וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזון מפרץ: מד כוח - דירוג 10 המועמדות לזכייה בליגת האלופות

5.12.2017 / 14:30

ריאל מדריד פגיעה מתמיד, ברצלונה מחפשת סיוע למסי ואירופה רודפת קודם כל אחרי המכונה הדורסנית של גווארדיולה והטריו הקטלני של ניימאר-אמבפה-קבאני. ההגמוניה בליגת האלופות תעבור מספרד למפרץ הפרסי? לקראת סיום שלב הבתים, מד כוח עדכני של המועמדות

one

בווידאו: תקציר ה-2:2 של ברצלונה מול סלטה ויגו

את המסע לעבר הזכייה בליגת האלופות בעונה שעברה, ריאל מדריד החלה בעצלתיים. היא פתחה את הקמפיין עם היחלצות מפיגור בדקה ה-89 לניצחון דרמטי בברנבאו על ספורטינג ליסבון, המשיכה ל-3:3 בוורשה מול לגיה הודות לשער של מתאו קובאצ'יץ' בדקה ה-85 והוסיפה בתווך עוד שתי תוצאות תיקו עם בורוסיה דורטמונד שהותירה אותה במקום השני בבית ו'. הבלאנקוס נראו פגיעים באזור נובמבר-דצמבר, אך בסופו של דבר עשו היסטוריה עם בק-טו-בק ראשון בעידן ליגת האלופות.

אז שלב הבתים לא חורץ גורלות ולאו דווקא מעיד על העתיד לבוא, אך ארבעת החודשים הראשונים של העונה בהחלט יכולים להצביע על מגמות ולסמן פייבוריטיות. לכבוד סיום השלב המוקדם, הנה מד כוח מעודכן של 10 המועמדות המובילות לזכייה בתואר הנכסף נכון לעכשיו. האם ההגמוניה הספרדית תגיע לסיומה אחרי ארבע הנפות רצופות? אל תופתעו אם בליל ה-26 במאי, התואר האירופי ייחגג בכלל במפרץ הפרסי.

10. רומא

שחקני רומא אדין דז'קו, סטפן אל שעראווי. רויטרס
שחקני רומא אדין דז'קו, סטפן אל שעראווי/רויטרס

המשבר הנוכחי של טוטנהאם דחק אותה החוצה לטובת הג'אלורוסי. רומא נמצאת בעיצומו של תהליך שהחל עם מינויו של מונצ'י למנהל הספורטיבי, וכל עוד לא תמעד ברשלנות מול קרבאח, היא תוכל לסמן לעצמה וי ראשון עם העפלה לשמינית הגמר על חשבון אתלטיקו מדריד. התקדמות נוספת תהווה הפתעה בעונת בנייה שכזו. לא רבים נתנו לה סיכוי בבית הזה, אבל תיקו בסטמפורד ברידג' ו-0:3 גדול באולימפיקו על צ'לסי הוכיחו שלרומא יש מה למכור גם מול יריבות עדיפות על הנייר. המחסור בספקי שערים לצד אדין דז'קו נמצא בעוכריה.

9. ליברפול

שחקני ליברפול חוגגים. רויטרס
שחקני ליברפול חוגגים/רויטרס

האיש שפרח לצד דז'קו באולימפיקו נמצא כעת באנפילד ונושא עמו את התקווה הגדולה של ליברפול. מוחמד סלאח מככב במדים האדומים עם 12 שערי ליגה עד כה (מקום ראשון בפרמיירליג) ועוד חמישה בליגת האלופות, אבל יורגן קלופ יודע שהמצרי לבדו לא יספיק. אם פיליפה קוטיניו ישלים סופית עם העובדה שהוא לא בברצלונה וההגנה תתייצב באורח פלא, ליברפול אולי תוכל לחשוב על יותר מרבע גמר. כרגע, מקום בין שמונה הגדולות של המפעל ייחשב להצלחה.

8. מנצ'סטר יונייטד

שחקן מנצ'סטר יונייטד רומלו לוקאקו. רויטרס
שחקן מנצ'סטר יונייטד רומלו לוקאקו/רויטרס

בעונה השנייה המלאה בפורטו, ז'וזה מוריניו הדהים את אירופה וזכה בליגת האלופות לראשונה בקריירה. בעונה השנייה באינטר, הפורטוגלי השלים טרבל היסטורי והניף את הגביע עם האוזניים הגדולות בשנית. האם הוא מסוגל לעשות את זה גם בעונה השנייה במנצ'סטר יונייטד? הבית המוקדם לא יכול להוות אינדיקציה לכך. השדים האדומים השתפרו מאוד העונה והספיקו להפגין עוצמה בליגה ובליגת האלופות, אבל נראה שמשהו עדיין חסר. ההשקעה הקבוצתית במשחק ההגנה מסתירה נקודות תורפה ומשכיחה החלקות כמו של ויקטור לינדלוף וכריס סמולינג, ודויד דה חאה נמצא בשיאו, אבל יונייטד, למרות ההספק המרשים של רומלו לוקאקו וחזרתו ההדרגתית של זלאטן איברהימוביץ', חסרה את כוח האש הנדרש כדי להתמודד עם העוצמות של המתחרות.

7. צ'לסי

שחקני צ'לסי חוגגים. רויטרס
שחקני צ'לסי חוגגים/רויטרס

אלופת אנגליה סיימה לאחרונה לגשש את דרכה בעונת 2017/18 ונכנסה לעניינים. אחרי תסכולי הקיץ של אנטוניו קונטה, הפתיחה המגומגמת בפרמיירליג והסטירה המשולשת ברומא, נראה שצ'לסי התייצבה. זה קרה בעיקר הודות לחזרתו של אנגולו קאנטה, העוגן הבלתי מעורער שלה במרכז השדה. איתו מאחור, לוויקטור מוזס ומרקוס אלונסו יותר קל לתמוך בהתקפה ולאדן הזאר יש יותר חופש פעולה. בלי קאנטה, הסיפור שונה לגמרי וההגנה נחשפת במערומיה. צ'לסי זקוקה גם לאלברו מוראטה, שסיפק שערים מכריעים עבור ריאל ויובנטוס בקמפיינים קודמים בליגת האלופות, ובינתיים מתקשה לשחזר את זה בכחול ונותן תוצרת רק בליגה.

6. יובנטוס

שחקני יובנטוס חוגגים. רויטרס
שחקני יובנטוס חוגגים/רויטרס

הפיינליסטית מהעונה שעברה עדיין רוצה להגשים לג'יג'י בופון את חלום ליגת האלופות, וזו תהיה ההזדמנות האחרונה. יובנטוס טרם הבטיחה את מקומה בשמינית הגמר, אבל קרוב לוודאי שתהיה שם ותקווה להגרלה שאולי תסלול את דרכה שוב לשלבים המכריעים. אחרי משבר הגנתי, מסימיליאנו אלגרי ייצב את החלק האחורי בתיקו המאופס עם ברצלונה ובניצחון הגדול על נאפולי. אם יצליח לשמור על כך לאורך זמן ולשלב בינה לבין ההתקפה שפתחה את העונה בסערה עם מספרים שלא היו מאז שנות ה-50, לאלופת איטליה יהיה סיכוי. כרגע, נקודת הפתיחה שלה פחות טובה מבעונה שעברה.

5. באיירן מינכן

רוברט לבנדובסקי באיירן מינכן. רויטרס
רוברט לבנדובסקי באיירן מינכן/רויטרס

התבוסה לפריס סן ז'רמן במחזור השני של שלב הבתים הייתה מעין קריאת השכמה עבור הבווארים. קרלו אנצ'לוטי נשלח הביתה ויופ היינקס הוותיק חזר כאילו לא עזב מעולם. האם הוא מסוגל לזכות בליגת האלופות כפי שעשה ב-2013? המשימה הפעם תהיה קשה הרבה יותר. אריאן רובן מבוגר בחמש שנים ומדלג מפציעה לפציעה, ג'רום בואטנג ותומאס מולר בדעיכה, מנואל נוייר מושבת לפחות עד מרץ, טיאגו אלקנטרה גם הוא בחוץ כרגע וההתקפה נשענת כמעט כולה על רוברט לבנדובסקי. הניסיון נותן לבאיירן יתרון על פני כמה מהמתחרות. היינקס יצטרך גם מזל כדי להשיג שוב יותר מדאבל גרמני.

4. ריאל מדריד

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד/רויטרס

עדיין אלופת אירופה פעמיים ברציפות, עדיין מנוסה יותר מכל אחת אחרת ועדיין מחזיקה בכוח הרתעה משמעותי, אבל לראשונה בעידן זינדין זידאן גם חסרת רעיונות. בפתיחת העונה ריאל נראתה מאיימת מתמיד. היא דרסה את ברצלונה בסופרקופה וקיבלה תפוקה מכל שחקן שקיבל הזדמנות. אלא שהאפיזודה הזו חלפה והבעיות נערמו. המכירה של אלברו מוראטה גרמה למחסור משמעותי בשערים, במיוחד כשכריסטיאנו רונאלדו רחוק מהכמויות של השנים האחרונות ומסתפק בשני שערי ליגה. לפחות בצ'מפיונס ליג הוא ממשיך להפציץ, אבל לא מקבל סיוע מספק מקארים בנזמה המושמץ (לפרקים) ומגארת' בייל הפצוע (לפרקים יותר מדי ארוכים). גם פציעות נוספות, דוגמת זו של קיילור נבאס, משפיעות על הקבוצה, שאולי מאיימת על השער יותר מכל קבוצה אחרת בחמש הליגות הבכירות פרט לבאיירן מינכן, אבל כבשה בינתיים רק 25 שערים בספרד ובשורה התחתונה - כפי שהוכיחה טוטנהאם - פחות מאיימת מבעבר.

3. ברצלונה

ליאונל מסי שחקן ברצלונה חוגג. רויטרס
ליאונל מסי שחקן ברצלונה חוגג/רויטרס

גם שתי תוצאות התיקו האחרונות בליגה לא מחקו את העובדה שברצלונה קבעה דווקא אצל ארנסטו ואלוורדה את פתיחת הליגה הטובה בתולדותיה. הכדורגל לא מזהיר וההסתמכות על ההברקות של ליאונל מסי גדולה מתמיד, בטח ובטח לאור הנסיגה בכושרו של לואיס סוארס וחוסר היכולת למלא את החלל שהותיר ניימאר. ועדיין, ברצלונה חזקה ומנצחת. מאז שספגה חמישה שערים מריאל בצמד משחקי הסופרקופה באוגוסט, בארסה הוציאה בסך הכול עוד שמונה כדורים מהרשת ב-21 משחקים בכל המסגרות (אחד בליגת האלופות, שבעה בליגה) ומציגה את ההגנה הטובה ביבשת. מארק אנדרה טר סטגן נמצא בעונה נפלאה והוא האחראי העיקרי לכך, אבל כל משחק ההגנה של הקטלאנים השתפר. ובכל זאת, יש עוד ספקות לגבי ההמשך: בארסה מתקשה במשחקי החוץ באירופה, עדיין חסרה צלע שלישית בהתקפה (תולים תקוות בשובו של עוסמאן דמבלה), היא לא מצאה פתרון קבע בעמדת המגן הימני וכל היעדרות של ג'רארד פיקה או סמואל אומטיטי משמעותית. מסי מבריק והיא טובה מריאל נכון לעכשיו, אבל צריכה להדביק שני אקסים מפורסמים.

2. מנצ'סטר סיטי

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים. רויטרס
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים/רויטרס

אחרי העונה הגרועה בקריירת האימון שלו, פפ גווארדיולה הפיק לקחים ועד כה נראה כי הצליח לבנות מכונה דורסנית במנצ'סטר סיטי, שהפכה סוף כל סוף לקבוצה בצלמו ובדמותו. היא לוחצת גבוה ומתבססת על מסירות קצרות, מחזיקה בכדור יותר מכל קבוצה אחרת בליגות הבכירות (66.4 אחוזים) ומאפשרת ליריבות שלה הכי מעט בעיטות לשער (5.9 למשחק). זה לא רק רצף הניצחונות ההיסטורי בליגה והמאזן המושלם בליגת האלופות, שכלל גם שני ניצחונות מרשימים על נאפולי. פפ נתן את המפתחות לקווין דה בראונה, הצליח לשדרג שחקנים כמו ראחים סטרלינג ולירוי סאנה, הרוויח מחדש את קון אגוארו ומפיק את המקסימום אפילו משחקנים שהוספדו ונמצאו בשולי הסגל, כמו פביאן דלף ואליקים מנגלה. היעדרות של אחד הכוכבים עלולה להותיר חור גדול מדי ולאחרונה גם מורגשת ירידת מתח טבעית, אבל סיטי ניצחה לא מעט בעזרת אופי ונחישות. גם זה יוכל לסייע לה בהמשך. עם הגרלה מאירת פנים, יש פוטנציאל לגמר היסטורי.

1. פריס סן ז'רמן

קיליאן אמבפה שחקן פריס סן ז'רמן עם ניימאר, אדינסון קבאני. רויטרס
קיליאן אמבפה שחקן פריס סן ז'רמן עם ניימאר, אדינסון קבאני/רויטרס

אי אפשר להתחמק מזה: הפעם כל הלחץ על פרויקט המיליארדים של הקטארים. נכון, פריס סן ז'רמן עדיין לא פגשה קבוצה שערערה על השליטה שלה במרכז השדה (נתקלה רק בבאיירן מינכן במוד שברירי בתחילת העונה) ושטרסבורג הוכיחה בשבת האחרונה שהמשימה בהחלט אפשרית גם ליריבות צנועות בליגה הצרפתית, במיוחד כשהסקורר אדינסון קבאני לא נמצא, אבל קשה להתעלם מההשקעה הכספית וכמות הכישרון. ההתקפה הקטלנית של הצרפתים קבעה שיא שערים לשלב הבתים (24) כבר אחרי חמישה משחקים ומובילה במדד הדריבלים של אירופה, בזכות הטכניקה העילאית של ניימאר והמהירות המסחררת של קיליאן אמבפה. פרט לכך, יש לה סגל עמוק וגם תוספת של ווינריות וניסיון מכיוונו של דני אלבס. אלפונס אראולה עדיין מהווה סימן שאלה בשער והתלות בהנעת הכדור של טיאגו מוטה הוותיק עדיין קיימת מול קבוצות גדולות, אך גם סוכנויות ההימורים וגם מאמני היריבות מצביעים על פ.ס.ז' כמועמדת הבכירה לזכייה. כדי לעשות את זה, היא צריכה קודם כל לעבור את רבע הגמר לראשונה מאז 1995.

0

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully