וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אווירה של פיהוק: המדריך ללאומית על איבוד הנקודות של הפועל תל אביב

רפואה ניסה להזהיר עוד לפני המשחק: "חסרות לי אנרגיות", אך האדומים לא הקשיבו ואיבדו נקודות: "משחק חלש שלנו, יכולנו לברוח לליגה". וגם: סאגת גוטליב, הבעיות בקישור ומיכאל זנדברג

צילום ועריכה: קובי אליהו

ארבעה ניצחונות ברציפות, חזרה למקום הראשון ופיהוק אחד גדול - כך נראה השבוע של הפועל תל אביב, רגע לפי המשחק מול הפועל רמת גן אתמול (שישי) בצהריים (1:1). השלווה חזרה לחודרוב ואיתה גם הביטחון והשעמום מההרגשה שהנה, הפועל עוד רגע בחזרה בליגת העל. את אותה התחושה קיבלו גם מי שנכח אתמול במשחק על הדשא ברמת גן. קבוצה מנומנמת שיהיה מה שיהיה, כנראה שאת הכרטיס בחזרה למקומה הטבעי היא תיקח, למרות איבוד הנקודות.

את אותם הדברים גם זיהה המאמן, קובי רפואה. "הייתה תחושה של עייפות באוויר", תיארו בהפועל. יכול להיות שזה גם בגלל השעה, בכל זאת יום שישי והרצון לשנ"צ טובה שמורגש טוב באוויר. רגע לפני שחניכיו עלו הדשא הוא ניסה להכניס בהם מוטיבציה: "חסרות לי אנרגיות כאן", אמר רפואה לשחקניו, "אסור לנו עכשיו להרגיש שבעים. אנחנו חייבים להמשיך את המומנטום החיובי ולרצות עוד להשתפר ולהיות טובים יותר". וכמו ששמנו לב, במגרש אמש, אף אחד כנראה לא הקשיב לאיש על הקווים: "בפועל לא יצא מהשיחה הזאת כלום", אמר אחד השחקנים. "כאילו כולם לא היו במשחק. חבל כי אם היינו פותחים פער של ארבע נקודות היה מאוד קשה לעצור אותנו אחרי זה".

עוד בנושא

ליגה לאומית: הפועל רמת גן עצרה את הפועל תל אביב עם 1:1
ליגה א': סקציה נס ציונה ומ.ס. רובי שפירא ממשיכות לנצח
דיווחים בשבדיה: יורגן לנארטשון מועמד לאמן את מכבי חיפה

שחקן הפועל תל אביב עידו אקסברד מאוכזב. קובי אליהו
כלום לא יצא מהשיחה של רפואה. עידו אקסברד מאוכזב/קובי אליהו

"זה היה משחק מאוד חלש שלנו", הודה רפואה בסוף המשחק, "לא היינו מספיק יעילים, כמעט ולא יצרנו מצבים, ולא שיחקנו לעומק. מבחינתי זה היה כמו הפסד היום. יכולנו לברוח לליגה אבל זה המצב, והוא בסדר גמור, הפועל רמת גן קבוצה חזקה מאוד וכל הכבוד להם על התיקו".

ספק אם המאמן האדום באמת מאמין שרמת גן קבוצה טובה, אבל בלי קשר נראה כי הוא לא ממש שבע רצון מהסגל הנוכחי שלו והוא מפעיל לחץ על ההנהלה להתחזק בחלון העברות. אלא שפה המצב קצת מסובך. או יותר בעיקר תלוי באדי גוטליב אתו ישנה בוררות. אמנם נמוכים הסיכויים שזה יקרה, אבל אם הוא יישאר בקבוצה, אז היא ככל הנראה תשלח את ברונו סוארס לאחת הקבוצות מהן הוא מחזיק בהצעה. במצב שכזה, גוטליב ימשיך לתקוע את תקציב הפועל, ותקציב הרכש של רפואה לא יהיה גבוה בכלל. בכל מקרה הוא ירצה להביא חלוץ זר במקום הברזילאי. אם גוטליב יימכר מהפועל, רפואה יקבל סכום הרבה יותר גבוה לחזק את הקבוצה וייתכן שיעדיף כי סוארס יישאר, מאשר להמר על בלם חדש לקבוצה. כל זה בהנחה כמובן שדגני יחתום על חוזה חדש במועדון, כזה שכבר ממתין לו כמה ימים טובים. "אנחנו לא מתעסקים במי יעזוב בינואר", טען רפואה, "עובדים ומנסים לחזק את הקבוצה, אבל זה מוקדם להתעסק בזה, יש לנו עוד משחקים. אני יודע בדיוק מה אני צריך לעשות. אנו עובדים בחדרי חדרים ושומרים את זה קרוב אלינו".

האדומים שוברים בכל שבוע את הראש, כיצד לפתור את בעיית הקישור. ללא הקפטן אביחי ידין, ללא ניר לקס ואפילו ללא דניאל גרץ הפצועים, רפואה מתקשה. אמנם דגני עושה עבודה יחסית טובה בקישור, אך כולם בהפועל מעדיפים לראות אותו ליד גוטליב מאשר מתזז במרכז במגרש. "יש לנו מזל רע השנה בקישור האחורי", הודה אחד השחקנים, "כל אחד שמקבל עליו את התפקיד נפצע. רק חסר שדגני יפצע, וקובי יצטרך בסופו של דבר להשתמש בפדרו כקשר אחורי". בנוסף לבעיית הקישור, בהפועל לא באמת מרוצים מאף שחקן בסגל. אפילו לא ממוטי ברשצקי ששיחק אמש מול קבוצתו לשעבר ואיציק ברוך שאותו אימן כחמש שנים. יכול להיות שבגלל גם ברשצקי הוא היחיד שלקח את התיקו מול רמת גן יחסית קשה. אבל אל דאגה, ברוך איציק, עדיין צופה לנו עתיד גדול: "מוטי זה ילד שגידלתי. אנחנו ביחסים מאוד טובים. כמו שאני אוהב אותו, ככה גם הוא אוהב אותי. אין לי ספק שהוא יכול להגיע לרמות הכי גבוהות של הליגה הישראלית". מה שנקרא: השמיים הם הגבול עבור ברשצקי הצעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקן הפועל תל אביב אדי גוטליב שומר על הכדור. קובי אליהו
הכל תלוי בו. אדי גוטליב/קובי אליהו

ואם כבר נגענו בהפועל רמת גן, נתייחס לבלגן שם, כי אי אפשר להבין כבר שנים מה מתרחש במה שהיה פעם מועדון מכובד בארץ. ברמת גן לא מעט גורמים טוענים כי הפיטורים של אריק בנאדו ופטריסיו סייג העונה היו יותר קשורים לתפקוד של השוער אלדר פשכצקי מאשר לכל דבר אחר. כנראה שאבא מכניס למועדון כסף (בסביבתו מכחישים את העובדה הזו, לטענתם הוא לא מעורב בהחלטות מקצועיות ובהחלטות בנוגע לבנו, וגם לא תומך כלכלית ברמת גן) והבן לא משחק, זה יותר מידי בשביל המועדון הזה שלא רוצה לקפוץ כיתה. אז בלאומית כמו בלאומית העדיפו להקפיץ את מאמן הנוער, איציק ברוך, להעביר להעביר אימונים בשתי הקבוצות, גם בנוער וגם בבוגרת, אבל אף אחד לא מוכן להבטיח לו את התפקיד: "כרגע אני על תקן מאמן זמני, אמר ברוך אחרי המשחק. "התבקשתי לעזור לקבוצה הבוגרת ואני עושה את זה באהבה. יכול להיות שיתנו לי את המפתחות, אבל מחר יש לי משחק עם קבוצת הנוער ואני רוצה להתרכז בזה, מה שההנהלה תחליט זה מה שאעשה. הצלחנו להביא ארבע נקודות בשני משחקים, אם נמשיך בקצב הזה הקבוצה תתרומם".

אם היה דבר אחד מעניין אתמול באצטדיון רמת גן הוא מיכאל זנדברג. שבגיל 37 מסרב לפרוש, ואחרי כמה חודשים ללא קבוצה חזר למקום בו החל את הקריירה: "התאמנתי פה כמה חודשים, ואני שמח כי תמיד רציתי לסיים את הקריירה איפה שהתחלתי ואני שמח שזה הסתדר. אני לא בכושר מלא עדיין, אבל אני יכול לעזור במגרש ומחוץ למגרש כמו שעשיתי בשנים האחרונות בכמה מקומות"

העתיד שלך בכדורגל או שאתה כבר חושב על כיוונים אחרים?

"העתיד שלי בכדורגל בלי שום ספק. אני עדיין לא יודע באיזה תפקיד ובאיזה מקום, אבל יש לי המון מה לתרום. אני אוהב את המשחק ואני אעשה את זה, עדיין לא יודע איפה, אבל זה יקרה".

זה קצת מוזר לראות אותך יושב על הספסל של קבוצה בליגה הלאומית אחרי כל התארים שלקחת.

"אני לא נוסטלגי, היה מה שהיה. נהניתי, זכיתי, חוויתי, ועכשיו אני במקום אחר ונוח לי עם המקום הזה. זו לא פחיתות כבוד בשבילי לשחק או לא לשחק בליגה הלאומית. אני נהנה מכל רגע. מי שלא אוהב כדורגל כמוני אולי קצת קשה לו להבין, אבל זה אני".

אז למה שלא תציע את עצמך למשרת האימון? מחפשים פה מאמן.

"יש מאמן זמני בינתיים, איציק ברוך. הזמנים שלי בתור מאמן עוד יגיעו. כרגע אני עדיין שחקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully