וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור מיכה מעל כל השאר: ציוני משחק העונה, גירסת ה"ראש בראש"

4.2.2018 / 23:30

קשר מכבי תל אביב נמצא בכושר הטוב בקריירה שלו, ולניהול משחק נהדר הוסיף גם בישול לשער הניצחון. עטר 8, אוגו 2, טיבי 7, בן ביטון 5, ומה עם צמד המאמנים? סיכום המשחק במאצ' אפים

צילום: ברני ארדוב. עריכת וידאו: קובי אליהו
דור מיכה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
דור מיכה/ברני ארדוב

המצטיין - דור מיכה

במשחקים שנגמרים ב-0:1, נהוג בדרך כלל לתת את פרס המצטיין לאיש ששם את הכדור ברשת והביא את הנקודות. הפעם, אין כמעט ברירה אלא ללכת על המבשל. דור מיכה נחשב לשחקן מוביל במכבי תל אביב כבר כמה שנים, והוא פרח לצד ערן זהבי שהיווה עבורו קרקע פורייה לאיסוף בישולים. כשזהבי עזב, מיכה ומכבי תל אביב היו צריכים להבין איך הם עומדים לשחק בלי האיש שכל כך נתמכו בו בעונות האחרונות. זה לקח זמן, ולא מעט ניסיונות ומשחקים פחות טובים, אבל המערך החדש (בעצם, כבר לא כל כך חדש) של קרויף ממקסם את היכולות שלו, וכרגע מיכה משחק את הכדורגל הכי טוב בקריירה שלו. עם העובדה שהוא בקושי מהווה איום על השער גם הוא וגם הצוות המקצועי נאלצו להשלים, אבל כשהוא נמצא בכל מקום על כר הדשא, מניע את הכדור נהדר ומוצא פעם אחר פעם את האנשים המסוכנים במקומות הנכונים, מיכה הוא פשוט נפלא, והערב הצליח להסתדר גם בלי אלי דסה. איש המשחק ללא ספק.

השופט לירן ליאני מול ג'ון אוגו שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
אוגו איבד שליטה/ברני ארדוב

ראש בראש

פרדראג ראיקוביץ' - גיא חיימוב 6:6

הסרבי עמד משועמם במרבית הדקות, ולמרות שנאלץ להעלות את רמת הדריכות כשבאר שבע החלה ללחוץ, היה צריך להתמודד רק עם נגיחה חלשה של מלמד. חיימוב היה בצד המותקף הערב, אבל לא באמת נזקק להצלות מיוחדות וספג רק פעם אחת (או בעצם, פעמיים).

דור מיכה - בן ביטון 5:9

על מיכה כבר דיברנו, המגן הבאר שבעי היה מהפחות גרועים הערב וניסה לתמוך בהתקפה בכל פעם שהתאפשר לו, כמובן שזה לא הספיק.

יובל שפונגין - לואי טהא 3:4

שניים משלושת המורחקים של הערב. שפונגין הועדף על פני ייני אחרי התלבטות אבל הפעולה הטיפשית שאיזנה את מניין האדומים (זמנית) כנראה גרמה לקרויף להצטער על כך. טהא לא היה מדויק, לא הצליח להתמודד עם עטר במהלך של השער וקינח בהרחקה שכולה תסכול.

ז'אן סילבן באבין - ג'ון אוגו 2:6

הבלם הצהוב עשה את העבודה שלו בצורה טובה, מה שלא ניתן לומר על קשר באר שבע, שהוסב בדקות הפתיחה לעמדת הבלם. הוא התחמק מצהוב פעמיים לפני שגרם לליאני לשלוף את הכרטיס, ואז איבד שליטה לחלוטין. חוסר אחריות מוחלט מצד אחד מעמודי התווך של באר שבע בשנים האחרונות.

איתן טיבי - מתן אוחיון 4:7

טיבי, כמו הרבה משחקני מכבי תל אביב, נהנה מממערך שלושת הבלמים ונראה טוב לאחרונה, וגם הערב. היה יציב מבחינה הגנתית ויצא עם הרבה ביטחון בכל פעם שקיבל שטח משחקני באר שבע. אוחיון היה פחות חלש מטהא וגם הצליח להתרחק מהפנקס, אבל גם אותו עטר לא ממש ספר בדרך לשער.

דור פרץ שחקן מכבי תל אביב מול אנתוני וואקמה שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
דור פרץ העלים את וואקמה/ברני ארדוב

אופיר דוידזאדה - אורן ביטון 4:5

אקס הפועל באר שבע היה מאוד פעיל ומעורב כהרגלו, אבל גם חוסר הדיוק הוא עניין עקבי אצלו וזה לא מספיק טוב. המגן האדום לא פספס הזדמנות להרחיק את הכדור שהגיע בסופו של דבר למבשל מיכה. מבחינה התקפית, בקושי קיבל הזדמנויות להראות מה הוא יודע.

אייל גולסה - מאור מליקסון 5:7

גולסה ממשיך לבלוט לצד פרץ וריקן, במה שהפך לחוליית קישור שקרויף כנראה לא תכנן עליה בתחילת העונה, אבל בהחלט עובדת. הוא עבד מאוד קשה, סחט הרבה עבירות ואפילו איים פעמיים למסגרת. מליקסון הלך לאיבוד בטירוף ששלט בהתרחשויות ובייאוש שאפף את הפועל באר שבע. בכל זאת, מהלך הכדורגל הטוב היחיד של האדומים הגיע בזכות מסירה אופיינית שלו לעומק. לא עשה מספיק.

דור פרץ - חאתם עבד אלחמיד 5:8

רגע המפנה בעונה של פרץ היה בגמר גביע הטוטו, בו פתח בהרכב והיה טוב, ומאז הוא באנקר בהרכב. ביטל את וואקמה, ניווט את המשחק בחוכמה וכמעט תמיד בנגיעה. יופי של משחק. חאתם עבד אלחמיד נזרק למערכה אחרי תקופה בה לא הרבה לשחק, וניסה לעזור ככל יכולתו לפני שהוחלף.

אבי ריקן - דן איינבינדר 4:6

במקום לחגוג שער מהיר, שנלקח ממנו על ידי צוות שיפוט שלא ירצה לזכור את המשחק הזה, ריקן מצא את עצמו מוחלף בהפסקה. למרות זאת יכול לרשום עוד משחק טוב. איינבינדר היה שותף להופעה רעה של באר שבע.

ניק בלקמן - בן שהר 7:אין ציון

שחקן ההתקפה התל אביבי קיבל ציון גבוה למרות שכמעט לא הורגש בחלק הקדמי, בזכות עבודה בלתי פוסקת והשקעה נהדרת. בתוך ים האירועים המטורפים, חלוץ באר שבע נפצע בדיוק כשהיה יכול להפוך את המשחק לחלוטין.

ג'ורדי קרויף מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ג'ורדי קרויף/ברני ארדוב

אלירן עטר - אנתוני וואקמה 5:8

קרויף הימר על עטר וקיבל ממנו משחק שבו לשם ששינוי בעיקר התרכז בכדורגל ובא על שכרו עם שער יפה בעומק הרחבה. המאמן, שבתור מנהל מקצועי ידע להוציע מעטר עונה מפלצתית בה הכישרון הצליח לשים בצל את הגישה הלא תמיד פשוטה, נתן לו את המפתחות, ואז באקט שנראה כחינוכי כמעט גרידא - שלח אותו למקלחת מוקדמת ולא צפויה. הכוכב הניגרי השתדל וניסה, לפעמים עם הראש בקיר, אבל זה פשוט לא היה היום שלו ושל באר שבע.

ג'ורדי קרויף - ברק בכר 5:8

אחד מרגעי השפל של ההולנדי מאז שירד לקווים היה ההפסד בסיבוב הקודם בטרנר, למרות שמכבי תל אביב נהנתה מיתרון מספרי מוקדם. לפחות מבחינה תודעתית, הערב הוא מחק סופית את אותו הפסד והשלים סיבוב נפלא של מכבי תל אביב שבאמת שינתה את עורה והפכה לוחמנית ויעילה, גם אם לא תמיד מבריקה. ההימור על עטר התברר כבינגו, גם אם נבע בעיקר מההבנה שבלי דסה קיארטנסון הוא נשק פחות קטלני. החילופים שהביאו לירידה של הצהובים לאחור בדקות הסיום הורידו לו מעט את הציון.

מאמן באר שבע ניסה להפתיע עם הצבתו של אחמיד, ועוד דווקא בקישור ולא כבלם, ואז הזיז את אוגו לאחור. אלא שאז הוא איבד את הניגרי ובהמשך את שהר - ותוכנית המשחק שלו פחות או יותר התרסקה. מעניין היה לראות כיצד ויתר על הכנסתם של המצטרפים הטריים, ממן וקבהא, והחליט ללכת על החבר'ה ה"וותיקים", אלה שכבר שיחקו וניצחו במשחקים כאלה. אלה שכבר לקחו אליפות. כמו תמיד, יפה היה לראות את הרוגע ששידר למרות הסיטואציה הלא פשוטה. הפעם הוא הפסיד בגדול.

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
ברק בכר/ברני ארדוב

מחליפים:

מהראן ראדי - 3: משחק חלש מאוד לקבלן האליפויות, שעשה צעד לאחור במרדף אחר צלחת נוספת.

כריסטיאן באטוקיו - 6: נכנס טוב למשחק וקיבל עוד תנופה בזכות השער שהובקע מעט לאחר מכן. ניסה לאיים על השער וגם סיפק חילוץ סמלי, מתחת לאף של וואקמה, והציל קרן.

גיא מלמד - 4: קיבל שני מצבים לא רעים לנגיחות, את הראשון שלח חלש לידיים של ראיקוביץ' ואת השני החוצה.

ניב זריהן - אין ציון: לא הספיק להשפיע על המשחק, התחמק מצהוב שהגיע לו.

ארון שוינפלד - 5: חילוף קצת מוזר של קרויף. השתדל להילחם על כל הכדורים שהגיעו לאזור שלו.

שרן ייני - אין ציון: נכנס, הספיק להיפצע, חגג עם האוהדים בסיום וסגר ערב מרגש שהחל בהענקת חולצה ממוסגרת למיקו בלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully