וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלליך יזם שיחה. רוטן הרגיע: "לא לשכוח, אתם בתחתית"

11.2.2018 / 7:17

אחרי הביקורות, ההולנדי מנסה להתחבר לשחקנים ועושה חילוף מנצח. בחוזה של 160 אלף דולר, פחות ממחצית מהבכירים, סלליך מוביל במספרים ושלח מסר להנהלה: "לא מרגיש פחות טוב מאף אחד". וגם: לאן נעלם קאיו, ומה אלאך בונה בקיץ?

יוסי ציפקיס

הטוב: "חילופים מושלמים". הרע: "נשארנו בליגה"

1. בשבוע שעבר ספג פרד רוטן ביקורת על החילופים שביצע בדרבי. במכבי חיפה ביקשו לתת עוד קצת זמן למאמן, בטענה שהוא עדיין בשלבי היכרות עם הקבוצה. ההולנדי לא אכזב. השבוע הוא הכניס, בזה אחר זה, את שחקני הקבוצה לשיחות אישיות. הוא ביקש לשמוע מהם על תפקודם במגרש ואיך הם מרגישים בנוגע למצבם בקבוצה. באימון המסכם הוא בחר את שלומי אזולאי, האיש שהמתין יותר מכולם לחולצת ההרכב, על חשבון גל אלברמן. אחר כך הוא ספר שני חילופים שגמרו את המשחק ולפחות לפי המשחק הזה, נראה שהמאמן מתחיל "להרגיש" את הסגל שלו. אופיר מזרחי החזיר לו עם צמד, גל אלברמן עם מחצית שניה מצוינת ששיפרה את הנעת הכדור, ומכבי חיפה נראתה במשחק הזה כפי שלא נראתה בכלל העונה. "הכל פשוט עבד הערב", אמר הלילה אחד מאנשי מכבי חיפה. "קוסטדינוב לא נפצע. במחצית המאמן הרגיש שהוא צריך שחקן שיודע להניע טוב יותר את הכדור וזה עבד. כולם ציפו ריינן ייכנס למשחק, אבל הוא חשב אחרת. החילוף השלישי במשחק, של מזרחי, היה פשוט מושלם".

השילוב בין מזרחי לשאר שחקני ההתקפה אכן היה נראה כזה. החלוץ קיבל הוראה לתפקד כשחקן חופשי מאחורי החלוץ, עוואד זז שמאלה, סלליך שיחק בימין ורוקאביציה הלך לחוד. לרגעים היה נראה שמזרחי מתפקד כחלוץ אך בחיפה הסבירו שרוטן "נתן לו הוראה לעשות מה שהוא רוצה על המגרש" ו"מטבע הדברים, הוא שיחק איפה שנוח לו". החילוף המאולץ היחיד אתמול היה זה של עוואד בדמארי. האחרון הרגיש שהוא סובל ממתיחה במפשעה וייבדק היום. רוטן קטע את החגיגות בסיום כשנכנס לחדר ההלבשה. "אתם בהחלט יכולים להיות מרוצים מהתוצאה ומכך ששמרנו על רשת נקיה", אמר לשחקנים. "אבל לא לשכוח - אנחנו עדיין בתחתית. צריך להמשיך במומנטום וליצור רצף גם בהמשך".

אז לצד חגיגות השמחה, השורה התחתונה עדיין מאכזבת. "כנראה שנשארו בליגה", הזכירו אתמול במכבי חיפה למי שעדיין ממתין ליד הבמות בחוף דדו. בשנה הבאה, הם מספרים, זה אמור להיראות אחרת לגמרי.

עוד בנושא

מכבי חיפה הביסה 0:4 את קרית שמונה
רוטן בסיום: "להגנה שלנו מגיע ניצחון שכזה"

סינטאיהו סלליך, שלומי אזולאי, מוחמד עוואד, שחקני מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
מתעלה מעל הקבוצה. סינטיאהו סלליך/יוסי ציפקיס

"השחקן הכי טוב במכבי חיפה"

2. כשרוצים לספר את סיפורם של שחקני הרכש הכושלים ממכבי חיפה, אוהבים לתת לא פעם דוגמאות מההצלחה שלהם בקבוצות אחרת. סינטאיהו סלליך הוא הדוגמא ההפוכה לסיפור איתי שכטר וסיפורם של רבים אחרים שנטשו את מכבי חיפה והצליחו בשדות זרים בעונות האחרונות.

הנה תזכורת: בינואר 2014 מכבי פתח תקוה ובית"ר ירושלים סיכמו על טרייד, במסגרתו יעבור דני פרדה לבית"ר ירושלים תמורת סלליך, ש"טביב חיפש לזרוק אותו", כפי שמעידים היום מקורבים לשחקן. רגע לפני החתימה, התברר שסלליך הופיע במדי מכבי חיפה, ההתאחדות פסלה את המעבר וסלליך נשאר בבית"ר ירושלים לקול מחאת האוהדים, מה שהוביל אותו לרדת בבכי לחדר ההלבשה. בסופו של דבר, בית"ר ירושלים קיבלה שחקן ממורמר, ונתקעה עם דני פרדה המאכזב. סלליך, שכבש גם באותה עונה מול קריית שמונה בה אפילו שיחק באותה עונה, החליט לעזוב את ישראל בעקבות טראומת טביב בכל מחיר.

הנחיתה במאריבור עשתה לו טוב. שתי אליפויות בשלוש שנים, חלקן לצד מרואן קבהא, הובילו את הקשר ממש במקרה למכבי חיפה. בקיץ, תקופה מסוימת לאחר שביקש להתאמן בקבוצה מבלי לחתום בה, פרסמנו כי הירוקים החליטו להחתימו וכבר למחרת הגיעו להסכם. סלליך שהבין שאין לו הצעה טובה יותר וסגר על חוזה לשנתיים אצל יענקל'ה שחר, שהבטיח לו שדרוג במידה ויפרע את השטרות. כבר כמה חודשים, שלצד יכולת מביכה של הקבוצה, סלליך מתעלה מעל הקבוצה ופורע. ששה שערים וחמישה בישולים מובילים למאזן דו ספרתי והעונה עדיין רחוקה מלהסתיים. החוזה של סלליך עומד על 160 אלף דולר לעונה ובפגישה שקיים לאחרונה עם ראשי המועדון לאחרונה, הבהיר ש"אני לא מרגיש פחות טוב מאף שחקן בקבוצה". המסר הזה חלחל היטב לקברניטיה. הם מבינים שלא יוכל להשאיר את סלליך המון זמן עם החוזה הנוכחי שלו. גם הוא וגם השוער עומרי גלזר, שמרוויח שכר חייל, ממתינים לשדרוג החוזה. "וזה לא הכל", אמרו השבוע מקורביו. "סינטה עדיין לא ב-70 אחוז יכולת. יש לו עוד הרבה מה להוכיח, לשפר את האחד על אחד, את הכניסות לעומק. המספרים רק יילכו ויגדלו".

כך, לצד ההשקעה בסקאוטינג במהלך הקיץ, הפך השחקן שהגיע ממש במקרה לשחקן הכי מעניין במכבי חיפה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
קאיו שחקן מכבי חיפה. לילך וייס, מערכת וואלה!
"למדנו ששמות לא משחקים תפקיד". קאיו/מערכת וואלה!, לילך וייס

לאן נעלם קאיו?

3. בשבועות האחרונים ניסו במכבי חיפה לתת הזדמנות נוספת למה שהם מכנים "הכישלון הגדול של הקיץ". סטפנוס אתנסיאדיס מצא את עצמו על הספסל אתמול, אחרי שבצוות המקצועי הבינו שהם מבזבזים את הזמן, במקום לתת עוד דקות משחק לדמארי, לשדרג את מוחמד עוואד לקראת הקיץ ולתת לאופיר מזרחי יותר דקות. ההימור הזה השתלם אתמול, אבל לא השתלם בקיץ. חיפה בזבזה 400 אלף יורו והרים של עצבים במשא ומתן מול פאוק סלוניקי כדי להביא לכאן חלוץ שעד עכשיו לא תרם כמעט כלום.

כל זה עדיין מתגמד לעומת עסקת ההעברה של קאיו מגראסהופרס. "למדנו ששמות לא משחקים תפקיד", הודה בימים האחרונים בכיר במכבי חיפה בשיחה עם וואלה! ספורט. "למדנו הרבה בקיץ הזה, בעיקר שצריך סגל מאוזן יותר. יש הרבה לקחים מבניית הסגל". מוחמד אלאך, שמאז שהגיע למכבי חיפה הקבוצה נראית רע יותר מהתקופה שלפני, יצטרך לעשות הרבה חושבים בקיץ לגבי שחקני הרכש שלו. בשבוע שעבר פרסמנו כי ההולנדי עשוי לעשות שינויים במחלקת הסקאוטינג שלו. על פי שיחות עם סוכני שחקנים, אלאך ורוטן מתכוונים לבחור את השחקנים מתוך היכרות אישית, ולהפסיק את הכישלון בבחירתם בשנים האחרונות. החילוף של קוסטדינוב במחצית והאכזבה ממאבוקה, שמצליח להתעלות בעיקר במשחקים בהם היריבה כמעט לא מסכנת את השער, אומרים הכל. מכבי חיפה תשקיע בעיקר בהולנדים בקיץ.

פלא שאלאך עוקב אחרי שיימן?

אשר עלמני (טקס חגיגי ליום הולדת 80) - 20.4.15 (צילום: ראובן כהן).. מכבי חיפה
זכה בשנים האחרונות לכבוד כפול מהמועדון בו גדל. אשר עלמני ז"ל/מכבי חיפה

מכבי חיפה כבר מתגעגעת

4. אשר עלמני ז"ל זכה בשנים האחרונות לכבוד כפול מהמועדון בו גדל. הפעם האחרונה הייתה בשנת 2015, בטקס מרגש בו חגגו את יום הולדתו ה-80. הפעם הקודמת הייתה מספר חודשים קודם לכן. מכבי חיפה ערכה טקס חגיגי בו נפרדה מהאיצטדיון המיתולוגי קריית אליעזר, ועלמני ירד לדשא יחד עם נשיא המועדון יעקב שחר, כדי לחתום על שלט הפרידה הענק מהאיצטדיון. "כאן ראיתי את שנת האליפות ב-84'. תודה, סבא אליעזר", כתב עלמני על השלט ההוא. דקות אחר כך, מכבי חיפה סיימה ב-2:2 ענק מול מכבי תל אביב, והאור כבה.

גם בסוף השבוע הזה כבה האור במכבי חיפה, עם לכתו של עלמני (הלוויתו תיערך היום, בשעה 16:00, בשער ברוש בכפר סמיר), אחד המנהיגים הגדולים בדורו, ששיחק לפני יותר מ-60 שנה באיצטדיון המיתולוגי. כמו בערב הפרידה ההוא, מכבי חיפה נפרדה מעלמני שוב עם ארבעה כדורים ברשת. הפעם זאת הייתה מתנת פרידה אחרונה מהאיש שכל כך אהב את הקבוצה.

יהי זכרו ברוך.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully