וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הגיעו יותר ישראלים מצרפתים למשחק של פריס סן ז'רמן במדריד

יניב טוכמן ומיה בנאי

14.2.2018 / 15:00

בברנבאו שומעים בעיקר ישראלים, הדיילות למדו לענות בעברית ונהגי המוניות אוספים עוד אוהדי כדורגל מהארץ עם שקיות עמוסות. במשחק הערב במדריד יהיו יותר אוהדי כדורגל מישראל מכל מקום אחר בעולם, למעט ספרד. יניב טוכמן ומיה בנאי על התופעה

יניב טוכמן באצטדיון סנטיאגו ברנבאו/צילום וידאו: מיה בנאי ויניב טוכמן, עריכת וידאו: מתן חדד

התור הארוך לדלפק הצ'ק אין, לימד שזה אירוע יוצא דופן. חודש פברואר נחשב דליל בנתב"ג, אבל השבוע הטיסות שיצאו ישירות למדריד וליעדי ביניים בדרך לבירת ספרד, המחישו שוב שבסך הכל ואחרי כל בעיות היומיום, לא רע לנו בארץ, אבל אנחנו גם מעדיפים את הגיחות המפנקות האלה לחו"ל.

71 אלף כרטיסים למפגש התותחים הערב בסנטיאגו ברנבאו בין ריאל מדריד לפריס סן ז'רמן, נשארו בידיים ספרדיות. עשרת אלפים כרטיסים יצאו למכירה. 3,000 נסעו צפונה לאוהדי פ.ס.ז', 4,000 כרטיסים המתינו לאוהדים מישראל. כן, הערב בהיכל הכדורגל של הבלאנקוס יהיו יותר ישראלים מצרפתים והרבה יותר ישראלים מכל מדינה אחרת ממנה המריאו השבוע אוהדי כדורגל לצפות במפגש שבין כריסטיאנו רונאלדו לניימאר.

גילוי נאות: יניב טוכמן ומיה בנאי הם אורחיה של חברת טיק טיק תיירות ספורט והופעות

יניב טוכמן. יניב טוכמן, מערכת וואלה!
"אנחנו צריכים להיות במקום ולתת מענה לכל דבר". גבריאל מזרחי עם יהודה מזרחי/מערכת וואלה!, יניב טוכמן

לטיסת הבוקר של יום שני הגיע עומר נעים קצת מוטרד. הבן של יובל ידע כבר לילה קודם שאבא שלו יסיים את דרכו כמאמן הפועל אשקלון, אבל הלחצים שהחלו להיות מופעלים מכיוונים שונים הוציאו אותו לדרך קצת לחוץ. במטוס רצה לגשת לקוקפיט כדי לקבל עדכון מה נגמר במסיבת העיתונאים שתוכננה לאביו בצהריים, אבל בסוף נרגע כשהוא אומר לעצמו שאין שום סיכוי שאביו יחזור בו מההחלטה.

כמעט 170 נוסעים היו על המטוס שהוציאה חברת תיירות הספורט טיק טיק ביום שני בבוקר. גבריאל מזרחי ושותפו יהודה מזרחי הרגישו שיש כאן משהו אחר והחליטו לחכור מטוס ולהוסיף אל כרטיס הכניסה למשחק גם כרטיס טיסה וחבילה של שלושה לילות בבית מלון. המטוס כבר היה ממותג והושקעו בו הרבה סממנים לקראת המשחק כדי שלנוסעים תהיה תחושה שהם יוצאים למשחק של פעם בחיים, אבל תקלה באחד המסלולים בשדה, הביאה לדחייה קלה של שעה בהמראה, וגם להעברה למטוס אחר שנשלף מאחד ההאנגרים.

"זו בדיוק הסיבה שאנחנו כאן", אמר גבריאל מזרחי שישב בשורה הראשונה ופיקח על המתרחש. "כשאנחנו מוכרים חבילות לאירוע כזה. בין אם זה משחק של ריאל או ברצלונה ובין אם זו הופעה של קולדפליי, אנחנו צריכים להיות במקום ולתת מענה לכל דבר. יש לנו למעלה ממאתיים לקוחות שנמצאים במדריד בשישה בתי מלון ואנחנו רוצים להיות במקום אם תהיה בעיה. אם לקוח לא מצא את המלון שלו או שהכרטיסים לא יגיעו בזמן. להישאר בארץ ולענות לטלפונים מרחוק, זה לא מספיק. לשמחתנו אנחנו כבר עשר שנים בעסק וכמעט שאין תקלות, אבל על כל מקרה, אנחנו כאן".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מאמן ריאל מדריד זינדין זידאן עם הקפטן סרחיו ראמוס. טויטר, GettyImages
המקום המיועד לחגיגות. זידאן וראמוס בכיכר סיבלס/GettyImages, טויטר

גראן וייה המרכזי בואכה כיכר סיבלס, שם חוגגת ריאל מדריד את כל התארים שלה, היו שטופים בישראלים ביומיים האחרונים. אוהדי ריאל, אבל גם ילדים שחוגגים בר מצווה. משפחת רווה מאבן יהודה הגיעה ישירות מהמשחק של מכבי נתניה מול בני סכנין. גול השוויון של ג'ורדן פושה איכזב אותם, אבל הראש כבר היה במשחק הערב. "רצינו בהתחלה לטוס לפריז כדי להיות במשחק השני, אבל לא היו כרטיסים כי האיצטדיון שם יותר קטן", סיפר גיא רווה שחוגג בר מצווה. אבא גיל אירגן את הכל: "יש הרבה הורים שלוקחים את הילדים למשחקים האלה. בבית הספר קצת כועסים, אבל זה בר מצווה ולא כל יום נוסעים למשחק כזה. העיקר שיהיו גולים. מי שאוהב כדורגל זה משחק סופר מעניין עבורו. אנחנו אוהדי מכבי נתניה ועוברים עונה כל כך חלומית, כך שיש ראש פנוי גם ליהנות מכדורגל יותר איכותי והכוכבים הכי גדולים שיש".

אחרי חודשיים של פגרת חורף ליגת האלופות חזרה אמש עם המפגשים בין יובנטוס לטוטנהאם ובאזל מול הסיטי. שלב שמינית הגמר זימן כמה מפגשים קסומים, אבל גולת הכותרת היא ללא ספק המשחק הערב בברנבאו. "בשנייה שבה הוצאו הכדורים שסידרו את המפגש הזה, החלה מכירת הכרטיסים", מתאר יהודה מזרחי מטיק טיק. "אנחנו עובדים מול כמה ספקים והיה ברור שמי שישים את היד על יותר כרטיסים, יצליח למכור את הכל. יש פעמים שאתה צריך להמר ולרכוש כרטיסים מראש בידיעה שלא תמכור הכל ואז תישאר עם כמות אצלך, אבל במשחק כזה אין שום בעיה ואם היו עוד כמה אלפים גם הם היו נמכרים".

יניב טוכמן. יניב טוכמן, מערכת וואלה!
הגיעו ישירות מהמשחק של מכבי נתניה מול בני סכנין. משפחת רווה/מערכת וואלה!, יניב טוכמן

מרבית הישראלים רכשו דרך חברות כמו טיק טיק, אבל יש כאלה שגם מחפשים את הדרך לחסוך קצת כסף וקונים באמצעות אתרים בחו"ל. על פני רבים מהם היה ניתן לראות אתמול קמטים של דאגה. "האמת, עד שלא יהיה לי הכרטיס ביד אני לא אהיה רגוע", סיפר דני לוי שרכש דרך אתר אינטרנט אירופי. "הגענו כמה חברים וכולנו מקווים שהכל יהיה בסדר ושנקבל את הכרטיסים".

בחברות תיירות הספורט בארץ מודים שהם לוקחים קצת יותר, אבל יש למי לפנות. "מי שמחפש בזול, אנחנו לא הכתובת", אומר גבריאל מזרחי. "אני גם לא אמכור לאנשים כרטיסים למקומות לא טובים. לא אמכור למעלה ביציע הכי עליון, ולא אמכור לשורה ראשונה כדי שצלמים יסתירו מהדשא ובטח שלא נמכור כרטיסים מאחורי עמודים כמו שיש באנפילד. אנחנו מוכרים בהרבה מקרים חבילות קצת יותר יקרות, אבל המטרה היא שהאדם שיצא לנסיעה כזו ושילם ממיטב כספו, יחזור הביתה עם חוויות לכל החיים. זו היתה גם השאיפה שלי כשפתחתי את החברה הזו לפני עשר שנים. היתה לי עבודה מסודרת בתחום שמאות המקרקעין והיה לי טוב, אבל לעשות משהו כזה שהוא כמו להגשים חלום לאנשים, זה משהו עליו אני תמיד חלמתי. ליצור משהו, להביא אנשים לרגעי הקסם האלה ובעיקר לשמוע אחרי זה כמה הם נהנו וחזרו מרוצים, זה הדבר הנפלא שיצא מכל העסק הזה שפתחנו לפני עשר שנים".

למה אוהד הכדורגל הישראלי רץ יותר מכל אחד אחר למשחקים האלה?

"ראשית, אנחנו עם שאוהב כדורגל. שנית, אין לנו כדורגל מספיק איכותי בארץ. אנחנו יכולים לטוס ארבע שעות או חמש שעות במחירים יחסית שפויים ולקבל את ההצגות הכי טובות בעולם. זה האירוע הכי גדול שיש וזה אפשרי. אל תשכח גם שהאירופיים מקבלים את הכדורגל הזה כמעט כל שבוע. הספרדי שגר במדריד רואה את ריאל מול ברצלונה כמה פעמים בחייו ולכן הישראלי נרגש מזה אפילו יותר".

קר במדריד, אבל בארץ גשום יותר. בסיור שעושים בסנטיאגו ברנבאו כחלק מהביקור במדריד, שומעים בעיקר עברית. גם הדיילות המקומיות למדו להגיד: "יום טוב", "תודה רבה...שלום", רק כדי שתקנה ב- 13 יורו את התמונה שצולמת בה מחבק וירטואלית את רונאלדו או מרסלו או שכאילו הנפת את גביע הצ'מפיונס ליג. בחנות של המועדון שמסיימת את הסיור, יש הכל. שלוש קומות גדושות במוצרים ונדיר אם תצא בלי משהו. הרגליים כואבות והגב כבר מציק. המלון מחכה למנוחה, אבל העיניים מגלות עוד משהו שצריך לבחון אם בשבילו כדאי להוציא את הארנק.

המוניות מחוץ לברנבאו מעלות את התיירים מישראל עמוסי השקיות. הרחובות של מדריד שיתמלאו הערב בדרך לאצטדיון עוד קצת מנומנמים בסיאסטה. אין ספק, הכוח של ריאל מורגש בכל פינה. מתקן האימונים האימתני, האצטדיון שיעבור שיפוץ בקרוב. אבל רק כשאתה כאן ומרגיש את העוצמות האלה אתה מבין עד כמה ברצלונה ענקית. עד כמה מסי והחבורה שלו מצליחים להתל בזידאן והשחקנים שלו. השאלה אם גם ניימאר, יצליח הערב.

אצטדיון סנטיאגו ברנבאו לפני המשחק בין ריאל מדריד לבין רומא. GettyImages
שומעים בעיקר עברית. הברנבאו/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • מדריד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully