וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה בהפועל באר שבע, ג'ון אוגו ובן שהר זעמו בסיום ההפסד לנתניה

18.12.2017 / 8:17

הניגרי כעס שלא זכה לבעוט כדור חופשי בתוספת הזמן, החלוץ זעם שלא מסרו לו אף שהיה לבד מול שוער: "זה רק מראה כמה המשחק הזה היה חשוב עבורנו". קואנקה ממשיך להיות מתוסכל, יעזוב בינואר?

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. המתח עולה, גם העצבים

אכזבה גדולה בהפועל באר שבע לאחר ההפסד אמש (ראשון) 1:0 למכבי נתניה. בסיום המשחק אפשר היה לראות היטב את התסכול על פניהם של השחקנים ואנשי הצוות המקצועי והרוחות אף סערו כאשר ג'ון אוגו זעם בסיום על כך שלא הורשה לבעוט את הבעיטה החופשית בתוספת הזמן, לאחר שהוכשל עף סף הרחבה. גם מיכאל אוחנה שביקש לקחת את הכדור על דעת עצמו רצה לבעוט, אלא שבסופו של דבר הקפטן מאור מליקסון היה זה שלקח אחריות. בירידה לחדר ההלבשה הקשר הניגרי התלונן בפני אנשי הצוות המקצועי והשחקנים בנושא אך אלה הרגיעו אותו וליוו אותו לחדר ההלבשה.

לא רק אוגו היה סוער בסיום המשחק. גם החלוץ בן שהר הטיח האשמות בחבריו לקבוצה על כך שפעמים רבות היה בעמדת כיבוש ופנוי מול שוער, אך לא קיבל את המסירה האחרונה. שהר היה נסער כבר על הדשא ועם שריקת הסיום אנשי הצוות והשחקנים הרגיעו אותו וביקשו ממנו ללכת להודות לקהל.

גם מיכאל אוחנה היה נראה נסער ועם השריקה לסיום ירד בעצבנות לספסל והתיישב, כשבסופו של דבר ביקש ממנו מהראן ראדי להירגע ולהודות לקהל, ואוחנה נענה. הקשר טען כי לא היה עצבני אלא מתוסכל מעצמו על כך שלא ניצל את ההזדמנות להשוות בתוספת הזמן. "אין ספק שהיו אתמול תחושות קשות מאוד אצל כולנו", אמר אחד השחקנים. "זה ששחקנים עצבניים על עצמם ועל איך שהתפתח המשחק רק מראה כמה המשחק הזה היה חשוב לנו".

עוד בנושא

הפועל באר שבע נעצרה עם הפסד 1:0 מול מכבי נתניה
בכר: "יגיע ינואר, נשקול מה צריך להביא ונתנהג בהתאם"
ערן לוי לא נשאר לחגוג עם שחקני נתניה על כר הדשא

בן שהר שחקן הפועל באר שבע מול חגי גולדנברג שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
הטיח האשמות. שהר/ברני ארדוב

2. בקבוצה הופתעו מהשיטה של בכר

בסיום המשחק, כאשר נשאל מאמן מכבי נתניה סלובודן דראפיץ' על המערך איתו עלתה הפועל באר שבע, הודה: "הופתענו כשראינו את ההרכב, זה הרכב התקפי מאוד אבל הבנו שנוכל לנצל את זה אם נעשה מתפרצות טובות". גם בבאר שבע התעסקו אתמול לא מעט בענין המערך וההרכב איתו עלה ברק בכר, כאשר רבים מאנשי הקבוצה הופתעו מכך שכל המגנים נשארו על הספסל או ביציע. בבאר שבע נתנו קרדיט למאמן, שהוכיח לא פעם שהוא יודע להפתיע עם הרכבים לא שגרתיים, אלא שבסוף המשחק התחושה היתה שהפעם המהלך של בכר לא צלח והרצון שלו ללחוץ כבר מהפתיחה לא התממש, שכן עוד במחצית המשחק המאמן חזר למערך של ארבעה שחקני הגנה וחמישה שחקני קישור.

אם בבאר שבע מחפשים נקודות אור הרי ששתיים כאלה נרשמו אתמול. הראשונה היא רמת המחויבות והאגרסיביות של השחקנים. בימים האחרונים בכר חזר ואמר לכל מי שרק רצה לשמוע כי הרבה פעמים העונה, גם אחרי נצחונות, הוא יורד מאוכזב מרמת האגרסיביות והנחישות של שחקניו, אך אתמול, למרות ההפסד, המאמן דווקא החמיא לחניכיו בתחום זה. נקודת האור השניה היתה השוער גיא חיימוב, שחזר אתמול להרכב במשחק ליגה, הציג יכולת מצוינת וזכה למחמאות מהצוות המקצועי.

"אנחנו לא רגילים להפסיד פעמיים בשבוע", הודה השוער. "יש לנו שמונה ימים להתכונן למכבי חיפה. המצב שלנו בטבלה טוב. כשאני משחק אני שוער ראשון, כשאני לא משחק אני שוער שני. כמובן שאני רוצה לשחק, אבל בהפועל באר שבע בכל עמדה יש שני שחקנים טובים. מתסכל לראות את ההחמצות בדקות הסיום אבל אין מה לעשות. לפעמים זה נכנס ולפעמים לא. בעזרת השם זה ייכנס במשחק הבא".

עוד באותו נושא

ליגת העל: מכבי נתניה ניצחה 0:1 את הפועל באר שבע

לכתבה המלאה
ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
שינה את השיטה כבר במחצית הראשונה. בכר/ברני ארדוב

3. "כנראה שאין רצון לתת לקואנקה קרדיט"

בסיום, כאשר השחקנים יצאו מהאיצטדיון, ניתן היה לראות את איסק קואנקה מאוכזב מאוד. הקשר הספרדי אמנם נכלל אתמול בסגל אך שוב לא שיחק ולו דקה אחת. כזכור, ביום חמישי שעבר טענו חבריו בספרד כי קואנקה הביע בפניהם את אכזבתו על כך שאינו מקבל קרדיט להראות מה הוא שווה. אתמול, במערך של שלושה בלמים וקשרים שמשחקים כמגנים ושחקני כנף, קיווה קואנקה לפתוח בהרכב או לפחות להיות אחד מהחילופים. זה לא קרה.

בקיץ, כאשר הוחתם, ציין בכר כי אחת היתרונות של הספרדי היא היכולת לשחק כמגן-קשר במערך של שלושה בלמים. "כנראה שאין רצון כלל לתת לאיסק קרדיט", אמר אחד מחבריו. "הוא מתוסכל מאוד ולא מבין למה המעמד שלו נפגע כל כך". בבאר שבע עדיין לא קיבלו החלטה רשמית אך יותר ויותר קולות נשמעים בעד ניסיון להגיע להסדר עם הספרדי על התרת חוזהו בינואר. נציגיו של קואנקה עדיין לא קיבלו מסר שכזה אך גם הם מבינים שהמצב הנוכחי לא יכול להימשך ואם בשבועות הקרובים לא יחול שינוי במעמדו, ובמקביל לא יקבלו מסר כלשהו מההנהלה, יבקשו נציגיו הבהרות מאנשי באר שבע.

גם תומאש פקהארט היה מאוכזב מכך שהוחלף כבר במחצית וגם מיכולתו, כאשר בשבוע האחרון גברה ההתעניינות לגביו מקבוצה בליגה הבכירה בטורקיה. בשלב זה הבהירו נציגיו כי החלוץ הוא שחקנה של באר שבע ואין לו כוונה לעזוב, אך אם מעמדו ימשיך להיפגע, ההצעה מטורקיה עשוי להפוך להיות רלוונטית.

שחקן הפועל באר שבע איסק קואנקה. ברני ארדוב
מה יהיה? קואנקה/ברני ארדוב

4. עדיין לא הוגשה הצעה על וואקמה

אם מכת הפציעות הנוכחית לא מספיקה, הרי שאתמול חששו במחצית כי שחקן הגנה נוסף מצטרף למצבת. חתם עבד אלחמיד סבל מסחרחורות עזות לאחר שכמה דקות לפני השריקה להפסקה נתקל בגיא חיימוב. בסיום המשחק הבהיר לצוות הרפואי כי הוא חש בטוב וצפוי להתאמן כרגיל השבוע. מי שלא שיחק אתמול והיה החיסרון המשמעותי ביותר הוא אנתוני וואקמה. הכוכב הגדול סבל מכאבים בקרסול אך לפחות לפי מה שהעביר לאנשי הצוות הרפואי, הוא כמעט ואינו מרגיש אותם. הסיבה שלא היה בסגל אמש היא שילוב של הכאבים והעובדה שלא התאמן כל השבוע, ולא עשה חיזוקים בשל דלקת גרון.

אין זה סוד שוואקמה מעוניין לעזוב את באר שבע בינואר אך בשלב זה לא הגיעה הצעה מקבוצה בליגה בכירה באירופה בסכומים הנדרשים עבורו, הן בנוגע לשכר והן בנוגע לדרישת באר שבע (5 מיליון יורו). בשבועות האחרונים טענו סוכנים בניגריה בפני וואקמה שהאופציה הסינית שוב על הפרק, אך לטענתם, עדיין אין הצעה קונקרטית שהוגשה לבאר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully