וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח ההגינות: מכבי תל אביב עקפה את בית"ר ירושלים במקרי גזענות ביציע

14.12.2017 / 11:35

על פי הדו"ח של "הקרן החדשה לישראל", קיימת ירידה דרסטית ביציעים של הקבוצה מהבירה וגם המקרים הבודדים נתקלו בהתנגדות של רוב האוהדים הצהובים-שחורים: "המאמצים נושאים פרי"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

דו"ח ההגינות של 'הקרן החדשה לישראל' לסיכום הסיבוב הראשון לעונת 2017/18 מגלה ירידה בכל הנוגע להתנהגות גזענית ביציע בית"ר ירושלים ובפעם הראשונה מכבי תל אביב היא הקבוצה בה נשמעו המספר הרב ביותר של קריאות או נהמות גזעניות ביציעים.

גל קרפל ראש התכנית "בועטים את האלימות והגזענות מהמגרשים" אמר: "הדבר הבולט בדוח הוא השיפור הניכר שחל בבית"ר ירושלים. נראה שמאמצי הנהלת הקבוצה וההתאחדות לכדורגל נושאים פרי ורוב אוהדי בית"ר מתייצבים כנגד הקריאות הגזעניות

דו"ח הגזענות מורכב על פי דוחות של משקיפים בכל משחקי ליגת העל. על סמך עדותם של משקיפים אלו הורכב דו"ח שמאגד את כל האירועים הגזעניים והאלימים, תוך הצלבת המידע עם פעולות בית הדין ודו"חות השיפוט, עם הסיקור התקשורתי ועם הקבוצות עצמן. יחד עם זאת, חשוב להדגיש שאין לממלאי הדוחות שום דרך או אפשרות להיתקל בכל מקרי האלימות או הגזענות ביציעים, בעיקר במשחקים אליהם מגיע קהל רב.

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
יש שיפור. אוהדי בית"ר ירושלים/ברני ארדוב

על פי הדו"ח של "הקרן החדשה לישראל": "השיפור הגדול ביותר נרשם בבית"ר ירושלים, שם חלה ירידה דרסטית. אמנם נרשמו 6 מקרים של קריאות גזעניות, אך כל אותן קריאות הושתקו באופן מידי ומוחלט על ידי רוב יושבי היציע. השירים 'הקבוצה הגזענית של המדינה' ו'שיישרף לכם הכפר' מושתקים על ידי הרוב בכל פעם שהם נשמעים ביציעי בית"ר".

עוד צויין בדו"ח: "מכבי תל אביב לראשונה היא הקבוצה בה נשמעו המספר הרב ביותר של קריאות או נהמות גזעניות ביציעים, 7, כאשר פעם אחת בלבד אירועים אלו הושתקו על ידי חברי היציע. האירועים כוללים את המילים: 'שער 5 מוסלמים', 'טועמה/לאלה מחבל' ואירועים של בודדים או עשרות שנהמו כלפי שחקנים ערבים או שחומי עור. כל המקרים הללו הושמעו על ידי חלק קטן מאוד בקהל (עד עשרות) ולא משקפים את הרוב הגדול של האוהדים ביציע".


עוד מעיקרי הדו"ח: "בית הדין של ההתאחדות לכדורגל העמיד 18 פעמים קבוצות על התפרעות אוהדים או התנהגות בלתי הולמת של אוהדים, ופעם אחת בלבד, את בני יהודה, על קריאות גזעניות. מכבי חיפה עמדה 5 פעמים לדין, בית"ר ירושלים 4 פעמים ובני סכנין 3 פעמים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

חנן רובין, יו"ר ועדת התמיכות לשעבר בעיריית ירושלים, שהוביל, יחד עם איציק קורנפיין את המאבק בגזענות ובאלימות בבית"ר התייחס לדוח ואמר: "בשנת 2016, הודענו לראשונה על שינוי שיטת התקצוב של עיריית ירושלים . במסגרת השיטה החדשה קבענו שנתקצב קבוצות ספורט ב70% מהתקציב הכללי ואת היתרה (בתוספת בונוס) נעביר בהתאם לפעילות אינטנסיבית נגד אלימות של שחקני הקבוצה בבתי ספר בעיר, לצד התנהגות טובה במגרשים.

רובין המשיך ואמר: "בזמנו קיבלנו ביקורת רבה על המהלך, בטענה שאת המלחמה באלימות ובגזענות אמורה לעשות המשטרה. היום הוכח מעל לכל ספק שהמלחמה באלימות ובגזענות היא בידיים של כל קבוצה ושבעזרת חינוך נכון ורתימת השחקנים והאוהדים ניתן למגר את התופעה מהשורש. אני קורא לכל עירייה בישראל לאמץ את המודל החדשני שיצרנו בתקצוב קבוצות הספורט ובכך להכחיד את התופעה האיומה כזו ולהחזיר את האהבה למגרשי הספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully