וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: הפועל עכו מסרבת לשחרר את פייסל מוליץ'

החלוץ הסרבי כבר מנהל מגעים מתקדמים עם האדומים, אבל נועלת טבלת ליגת העל מסרבת לאפשר לו לעזוב בשלב זה. רפואה: "אני רואה 200 שחקנים ביום, ועדיין לא מצאתי מישהו מתאים"

יוסי ציפקיס

(עדכון ראשון: 11:18)

סיפור כזה יכול להיות לקרות רק בליגה הלאומית. יום רביעי, 18:00, האצטדיון בלוד על שם אף אחד. למשחק בין הקבוצה המקומית להפועל תל אביב מתחילים להגיע אוהדים ובכניסה למתחם מתלהט ויכוח בין השומר לאוראל דגני ועידו אקסברד. הרקע: השניים לא מורשים להיכנס לאזור חדרי ההלבשה.

"אני אוראל דגני, אתה לא מזהה? אני הקפטן של הפועל תל אביב", אמר הבלם, אבל האיש בווסט הכתום לא התרגש: "לא יודע מי אתה. נראה לי התחפשת לשחקן, לך ליציע". שני הכדורגלנים ההמומים המשיכו במאבק. "אני עידו אקסברד, אתה לא יודע מי אני?", תהה החלוץ, והשומר בשלו: "ואני נהג משאית. שחקני הפועל כבר נכנסו, לכו מפה". המאמן קובי רפואה שהיה בדרכו ליציע ראה את המתרחש ואמר: "אלה שחקני הפועל, תכניס אותם", אבל השומר היה נחוש: "לא מכיר אותם, שילכו ליציע".

אחרי כמעט רבע שעה של ויכוחים, הגיע למקום אחד מחברי משפחת אזברגה ומיד עשה סוף לעניין: "אלה שחקנים, תכניס אותם מיד". השומר הרכין ראש ואמר:" מצטער חשבתי שאתם אוהדים".

דייגו סליס שחקן בני לוד מול אוראל דגני שחקן הפועל תל אביב, טל בנש. מגד גוזני
בסוף הוא נכנס. דגני/מגד גוזני

אם מדברים על התחזות לשחקנים, אתמול לא מעט אדומים נראו כמו אנשים שהסתננו לכר הדשא. "הפועל תל אביב צריכה לנצח בכל מגרש, כי הפועל זה מועדון גדול. כל מי שנמצא במערכת הזאת צריך להבין שלשים את החולצה של הקבוצה זה לא דבר של מה בכך", אמרו במועדון. אז מי שפספס אתמול המשחק בלוד, הרוויח. 86 דקות של כמעט כלום ואז כדור חופשי של אור אוסטוינד שלא מצא ראש או רגל, קפץ את הדשא ונעצר ברשת. כל מילה נוספת המשחק של הפועל תל אביב תהיה גניבת דעת, כמו גניבת הנקודות של האדומים בפעם השנייה העונה מבני לוד.

בהפועל תל אביב חששו מהמשחק. רגע אחרי הפנדל של קלאוס שקבע שמכבי חיפה עברה את האדומים בסיבוב ח' בגביע המדינה, במתחם חודורוב חששו מהירידה מהבמה המרכזית לקרבות הבוץ בליגה הלאומית. "הקושי המנטלי הרבה יותר גדול מהקושי הפיזי", אמר אור אוסטוינד, "לבוא אחרי 120 דקות טובות בשידור ישיר מול כל המדינה, משחק כזה מתוקשר מול מכבי חיפה עם הקהל והאווירה. להוריד את כולם לקרקע, לייצר אנרגיות ואווירה, להרים אחד את השני ולקחת את שלוש הנקודות. ראיתם שלא היה לנו פשוט. כולם עושים סוג של בונקר נגדנו, מחכים לנו מאחורה ומנסים לעקוץ. אנחנו צריכים לפרוץ את זה, במגרש די קטן פיזית ומול קבוצה ביתית".

אוסטוינד המשיך: "לא חגגתי כי אני באמת סחוט ועייף ועשינו קילומטראז' גבוה השבוע. אני שמח שעשינו את העבודה והתוצאות היו לטובתנו. הגיע הזמן שנדע לנצל טעויות והמזל יהיה איתנו. אני תמיד אומר לשחקנים במגרש שברגע שאתה מחפף, גם הדברים לא הולכים איתך והכדור בורח ולא נכנס. היום עבדנו קשה ונראינו טוב וזה השתלם. יש מומנטומים במהלך עונה ואנחנו רואים את זה גם אצל הפועל באר שבע ומכבי תל אביב. החוכמה היא לעשות נקודות גם בתקופה הפחות טובה. כל היום דיברנו על התוצאות של היריבות שלנו וסימנו על הלוח שצריך להגדיל את הפער לחמש נקודות. יש פה הרבה שחקנים צעירים שצריכים את הביטחון ושהקהל יהיה איתנו".

הקשר גם התייחס לחסרון של קובי רפואה: "קובי אימפולסיבי מאוד. שומעים ומרגישים אותו לטוב ולרע, אבל אנחנו עולים למגרש וכל אחד צריך לשחק את הכדורגל שלו. יש את ההוראות הטקטיות שאנחנו מקבלים לפני המשחק באסיפה, אבל כשמתחיל המשחק ממשיכים הלאה וכל אחד כבר משחק את הכדורגל שלו".

ואם כבר רפואה, המאמן שספג אתמול עונש הרחקה משני משחקים נוספים, עובד על חיזוק, בעיקר בחלק הקדמי. "אני רואה 200 שחקנים כל יום, ועדיין לא מצאתי שחקנים מתאימים", הוא סיפר. אז אולי פייסל מוליץ' מהפועל עכו יתאים. אתמול הסרבי הענק (2.03 מטר) נפגש עם ראשי המועדון והוא עשוי להפוך לזר הראשון שמצטרף בעידן רפואה. בהפועל תל אביב מעוניינים בשחקנים זרים שיסכימו לחתום רק עד הקיץ עם אופציה לעונה הבאה, ורבים מסרבים. מוליץ' דווקא מסכים וזה עומד לטובתו במגעים, אבל כרגע הפועל עכו מסרבת לשחרר אותו.

פייסל מוליץ' שחקן הפועל עכו לפני מארון גנטוס שחקן בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
יצטרף לשחר הירש ועידו אקסברד בחלק הקדמי? מוליץ'/אדריאן הרבשטיין

בבני לוד נדמה שהזמן עצר מלכת, אולי חוץ מהקיוסק המתקדם באצטדיון. הבעלים אבו סובחי וכל פמליית אזברגה ביציע ובכניסה למגרש יש נציג מהמשפחה שדואג להכניס את כל המקורבים. במחצית גם אבו סובחי עצמו ירד לשער וסייע לאנשים להיכנס. "הנה קחי כרטיס בשבילו", אמר לשומרת במקום.

"עלייה לליגת העל? לבוא ולהשקיע כספים מול קבוצות כמו הפועל תל אביב, הפועל פתח תקוה ואחי נצרת זה קשה", אמר מאמן בני לוד, סלימאן אזברגה, אחרי המשחק, "אנחנו לא רוצים להשתולל ואין לנו כוח להשתולל. יש לנו קבוצה צעירה ותוססת. כל מאמן רוצה להתקדם בחיים, התמודדנו שלוש שנים בצמרת וכמעט עלינו. יש לנו מטרה שנהייתה עוד יותר קשה ונצטרך להתמודד איתה ביחד".

"האמת היא שיצאנו פראיירים בשני המשחקים נגד הפועל תל אביב", המשיך אזברגה, "אבל אני חושב שלא נחיה ונמות על משחק אחד. יש לנו משימה יותר קשה משיש להפועל. ידענו שלא הולך להיות קל ואנחנו משחקים נגד קבוצה עם אוהדים בכמויות ושחקנים עם השקעה כספית גדולה. כל מי שראה אותנו ראה קבוצה מוכנה שעשתה שיעורי בית מספיק טובים כדי לנצח. מה הייתי עושה עם הסגל של הפועל תל אביב? אני לא אוהב להיכנס לנעליים של מאמנים אחרים אבל קבוצה כמו הפועל תל אביב כבר צריכה להיות בפור של 10 נקודות".

אזברגה מאמן כבר שנים ארוכות את בני לוד, אבל בעוד מאמנים מקבלים הזדמנויות, נראה שעליו תמיד מדלגים. "זכותם של כל הנהלה וכל בעלים לקבוע את עמדת המאמן לפי מה שהם רוצים", הוא אומר, "אם תשאל את דעתי - אני חושב שלא רק בקבוצות המגזר יש מקום למאמנים ערבים. יש לנו מאמנים מספיק טובים ומוכחים בליגה. אני לא אקפוץ מלוד למקום אחר כשאין הצעה נורמלית. היו לי הרבה הצעות מהליגה הלאומית מקבוצות שרוצות להישאר בליגה. אבל אם המטרה היא להישאר בליגה אני מעדיף להישאר בלוד. לקבוצה שרוצה להתמודד על העלייה הייתי הולך ועוזב את לוד מבלי לחשוב פעמיים. אם אני בשל לעשות קפיצת מדרגה? תרשה לי להגיד לך משפט שאף פעם לא נקבתי בו ואמרו לי הרבה אנשים בספורט: השם שלי פוגע בי. בגלל השם אני לא יכול לאמן בקבוצות מסוימות. אין קשר לייחוס המשפחתי? אם בגלל שאני ערבי? אתה אמרת".

הקרדיט לג'ורדי, הלייזרים של בב"ז, הטריקים של רפואה - האזינו ל-"הפודיום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully