וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך הילד, נשאר הכלא: רוביניו חוזר לאירופה אחרי שנשלח לתשע שנות מאסר

26.1.2018 / 16:00

ההאשמות הקשות, השיחות המפלילות, הכתף הקרה מבית והגיבוי מהמעריץ ניימאר. דווקא אחרי שהורשע באיטליה בהשתתפות באונס קבוצתי של צעירה בת 23 ונידון לתשע שנים בכלא, רוביניו שב לכדורגל האירופי עם שידוך מפתיע וכתם אותו יתקשה להסיר

AP

בווידאו: רוביניו כובש עם העקב ורוקד עם ניימאר ב-2010

את יום הולדתה ה-23, הבחורה הזו לא תוכל לשכוח לעולם. ב-22 בינואר 2013, היא הגיעה יחד עם כמה מחברותיה למסעדת סיו קפה במילאנו, שם ישב בשולחן סמוך רוביניו, כוכבה של מילאן, יחד עם אשתו וחברים. בחסות האלכוהול בשני השולחנות, העניינים התחממו ואחד החברים הציע להמשיך את הבילוי במועדון לילה, אחרי שרוביניו "ייפטר מהאישה". הכדורגלן הברזילאי אכן הסיע את רעייתו הביתה וחזר תוך זמן קצר למועדון הלילה בו התמקמה החבורה. בינתיים הספיקו חבריו להשקות את אותה צעירה אלבנית, שנשארה תוך זמן קצר לבדה אחרי שחברותיה עזבו את המקום בזו אחר זו.

לבד, שיכורה ומעורפלת מול שישה גברים, כבר לא היה לה סיכוי.

התלונה במשטרה הוגשה רק חצי שנה לאחר מכן. עוד שנה חלפה עד שנפתחה חקירה רשמית נגד החבורה של רוביניו, שבאותו שלב כבר לא היה באיטליה אלא ברח/חזר לשחק בקבוצת נעוריו סנטוס. ועכשיו, חמש שנים אחרי אותו אירוע שמטיל צל כבד לא רק על הקריירה שלו אלא בעיקר על חייו האישיים ותדמיתו הציבורית, רוביניו שב לאירופה עם חוזה בסיבאספור. שנה וחצי של כדורגל בטורקיה, ואחריהן אולי תשע שנות מאסר באיטליה.

רוביניו שחקן מילאן. Claudio Villa, GettyImages
בניגוד למקרה באנגליה, הסיפור מימיו כשחקן מילאן לא נעלם. רוביניו ב-2013/GettyImages, Claudio Villa

רוביניו האמין שהסיפור הזה ייעלם כלעומת שבא. הרי כך היה ב-2009, כאשר שיחק במנצ'סטר סיטי. החלוץ הברזילאי הגיע לאנגליה כהעברה הכי יקרה בתולדות הכדורגל הבריטי, אחרי שהסיטיזנס שילמו לריאל מדריד 32.5 מיליון ליש"ט. הצהובונים ליוו כל תנועה שלו, ובינואר 2009 קיבלו את מבוקשם לאחר שהובא לחקירה במשטרה ונדרש למסור דגימת DNA בעקבות תלונה שהוגשה נגדו. סטודנטית מאוניברסיטת יורקשייר טענה אז כי השחקן תקף אותה מינית במועדון לילה בלידס, אך שלושה חודשים לאחר מכן התיק נסגר. רוביניו נוקה מאשמה.

מהפרשה האיטלקית, לעומת זאת, מלך הפדלאדות לא הצליח להיחלץ. הצעירה האלבנית אמנם הגישה את התלונה רק ביולי 2013, כחצי שנה לאחר המקרה, ובמילאנו האשימו כי מדובר ברודפת בצע שמנסה להיטפל לסופרסטאר עשיר ולסחוט ממנו כסף, אך גרסתה אומתה והחקירה התקדמה בהדרגה. בקיץ 2014, התובע הציבורי סטפנו אמנדולה כבר העביר הילוך, לאחר שהגיעו לידיו שיחות מוקלטות ובהן התוקפים מדברים ביניהם על פרטי המקרה.

"הם הציעו לה לשתות עוד ועוד, עד שהייתה במצב של חוסר הכרה וללא כל יכולת להתנגד", האשים אמנדולה בבית המשפט. "הם ניצלו את נחיתותה הפיזית והפסיכולוגית כדי לבצע את זממם". החברים גררו אותה לחדר צדדי, כשרוביניו היה הראשון לאנוס אותה ואליו הצטרף חברו הטוב, ריקרדו פלאקו. ארבעת האחרים עמדו מנגד ולא עשו דבר. "הם המתינו לתורם וניצלו גם הם את מצבה של הבחורה, בזמן שרוביניו ופלאקו מחזיקים אותה". כאשר הסנגור אלסנדרו קלר ניסה להסביר כי אין כל הוכחה לכך שהבחורה הייתה מחוסרת הכרה או התנגדה לקיום יחסי מין עם רוביניו, הציג התובע את השיחות המוקלטות של הברזילאים ולא הותיר לשופטים מקום לספק.

לפני כחודשיים, ב-23 בנובמבר, הורשעו שניים מששת המשתתפים באונס המזעזע הזה. ארבעה כלל לא אותרו ולכן המשפט בעניינם מושהה, אבל רוביניו וחברו פלאקו נמצאו אשמים ב"ביצוע אונס קבוצתי והתעללות בחסרת ישע". בית המשפט פסק על תשע שנות מאסר (אחת פחות מדרישת התובע) וקבע כי על הנאשמים לפצות את הבחורה ב-60 אלף יורו.

היורש של פלה ייכנס לכלא?

רוביניו במדי אתלטיקו מיניירו. GettyImages
בברזיל לא היו מוכנים לשמוע. רוביניו במדי אתלטיקו מיניירו/GettyImages

אז זהו, שלא כל כך מהר. רוביניו טען לחפותו לאורך כל הדרך, ועל פי החוק האיטלקי הוא רשאי לערער בשתי ערכאות שונות. "אני אדבר על זה בפעם הראשונה, לכבוד המשפחה שלי ואלה שאוהבים אותי", אמר לאחר גזר הדין. "מעולם לא הייתי מעורב בדברים כאלה, מי שמכיר אותי באמת גם יודע איזה בנאדם אני. יש לי אישה וילדים נפלאים שבוטחים בי". העונש, כאמור, לא יופעל עד לסיום שני הליכי הערעור, שכל אחד מהם יכול לארוך שלוש שנים. משמע: רוביניו יכול להמשיך לשחק כדורגל ללא כל הפרעה, למרות העונש התלוי ועומד נגדו. הקריירה נמשכת, את חובו יידרש לשלם בסיומה.

אלא שבברזיל לא ממש ששו לקראת רוביניו לאחר ההרשעה באיטליה. אתלטיקו מיניירו, קבוצתו מאז פברואר 2016 שבעזרתה גם חזר לנבחרת עם עונת שיא של 25 שערים, נרתעה בעקבות הפרשה והחליטה להראות לו את הדרך החוצה עם הצעה לחתום על חוזה חדש שכולל קיצוץ משמעותי בשכר. רוביניו סירב כמובן, חוזהו הסתיים ב-31 בדצמבר ואז הוא חשב על חזרה לקדנציה רביעית בסנטוס, אבל קבוצת נעוריו לא קפצה על המציאה וכך גם סאו פאולו. רוביניו הבין שכדי לשחק כדורגל עם הכתם, הוא צריך לצאת שוב מברזיל. היעד היה מפתיע לכל הדעות.

"אני מכבד את הכדורגל הטורקי, אבל לא אקבל את ההצעה מפנרבחצ'ה", הבהיר רוביניו ב-2010, כאשר רצה לעזוב את מנצ'סטר סיטי והמתין לפניות קצת יותר אטרקטיביות. "עם כל הכבוד, אני לא רוצה ולא מתכוון לשחק שם". שמונה שנים אחרי, ובנסיבות שונות לגמרי, הוא כבר היה חייב להישמע אחרת. החברים מימי ריאל מדריד נתנו את ברכת הדרך, ורוביניו חתם על חוזה לשנה וחצי בטורקיה. ולא מדובר בפנרבחצ'ה, אלא בסך הכול בסיבאספור.

כך, בהשראת החברים מימיו בריאל, רוביניו הרגיש כאילו חזר בזמן. פתאום הוא שוב כוכב. בזמן שבאירופה נדהמו כיצד קבוצה מחתימה כדורגלן שזה עתה הורשע באונס, את אוהדי סיבאספור זה כלל לא עניין. מאות מהם חיכו לרוביניו בשדה התעופה בסיבאס, למרות מזג אוויר מושלג וקר, וסיפקו לברזילאי קבלת פנים השמורה לגיבורים, עם דגלים, צעיפים ואבוקות. "אני מודה לכל האנשים שהגיעו במזג האוויר הזה, אני נרגש להיות כאן", אמר הרכש הנוצץ, לפני שעבר את הבדיקות הרפואיות וחתם על החוזה. "אני רוצה ליהנות מכדורגל ולהחזיר להם על המגרש".

אתמול (חמישי) ילד הפלא מסאו ויסנטה חגג את יום הולדתו ה-34. חצי חיים עברו מאז הפך לאגדה בסנטוס. הוא חזר לשם כדי להכשיר את היורש ניימאר, שלא שכח לברך אותו על החזרה לכדורגל האירופי. "האליל שלי, זה שלמעשה נתן לי את ההשראה לשחק כדורגל", צייץ ניימאר בחשבון הטוויטר שלו. "אלוהים יברך את חייך, אחי. מאחל לך רק טוב. אני אוהב אותך אליל".

רוביניו היה שם לפני ניימאר. הוא אמור היה להיות התשובה של ריאל מדריד למסי של ברצלונה, אבל למרות שתי אליפויות וכמה רגעים מבריקים, לא ביצע את הקפיצה לרמה של סופרסטאר. זה לא קרה גם במנצ'סטר סיטי ומילאן, ולא השתנה אחרי 100 הופעות ו-28 שערים במדי נבחרת ברזיל. ועדיין, הקריירה המפוספסת היא כאין וכאפס לעומת אות הקלון איתה חזר לאירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully