וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על טהרת ההתקפה: המספרים לקראת נתניה - חיפה ושאר משחקי המחזור

24.11.2017 / 16:00

הפגרה בליגת העל תמה ושתי הקבוצות שמאיימות על המסגרת הכי הרבה בליגה תפגשנה למפגש מרתק. וגם: ההבדלים בין מכבי תל אביב למכבי חיפה ובין ברסקי לבאטוקיו, אשקלון תנסה לכבוש

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: מתן חדד
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפועל חיפה (1) - מכבי תל אביב (4)

1. חיפה ספגה הכי מעט בליגה (8, לצד קרית שמונה) והכי מעט במחצית השנייה (2). מכבי תל אביב ספגה 12 פעמים, חמש מתוכן ברבע השעה האחרונה.

2. מכבי תל אביב מחזיקה בכדור 36 שניות בממוצע לפני שהיא כובשת (הכי הרבה בליגה). חיפה כבשה הכי הרבה בהתקפות מעבר (9) ולשתי הקבוצות מאזן שערים זהה במצבים נייחים (4).

3. הצהובים מחזיקים בכדור 58% מהזמן (רק באר שבע לפניהם). האדומים רק עם 45% החזקה בכדור (מקום 11 בליגה).

4. מכבי תל אביב מסרה 568 פעמים בממוצע למשחק, ב- 86% דיוק (הגבוה בליגה לצד באר שבע). חיפה מדייקת "רק" ב-81% מ-421 המסירות, אבל אחוז המסירות ההתקפיות שלה גבוה מזה של הצהובים (72 מול 70).

5. שתי הקבוצות מוסרות 14 מסירות מפתח בממוצע למשחק (מכבי תל אביב מדייקת בתשע, חיפה בשש).

6. במכבי ת"א דיברו השבוע על הפקת לקחים "מתיק עלי מוחמד". בעקבות כך, השוואה סטטיסטית בין רוסלן ברסקי, אשר שייך לצהובים ומושאל העונה להפועל חיפה, לבין כריסטיאן באטוקיו, שרק בקיץ האחרון הצטרף לקבוצה ותפס מקום של זר, נראית הכרחית. האם הקשר האיטלקי- ארגנטינאי שידרג את הקבוצה של ג'ורדי קרויף, או שמא יכלו הצהובים לתת לשחקן בית כמו ברסקי את ההזדמנות? נתנו לסטטיסטיקה העונתית שלהם להכריע.

לאתר הסקורר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החוש השישי. מכבי תל אביב רשמה במשחק הקודם שיא שלילי עם הכי מעט מסירות מפתח העונה בליגה (2). הצהובים גם איבדו במשחק הזה 22 כדורים יותר מהממוצע שלהם עד כה, הנמוך בליגה (57).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת איבודי הכדור של מכבי תל אביב מול רעננה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכבי נתניה (5) - מכבי חיפה (6)

1. נתניה כבשה 21 שערים העונה (רק בית"ר מעליה) והכי הרבה במחצית השנייה (14). חיפה היא אחת משלוש שטרם הבקיעו העונה ברבע השעה הראשונה.

2. נתניה עם הכי הרבה שערים מחוץ לרחבה (5, לצד מכבי תל אביב). כל 13 השערים של הירוקים היו מתוך הרחבה.

3. חיפה ספגה העונה 7 שערים בהתקפות מעבר, מקום 13 בליגה. נתניה היא היחידה שטרם ספגה בהתקפות מעבר ו-29 אחוז מהתקפות המעבר שלה מסתיימות בבעיטה לשער (הכי הרבה בליגה) והיא כבשה הכי הרבה בהתקפות כאלה (9, יחד עם הפועל חיפה)

4. הירוקים עם 6.4 איומים למסגרת בממוצע. רק לנתניה יש יותר, 7.4.

5. עלי מוחמד: שלושה בישולים, שני בכמות המסירות המדויקות, שלישי בכמות מסירות המפתח המדויקות, חמישי בכמות הדריבלים המוצלחים וראשון בכמות התיקולים המוצלחים.

החוש השישי. חיפה (6.5) ונתניה (6.1) משיגות הכי הרבה קרנות בליגה. הצהובים כבשו 3 שערים מקרנות, הירוקים 2. רק בית"ר כבשה יותר מהן (6).

לאתר סקורר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בני סכנין (9) - הפועל אשקלון (10)

1. מלבד הפועל רעננה שטרם כבשה העונה במהלך 45 הדקות הראשונות של המשחק, בני סכנין והפועל אשקלון כבשו את כמות השערים הנמוכה בליגה במהלך המחציות הראשונות (שני כיבושים לכל קבוצה).

2. רק הפועל עכו (10) ספגה העונה יותר שערים מהפועל אשקלון במהלך המחציות הראשונות (8). בני סכנין היא הקבוצה היחידה בליגה שטרם ספגה העונה במהלך חצי השעה הראשונה של המשחק.

3. בצוותא עם הפועל חיפה, ספגה בני סכנין את כמות השערים הנמוכה ביותר העונה במשחק פתוח (6). הפועל אשקלון ספגה את כמות השערים הגבוהה ביותר בליגה ממצבים נייחים (7).

4. עד כה העונה, רק שתי קבוצות איבדו יותר כדורים בממוצע למשחק מבני סכנין (65). מנגד, רק שתי קבוצות חילצו פחות כדורים בממוצע למשחק מהפועל אשקלון (52).

5. פיראס מוגרבי רשם עד כה העונה את כמות מסירות המפתח המדויקות הגבוהה בליגה (24). בנוסף, הקיצוני של בני סכנין מדורג במקום השני במספר הדריבלים המוצלחים שביצע (40).

החוש השישי. הפועל אשקלון מסרה במחזור הליגה הקודם ב- 73% דיוק (רק הפועל עכו השיגה אחוז דיוק נמוך ממנה במהלך המחזור). בנוסף, בשני משחקיה האחרונים, לא הצליחה קבוצתו של יובל נעים למצוא את הרשת ולו פעם אחת.

לאתר סקורר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עירוני קריית שמונה (8) - בני יהודה (7)

1. בצוותא עם הפועל חיפה, ספגה עירוני קרית שמונה את כמות השערים הנמוכה בליגה (8).

2. בני יהודה טרם כבשה העונה מחוץ לרחבת ה-16 של היריבה.

3. עירוני קרית שמונה מחזיקה בממוצע המסירות הנמוך בליגה לפני כיבוש שער (1.5 מסירות).

4. עירוני קרית שמונה ספגה את כמות השערים הקטנה ביותר בליגה העונה ממצבים נייחים (1).

5. בני יהודה מחזיקה בכדור בחצי המגרש של היריבה "רק" 86 פעמים בממוצע למשחק (הכמות הנמוכה בליגה העונה).

החוש השישי. רק שלוש קבוצות כבשו עד כה העונה פחות שערי זכות מקבוצתו של חיים סילבס וההסבר לכך הוא פשוט. עירוני קרית שמונה היא בעלת אחוז הדיוק הנמוך ביותר בליגה בבעיטות למסגרת (26%).

לאתר סקורר

שחקן עירוני קרית שמונה שובל גוזלן. לירון מולדובן
הקריה צריכה שערים. שובל גוזלן/לירון מולדובן

הפועל עכו (12) - מכבי פתח תקווה (11)

1. הפועל עכו ספגה את כמות השערים הגבוהה ביותר העונה במהלך המחציות הראשונות (10). מנגד, רק שתי קבוצות ספגו יותר שערים מאשר מכבי פתח תקוה במהלך המחציות השניות (13).

2. רק שתי קבוצות כבשו העונה את השערים שלהן ממרחק גדול יותר בממוצע מאשר הפועל עכו (12.4 מטרים).

3. מכבי פתח תקוה ספגה את כמות השערים הגבוהה ביותר העונה מהתקפות מעבר (8). בנוסף, שתי הקבוצות ספגו כמות זהה של שערים ממצבים נייחים (5) ושתיהן ספגו את כמות השערים הגבוהה ביותר העונה מתוך רחבות ה- 16 שלהן (18).

4. קבוצתו של שרון מימר מדורגת אחרונה בליגה בכמות הבעיטות לעבר השער בממוצע למשחק (9.2).

5. הפועל עכו מחזיקה בכדור 41% מהזמן בממוצע למשחק, האחוז הנמוך ביותר בליגה.

החוש השישי. מכבי פתח תקוה מוסרת את כמות מסירות המפתח הנמוכה ביותר בממוצע למשחק עד כה העונה (7). האם זה קשור לעובדה שמנור סולומון הוא השחקן שביצע את כמות הדריבלים הגבוהה ביותר בליגה (113)?

לאתר סקורר

מאמן מכבי פתח תקוה שרון מימר. מגד גוזני
הגיע הזמן להפסיק לספוג. שרון מימר/מגד גוזני

מועדון ספורט אשדוד (13) - הפועל רעננה (14)

1. מ.ס אשדוד והפועל רעננה כבשו את כמות שערי הזכות הנמוכה בליגה עד כה העונה (ארבעה כיבושים לכל אחת). קבוצתו של אמיר תורג'מן כבשה רק שני שערים במהלך המחציות השניות (הכמות הקטנה ביותר), כאשר היא היחידה בליגה שטרם כבשה העונה במהלך רבע השעה האחרונה של המשחק. מנגד, הפועל רעננה היא הקבוצה היחידה בליגה שטרם מצאה את הרשת במהלך 45 הדקות הראשונות של המשחק.

2. שתי הקבוצות ספגו עד כה העונה את כמות השערים הגבוהה ביותר במהלך המחציות השניות (14 ספיגות לכל אחת).

3. הפועל רעננה ספגה העונה את כמות השערים הגבוהה ביותר מחוץ לרחבת ה- 16 שלה (5).

4. הפועל רעננה מחזיקה בכדור 1.6 שניות בממוצע לפני כיבוש שער (הממוצע הנמוך בליגה בהפרש של 3.5 שניות).
5. מ.ס אשדוד מחזיקה בכדור 114 פעמים בממוצע למשחק. ב- 10% מהמקרים היא מצליחה להיכנס איתו לתוך רחבת ה- 16 של היריבה (אחוז ההצלחה הנמוך ביותר בליגה).

החוש השישי. הפועל רעננה היא הקבוצה שאיבדה את כמות הכדורים הגבוהה ביותר בממוצע למשחק העונה (68). ככה זה כשיש לך שני שחקנים בחמישייה הפותחת של פרמטר איבודי הכדור.

לאתר סקורר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully