וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לפני שנתיים שיחק פה ראול. אתה קולט? ראול!": קובי מויאל בפודקאסט "הפודיום"

יום לאחר ההפסד בגמר ה-NASL, הקשר התארח בפודקאסט "הפודיום" וסיפר על החיים בניו יורק ("כנראה שאלוהים אוהב אותי"), ההבדלים מישראל ("במקום שלא מכירים אותך מעריכים אותך הרבה יותר") והעונה הקשה בבית"ר ("שחקנים אחרים היו הופכים חדרי הלבשה ואני שתקתי כמו דג")

צילום מסך

בווידאו: קובי מויאל כובש במדי קוסמוס

קובי מויאל, קשר ניו יורק קוסמוס - שסיימה את העונה במקום השני בליגת ה-NASL - התארח בפודקאסט "הפודיום" ביום שלישי האחרון, בשיחת טלפון בזמן שהוא בחדר הכושר, באימון התאוששות (20 דקות אופניים, 30 דקות סטפר - "משכת אותי יפה" - יום לאחר ההפסד בגמר לסן פרנסיסקו). בין היתר סיכם מויאל את העונה בניו יורק, שיתף אודות החיים בברוקלין, התנאים הנהדרים בארצות הברית, שינוי העמדה והקשיים בעונה האחרונה בבית"ר ירושלים. בנוסף, חילק הקשר טיפים לדקל קינן ("חוויה עצומה") ולמכבי חיפה (תשאירו את גיא לוזון).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ציטוטים נבחרים

האכזבה בגמר, במהלכו נכנס כמחליף רק בתוספת הזמן, הופעת הבכורה והגיוון בעמדה:

"… בגמר המאמן הכניס אותי רק ל-2-3 דקות וזה לא היה מספיק. כשהגעתי לפה הקבוצה היתה במקום השישי, והסגל רחב מאוד ובעמדות שלי משחקים הרבה שחקנים. המאמן תמיד ניסה לדחוף אותי לכל מני עמדות, העיקר שאשחק. נחכה לשנה הבאה…

המשחק הרשמי הראשון שלי היה נגד מיאמי והמאמן הכין אותי שאכנס כמחליף. נכנסתי, בישלתי אחרי שבע דקות ובדקה ה-90 כבשתי גול שאנשים בארץ הופתעו - הם לא זכרו שאני יודע לעבור את החצי, ופה אני מבקיע עם אחד על אחד מול השוער. תמיד ידעתי שיש לי את זה, אבל במקום חדש אתה מקבל ביטחון ועושה דברים מעבר לציפיות. פה אני משחק קדימה יותר, וסומכים עליי יותר, וזה נותן לי הרגשה טובה. אני לא ערן זהבי, זה בטוח, אבל ערן זהבי התחיל כקשר ונהיה חלוץ בגיל 28. כששחקן מקבל ביטחון והכוונה, אם יש לו את הבסיס והטכניקה, אז יכולים להשתמש בו במגוון תפקידים. יכול להיות שאצלנו בארץ יש קיבעון וסטיגמה שלילית מצד גורמים, 'הוא לא מספיק זה', 'הוא יודע רק את זה', וזה לא נכון. שאל כל מאמן שאימן אותי והוא יגיד לך שבאימונים קובי מספר 1 לא רק בחילוצים אלא גם בגולים. אבל אז מגיע המשחק והמאמן הזה אומר לך 'אתה לא עובר את החצי' וזה אומר 'שמור לי את ורמוט' וזה אומר 'רק שמור את קטן'. גם פה אני עושה את זה, אבל נותנים לי גם לתת קצת מעבר".

טיפ לדקל קינן, שחתם בסינסינטי:

"דקל ואני חברים טובים מאוד בלי קשר לכדורגל, ועוד בחיפה אמרתי לו 'דקל, יש לי חלום לשחק בארצות הברית'. זה משהו שונה, האווירה, המדינה, התרבות. את הקבוצה החדשה שלו אני לא מכיר אבל מדיבורים עם חברים לקבוצה הבנתי שזו קבוצה עם הרבה אוהדים, 25 אלף במשחק. את הרמה אני לא יודע אבל אני יודע שהוא הולך לעבור חוויה עצומה. אני בטוח שהוא יהנה".

על לשחק בקוסמוס ולחיות באמריקה:

"כשדיברתי עם הסוכן שלי על ארצות הברית הייתי מוכן להגיע לכל מקום, העיקר להיכנס לשוק כאן ולהתקדם. כשסיימתי את העונה עם בית"ר והגעתי לטיול כאן, הסוכן איתמר קינן אמר 'יש אופציה עם קוסמוס. תתרשמו אחד מהשני'. אמרתי לו 'ברגע הזה הטיול שלי מבוטל. לא נוסע לווגאס, לא לשום מקום, מגיע להתאמן… להגיע למועדון כזה מפואר בארצות הברית, עם אוהדים בכל מקום, לקבוצה שגם משלמת טוב - הרבה דברים היו צריכים להתחבר. זה הרבה מזל. מועדון כזה, לחיות בניו יורק ולשחק כדורגל? אתה באמת צריך שאלוהים יאהב אותך, ואני מודה לו כל בוקר על זה. לפני שנתיים שיחק פה ראול. אתה קולט? ראול! לא יודע כמה אנשים מבינים את העוצמה של הדבר הזה".

כשקלט את התמונה שלו בסאבוויי:

"זו היתה הפתעה גדולה בשבילי כשהרבה מאוד ישראלים שבאו לטייל שלחו לי את התמונות. כשהגעתי להתרשמות כאן בקושי הכירו אותי, אבל הקוסמוס מזוהים עם היהודים כאן ואחרי הגדול נגד מיאמי הם קלטו שפתאום מגיעים ישראלים ויהודים למשחקים והבינו את הפוטנציאל. זה לא נתפש. בהתחלה אתה אומר 'בסדר, תמונה בסאבוויי, מה הוא מתלהב?' אבל אלו מיליונים של אנשים שעולים על הרכבת למנהטן בכל יום. מיליונים".

המחשבות על הכדורגל הישראלי מרחוק:

"בארץ יש תרבות ספורט שונה, הכול זה כמה אתה מקושר לתקשורת וכמה אתה דוחף, וסוכנים, ואני יכול לומר שהיו רגעים שהרגשתי ממש מתוסכל. פה אני מנוטרל מרעשים, אני שמח, אני עושה מה שאני אוהב לעשות, מעריכים אותי. בדיוק כמו שהיה בשריף. במקום שלא מכירים אותך מעריכים אותך הרבה יותר".

למה כל הלגיונרים אומרים דברים כאלה? מספרים כמה מעריכים בחו"ל ובארץ לא?

"זה לא העניין המקצועי, זה כל המסביב. לא יכול להיות שבארץ יתקשרו אליך עיתונאים בלי אישור מהדובר, בלי מייל מסודר. הכדורגל שלנו נשאר אותו הדבר, אני לא רואה שיפור גדול. אני אוהב את הכדורגל הישראלי וכל מה שאני אומר אני אומר אך ורק מאהבה - אבל לצערי, כל עוד הכדורגל לא ייצא מהידיים של גורמים אינטרסנטיים, הוא לא באמת יוכל להשתפר".

מה זה גורמים אינטרסנטיים?

"זה תקשורת, סוכנים, מקורבים, אלה דברים שאני לא חושב שיש באמריקה ובאירופה וגם אם יש, לא בטוח שהסוכן או הכתב יכולים להשפיע על הכנסת שחקן להרכב, כמו שהם מצליחים פה… בארץ אם אתה לא עונה לעיתונאים מתחילים להדליף עליך ולהרעיל עליך ומתחילים לכתוב ידיעות לא נכונות. לעולם לא ארק לצלחת ממנה אכלתי, גדלתי בישראל, במועדונים הגדולים ששיחקתי נהניתי, ובכל מקום בעולם אני מרגיש שגריר. אני ממש רוצה שהכדורגל שלנו יעשה את קפיצת המדרגה, שיתקדם כבר, כי יש פוטנציאל".

אתה יודע מי הפריע לקובי מויאל בשנים האחרונות?

"שאל שחקנים בקבוצה כמה מקצוען הייתי, לא מדבר יותר מדי, רק חיובי, מתאמן בצורה טובה ולא משחק תקופה ארוכה כי מאמן קיבל הוראה. שמו אותי בצד במשך תקופה ארוכה מאוד".

אתה מדבר על העונה האחרונה בבית"ר.

"כן. אני חושב שזה משהו שהוא די שקוף בזמן האחרון, לא?"

מדהים שזה כזה שקוף וזה נשאר ככה.

"אני אגיד את זה הכי ישר - הוא בעל המאה, הוא הביא אותי, הוא נתן לי פרנסה, אני לא אומר עליו חצי מילה רעה. יכול להיות שאני לא מסכים עם הדרך והשיטה אבל אני עשיתי את הבחירה שלי. שחקנים יעידו שעשיתי בשנה האחרונה בבית"ר דברים שהם לא האמינו. שחקנים אחרים היו הופכים חדרי הלבשה על מה שקרה לי ואני שתקתי כמו דג. לגמרי שיניתי פאזה - מי שלא רוצה להשתמש בי, זו בעיה שלו…

"שאל שחקנים. את ורד, שכטר, איינבינדר, שראו כמה אני אוגר, עד הרגע האחרון, עד המשחק האחרון. עד האימון האחרון נתתי מספרות באוויר. אנשים אמרו לי, 'קובי, צא מהסרט, אתה לא תשחק, גם עם מספרות אתה לא תשחק'. ואני חייתי בסרט אמרתי, 'לא, מה פתאום, אני מכיר את עצמי, אני עובד קשה, לאורך זמן אין בלוף'… אצל בן שמעון שיחקתי, באירופה פתחתי, בליגה שותפתי, ואחת הסיבות שרן הלך זה כי שיחקתי. זה מה שאמרו כתבים… מה ייתן לי לשבור את הכלים? יש לי משפחה. אני אומר שהיו מאמנים שהיו אומרים לי בוקר טוב ולא מסתכלים לי בעיניים כי חשבו 'זה בא לפה, מתאבד, לא משחק, ממשיך להתאבד'…".

ובית"ר של העונה מצליחה למרות תחלופה של שלושה מאמנים.

"מישהו פעם אמר לי שיש מאמן אחד למעלה וכולם העוזרים שלו. אלי טביב מבין כדורגל והביא הרבה זרים טובים. אני חושב שיש מידה, זה הכול".

טיפ למכבי חיפה:

"התאמנתי אצל גיא לוזון בבני יהודה ואני אומר בוודאות - זה אחד המאמנים הכי טובים, הכי מוכשרים, הכי מקצוענים שיש בארץ. להזיז אותו עכשיו משם - אני לא חושב שזה יהיה נכון. גם אם הקבוצה לא משחקת הכי טוב או הכי יפה, בחיפה צריכים לעשות משהו שהם לא עשו בעבר. וזה: לא לפטר מאמנים ולהזיז אותם אחרי חצי שנה או שנה. גיא הוא מסוג המאמנים שיכול לעשות ממכבי חיפה אימפריה כי יש לו את הכלים לעשות ממכבי חיפה אימפריה. הם צריכים לתת לו, כי חוץ מרוני לוי שלקח גביע וגם זה במרורים לא ראיתי מאמנים שהצליחו שם [בשנים האחרונות]".

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully