וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפס ביחסי אנוש: מעלליו הביזאריים של מאמן אנדולו אפס ארגין עתמאן

16.2.2018 / 17:40

פיטורים בגלל מכות עם בת הזוג במסעדה, תקיפת שחקן בחדר ההלבשה, איומים ברצח מאוהדי היריבה. ארגין עתמאן לא מפסיק לייצר שערוריות, ולאחרונה הוא שבר את השיאים של עצמו כשהצליח להסתכסך אפילו עם אוברדוביץ'. מיטב הסקנדלים של הפה הגדול של הכדורסל האירופי

one

קל להוציא את ז'ליקו אוברדוביץ' מהכלים, בטח אם אתה שחקן סורר שלא ממלא אחר הוראותיו המדויקות. אבל כשזה נוגע למאמנים יריבים, השועל הסרבי נחשב ג'נטלמן מושלם. בקרב מאמנים ביבשת מכונה אוברדוביץ' "הסנדק" - לא רק בגלל בשל גינוני הגנגסטר - אלא בעיקר בזכות הנכונות לחנוך ולקדם בברכה כל מאמן עם פחות קבלות ממנו, יהא גילו אשר יהא. מלבד סגולותיו ואיכויותיו המקצועיות הנדירות, אוברדוביץ' גם יודע לטוות קשרים כפי שאף מאמן אחר ביבשת לא יודע.

אולי בגלל זה הסכסוך המתוקשר בינו לבין מאמן אנדולו אפס ארגין עתמאן, שהתלבה לאחרונה עד מאוד, תפס נפח חדשותי גדול כל כך. לראות את אוברדוביץ' האדיב והאבהי מסרב בהפגנתיות ובנחישות ללחוץ יד למאמן יריב אינו דבר של מה בכך. אבל יותר משהוא מעיד על התנהלותו של אוברדוביץ', הוא עיקר מעיד על מה שכל חובב כדורסל אירופי ידע כבר מזמן: ארגין עתמאן הוא האיש שכולם - אפילו אוברדוביץ' - אוהבים לשנוא. ולמען האמת, נראה שהוא די נהנה בנישה שיצר לעצמו.

בסופו של דבר, אגב, עתמאן היה זה שצחק אחרון. אנדולו אפס שלו הפתיעה את פנר וז'ליקו זו העונה השנייה ברציפות, והעפילה לחצי גמר הגביע שם תפגוש את דרושפאקה ודיוויד בלאט. סביר להניח שגם שם עתמאן יצליח לגנוב את ההצגה, וקרוב לוודאי שבנסיבות שליליות. אחרי הכל, זה מה שהוא עושה במשך כל הקריירה. אז רגע לפני שהשערוריה התורנית סביבו מתפתחת, קבלו קולאז' של המקרים הביזאריים ביותר בכיכובו.

ארגין עתמאן, מאמן אנדולו אפס. GettyImages
איש מדון. עתמאן/GettyImages

מכה את בת הזוג במסעדה

מרץ 2006. עתמאן, אז מאמן אולקר, עולה לכותרות בשל פרשיית אהבים סבוכה ומשונה בה מעורבות אישה, מאהבת ושדרית קווים. תקציר: לאחר חמש שנים בהן ניהל רומן מחוץ לנישואים, עתמאן מתגרש וממסד את הקשר עם המאהבת. במקביל, הוא מפתח קשר רומנטי עם שדרית קווים של ערוץ טורקי המשדר את משחקי היורוליג. איך המשולש הזה מסתיים? בכניסה דרמטית של בת הזוג הנוכחית לתוך מסעדה הומה אדם - בשעה שעתמאן ושדרית הקווים מבלים שם בסתר - ובעימות סוער שבשיאו המאמן סוטר בעוצמה לבת זוגו. בימים שלאחר מכן האירוע יודלף לעיתונות ועתמאן ייאלץ להתפטר מתפקידו מיידית, לא לפני שיטען שאותה בת זוג אובססיבית הציתה את רכבו מחוץ למתחם האימונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הולך ראש בראש עם השחקנים (ולא במובן המטאפורי)

פברואר 2010. במהלך משחק חוץ מול מכבי תל אביב ביד אליהו, עתמאן, מאמן אפס פילזן בזמנו, מוציא את כוכבו איגור ראקוצ'ביץ' בזעם, תוך כדי תנועות ידיים וקללות לעברו. בתגובה, הסקורר הסרבי עונה לו ומתפתח ביניהם עימות מילולי. בשלב מסוים, קם ראקוצ'ביץ' מכסאו ומצמיד את ראשו לפדחתו של המאמן. אלמלא התערבות של שחקנים ועוזרי מאמנים, זה היה מסתיים גרוע הרבה יותר. בהמשך העונה ראקוצ'ביץ' ובוקי נכבאר, עוד אחד מכוכבי אפס באותה תקופה, יטענו כי עתמאן הוא "המאמן עם יחסי האנוש הכי גרועים באירופה".

מאמן אפס פילזן ארגין עתאמן. ברני ארדוב
השחקנים בזו לו. עתמאן ב-2010/ברני ארדוב

מכה שחקנים בחדר ההלבשה

פברואר 2015. גלאטסראיי של עתמאן מפסידה במפתיע לאסקישהיר הצנועה, והמאמן מכלה את זעמו דווקא בגוקטורק אוראל בן ה-19, ששיחק שלוש דקות בלבד. בתפריט: תקיפה פיזית בחדר ההלבשה, סטירות וקללות עסיסיות, כמובן. גם הפעם עתמאן נאלץ לשלם מחיר תדמיתי כבד אחרי שהאירועים המסעירים דולפים החוצה, ובהסבר לתקשורת הוא מתפתל: "כן, הרבצתי לו, אבל זו הייתה רק אזהרה. מותר לי להעליב את השחקנים שלי בחדר ההלבשה, מותר לי לסטור להם. עבורי זה קודש הקודשים. חדר הלבשה צריך להיות פרטי כמו חדר השינה שלי בבית. וזה שהאירוע הודלף, זה החלק המדאיג פה".

מכנה את אוהדי היריבה "טרוריסטים"

בנובמבר 2014 הפך עתמאן לזמן קצר לאויב המדינה בסרביה. הסיבה: אחרי עימותים אלימים בין אוהדי גלאטסראיי לאוהדי הכוכב האדום, במהלכם נרצח אוהד סרבי, הוא העז לכנות את הגרעין הקשה של אוהדי הכוכב האדום "טרוריסטים" ובעקיפין להטיל עליהם את האשמה. בתגובה יספוג קיתונות של ביקורת, כולל מראש ממשלת סרביה שיאמר בכבודו ובעצמו: "עתמאן כבר לא רצוי בסרביה לעולם ועד". כמה שבועות לאחר מכן עתמאן יתלונן כי הוא מקבל איומים על חייו מאוהדים סרבים לא מרוצים.

אוהדי הכוכב האדום בלגרד. רויטרס
מתעבים אותו. אוהדי הכוכב האדום/רויטרס

לוקח פסקי זמן ביזאריים

עתמאן אוהב לעשות רגשי לשחקניו, אבל בנובמבר 2013 הוא שבר את השיאים של עצמו. במהלך משחק ליגה תמים מול טופאש בורסה, אחרי כמה דקות של חידלון הגנתי, הוא הזעיק פסק זמן. עד כמה נשמע סביר, אבל מה אם נגיד לכם שבמקום לדבר עם שחקניו, לדרבן אותם או לתת להם דגשים מקצועיים, הוא התיישב בצד, העמיד פני נעלב ואפשר לפסק הזמן לעבור מבלי שהחליף איתם מילה ו/או מבט?

ארגין עתמאן, מאמן אנדולו אפס. GettyImages
תמיד סוער בחדר ההבלשה. ארגין עתאמן/GettyImages

מטנף על היורוליג

בפברואר 2015, אחרי הפסד דרמטי למכבי תל אביב בטורקיה, המאמן קוצף. זו הייתה עוד אחת מהפעמים בהן לקח את הנהי צעד אחד קדימה. "נשדדנו, זה ערב מביש ליורוליג", יטען, ואחר כך - הפתעה, גם יקנס. "כל הזמן דופקים את גלאטסראיי. לא ייתכן שהליגה הזו רק בולעת את הכסף של הכדורסל הטורקי, ודופקת את הקבוצות שלו בכל פעם מחדש. אין שום הגיון בכך שהספונסר הראשי של הליגה הוא חברה טורקית, ואיכשהו הקבוצות הטורקיות הן תמיד הקורבן. אולי הכל מכור מראש?".

מאמן דרושאפקה דיוויד בלאט. GettyImages
גם איתו הוא מסוכסך. בלאט/GettyImages

מסתכסך עם בלאט

מתחביביו של עתמאן: להסתכסך ולהתגושש עם מאמנים יריבים. בחודש מאי בשנה שעברה הוא פתח חזית חדשה, הפעם מול דיוויד בלאט. למה? כי המאמן הישראלי התלונן יותר מדי פעמים בפני השופטים, לטענתו, במפגש הליגה בין דרושפאקה לגלאטסראיי. את אותו מפגש עתמאן סיים מורחק, כמובן, אחרי שהתפרץ כלפי השופטים בקללות וסינן גם כמה מילים עסיסיות לעבר בלאט. בסיום, טען שבלאט ומאמנים זרים אחרים שהגיעו לטורקיה מקבלים יחס מועדף. "על דברים שבלאט עשה אני נענשתי בחומרה רבה. אבל כנראה שאנחנו חייבים להתחנף לזרים כדי לגרום להם לחשוב שאנחנו מסבירי פנים".

רב עם אוברדוביץ'

שורשי הסכסוך נעוצים בפנטזיה אישית של עתמאן להפוך לאוברדוביץ' החדש. "משווים אותי אליו בלי סוף", התרברב בראיון בעונה שעברה, "אבל האמת היא שיש הבדל אחד גדול - לי אף פעם לא היו תקציבים בלתי נגמרים כמו שעמדו לרשותו, ולכן לעולם לא נדע מי גדול יותר". על הפרקט, המלחמה הקרה בין השניים הפכה פומבית רק כשאוברדוביץ' לא הורה לשחקניו שלא לזרוק בשניות האחרונות מול אנדולו, על אף שהובילו בבטחה. בסיום סירב עתמאן ללחוץ את ידו של אוברדוביץ', ומאז הדברים רק הלכו והידרדרו.

עתמאן העז, אגב, בלי שום בושה ועם מעט מאוד מודעות עצמית, לבקר בשבוע שעבר את אוברדוביץ' על כך שסטר לשחקנו מליח ממוטוגלו - אקט שהוא עצמו נענש בגינו רק לא מזמן. יותר מזה - הוא גם חשף כי ניסה לגייס את ממוטוגלו ה"פגוע" לשורות אנדולו אפס לאחר המקרה. מיותר לציין שזה לא התקבל בעין יפה אצל אוברדוביץ', שהחל להתעלם ממנו במופגן.

אז עם מי רבים עכשיו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully