וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין הקיצוני: בני יהודה בונה על מלך הבישולים שלה, מאור קנדיל

15.12.2017 / 14:59

הזהובים תוקפים היטב בעיקר מצד ימין, המגן כבר בישל העונה ארבעה שערים. ממה הפועל חיפה צריכה להיזהר באשקלון ולמה הפועל באר שבע צריכה לשים לב. אתר סקורר מתכונן למחזור ה-14

שלומי גבאי

מכבי נתניה (5) vs הפועל באר שבע (1)

1. תשעה שערים מתוך ה-26 שכבשה העונה הפועל באר שבע, נרשמו במהלך רבע השעה האחרונה של המשחק (34.6%). לשם השוואה, מכבי תל אביב (4) ומכבי חיפה (2) כבשו שישה שערים סה"כ בטווח הדקות הזה. אגב, מכבי נתניה היא הקבוצה היחידה בליגה שטרם ספגה העונה במהלך רבע השעה הראשונה של המשחק.

2. מתוך 17 שערי השדה שכבשה העונה מכבי נתניה, עשרה הגיעו דרך האמצע (הכי הרבה בליגה). כעת, מעניין יהיה לראות כיצד תתמודד הקבוצה עם חסרונו של עלי מוחמד, המנוע של הקבוצה במרכז המגרש, אשר צפוי להיעדר מהמגרשים לתקופה ממושכת. מנגד, הפועל באר שבע כבשה את מספר שערי השדה הגדול בליגה (24), כאשר 13 שערים הגיעו דרך האגף השמאלי.

3. שבעה שערי שדה מתוך העשרה שספגה העונה מוליכת הטבלה, הגיעו דרך האגף הימני (האגף שבו משחק המגן השמאלי של הקבוצה). ברק בכר אמור לתת על כך את הדעת.

מתוך 11 שערי השדה שספגה מכבי נתניה, עשרה הגיעו דרך האגפים (רק אחד דרך האמצע). הצהובים ספגו את מספר השערים הנמוך בליגה מהתקפות מעבר (1).

4. הפועל באר שבע מחזיקה בכדור 110 פעמים בממוצע למשחק (17.8 שניות להחזקה). ב- 18% מהמקרים, מצליחה האלופה להיכנס עם הכדור לתוך רחבת ה- 16 של היריבה ולהחזיק בו (אחוז ההצלחה הגבוה בליגה). הנתון הזה לא מקרי בכלל. קבוצתו של ברק בכר היא גם זו שמוסרת הכי הרבה מסירות מדויקות לתוך הרחבה בממוצע למשחק (18), באחוזי הדיוק הגבוהים ביותר (48%).

כאשר מסתכלים על טבלת השחקנים שהכניסו העונה הכי הרבה כדורים לתוך הרחבה, רואים עליונות ברורה של שחקני האלופה. יותר בדיוק מאשר בכמות. מהארדן ראדי בולט מעל כולם עם 62% דיוק.

5. בדומה לשחקני הפועל באר שבע, גם חניכיו של סלובודן דראפיץ' מתמחים במסירות, מסירות מפתח ליתר דיוק. לאחר 13 מחזורים, מדורגת מכבי נתניה במקום הראשון בליגה בפרמטר זה, כאשר היא מחלקת 21 מסירות מפתח בממוצע למשחק.

ערן לוי (1), דיא סבע (3) ועלי מוחמד (5), מדורגים בין חמשת השחקנים שחילקו הכי הרבה מסירות מפתח עד כה העונה.

עוד נתונים: באתר סקורר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכבי חיפה (8) vs בני יהודה (6)

1. תאמינו או לא, אך יש רק שתי קבוצות (הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים) שכבשו העונה יותר שערים מבני יהודה במהלך רבע השעה האחרונה של המשחק (37% משערי הקבוצה נכבשו בטווח הדקות הזה).

מנגד, מכבי חיפה היא אחת מבין שתי הקבוצות שטרם כבשו העונה במהלך רבע השעה הראשונה של המשחק, כאשר בנוסף, רק שתי קבוצות כבשו פחות ממנה במהלך הדקות 75 עד 90 (2). האם אופי הוא ההבדל העיקרי בין השתיים?

2. תשעה מתוך 15 שערי השדה שכבשה העונה בני יהודה הגיעו דרך האגף הימני (הכי הרבה בליגה דרך אגף זה). מאור קנדיל, מגנה הימני של הקבוצה, הוא שחקן ההגנה שבישל הכי הרבה פעמים העונה בצוותא עם שמאול שיימן מהפועל חיפה (4). קנדיל הוא גם מלך הבישולים של הקבוצה עד כה.

3. את ההתקדמות המקצועית שעשה קנדיל, ניתן לראות גם אם נשווה בין הנתונים הסטטיסטים שלו בעונה החולפת לבין אלה של העונה הנוכחית. לאחר 13 מחזורים, קנדיל הכפיל את מספר הבישולים שלו מהעונה שעברה, הוא מגביה ב- 4% דיוק יותר ומנצח ב- 57% מהמאבקים שלו, לעומת 33% בעונה שעברה. זימון לנבחרת?

4. מלך השערים העונה של מכבי חיפה הוא ניקיטה רוקאביצה עם ארבעה כיבושים. מנגד, הסקורר הגדול עד כה של הכתומים הוא נריוס ואלסקיס עם שישה כיבושים. יחס האיומים לשערים של הליטאי עומד על שער כל 3.8 בעיטות, ואילו היחס של האוסטרלי הוא שער כל 5.25 בעיטות.

יחס האיומים לשערים הכללי של הקבוצות הוא שער כל 7 בעיטות של הכתומים ושער כל 14 בעיטות של הירוקים. זאת הסיבה מדוע בני יהודה כבשה העונה שלושה שערים יותר מכבי חיפה, למרות שבעטה 79 פעמים פחות ממנה עד כה.

5. רק שתי קבוצות מנצחות העונה אחוז גבוה יותר של מאבקים מאשר בני יהודה. מנגד, מכבי חיפה מדורגת רק במקום העשירי בליגה בפרמטר זה. עאיד חבשי (73%), בלמה של בני יהודה אשר מושאל אליה ממכבי חיפה, מחזיק עד כה באחוז ניצחונות גבוה משל אליסון דוס סנטוס (68%), בלם הרכש של הירוקים בקיץ האחרון.

עוד נתונים: באתר סקורר

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפועל אשקלון (11) vs הפועל חיפה (2)

1. להוציא את הפועל רעננה, קבוצתו של יובל נעים היא הגרועה בליגה בכל הנוגע לכיבוש שערים במהלך 45 הדקות הראשונות של המשחק (3). מנגד, רק ארבע קבוצות כבשו יותר שערים מהכחולים במהלך הדקות 45 עד 90 (11).

2. מנגד, הפועל חיפה נועלת העונה את שערה במהלך המחציות השניות, בעיקר בדקות הסיום. מתוך 11 הספיגות של הקבוצה עד כה (ספגה הכי קצת בליגה), שמונה נרשמו במהלך 45 הדקות הראשונות. בנוסף, הפועל חיפה נותרה הקבוצה היחידה בליגה שטרם ספגה במהלך רבע השעה האחרונה של המשחק.

3. הפועל חיפה רושמת 8.9 מסירות רצופות בממוצע לפני כיבוש שער (רק להפועל ב"ש ומכבי תל אביב ממוצע גבוה יותר). אשקלון לעומת זאת, מחזיקה בממוצע של 2.5 מסירות רצופות. נתון זה מעיד על איכות ופרגון של שחקני הקבוצה.

4. חמישה מתוך תשעת שערי השדה שכבשה העונה הפועל אשקלון הגיעו דרך התקפות מעבר. לעומת זאת, תשעה מתוך 18 שערי השדה שכבשה עד כה הפועל חיפה הגיעו דרך התקפות מתפרצות. בנוסף, לשתי הקבוצות אחוזי החזקה בכדור כמעט זהים בממוצע למשחק (45% לאדומים, 44% לכחולים). מי תיזום ומי תתגונן ותצא למתפרצות?

5. עד כה העונה, הג'וקר של ניר קלינגר הוא ללא ספק חנן ממן. 19% מהתקפות הקבוצה אשר מגיעות דרך האמצע, מסתיימות עם בעיטה לעבר השער (רק למכבי תל אביב ונתניה אחוז גבוה משל האדומים בדרך זו). לשם השוואה, רק 8% מהתקפות הקבוצה דרך האגף הימני מסתיימות עם בעיטה, ואילו דרך האגף השמאלי 10%.

אז מה עשה הג'וקר עד כה? 4 שערים, 5 בישולים (שני בליגה), 38 איומים (חמישי בליגה) ב- 47% דיוק למסגרת, 60 מסירות מפתח (שני בליגה) ב- 42% דיוק ו- 154 איבודי כדור (הכי הרבה בליגה). מרשים

עוד נתונים: באתר סקורר

חנן ממן, הפועל חיפה. יוסי ציפקיס
הג'וקר של הפועל חיפה. ממן/יוסי ציפקיס

מכבי פתח תקוה (9) vs מועדון ספורט אשדוד (13)

1. קבוצתו של עמיר תורג'מן היא היחידה בליגה שטרם כבשה העונה בין הדקות 75 ל- 90. מנגד, מכבי פתח תקוה היא זאת שספגה את מספר השערים הגדול ביותר במהלך רבע השעה האחרונה של המשחק (7). הזדמנות לדרומיים?

2. הקבוצה שספגה את שעריה מהמרחק הגדול ביותר בממוצע העונה היא מ.ס אשדוד (11.7 מטרים). 18 מתוך 19 השערים שספגה קבוצתו של שרון מימר נכבשו מתוך רחבת ה- 16 שלה (רק קבוצה אחת ספגה יותר ממנה בדרך זו).

3. אשדוד היא הקבוצה שכבשה את מספר השערים הנמוך בליגה מהתקפות מעבר (1). מנגד, רק הפועל עכו ספגה העונה יותר ממכבי פתח תקוה בדרך זו (8).

4. הקרב בין השתיים, הוא גם קרב בין שתי הקבוצות הכי פחות מסוכנות בליגה העונה. האחת (מ.ס אשדוד) מאיימת על המסגרת רק 2.6 פעמים בממוצע למשחק (הכי קצת בליגה), ואילו השנייה, רושמת 8.5 איומים במשחק לעבר השער (הכי קצת בליגה).

5. המאצ' אפ המסקרן ביותר במשחק יהיה בין מנור סולומון לגדי קינדה. כאשר מביטים על הנתונים הסטטיסטים של השניים, מגלים שההשוואה ביניהם מתבקשת עוד יותר.

*מבחינת שערים ובישולים נוצר שוויון בין השניים, כאשר כל אחד מהם מעורב בחמישה שערים עד כה העונה. (סולומון עם שלושה שערים ושני בישולים, קינדה עם שער אחד וארבעה בישולים).

*קינדה מאיים מעט יותר על השער, אך סולומון עושה זאת באחוזים גבוהים יותר למסגרת.

*סולומון ביצע יותר דריבלים מוצלחים, אך קינדה עשה זאת באחוזים הצלחה גבוהים יותר.

*עד כה העונה, קינדה איבד 21 כדורים יותר מסולמון, אך הוא גם מסר 8 מסירות מפתח יותר.

*סולומון מנצח את קינדה בכל הפרמטרים הפיזיים (מאבקים, מאבקי גובה ותיקולים). שימו לב לאחוז התיקולים המוצלחים של סולומון.

עוד נתונים: באתר סקורר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עירוני קרית שמונה (7) vs הפועל רעננה (12)

1. תגידו מזל טוב להפועל רעננה, שכבשה במחזור הקודם את השער הראשון שלה העונה בין הדקות 0 ל- 45. מנגד, היא עדיין הקבוצה שספגה את מספר השערים הגדול בליגה במהלך המחציות השניות (15).

2. 60% משערי השדה של עירוני קרית שמונה נכבשו בהתקפות מעבר (6). הפועל רעננה הקבוצה שכבשה את מספר שערי השדה הנמוך בליגה בעונה (5).

3. הפועל רעננה היא הקבוצה הכי פחות יצירתית ומוכשרת בליגה. אך ניתן לראות זאת?

* בגלל הסעיף הקודם
*כי היא מחברת את מספר המסירות הנמוך בליגה לפני כיבוש שער (1.3 בממוצע)
*כי היא מחזיקה בכדור 1.7 שניות ברצף לפני כיבוש שער ולכן אפשר להסיק שהכול מקרי

4. עירוני קרית שמונה מחלצת את מספר הכדורים הגדול בליגה בממוצע למשחק (62). מנגד, הפועל רעננה מאבדת הכי הרבה כדורים העונה בממוצע למשחק (70). מאצ' אפ מעניין

5. עד כה העונה, רק שתי קבוצות מחלקות יותר מסירות מפתח בממוצע למשחק מאשר שחקניו של חיים סילבס (16). נייג'ל האסלביינק מדורג במקום השביעי בליגה בפרמטר זה עם 42 ניסיונות.

עוד נתונים: באתר סקורר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully