתר אותי, הביא אותי לבוג'אספור ולאחר מכן לאלטינורדו. אין הרבה ילדים שעוברים לעיר הגדולה בגיל כזה, אבל הוא סמך עלי", סיפר הקיצוני. האמון הזה היה חשוב לו במיוחד, ולכן בחר בבשאקשהיר נטולת האוהדים על פני הצעות מפתות יותר לכאורה מפנרבחצ'ה וגלאטסראי, כי המאמן עבדוללה אבצ'י הבטיח שיתן לו גיבוי. זה עבד, כאשר בשאקשהיר כמעט זכתה באליפות, בעוד ג'נגיז תורם שבעה שערים, חמישה בישולים והמון כדרורים מוצלחים באגף. "כאשר חיפשנו שחקן שמשחק בצד ימין עם רגל שמאל, הוא היה האופציה המועדפת", אמר די פרנצ'סקו.

מונצ'י המנהל הספורטיבי של רומא. GettyImages
האיש שגילה את אונדר. מונצ'י/GettyImages

אלטינורדו קיבלה תמורתו 700 אלף יורו בלבד בקיץ 2016, אך זכתה לאחוזים מכובדים מהעסקה ששלחה אותו לרומא בחלוף שנה. ובעוד נציגי סיטי היו אולי מוכנים לשלם יותר מ-13 מיליון, השחקן עצמו בחר את רומא כי האמין בפרוייקט. "ג'נגיז ניחן באופי חזק, אבל הוא בחור צנוע מאוד. מונצ'י עקב אחריו במשך תקופה ארוכה, ולכן החלטנו שזה הדבר הנכון ביותר עבורנו. הוא יזדקק לתקופת התאקלמות במדינה זרה, אבל אנחנו מסתכלים לטווח הארוך, והוא בחור שאפתן. אני מקווה שהוא יהיה אחת ההחתמות המוצלחות של השנה", אמר אז סוכנו. בחודשים הראשונים זה לא נראה כך, אבל הנבואה עשויה להתגשם כעת אל מול עינינו.

עם זאת, מוקדם להסיק מסקנות מרחיקות לכת. המבחנים האמיתיים עוד לפניו, ובשבועיים הקרובים מצפים לרומא המשחקים הגדולים מול מילאן ונאפולי. אם רצף הכיבושים יימשך גם נגד ג'יג'יו דונארומה ופפה ריינה, ההתלהבות סביב ג'נגיז תגיע לשיאים חדשים. למפגש עם דיבאלה האמיתי נצטרך להמתין עד לאמצע מאי, אלא אם דרכיהם יצטלבו קודם לכן בליגת האלופות. עד אז, נדע טוב יותר אם הכינוי דיבאלה הטורקי באמת הולם את הסנסציה החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully