וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעוררות: וידאר קיארטנסון ומכבי תל אביב נכנסו לכושר בזמן

15.1.2018 / 15:01

מה ההבדל בין קיארטנסון של הבצורת לבין 4 המשחקים הרצופים בהם כבש (רמז: מפת האיומים שבכתבה). ואיך הפכה מכבי תל אביב למלכת מסירות המפתח (רמז: אחוזי הדיוק שבכתבה). סקורר על השיפור של הג'ורדיס לקראת המשחק המרכזי

צילום מסך

*** מכבי חיפה היא הקבוצה הגרועה ביותר בליגת העל בין הדקות 0-15. הירוקים נותרו היחידים העונה שטרם כבשו שער זכות במהלך רבע השעה הראשונה של המשחק, כאשר שער עצמי הם דווקא כן כבשו (דוס סנטוס נגד הפועל ב"ש).

*** מנגד, הירוקים כבר ספגו שלושה שערים בטווח הדקות הזה (רק בית"ר ספגה יותר מהם ערב המחזור ה-18). שלושת השערים שספגו, נכבשו בשלושה משחקים שונים. בשניים מתוך השלושה הירוקים כלל לא הצליחו לכבוש, כאשר סך הכל הם השיגו רק נקודה אחת ממשחקים אלו (2:2 נגד מכבי פתח תקוה).

*** בחישוב פשוט, הפרש השערים של מכבי חיפה ברבע השעה הראשונה עומד על 3- (המאזן הגרוע ביותר בליגה).

לאתר סקורר

שחקן מכבי חיפה עומרי גלזר מאוכזב. יוסי ציפקיס
הפרש השערים של מכבי חיפה ברבע השעה הראשונה עומד על 3-/יוסי ציפקיס

*** לא סתם מכבי חיפה היא הקבוצה שספגה את אחוז השערים הגדול ביותר מהתקפות מעבר (67%). זה קורה לה בעיקר בגלל פתיחת המשחק החלשה שלה. מתוך 15 שערי השדה שספגו הירוקים העונה, עשרה נכבשו בדרך זו.

*** אגב, אומנם מכבי תל אביב לא כבשה עד כה הרבה שערים בהתקפות מתפרצות (פשוט לא נותנים לה לייצר הרבה), אך מתי שהיא כן יוצאת לאחת כזו היא בין המסוכנות שיש בליגה. 18% מהתקפות המעבר של הצהובים הסתיימו עם איום לעבר השער (רק לנתניה אחוז גבוה יותר).

*** נתון סטטיסטי מעניין אצל מכבי תל אביב, הוא כיצד הקבוצה פותחת את המחצית השנייה. אם בוחנים את הדקות 45 עד 60 של הצהובים, מגלים כי ג'ורדי קרויף עושה כנראה עבודה מצוינות במהלך ההפסקה. הפרש השערים של הקבוצה בטווח זה עומד על 5+ (ההפרש הגבוה בליגה), כאשר שחקניו של קרויף כבשו שבעה שערים (הכי הרבה) וספגו שניים בלבד (רק ק"ש ספגה פחות).

לאתר סקורר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקני מכבי תל אביב, ברק יצחקי, וידאר קיארטנסון, ניק בלקמן. יוסי ציפקיס
2:7 בדקות 46-60. מכבי תל אביב/יוסי ציפקיס

*** לזכותו של קאיו המאכזב, ייאמר כי רק בשבוע שעבר במשחק נגד הפועל רעננה, זאת הייתה הפעם הראשונה מאז שהגיע לארץ, בה הוא פתח את המשחק בעמדה הטבעית שלו (קשר התקפי). הברזילאי אכן הראה ניצוצות וסיים את המחזור כשחקן המאיים ביותר לעבר השער והמסגרת (בצוותא עם וידאר שעל ההתעוררות שלו נרחיב מיד).

*** נגד הקבוצה מהשרון, קאיו רשם שישה איומים לעבר השער, מתוכם ארבעה מצאו את המסגרת. הממוצע העונתי שלו עד כה, עומד על 4.6 איומים בממוצע ל- 90 דקות, מתוכם 1.5 לעבר המסגרת.

*** עכשיו תבינו לבד השינוי. באופן כללי, כל הסיפור הזה של קאיו מזכיר את מה שקרה לאוסקר סקאריונה במכבי תל אביב. גם הארגנטינאי הגיע כשחקן מוכשר ומוכח עם המון ציפיות, אך בגלל הצבה לא נכונה הוא התפספס.

לאתר סקורר

סקורר קאיו. מערכת וואלה!
סקורר קאיו/מערכת וואלה!

*** ועכשיו למתעורר בצהוב, וידאר קיארטנסון. החלוץ האיסלנדי כבש חמישה שערים בארבעת המשחקים האחרונים שלו בכל המסגרות, זאת לאחר שלא מצא את הרשת במשך כחודשיים.

*** כפי שציינו קודם לכן, וידאר סיים את המחזור ה-17 בליגת העל כמאיים הבולט לעבר השער (6) והמסגרת (4) עם מספרים זהים לאלו שרשם הברזילאי של מכבי חיפה. ראוי לציין, שביחס לממוצע העונתי שרשם קיארטנסון עד כה זה בהחלט שדרוג גדול (3 איומים מתוכם 1.5 למסגרת בממוצע ל- 90 דקות).

*** החזרה של אלי דסה מפציעה עשתה רק טוב לאיסלנדי. מתוך חמשת השערים האחרונים שכבש החלוץ, שניים הגיעו מבישולים של המגן הימני ושניים נוספים מרגליו של חוסה רודריגז.

*** תראו את מפת האיומים של קיארטנסון נגד מכבי נתניה: אם גם הערב הוא יגיע לכל כך הרבה מצבי הבקעה טובים, סביר להניח שזה יהיה משחקו החמישי ברציפות בו הוא מוצא את הרשת.

לאתר סקורר

סקורר וידאר קיארטנסון. מערכת וואלה!
סקורר וידאר קיארטנסון/מערכת וואלה!

*** מכבי חיפה כבשה את מספר השערים הנמוך ביותר העונה מחוץ לרחבה מבין קבוצות הליגה (1). מנגד, מכבי תל אביב כבר מצאה את הרשת שמונה פעמים מטווח זה (הכי הרבה ערב המחזור ה- 18).

*** המרחק הממוצע ממנו הירוקים כבשו את השערים שלהם עד כה הוא הקטן בליגה (4.9 מטרים). הצהובים מחזיקים במרחק ממוצע של 11.5 מטרים לכיבוש שער (השלישי בגודלו).

לאתר סקורר

*** בצוותא עם הפועל באר שבע והפועל אשקלון, מכבי חיפה ותל אביב הן הקבוצות שמחלצות הכי מעט כדורים בממוצע למשחק (52). נתון הגיוני, נוכח העובדה שהכדור נמצא רוב הזמן בשליטתן של שלוש מתוך ארבע הקבוצות שהזכרנו.

*** אחד הדברים שהפתיעו אותנו במפגש הקודם בין הצהובים לירוקים, היה מפת החילוצים של מכבי חיפה מהמשחק. כזכור, טל בן חיים הבלם הורחק באדום ישיר על סף השריקה למחצית הראשונה, כך שצופה ממכבי חיפה להתנפל על הצהובים מתל אביב לאורך 45 הדקות שנותרו להתמודדות.

*** בפועל, מכבי חיפה פשוט לא הייתה מסוגלת ללחוץ, היא אפשרה לצהובים להניע את הכדור בשלווה וסיימה את המשחק עם 44 חילוצי כדור בלבד. כאשר חילקנו את המגרש לשלושה חלקים, גילינו כי רק 12 חילוצים בוצעו בשליש האמצע ועוד שלושה בשליש העליון. סך הכל היו לירוקים תשעה חילוצים בחצי המגרש של מכבי תל אביב.

לאתר סקורר

מפת חילוץ מכבי חיפה. סקורר, אתר רשמי
מפת החילוצים של מכבי חיפה במפגש הקודם/אתר רשמי, סקורר

*** גם במשחק הליגה האחרון של מכבי תל אביב, בלמה של היריבה הורחק באדום ישיר (זה קרה אומנם בדקה העשירית אבל עדיין דוגמא טובה). בשונה מהירוקים, הצהובים כן התנפלו על מכבי נתניה שסיימה את המשחק עם שלושה איומים לעבר השער ואפס למסגרת (מכבי תל אביב סיימה את אותו משחק נגד מכבי חיפה עם 22 איומים וארבעה למסגרת).

*** קבוצתו של קרויף חילצה 60 כדורים במהלך המשחק האחרון, מתוכם 29 נרשמו בשליש האמצעי של המגרש וארבעה נוספים בשליש העליון. סה"כ היו לצהובים 14 חילוצים בחצי המגרש של נתניה.

*** בשבועות האחרונים, שיפרה מכבי תל אביב את הנעת הכדור שלה, וכעת היא הקבוצה שמחלקת הכי הרבה מסירות מפתח מדויקות בממוצע למשחק (9). גם אחוזי הדיוק שלה בפרמטר זה הם הגבוהים ביותר בליגה (59%).

*** במפגש הקודם נגד הירוקים, חילקה מכבי תל אביב 14 מסירות מפתח מדויקות, לעומת שלוש בלבד שרשמה היריבה. רק בשני משחקי ליגה עד כה העונה, חילקו הצהובים מספר גדול יותר של מסירות מפתח מדויקות (נגד הפועל עכו ובית"ר ירושלים בחוץ).

*** מנגד, מכבי חיפה היא הקבוצה שהכי אוהבת להגביה כדורים העונה והיא גם בין המדויקות בזה. בעוד שהירוקים רושמים 19 ניסיונות הגבהה בממוצע למשחק, הקבוצה הבאה ברשימה מחזיקה בממוצע של 16 הגבהות (הפועל באר שבע).

*** קבוצתו של מאס מדייקת ב- 28% מההגבהות, כאשר רק קרית שמונה מחזיקה באחוז דיוק גבוה יותר (29%). רק שתי קבוצות כבשו העונה יותר שערים מאשר מכבי חיפה בנגיחה (6).

לאתר סקורר

מפת החילוצים של מכבי תל אביב נגד מכבי נתניה סקורר. מערכת וואלה!
מפת החילוצים של מכבי תל אביב נגד מכבי נתניה/מערכת וואלה!
מפת מסירות מפתח מכבי תל אביב - מכבי חיפה. סקורר, מערכת וואלה!
מפת מסירות המפתח המדויקות מהמפגש הקודם בין שתי הקבוצות/מערכת וואלה!, סקורר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully