וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארק בריסקר: "צריך לעשות בעיות עם האזרחות לשחקנים שמתחתנים למען כסף"

25.12.2017 / 16:10

המתאזרח שכיכב בכדורסל הישראלי בשנות ה-90 מדבר בראיון לוואלה! ספורט על ריבוי הזרים בליגת העל, היחסים המורכבים עם מכבי תל אביב ועל הבן מייקל שהפגיז נגד הצהובים בגביע המדינה

מארק בריסקר. ניב אהרונסון
"כשהתחתנתי עשו לי בעיות עם האזרחות". מארק בריסקר/ניב אהרונסון

מכבי תל אביב ניצחה אמש (ראשון) בקלות את מכבי רעננה מליגת המשנה 73:97 ודילגה לרבע גמר גביע המדינה בכדורסל. בשורות הקבוצה מהשרון בלט מייקל בריסקר שצלף 19 נקודות עם 4 מ-6 לשלוש. בריסקר ג'וניור הוא בנו של מארק בריסקר (48), מתאזרח שלבש את החולצה של מכבי תל אביב בתחילת שנות ה-2000 ווזכה עם הצהובים בגביע הסופרוליג ב-2001. עוד קודם לכן שיחק בריסקר האב במשך שלוש שנים במדי מכבי רעננה ושנה במכבי רמת גן.

כיום מארק בריסקר מלווה באופן צמוד את בנו ולאחר משחק הגביע אמש הוא התפנה לראיון לוואלה! ספורט. "זה ממש מוזר לצפות בבן שלי משחק באותו אולם בו שיחקתי בתחילת הקריירה. יותר קל להיות שחקן מאשר לראות את הבן שלך משחק", אומר בריסקר. לדבריו: "כשחקן אתה יכול לשנות דברים, וכאבא זה הרבה יותר קשה, אבל זה כיף לראות את הבן שלי. אני גאה בו. אני צופה בו ומנסה ללמד אותו ולעזור במה שאפשר".

עוד בנושא
גביע המדינה: מכבי תל אביב הביסה את מכבי רעננה 73:97 ועלתה לרבע הגמר

שחקן מכבי רעננה מייקל בריסקר. ניב אהרונסון
יזכה בגביע אירופה כמו האבא? מייקל בריסקר/ניב אהרונסון

לאחר שסיים את קריירת הכדורסל, באמצע העשור הקודם, בריסקר עזב את ישראל למספר שנים, אולם הגעגועים השיבו אותו לכאן לפני כשמונה שנים. כיום הוא מתגורר בקיבוץ נאות מרדכי בגליל ומשמש כמאמן בקבוצת הבוגרים של מכבי כרמיאל מהליגה הארצית. בריסקר עקב אחרי השינויים המתרחשים בכדורסל הישראלי בשנים האחרונות, ומרבה לצפות במשחקי כדורסל.

"אני צופה בהמון במשחקים בטלוויזיה והולך למשחקים, עוקב אחרי משחקים מכל הליגות כי כמאמן אני רוצה ללמוד, אני לא צופה רק למען ההנאה, אני רושם לעצמי הערות, מפתח ולומד מהלכים. אבל כמובן אני צופה במקביל בכל המשחקים של הבן שלי, מייקל".

מה דעתך על הליגה הישראלית כיום? האם היא השתפרה לעומת התקופה שלך?

"אני לא חושב שהרמה עלתה, אז היו שחקנים כמו עודד קטש, דורון ג'מצי וגם מיקי ברקוביץ. עדיין יש שחקנים ישראליים טובים, אבל המשחק השתנה. יש למשל את עמרי כספי שמשחק ב-NBA. אולי מה שפגע בהתפתחות ובגילוי כישרונות ישראליים חדשים הוא שיש המון שחקנים זרים שמשחקים בליגה. כל קבוצה מביאה 4-5 שחקנים זרים".

"בעבר קבוצות שיחקו עם שני זרים. היו שני אמריקאים והשאר היו ישראליים. כך שהישראלים קיבלו הזדמנות לשחק ולהשתפר. הישראלים כיום פשוט מקבלים פחות הזדמנויות ולכן קשה יותר להתקדם. אולי בגלל זה נראה שהרמה הממוצעת של השחקן הישראלי ירדה. מצד שני, אם אתה רוצה להתחרות היום באירופה, אתה צריך להביא ארבעה או חמישה שחקנים זרים. ככה זה בהמון מקומות באירופה, כמו בצסק"א וברצלונה".

אז "החוק הרוסי" לא מצליח להגן על השחקן הישראלי?

"החוק הזה לא עוזר, אבל מה אפשר לעשות? זה הכדורסל וזה מה שקורה גם באירופה. קבוצות ישראליות שרוצות להתמודד באירופה לא יכולות לשחק רק עם שני זרים".

יש טענה על כך שהמתאזרחים הם נעדרי כל זיקה לישראל ולכן היחס אליהם שלילי. מה אתה חושב על כך?

"אני לא חושב שזה העניין שלי, אין לי דעה לגבי זה. כשהתחתנתי היו לי המון בעיות הערימו עלי המון קשיים לקבל אזרחות. התחתנתי והיה לי ילד. כמובן ששחקנים שמתחתנים מאהבה צריכים לקבל אזרחות, אלה שמתחתנים למען הכסף, להם אמורים לעשות בעיות עם קבלת אזרחות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
seperator
שחקן העבר מארק בריסקר. ניב אהרונסון
"מרגיש יותר בבית ברעננה"/ניב אהרונסון

האם כשהתחלת את הקריירה שלך בישראל כשחקן זר במכבי רמת גן ב-1993, האמנת שתזכה בגביע אירופה עם מכבי תל אביב?

"ששיחקתי ברמת גן ממש לא האמנתי שאגיע למעמד הזה, למען האמת תכננתי איך להגיע ל NBA".

ב-1999 קלעת 40 נקודות נגד מכבי תל אביב. זוכר את המשחק הזה?

"בדיוק באולם הזה, ברעננה, קלעתי 40 נקודות, זה נכון, לפעמים בכדורסל יש גם ערבים כאלו, שאתה לא מחטיא. זה היה מול מכבי, אז היתה לי מוטיבציה רבה".

עד כמה זה עזר לך להשיג את החוזה במכבי תל אביב?

"זה לא היה רק המשחק הזה. התחתנתי. קיבלתי אזרחות. זה היה מהלך טוב של מכבי. אבל ברור שגם 40 הנקודות שקלעתי נגדם תרמו להחלטה שלהם".

מה הכי זכור לך מהתקופה עם מכבי?

"שזכינו בפיינל פור באליפות אירופה. זה היה מאוד מרגש. אבל אני מרגיש יותר בבית ברעננה כי כאן שיחקתי יותר שנים מאשר במכבי".

עד כמה אתה מופתע ממה שקרה לצהובים בשלוש השנים האחרונות? והאם אתה חושב שהמועדון חוזר לגדולתו העונה?

"לא הופתעתי ממה שהתרחש במכבי בשנים האחרונות, יש מחזוריות בכדורסל, לפעמים אתה למעלה, לפעמים אתה למטה ואז אתה שוב עולה. גם בתקופתי מכבי תל אביב לא עלתה לפיינל פור במשך 20 שנה. עד שאנחנו עשינו את זה. זה קורה להמון קבוצות וזה טבעי. כיף לראות שמכבי שבה לעצמה השנה, הם מנצחים משחקים גדולים אבל זה עדיין לא אותו דבר כי היום אין את דרק שארפ, גור שלף, דורון שפר ועודד קטש הבאים. גם הישראלים של מכבי היום הם לא כאלו שגדלו במועדון. זו שונה בעיני האוהדים מאשר בעבר".

אנשים עדיין מזהים אותך? אתה עוד זוכה להערות ברחוב?

"כשעזבתי את הארץ וחזרתי אחרי שש שנים חשבתי שאף אחד כבר לא יזהה אותי. אבל מסתבר שלכל מקום שאני הולך עדיין מזהים אותי מהתקופה ששיחקתי במכבי והייתי שחקן. אומרים לי: 'אה, מארק בריסקר, כל כך אהבתי אותך, היית השחקן האהוב עלי'. זה נחמד ומפתיע. אף פעם לא חשבתי שהייתי משהו מיוחד או מפורסם כל כך".

seperator
מארק בריסקר. ניב אהרונסון
"ידעתי שקטש יהיה גדול"/ניב אהרונסון

שיתפת פעולה במכבי רמת גן עם עודד קטש וגור שלף, האם שיערת שהם יגיעו כל כך רחוק?

"כבר אז ידעתי שקטש יהיה סופרסטאר, הוא היה בחור שאוהב לעבוד קשה, אהב לשחק אחד על אחד. הוא התאמן לפני האימונים וגם אחריהם. קטש תמיד שואל שאלות. גם גור היה שחקן נהדר ושחקן טוב מאוד אבל מעולם לא חשבתי שהוא יגיע למה שהוא הגיע".

ומה אתה אומר על קטש כמאמן?

"יש לו כמאמן את אותה התשוקה והאש שהיו לו כשחקן וזה מה שהופך אותו לייחודי לעומת מאמנים אחרים. הקריירה של קטש כשחקן נקטעה בשלב מוקדם בגלל הבעיות מהן הוא סבל בברכיו, אז האש עדיין בוערת בו ורואים ומרגישים את האש באימון שלו".

מה השאיפות האישיות שלך לעתיד הקרוב? תרצה לאמן בליגת העל?

"אני לא יודע איפה אהיה בעוד שנתיים לאן אגיע בתור מאמן כי זה קשה וזה מאבק לא פשוט כי אני מאמן רק שנתיים ולא מקבל הזדמנויות לאמן בליגה הלאומית. אני יודע שהכדורסל הוא בעורקיי ואני אוהב את המשחק הזה. אז לא אכפת לי את מי אני מאמן, נוער, נשים או יורוליג כל עוד אני חי ונושם כדורסל, אהיה מאושר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully