וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה שמעכבת גם את מינוי מאמן הנבחרת: עיני לא מגייס רוב

13.2.2018 / 9:12

יו"ר ההתאחדות לכדורגל לא מצליח לגייס אמון מראשי הקבוצות, מה שמוביל אותו לדחות בפעם השלישית את ההכרזה על עתידו. הלחץ למנות את סלמן בן ציון והפוליטיקה הפנימית גורמות לעיכוב גם בדיוני הוועדה לקידום הנבחרת

יורם ארבל/מערכת וואלה

מדוע מעכב יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני את הודעתו על המשך כהונתו בהתאחדות לכדורגל? גורמים שונים בהתאחדות וגם בקבוצות בליגת העל, מעידים כי עיני מתקשה לגייס רוב בקרב הקבוצות על מנת להבטיח את כהונתו לקדנציה נוספת. כדי להבטיח את עתידו בהתאחדות, עיני זקוק לתמיכה גורפת של קבוצות ליגת העל, הלאומית, ליגה א' וליגת הנשים. על פי חישוב פשוט, הצבעה של קבוצה בליגת העל והלאומית מזכה ב-20 נקודות (600 נקודות בסך הכל בשתי הליגות העליונות), הצבעה של קבוצה בליגה א' מזכה בעשר נקודות (320 נקודות ס"ה) ובחירה של קבוצות בליגה ב' ו-ג', מזכות בשתי נקודות או נקודה, בהתאמה. ליגות הנשים מזכות בכ-120 נקודות. עיני זקוק לרוב כמעט מוחלט ברוב הליגות הבכירות כדי להבטיח את הישארותו, אולם חלק מהקבוצות אינן תומכות בו לכהונה נוספת.

לאחרונה הבהיר עיני למקורביו כי יקבל את ההחלטה באזור דצמבר, אך מאוחר יותר החליט לדחות את ההחלטה לחודש ינואר. על פי גורמים בהתאחדות, עיני לא הצליח לגייס רוב ולמרות שדחה את החלטתו בחודש נוסף, "סביר להניח שהוא יפרסם את ההחלטה רק בחודש אפריל".

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. קובי אליהו
ההחלטה למנות את חזן למאמן בחודש מרץ מעידה על כך שהוא לא יקבל החלטה עד אז. עופר עיני/קובי אליהו

בינתיים, העיכוב בגזרת עיני גורם לעיכוב גם בגזרת מאמן הנבחרת. אנשי הוועדה שאמורים לעסוק בקידום הנבחרת אמורים למסור את ההמלצות להתאחדות תוך מספר שבועות. בשיחה עם ראשי ההתאחדות התברר להם כי עד חודש מרץ לא יחול שינוי בעניין המאמן ולכן החליטו בפגישה ביום ראשון למנות את מי שכבר כיהן כמאמן זמני, אלון חזן, לתפקיד. בהתאחדות מעריכים כי ההחלטה למנות את חזן למאמן בחודש מרץ מעידה על כך שעיני לא יקבל החלטה עד אז. ישנו ניסיון של חיים רביבו ואנשי כדורגל נוספים לדחוף למינויו של יוסי אבוקסיס לתפקיד, כשגם רוני לוי מועמד.

לגבי תפקיד יו"ר ההתאחדות, כזכור, המועמד המוביל לתפקיד הוא סלמן בן ציון, יו"ר איגוד השופטים לשעבר, שזוכה לתמיכה רבה בקרב ראשי הקבוצות. בשבועות האחרונים ניסו גורמים מסוימים להריץ את שטרן חלובה לתפקיד, אך כרגע האחרון מסרב משום שהוא אינו רוצה להיות ב"פרונט" של ההתאחדות. "עיני והגזבר דודי גיל עשו עבודה מצוינת בתחום הכלכלי. הם מחקו גרעון של שנים וסיימו בעודף כספי, וזו נקודת זכות עבורו", אמר גורם בהתאחדות שהבהיר כי הוא לא מתכוון לתמוך בעיני. "יחד עם זאת, לא נעשה הרבה בתחום הכדורגל. עיני לא הצליח לקדם את הענף שהולך ומדרדר. הנבחרת ירדה מבחינת המיקום שלה, הכדורסל מקבל תקציב עודף. עיני הוא הצלחה כלכלית, לא מקצועית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully