וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרואן קבהא חתם ל-4.5 שנים בהפועל באר שבע, גם החלוץ ואדים מאנזון חתם

31.1.2018 / 16:51

הקשר העדיף את האלופה על פני מכבי תל אביב וחתם על חוזה ארוך טווח אחרי שנפתרו המחלוקות עם קבוצתו הקודמת מאריבור הסלובנית. הרוסי-יהודי בן ה-23 מגיע מהליגה השנייה ברוסיה

עריכה: מתן חדד

בווידאו: עמיר תורג'מן בתכנית "טוכמן וחמי"

מרואן קבהא חתם היום (רביעי) לארבע שנים וחצי בהפועל באר שבע, ויחזק את הקישור של האלופה ומוליכת הטבלה. קבהא חתם על חוזהו אחרי שנפתרו המחלוקות עם קבוצתו הקודמת מאריבור הסלובנית. בנוסף לקבהא, הקבוצה גם החתימה את ואדים מאנזון, חלוץ יהודי-רוסי בן 23 שמתנשא לגובה 1.94 מטר, לשנתיים וחצי. קבוצתו האחרונה הייתה אולימפייץ ניז'ני נובגורוד מהליגה השנייה ברוסיה.

קבהא החזיק גם בהצעה ממכבי תל אביב, שהייתה גבוהה יותר לטענת זלטקו זאחוביץ', המנהל הספורטיבי של מאריבור, ואפילו אופציית הגעה כמושאל למ.ס. אשדוד עד סיום העונה עמדה על הפרק, אך הפועל באר שבע היא זו שנבחרה בסופו של דבר.

כתוצאה מההגעה של קבהא, וובה בראון עוזב את האלופה. הקשר האחורי יושאל למ.ס אשדוד עד סוף העונה.

"היו לי כמה ימים שהיו די מעניינים אפשר להגיד, אבל בסופו של דבר עשיתי את הבחירה שלי ואני שלם איתה. אני שמח להצטרף לאלופת המדינה ומעכשיו אשים את כל מה שהיה בצד ואתרכז רק בצדדים המקצועיים. כמו שהייתי חלק מההדחה מליגת האלופות, אהיה בעזרת השם שותף לעלייה בקרוב. אני רוצה להגיד הרבה תודה לאלונה ברקת, אסי רחמים וברק בכר, אני מקווה שאוכל להחזיר להם".

ברק בכר הוסיף: "מרואן שחקן מצוין, הוא כבר הוכיח את עצמו. לצערנו בעבר זה היה לרעתנו ואני בטוח שעכשיו אנחנו נהיה אלה שנהנה מהיכולות שלו".

שחקן הפועל באר שבע טוני וואקמה עם שחקן מאריבור מרואן קבהא. ברני ארדוב
עכשיו הם ביחד. וואקמה עם קבהא/ברני ארדוב

אתמול פורסמה ברשת תמונה של כתובת גרפיטי עם הכיתוב "לא רוצים את קבהא במכבי", כשעל פי החשד נכתבה על ידי אוהדי מכבי תל אביב בעלי דעות גזעניות. הבוקר אביו של מרואן אמר בתוכנית "בוקר ספורט" בערוץ הספורט שהוא חושש ש"הקומץ הגזעני ימרר למרואן את החיים", אך גם ציין ש"עשינו עוד שיקולים מקצועיים" והודה שההצעה הכספית ממכבי הייתה גבוהה יותר.

קבהא שיחגוג החודש את יום הולדתו ה-27, התחיל את הקריירה במכבי פתח תקוה ושיחק במדיה בשנים 2010-2015. בקיץ 2015 עבר למאריבור הסלובנית ובשנתיים וחצי שחלפו מאז, הספיק ללבוש את מדי הקבוצה 89 פעמים בכל המסגרות.

קבהא זכה עם מאריבור באליפות סלובניה בעונה שעברה ובתחילת העונה הנוכחית סייע לה להעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות, תוך שקבוצתו עוברת בדרך לשם גם את הפועל באר שבע. הקשר הישראלי פתח בכל ששת המשחקים של קבוצתו בשלב הבתים ושיחק בחמישה מהם 90 דקות.

לקבהא 14 הופעות בנבחרת הצעירה של ישראל ו-4 בנבחרת הבוגרת. הוא הפך לחלק מהסגל בקמפיין האחרון במוקדמות מונדיאל 2018 ופתח בהרכב במשחקים נגד מקדוניה, איטליה, ליכטנשטיין וספרד.

שחקן הפועל באר שבע ואדים מאנזון עם אסי רחמים. פייסבוק רשמי הפועל באר שבע, אתר רשמי
מאנזון עם אסי רחמים/אתר רשמי, פייסבוק רשמי הפועל באר שבע

מאנזון בן ה-23 הוא בנו של ארקדי מאנזון, ששימש בתפקידים בכירים בהתאחדות הכדורגל הרוסית. ברוב הקבוצות בהן עבר עד כה הוא לא הרבה לקבל הזדמנויות, מלבד בסטרוגינו מהליגה הרוסית השלישית, במדיה ערך 45 הופעות בין 2013 ל-2015 וכבש שבעה שערים. ב-2015 עבר לקרלסרוהה מהבונדסליגה השנייה אך לאחר זמן קצר נשלח בהשאלה לשתי קבוצות נורבגיות שגם בהן לא הצליח למצוא את מקומו. ב-2017 עבר לאולימפייץ' מהליגה השנייה ברוסיה אך גם בה היה שחקן ספסל. מאמנו באולימפייץ', ניקולאי פיסרב, התייחס ליכולת של מאנזון ואמר: "ההתאקלמות שלו כאן קשה מאוד. העניין הוא ניצול המצבים. אני יכול להסביר לשחקן איך להגיע למצבים ולאן צריך לרוץ, אבל אי אפשר ללמד להיות סקורר. זה עניין שונה לגמרי. לכן סקוררים גם עולים הרבה כסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully